רוזי מרסל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוזי מרסל
Rosie Marcel
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 6 במאי 1977 (בת 46)
רוהמפטון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1981 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוזי מרסל (Rosie Marcel; נולדה ב-6 במאי 1977 ברוהמפטון, לונדון אנגליה) היא שחקנית בריטית הידועה בעיקר בתור ד"ר ניילור בסדרת הדרמה "הולבי סיטי".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בגיל שלוש הופיעה מרסל בתפקיד פיה בהצגה "חלום ליל קיץ" בתיאטרון הלאומי של בריטניה, אך ידועה היא בעיקר כד"ר ניילור בסדרת הדרמה "הולבי סיטי", תפקיד שקיבלה כאשר הצטרפה לסדרה בנובמבר 2005.

לפני משחקה ב"הולבי סיטי" הופיעה מרסל בכמעלה מעשרים הפקות של דרמת השיטור "החשבון" שבה הופיעה כאשתו של הגנגסטר הידוע בשם לואיז לארסון, ובנוסף כשניהלה בעלילה רומן סוער עם השוטר הסמל דייל סמית.

חייה הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרסל היא בתו של מנהל הטלוויזיה טרי מרסל ואחותה של הסופרת והשחקנית קלי מרסל, מרסל מתארת את עצמה כמי שבאה ממשפחה "דרמטית". אמה של מרסל השחקנית לינדסי ברוק בעלת אמונת האיימיש, ואביה הבמאי טרי מרסל התגרשו בשנת 1995.

אחותה היא קלי מרסל, סופרת ושחקנית שהופיעה גם כן בסדרה "הולבי סיטי", אך ידועה בעיקר כמפיקת הסדרה "טרה נובה" (Terra Nova).

לרוזי מרסל יש עוד אח בשם לוק.

נישואין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרסל פגש את בעלה הראשון סקוט בונס כשהיה עוזר במאי הסדרה "הסגן", לאחר שיצאו תקופה הציעה לו מרסל דרך מודעה בעיתון הצעת נישואין, כאשר כתבה "סקוט בונס, אני רוזי מרסל אוהבת אותך ורוצה לבלות את שארית חיי איתך. התינשא לי?". הם נישאו ב -21 בפברואר 2004 בטקס צנוע ב"גרנטה גרין" (Gretna Green), אך התגרשו כעבור כמה שנים. כיום נשואה מרסל לבן סטייסי בעל מכון כושר, עמו התחתנה באפריל 2013 בעיר לאס וגאס.

תחביבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרסל יש חגורה שחורה בקרטה, בצעירותה היא גילתה את הרצון להיות פעלולנית, "אני אוהבת את האתגר הפיזי של עשיית הפעלולים, הוקסמתי מתחום זה עוד מגיל 17 כאשר הלכתי עם אבי לכנס פעלולנים, מאז למדתי קרטה, ואני אוהבת סקי מים, וקפיצות באנג'י".

בעיות בריאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהייתה בת עשרים, מרסל אובחנה כבעלת אנדומטריוזיס, במהלך גילוי הפרעת קרישת דם. מרסל תיארה את מצבה "דיממתי במשך כארבעה חודשים, לאחר התעלפות במקלחת הובהלתי לבית החולים לעירוי דם חירום, שם נאמר לי על ידי הרופאים כי כמעט דיממתי למוות, ובנוסף בדיקות נוספות גילו לי בעיה בקרישת דם, גרסת הנקבה של המופיליה".

שש שנים לאחר מכן סבלה מרסל מבעיות נוספות כאשר פיתחה את מחלת הבכצ'ט הנדירה, מחלה דלקתית שבה כדוריות הדם הלבנות תוקפות את תאי הדם הבריאים. המחלה הותירה אותה מרותקת למיטה במשך שנתיים לטיפולים בבית החולים סנט ברתולומיאו בלונדון, אשר שם אובחנה מחלתה וטופלה.

במהלך תקופה ארוכה לא יכלה מרסל ללכת ללא עזרת מקלות הליכה, במהלך ראיון הגיבה מרסל על מחלתה: "יש לי בדיקות תפקוד כבד ובדיקות דם כל שלושה חודשים, מאוד סביר כי אמות לפני סקוט בעלי, אך אני משלימה עם זה".

כיום מרסל פועלת להעלות את מודעות הציבור למחלה, בשנת 2008 אובחנה אצל מרסל בעיית סרטן צוואר הרחם, היא גילתה כי המחלה התקדמה אל האגן, ומיד קיבלה טיפול בלייזר כדי להרוס את התאים הסרטניים תוך כדי עבודתה בדרמת הטלוויזיה "הולבי סיטי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]