קתרין בולקובאץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קתרין בולקובאץ'
Kathryn Bolkovac
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה יולי 1960 (בת 63)
אוהיו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bolkovac.com/index.html
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין בולקובאץ' (אנגלית: Kathryn Bolkovac) (נולדה ביולי 1960) היא חוקרת משטרה אמריקאית לשעבר מנברסקה. היא עבדה כשוטרת או"ם בינלאומית (United Nations International Police) בבוסניה בשנת 1990.

הארגון שכר אותה במסגרת החוזה עם החברה האמריקנית DynCorp. במסגרת תפקיד היא חשפה מעורבות של שוטרים, קצינים ובעלי תפקיד מהמשטרה המקומית והבינלאומית, ואנשי משרד החוץ האמריקני שניצלו את מעמדם כדי לעסוק בסחר בנשים. חלקם אף קנו את הנשים לעצמן כדי להתגורר עמן. בסחר היו מעורבים דרגות בכירות של מעסיקיה. היא שלחה מייל בו היא רשמה את מחשבותיה על העניין וקיוותה שהדברים ישתנו. במקום היא פוטרה.[1] היא הגישה תביעה בבריטניה כנגד פיטורים לא הוגנים. ב-2 באוגוסט 2002 בית הדין מצא אותה זכאית.[2] רבים מהנאשמים פוטרו בגין פעילות בלתי חוקית אולם הם מעולם לא הועמדו לדין כיוון שנהנו מחסינות בבוסניה.

קתרין פרסמה את סיפורה באמצעות העיתונות, ב-BBC. הא פרסמה ספר יחד עם לין קרי תחת הכותר חושפת השחיתות: הסחר בנשים, קבלנים צבא וקרב של אישה אחת למען הצדק, 2011. כמו גם סיפורה פורסם בסרט חשופות (The Whistleblower), שנת 2010. בעקבות הקרנת הסרט מזכ"ל האו"ם פתח דיון על ניצול והתעללות מינית בעת קרבות ובתומם.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Whistleblower: Sex Trafficking, Military Contractors And One Woman's Fight For Justice, by Kathryn Bolkovac".The Guardian (London). 22 January 2011
  2. ^ Bolkovac, Kathyrn (22 January 2011). "Human trafficking, Bosnia and Herzegovina (News), World news, Law, Europe".The Guardian (London).
  3. ^ United Nations webcast: Panel discussion: Sexual exploitation and abuse in conflict and post-conflict situation
ערך זה הוא קצרמר בנושא אמריקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.