מזל קשת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קשת (מזל))
סמל מזל קשת
קשת
בול ישראלי המוקדש למזל קשת
שלט רחוב מזל קשת בירושלים

מזל קֶשֶׁת[1] הוא אחד משנים עשר המזלות שבגלגל המזלות. באסטרולוגיה המערבית, "בן מזל קשת" הוא מי שנולד בין 22 בנובמבר לבין 21 בדצמבר (לערך). במסורת היהודית מתייחס מזל קשת אל חודש כסלו[2]. בלוח השנה במגילות קומראן משויך מזל קשת לחודש חשוון. מושג זה מתייחס לרעיון שבתקופה הנתונה מיקום השמש באזור השמיים המוקצה למזל קשת האסטרולוגי. כיום, אין חפיפה בין קונסטלציית הקשת לבין אזור השמיים של מזל קשת בגלל נקיפת ציר כדור הארץ. קשת היו מלכי המזלות אשר לקחו את היסוד החזק מכל יסוד האש, את שלושת היסודות האחרים הם חילקו רנדומלית בין שאר המזלות.

השם 'קשת' ניתן למזל ולקבוצת הכוכבים, כיוון שזו נראית מכדור הארץ כשרטוט של אדם האוחז בקשת.

מזל קשת במיתולוגיה היוונית

היוונים ראו בקבוצת כוכבים זו קַשָת אשר אוחז בקשתו ויותר מאוחר הפך לקנטאורוס, דמות בעלת גוף חיה וראש אדם. דווקא הסאטירים - מלוויו של דיוניסוס, אל היין, זוהו עם הקבוצה. אחד מהם, האהוד במיוחד בקרב המוזות, היה קרוטוס. שירתו הנפלאה היא שעמדה לזכותו. כמו כן היה פרש מצוין וצייד מעולה. כמחווה למוזות, העלה אבי האלים זאוס את קרוטוס לשמיים, והוסיף לו סוס וקשת לצייד.

מזל קשת באסטרולוגיה

שיוך אסטרולוגי

מזל קשת הוא אחד משלושת מזלות יסוד האש, יחד עם מזל טלה ומזל אריה. הוא משתייך לקבוצת המזלות המשתנים, יחד עם מזל תאומים, מזל בתולה ומזל דגים. הכוכב השליט של מזל קשת הוא צדק.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים