ראיין קוואנטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראיין קוואנטן
Ryan Kwanten
לידה 28 בנובמבר 1976 (בן 47)
סידני, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1991
מקום לימודים
http://ryankwanten.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראיין קוואנטןאנגלית: Ryan Kwanten; נולד ב-28 בנובמבר 1976) הוא שחקן אוסטרלי שהתפרסם כשגילם את דמותו של ויני פטרסון באופרת הסבון "קרוב רחוק", ובהמשך בסדרות הטלוויזיה האמריקניות "סאמרלנד" ו"דם אמיתי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוואנטן נולד בסידני ולמד בבית ספר קתולי. בנעוריו עסק בפעילויות ספורט רבות, וקריירת המשחק שלו החלה באופן מקרי למדי. כשהיה בן 15, המתין לאמו שתאסוף אותו לאימון שחייה. משבוששה להגיע, נכנס לבניין הסמוך, בו נערכו מבחני בד לסוכנות שחקנים מקומית. הוא החליט להיבחן, והתקבל. בין היתר היה מיוצג על ידי סוכנת השחקנים הישראלית-אמריקאית אורלי אדלסון. בנוסף קוואנטן שיחק בתפקיד ראשי את ג'וש במלכודת העולמות: ארצו של לורד הדרקון ב-1997

את הופעותיו הטלוויזיוניות הראשונות ערך קוואנטן בגיל 16, כשהשתתף במספר פרקים באופרת הסבון "A Country Practice". בהמשך קיבל מספר תפקידים קטנים נוספים בקולנוע ובטלוויזיה, עד שב-1997 לוהק לאופרת הסבון "קרוב רחוק". הוא גילם בה את דמותו של ויני פטרסון, גולש טוב מראה אך לא יוצלח, שמחפש אחר דרכים קלות להתעשרות, עד שלבסוף מוצא את מקומו כמציל. ב-2002, זמן קצר לאחר שכחלק מעלילת הסדרה נישא ויני לליאה (אדה ניקודמו) ולשניים נולד בן, החליט קוואנטן לעזוב את הסדרה, ולעבור לארצות הברית.

בשנת 2004 לוהק קוואנטן לסדרה "סאמרלנד" של רשת "The WB", בה גילם את דמותו של ג'יי אנדרסון, גולש אוסטרלי שהיה אחד מחבריה הקרובים של הדמות הראשית בסדרה (לורי לאפלין). מאז 2008 הוא משתתף בסדרה "דם אמיתי" של רשת HBO, בה הוא מגלם את דמותו של ג'ייסון סטקהאוס.

מאז הגעתו לארצות הברית, השתתף קוואנטן גם במספר סרטי קולנוע. בהם, "פליקה" (2006), "דממת מוות" (2007), סרט האימה "Don't Fade Away"‏ מ-2010 בו גילם את התפקיד הראשי והסרטים "הוריקן" ו"סופר קון" (2018).

בשנת 2013 כיכב קוואנטן בקומדיה הרומנטית הקנדית "טעות מהסוג הנכון" לצדה של קתרין אוהרה.

בשנת 2015 תרם את קולו לסרט האנימציה האוסטרלי "בלינקי ביל הסרט". באותה שנה כיכב בתפקיד הראשי בסרט הפעולה האמריקאי-קולומביאני "תחרות נשק". ב-2016 כיכב בסרט "מי מקבל את הכלב?" לצדה של אליסיה סילברסטון.

בשנת 2018 החל לשחק בתפקיד הראשי של סטיב האמונד בסדרת הדרמת-פשע "The Oath" בשירות הסטרימינג של Sony Crackle. בפברואר 2019 שב עם תפקידו לעונה שנייה.

בשנת 2020 שיחק בסרט המדע בדיוני "2067". בשנה זו הצטרף לעונה השנייה של סדרת האנתולוגיה האמריקאית "שקרים קדושים" בשירות הסטרימינג Facebook Watch.

בשנת 2021 שיחק בתור ג'ורג' בל בסדרת האנתולוגיה "הם" מבית פריים וידאו.

בשנת 2022 כיכב בסדרת המדע-בדיוני האמריקאית "Kindred" מבית רשת FX on Hulu; הסדרה אשר מבוססת על הרומן באותו שם מאת אוקטביה א. באטלר, בוטלה לאחר עונתה הראשונה.

ב-29 בספטמבר 2023 יצא לאור הסרט "Head Count" בכיכובו.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראיין קוואנטן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Pat Saperstein,Caroline Brew, Pat Saperstein, Caroline Brew, New Movies Out Now in Theaters: What to See This Week, Variety, ‏2023-09-27 (באנגלית אמריקאית)