רובין הוד (סרט, 2010)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רובין הוד
Robin Hood
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי רידלי סקוט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בריאן גרייזר, רידלי סקוט, ראסל קרואו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט בריאן הלגלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פייטרו סקאליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראסל קרואו
קייט בלאנשט
ויליאם הרט
מוזיקה מארק סטריית'נפלד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון מת'יסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי יוניברסל, רלטיביטי מדיה, Imagine Entertainment, סקוט פרי הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 14 במאי 2010
ישראלישראל 13 במאי 2010
משך הקרנה 140 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט סייפים נועזים, סרט דרמה, סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט תקופתי (ימי הביניים) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 130 מיליון דולר (מוערך)
הכנסות באתר מוג'ו nottingham
www.robinhoodthemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובין הודאנגלית: Robin Hood) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמה, אשר בוים על ידי רידלי סקוט והופק על ידי סרטי יוניברסל, ומככבים בו ראסל קרואו, קייט בלאנשט וויליאם הרט. הסרט יצא לאקרנים ב-14 במאי 2010.

מפיקי הסרט כיוונו למקד את עלילתו דווקא בנבל - השריף מנוטינגהאם, אך לבקשת סקוט הסרט מתמקד בסיפור שונה ומתאר את רובין הוד כעורק מהצבא בסוף מסע הצלב השלישי, המחפש דרך לשוב לאנגליה. שרשרת מאורעות גרמה לו לשאת שם של אציל אנגלי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לרוב הסרטים, הסדרות והספרים על רובין הוד, אשר מספרים את סיפורו של רובין הוד כלוחם הצדק ביערות, יוצרי סרט זה בחרו דווקא להתמקד באופן שבו הפך רובין לפורע חוק ונאלץ לחיות ביערות.

בתחילת הסרט מתואר רובין לונגסטרייד (המגולם על ידי ראסל קרואו, ובהמשך הסרט יהפוך לרובין הוד) כאחד מפשוטי העם המשרת כצלף בפלוגת קשתים. בחזרת הצבא האנגלי ממסע הצלב השלישי המלך ריצ'רד נהרג על ידי קשת צרפתי וכיתת אבירים לוקחת על עצמה להחזיר את הכתר ללונדון. רובין ושלושת חבריו שחוששים מהתפוררות הצבא בורחים משדה הקרב ומגלים שהאבירים נקלעו למארב צרפתי. הם הורגים את הצרפתים, אבל מנהיגם גודפרי האנגלי וסגנו מצליחים לברוח. רובין נאלץ להתחזות לרוברט לוקסלי, מפקד כיתת האבירים, כדי שארבעתם יקבלו ספינה אל מעבר לתעלת למאנש. גודפרי נוכח כשרובין מציג את עצמו בפני המלכה האם כרוברט ומגיש את הכתר. אחיו הצעיר של ריצ'רד, ג'ון, ממונה למלך והוא ממנה בהמשך את גודפרי לשר הצבא במקום מרשל השקול.

רובין מסכים להמשיך להתחזות ללוקסלי בשביל עזרה לאלמנת האציל, ליידי מריון (המגולמת על ידי קייט בלאנשט) אשר מצויה במשבר כלכלי קשה, בו עלולה היא לאבד את כל רכוש בעלה אם יתגלה כי הוא מת בקרב.

הסרט מתמקד בשתי חזיתות- הראשונה היא מלחמתה של העלמה מריאן ויתר תושבי לוקסלי לשרוד בצל המצב הקשה, הנגרם בעיקר עקב המיסים המעיקים שמטיל "ג'ון ללא ארץ", מלך אנגליה. החזית השנייה היא מזימתו של פיליפ מלך צרפת הזומם לכבוש חלקים נרחבים מאנגליה. לשם כך הוא נעזר בגודפרי, אציל אנגלי הזוכה לאמונו של המלך ג'ון, המנסה לגרום לברונים האנגלים, בעיקר ברוני הדרום, למרוד כנגד מלכם.

רובין מצליח לשתף פעולה עם יד ימינו של המלך ריצ'רד, שר הצבא המפוטר ויליאם מרשל, על מנת לחשוף את בגידתו של גודפרי, לאחד את הממלכה ולסכל את ניסיון הפלישה הצרפתי. איחוד הממלכה נעשה בתמורה להבטחתו של המלך ג'ון לקבל מגילת זכויות אשר תסדיר את חובות המלך כלפי נתיניו- המגנה כרטה. לאחר סיכול הפלישה הצרפתית חוזר בו המלך ג'ון מהבטחתו, מכריז על רובין כפורע חוק, ובכך למעשה מתחילה אגדת רובין הוד המוכרת.

עלילת הסרט מתבססת בצורה רופפת על אירועים היסטוריים אותנטיים. הדמויות הקשורות ישירות לכס המלכות הן דמויות היסטוריות כמו המלך ריצ'רד לב הארי, המלך "ג'ון ללא ארץ", המלך פיליפ מלך צרפת ואלינור, דוכסית אקוויטניה.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רובין הוד בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.