רוברט פטריק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט פטריק
Robert Patrick
רוברט פטריק, 2007
רוברט פטריק, 2007
לידה 5 בנובמבר 1958 (בן 65)
מרייטה שבג'ורג'יה
שם לידה Robert Hammond Patrick עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • אוניברסיטת המדינה באולינג גרין
  • תיכון ביי
  • Farmington High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Barbara Patrick עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס סאטורן
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט פטריקאנגלית: Robert Patrick; נולד ב-5 בנובמבר 1958) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי. ידוע במיוחד בשל גילום דמותו של הרובוט העתידני T-1000 בשובר הקופות "שליחות קטלנית 2: יום הדין" של ג'יימס קמרון.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד במרייטה שבג'ורג'יה, בשם רוברט פטריק הבן, הבכור מבין חמשת ילדיהם של נדין ורוברט פטריק. אביו היה בנקאי. בצעירותו נדדה משפחתו מעיר אחת לאחרת והוא גדל במקומות שונים במזרח ארצות הברית. פטריק היה ספורטאי; הוא שיחק בייסבול בתיכון, ופוטבול במסגרת האוניברסיטה המדינתית באולינג גרין שבאוהיו (BGSU), שם למד ומשם נשר בטרם השלים תואר ראשון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1984 עבר להתגורר בלוס אנג'לס בשאיפה להיות שחקן. תחילה לוהק לסרטים בינוניים והתפרנס גם מעבודות נוספות, כמו שחקנים מתחילים רבים. בהמשך לוהק לסרט ההמשך של "שליחות קטלנית" לתפקיד T-1000, רובוט עתידני שנשלח מהעתיד כדי לחסל את ג'ון קונור (אדוארד פרלונג), ומסוגל ללבוש כל גוף וצורה. בסרט זה, "שליחות קטלנית 2: יום הדין", שיצא לאקרנים ב-1991, כיכב פטריק לצדם של ארנולד שוורצנגר ולינדה המילטון. הסרט זכה להצלחה, ופטריק זכה להכרה ולפרסום.

במהלך שנות ה-90 גילם פטריק תפקידים רבים. בין השאר, הופיע בסרטים: "אש ברקיע" (1993), "אפס סובלנות" (1994), "דאבל דראגון" (1994), "סטריפטיז" (1996) ו"קופלנד" (1997) לצדו של סילבסטר סטאלון. בשנת 2000 גילם דמות אורח בסדרת הדרמה הפופולרית "הסופרנוס".

פטריק, בעל עיני הפלדה הכחולות, קיבל תפקידים רבים של אנשי חוק במהלך השנים, בהם תפקיד ראשי בסדרת המדע בדיוני "תיקים באפלה", שם גילם את דמותו של הסוכן המיוחד ג'ון דוגט, בשתי העונות שחתמו את הסדרה (20002002). ב-2003 שיחק בסרט "המלאכיות של צ'רלי: בהילוך גבוה". ב-2005 נראה על מסך הטלוויזיה כאשר גילם את אביו של אלביס פרסלי במיני-סדרה "אלביס", ועל מסך הקולנוע כאביו של ג'וני קאש בסרט עטור הפרסים "הולך בדרכי", וכן הופיע בסדרות וסרטים נוספים. בשנים 2006 - 2009 גילם את דמותו של הקולונל טום ראיין בסדרת הדרמה/פעולה המצליחה "היחידה". פטריק היה מועמד למספר פרסים, כולל ארבע מועמדויות ומתוכן זכייה אחת בפרס סאטורן (סוגת מדע בדיוני); ב-2001 זכה בפרס זה על גילום דמותו של ג'ון דוגט ב"תיקים באפלה". בשנת 2021 הופיע בסדרת האימה המתים המהלכים באחד מהפרקים של עונה 10.


משפחה ועיסוקים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פטריק נשוי לברברה פטריק, שחקנית, שאף הופיעה לצדו על המסך מספר פעמים, בהן בסרט הקולנוע "אפס סובלנות". השניים הורים לבן, סמואל, ולבת, אוסטין. פטריק חובב רכיבה על אופנועים, ואף פעיל במועדון אופנוענים. מדי שנה הוא נוהג להשתתף ב"דהירת האהבה" (Love Ride), אירוע המתקיים אחת לשנה, ומרכז רכיבה על אופנועים למטרת צדקה. פטריק הוא אחיו של ריצ'רד פטריק, גיטריסט וזמר רוק, הסולן של להקות הרוק "פילטר" ו"צבא של כל אחד"[1].

בנוסף לכך, ידוע באהדתו למדינת ישראל, במבצע שומר החומות פרסם פוסט תמיכה בסטורי של אפליקציית אינסטגרם בו הוא נעמד לצד ישראל. כמו כן גם בערבי יום הזיכרון לשואה ולגבורה מעלה פוסט לזכר הנספים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות טלוויזיוניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט פטריק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תרגום חופשי מאנגלית. במקור: Army of Anyone