רובוטריקים אנימייטד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רובוטריקים אנימייטד
Transformers: Animated
סוגה הנפשה, פעולה, מדע בדיוני
יוצרים הסברו עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים מרטי אייזנברג
טוד קייסי
ריצ' פוגל
הנרי גילרוי
סטיב גראנאט
מרשה פ. גריפין
קווין הופס
אנדרו רובינסון
מייקל ראיין
בימוי מאט יאנגברג
כריס בארקלי
בן ג'ונס
אירינאו מרמבה
קינטארו מיזואונו
סיירו נייאלי
שונג'י אוגה
קיאו ת'ונגקאם
מדבבים Satomi Akesaka עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 42
הפקה
חברת הפקה Cartoon Network Studios, MOOK DLE
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 25 דק'
שידור
רשת שידור Cartoon Network (ארצות הברית)
רשת שידור בישראל ערוץ ג'טיקס
תקופת שידור מקורית 26 בדצמבר 200723 במאי 2009
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובוטריקים אנימייטדאנגלית: Transformers: Animated, בתרגום חופשי: "רובוטריקים מונפשים") היא סדרת הנפשה אמריקנית אשר מבוססת על הזיכיון רובוטריקים, אשר הופקה לטלוויזיה בין השנים 2007 עד 2009 עבור ערוץ Cartoon Network. זוהי הסדרה הראשונה בזיכיון הרובוטריקים מאז הסדרה המקורית בזיכיון משנות השמונים אשר מיוצרת בארצות הברית ואיננה סדרת אנימה.

בישראל הסדרה משודרת החל משנת 2008 בערוץ ג'טיקס-ישראל בדיבוב לעברית על ידי עוזי פוקס, טליה ברקאי ואולפני נ.ל.ס בע"מ.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחמשת הרובוטריקים אופטימוס פריים, באמבלבי, ראטצ'ט, פראול ובאלקהד מוצאים את תיבת האנרגיה מעניקת החיים האגדית "אול-ספארק" פורץ העימות האינסופי המתמשך בין הרובוטריקים לבין אויביהם השקרניקים. קרב החלל הראשון של הרובוטריקים מסתיים בהגעתם לדטרויט במהלך אמצע המאה ה-21 בה הם משמשים כגיבורי על ולוחמים בשקרניקים ובנבלי על אנושיים שונים.

בסדרה העיר דטרויט מכונה "עיר הרובוטים" (במקום שמה הידוע של העיר כיום - "עיר המכוניות") בשל הרובוטים אותם פיתח פרופסור אייזק סומדאק. סארי סומדאק, בתו בת ה-8, היא הדמות האנושית הראשית בסדרה שהופכת לחברה של הרובוטריקים לאחר שהיא מצילה אותם כאשר הם נוחתים לראשונה בכדור הארץ.

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה, ראשו חסר הגוף של מגהטרון הוקם לתחייה, ועבד עם פרופסור סומדאק תוך שהוא מתחזה לרובוטריק, על מנת לבנות מחדש את גופו. התהליך היה מעורב בלא מעט תקריות כמו יצירתם של הדינוטריקים וסאונד-וויב. לבסוף, השקרניקים לאגנאט ובליצווינג הצליחו להחיות את מגהטרון עם המפתח הגנוב של סארי. מגהטרון הרג את סטאר-סקרים ולחם ברובוטריקים, קרב שהסתיים בחטיפתו של פרופסור סומדאק והרס האול-ספארק.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה, משמר העילית של הרובוטריקים (כולל את אולטרה-מגנוס, סנטינאל פריים וג'אז) הגיע לכדור הארץ על מנת להשיב את האול-ספארק, רק כדי לגלות שנהרס. רגע לפני שמשמר העילית לקח את חבורת הרובוטריקים של ארץ בחזרה לסייברטרון, סטאר-סקרים קם לתחייה והוכיח למשמר העילית שקיימת פעילות שקרניקית על הכוכב, כמו גם רסיסים נותרים מהאול-ספארק. במהלך העונה, המשיכו הרובוטריקים באיסוף רסיסים של האול-ספארק, ובמהלך הזמן נחשפו לידידים ויריבים חדשים. בינתיים, השקרניקים עבדו במרץ על בניית גשר חלל שיאפשר להם גישה לסייברטרון, ובסוף העונה אף השלימו אותו. בעקבות הקרב שהתרחש, מגהטרון וראשו של סטאר-סקרים נותרו בחלל משוללי יכולת תנועה, ואבדו מקרב הרובוטריקים בלור ואומגה-סופרים (שהתגלה כספינת הרובוטריקים). כמו כן, במהלך העונה, סארי מגלה שאין כל הוכחה לכך שהיא בתו של אייזק סומדאק או אפילו קיימת, מה שגורם לפנות אותה ממגדל סומדאק ולעבור לגור עם הרובוטריקים. בסוף העונה, מגלה סארי שהיא לא אנושית אלא מעין שילוב של אדם ומכונה.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השלישית, שקרניקים לוחמים על השליטה בגשרי החלל בכל רחבי הגלאקסיה, מתוך תקווה להצטרף למתקפה המתוכננת של מגהטרון מהעונה הקודמת. מגהטרון וסטאר-סקרים משתחררים במהרה, ומצליחים להשתלט על גופו של אומגה סופרים. בינתיים, מתברר שסארי היא טכנו-אורגאנית ונוצרה משילוב בין הקוד הגנטי של אייזק סומדאק לתצורת- בסיס סייברטרונית, אך רק לאחר שסארי שואבת את כוחותיו של המפתח שלה כאשר היא משדרגת את עצמה לגוף של נערה מתבגרת. מגהטרון וסטאר-סקרים מגיעים לכדור הארץ בניסיון להרוג את הרובוטריקים, רק כדי לסיים במעגל שיגור אקראי אינסופי. אייזק סומדאק ובאלקהד ממשיכים לעבוד על גשר חלל, כאשר האסיר הנמלט וואספ מגיע לכדור הארץ במטרה לממש את הבטחתו לנקום בבאמבלבי. וואספ נמלט, ושוק-וויב נחשף כמרגל לעיני כל סייברטרון. שוק-וויב נמלט עם הפטיש של אולטרה-מגנוס, ומותיר את אולטרה מגנוס מאחוריו פצוע פצעי מוות. סנטינאל פריים שהגיע לכדור הארץ כדי לעצור את וואספ, חוזר לסייברטרון עם לאגנאט, בליצווינג, סווינדל שני שיבוטים של סטאר-סקרים, ראמג'אט וסאנסטורם, כולם לכודים, אך לאגנאט וסווינדל מצליחים להימלט, ולאגנאט מוצא את מגהטרון, סטאר-סקרים ואומגה-סופרים. שוק-וויב מביא להם את אר-סי (המאכסנת בראשה את קודי הגישה לאומגה-סופרים), ובמהרה נוצרים שלושה שיבוטים של אומגה-סופרים, בדמותו של לאגנט. הקרב האחרון מסתיים במותם של פראול וסטאר-סקרים, ומגהטרון נתפס ומובא לסייברטרון על ידי הרובוטריקים, המתקבלים עם הגעתם בתרועה, כגיבורים.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רובוטריקים אנימייטד - דמויות

הדמויות הראשיות בסדרה הם:

הרובוטריקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אופטימוס פריים (Optimus Prime) - הטירון מנהיג-מכורח-המציאות של הרובוטריקים בכדור הארץ. משתנה למשאית כיבוי אש עתידנית. אף על פי שהוא סיים בהצלחה את לימודיו באקדמיה לקצינים הוא עדיין איננו מנוסה בפיקוד. הדמות של אופטימוס פריים אשר מופיעה בסדרה זו צעירה ואופיר שפירא גם בהרבה מזו אשר הופיעה בסדרות הקודמות בזיכיון.
  • ראטצ'ט (Ratchet) - רובוטריק חובש ממולח ובעל ניסיון רב במלחמה נגד השקרניקים. זועף, הגנתי, ויגע מחברת הרובוטריקים הצעירים איתם הוא נאלץ לשרת. הוא משתנה לאמבולנס ונלחם באמצעות גנרטור שדה אלקטרו-מגנטי רב-תכליתי.
  • באמבלבי (Bumblebee) - החבר הצעיר בקבוצה. בשמו השני עודד דגן. תמיד להוט ונלהב, מדי פעם עד כדי עודף ביטחון-עצמי. משתנה למכונית קטנה בצבע צהוב.
  • באלקהד (Bulkhead) - למרות גודלו והופעתו המאיימת של באלקהד, הוא הרובוטריק השקט והצנוע ביותר בהתנהגותו בחבורה. משתנה למשאית ימ"מ ירוקה.
  • פראול (Prowl) - מאסטר באמנות הלחימה הסייברטרונית 'מעגל הסו'. בעל חוש הומור חד ועוקצני בו הוא משתמש בדרך כלל על חשבון אחרים, אף על פי שלעולם לא באופן זדוני. תצורת ההשתנות שלו היא אופנוע עתידני.
  • אולטרה מגנוס (Ultra Magnus) - המנהיג העליון של הרובוטריקים וחבר במשמר העילית של סייברטרון. הוא ומשמר העילית הגיעו לכדור הארץ על מנת לבדוק מה עלה בגורל האול-ספארק. לאחר שרסיס מהאול-ספארק נמצא, אולטרה מגנוס החל להאמין לסיפור של אופטימוס פריים. הוא משתנה למשאית תובלתית טקטית כבדה מורחבת ולוחם באמצעות פטיש המסוגל לחולל סערת ברקים.

השקרניקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגהטרון (Megatron) - המנהיג הקר, המחושב והמניפולטיבי של השקרניקים, שמשתנה למטוס קרב סייברטרוני משולב, ומאוחר יותר לטילטרוטור (מסוק עם שני פרופלורים בעל יכולות חלקיות של מטוס) חמוש בתותח ענקי.
  • סטאר-סקרים (Starscream) - רובוט סרקאסטי, בוגדני וחתרן דו-פרצופי, ששואף להיפטר ממגהטרון ולהפוך למנהיג השקרניקים. אף על פי כן, ניסיונות החתירה של סטאר-סקרים בדרך כלל כושלים. תצורת השינוי שלו היא מטוס קרב, חמוש בקרני הלייזר.
  • בליצווינג (Blitzwing) - מחייליו הנאמנים של מגהטרון, בליצווינג הוא לא-יציב, בעל מבטא טווטוני-גרמני ומשתנה משולש (טנק, מטוס, רובוט) עם ספין חדש - פיצול אישיות והחלפת פנים בהתאמה לכל אישיות. כל אישיות מגדירה את הכוחות שלו. סוג אישיות אחד מגיע עם פנים קרות מזלזלות ומלאות בוז, גישה מתנשאת וקרני קרח. סוג שני מגיע עם גישה לוחמנית, חמת מזג ואגרסיבית שעוסקת באיומים ובמפציצי להבות, ולבסוף, פני דלעת חג מולד (ג'ק-או-לנטרן) משוגעות- כמעט ילדותיות בחיות הפסיכוטית שלהן, שמשתמשת בקליעי לייזר מתפוצצים.
  • לאגנאט (Lugnut) - שקרניק ענק ומאיים שלכוחו הפיזי העצום משתווה רק מסירותו הכמעט פנטית למגהטרון ומטרותיו. ללאגנאט יש טילים במקום ידיים, הוא לוחם בעזרת פטיש נפץ ענקי, ותצורת השינוי שלו היא למטוס מפציץ עתידני.
  • בלאק-ארקניה (Blackarachnia) - תצורת השינוי שלה היא עכביש טכנו-אורגני בצבעי שחור-סגול. בעבר רובטריקית מגויסת אקדמיה לקצינים צעירה ומבטיחה בשם אליטה-1, חברה לשעבר של אופטימוס פריים וסנטינאל פריים עד לאירוע הנורא שגרם לה להפוך לעכביש טכנו-אורגני עם שנאה עזה לרובוטריקים ותשוקה לחזור ולהיות נורמלית בכל מחיר. אף על פי שבמקור היא חברה ביחידה הראשית של מגהטרון, היא לא הייתה בקשר איתו מאז הפרק הראשון בסדרה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הונפשה על ידי אולפני ההנפשה היפנית MOOK DLE, האולפן The Answer Studio והאולפן Studio 4°C. נודעה בעבר במהלך הפקתה כ"רובוטריקים: גיבורים", והשם הנוכחי שלה עוצב כדי להימנע מלהשוות אותה לסרט המצולם שיצא לאקרנים ביולי 2007, חודשים לפני שהפרק הראשון בסדרה שודר. הסדרה מגיעה לכלל העולם ומוגנת בזכויות יוצרים. במאי הסדרה הוא מאט יאנגברג (הטיטאנים, הבאטמן), המפיק הראשי הוא סאם רגיסטר, סגן נשיא קרטון נטוורק, ומעצב קו הצעצועים הוא וינסנט אניסטו. בנוסף, הכותב של "רובוטריקים: מכונות חיות", מרטי אייזנברג חוזר לתפקידו כראש מחלקת התסריטאים של הסדרה. הארט דיירקטור/מעצב הדמויות הראשי הוא דריק וויאט (הטיטאנים, בית פוסטר לחברים דמיוניים, לגיון גיבורי-העל) אשר יצר את "המראה החדש" שהסדרה מציגה.

הפרק הראשון תוכנן להיות משודר במלואו בפסטיבל מיני-קון 2007 ב־3-4 בנובמבר, בכינוס רובוטריקים בעיר אורולוף שבשוודיה, אך יצרן הצעצועים האמריקאי, הסברו, מנע את השידור המלא של הפרק, כך שההקרנה הראשונה קוצצה ל-11 הדקות הראשונות בלבד.

אחרי שהריצה הרגילה של הסדרה החלה בינואר 2008, עלו שתי העונות הראשונות לשידור אחת אחרי השנייה בסמיכות רבה, יוצרות בכך עיכוב של כמעט שנה בין העונה השנייה לשלישית. העונה השלישית המצופה עלתה לבסוף לשידור במקביל בארצות-הברית ובקנדה ב-14 במרץ 2009 מלווה בסרט מיוחד בן 90 דקות (שלושה פרקים מחוברים). לאחר תקופה ארוכה של חוסר תקשורת מצד צוות ההפקה ואינספור ספקולציות, הוכרז רשמית בפסטיבל בוטקון 2009 שהסדרה הסתיימה, לפחות בצורתה הטלוויזיונית.

מקומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דטרויט: כאן, בעיר הרובוטים העתידנית הזאת על כדור הארץ, מתחדש הקרב העתיק בין הרובוטריקים לשקרניקים ובין הטוב לרע.
    • מגדל סומדאק: מגדל ענקי בדטרויט שבו אייזק סומדאק מעצב ובוחן את יצירותיו הרובוטיות, שהיה גם המקום שבו הוצב ראשו הפגוע של מגהטרון עד שקם לחיים מחדש. הופעתו החיצונית דומה לשקע חשמלי ענקי.
    • מפעל המכוניות הנטוש: בסיס האם הנוכחי של הרובוטריקים שהיה עד כה נכס של סומדאק שלא היה בשימוש.
    • מתקני אספקת אנרגיה: מזקקת השמן העירונית. הלוגו שלה מהווה קריצה לשמו של הדינוטריק סלאדג' מסדרות הרובוטריקים השונות.
    • אצטדיון הנמר (Tiger Stadium): בפרק "Five Servos of Doom" נערך שם קרב בין סנטינאל פריים, אופטימוס, ג'אז, פראול, ג'טפייר וג'טסטורם נגד לוקדאון וראמג'אט.
  • אי הדינוטריקים: אי קטן ומבודד במרכז ימת אירי שם חיים הדינוטריקים. זה גם מיקומה של המעבדה של מלטדאון.
  • מכרות הפחם: האתר המרוחק מדטרויט שם התרסק גופו של מגהטרון. אחרי תבוסת השקרניקים בפרק "Megatron Rising", מגהטרון מיקם את הבסיס שלו שם יחד עם לאגנאט ובליצווינג למטרת תיקונים, כיוון שהפחם הגן עליהם מגילוי על ידי הרובוטריקים. במהלך העונה השנייה, פרופסור סומדאק הוחזק שם כאסיר בתא מיוחד.
  • ספינת הרובוטריקים: הספינה של הרובוטריקים, נפגעה קשות במהלך מתקפת השקרניקים והתרסקה בימת אירי. מערכת המחשב הראשית שלה היא אישיות בעלת קול נשי הידוע כטלטראן אחד, שם זהה לשמה של מערכת המחשב של הרובוטריקים מ-G1. כשבליצווינג ולאגנאט מגיעים לכדור-הארץ בחיפוש אחר מגהטרון והאול-ספארק, ראטצ'ט וסארי מצליחים להפעיל את מערכות הנשק של הספינה (המושבתות ומנוטרלות זה זמן רב) כדי להילחם בשקרניקים. בחלקו השני של הפרק "Megatron Rising", הספינה עפה שוב, רק כדי להיירות ולהתרסק אל קיר הסלע של צד ההר באי הדינוטריקים (דומה להתרסקות של ספינת הרובוטריקים ב-G1). מעבורת החרום שאוכסנה בספינה הושמדה על ידי סטאר-סקרים בפרק "A Fistful of Energon". בפרק "A Bridge Too Close- חלק 2", התגלה שהספינה היא תצורת הרכב של אומגה-סופרים.
  • ספינת הקרב השקרניקית: ספינת הדגל של מגהטרון שמגמדת את גודלה של ספינת הרובוטריקים. על סף השמדה, היא ננטשה על ידי כל השקרניקים מלבד סטאר-סקרים. הוא הצליח לשרוד והוביל את הספינה במשך כחמישים שנה בחלל עד שלבסוף התביית על האות של האול-ספארק שהגיע מכדור הארץ. הספינה התרסקה מאוחר יותר על הירח. היא עדיין שם, ובמהלך זמן רב היא שמשה כבסיס המבצעים של סטאר-סקרים ומאכסנת את צבא הכפילים שלו שנבנה באמצעות תצורות הבסיס שלוקדאון גנב במקור עבור מגהטרון. בסוף העונה השלישית שמשה הספינה כבסיסו האחרון של מגהטרון כאשר הוא פירק חלקים ממנה כדי לבנות את השיבוטים של אומגה-סופרים.
  • הספינה של לוקדאון: ספינה המצוידת במקרני הולוגרמה המשמשים להסוואה, וסורקים חזקים מאוד. לוקדאון נודד ברחבי הגלאקסיה עם הספינה שלו והוא מאחסן רבים מפרסי הציד שלו על סיפונה.
  • ספינת משמר העילית: בעלת דמיון רב לספינה של הצוות של אופטימוס פריים, רק גדולה יותר ובעלת צבע כחול בהיר. אולטרה מגנוס וצוות הנחיתו אותה במרכז העיר דטרויט. בסיום אירועי הפרק "Mission Accomplished", הספינה וצוותה חזרו לחלל שוב כדי לעזור לרובוטריקים ברחבי הגלאקסיה.
  • סייברטרון: כוכב הבית של כל הסייברטרוניים, רובוטריקים ושקרניקים כאחד. מופיע בסדרה בעיקר בפלאשבאקים. הכוכב הציג את ההופעה החיה הראשונה שלו ב "Transwarped" בתחילת העונה השלישית.
    • המטרופלקס: מטה הפיקוד של הרובוטריקים בסייברטרון, ומקום מושבה של המועצה הגבוהה של הרובוטריקים.
    • מבצר מקסימוס: בסיס משמר העילית בסייברטרון.

משחק הווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום ישנו רק משחק וידאו אחד של רובוטריקים אנימייטד המיועד לקונסולת המשחקים "נינטנדו DS" בלבד.

צוות המדבבים בהפקת הדיבוב העברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה העברית המקורית השתתפו בדיבוב הדמויות:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]