רון בן-ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

רון בן-ישראל (נולד ב-1957) הוא שף מגדנאות ישראלי, הפועל ומתגורר בניו יורק. בעליו של 'רון בן-ישראל עוגות' בסוהו, מנהטן. בעל מוניטין בינלאומי בעיצוב עוגות חתונה ואירועים מיוחדים. מתמחה בפיסול פרחים מבצק סוכר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רון בן-ישראל גדל בתל אביב, הוא בן להורים ניצולי שואה: דגמר, אמו (ילידת וינה) עבדה כשרטטת עבור הממשלה ומשה, אביו, ניצול מחנה ההשמדה אושוויץ, עבד בבית דפוס. הוא למד בתיכון תלמה ילין במגמת מחול, ורקד בלהקות בת דור ובת שבע. בגיל 26 עזב את ישראל. הוא נסע ללמוד בקנדה, בצרפת ולבסוף, בשנות השמונים הגיע לארצות הברית, שם רקד בלהקות ובהרכבים קטנים. במשך 15 שנה הוא התפרנס מריקוד, בשנות ה-30 לחייו פרש מהריקוד. הוא עבד בעבודות זמניות כמלביש בתצוגות אופנה בשבוע האופנה של ניו יורק, הוציא כלבים לטיול, עסק בעיצוב תפאורות, עיצב חלונות ראווה, ואז התחיל לתת שירותי קייטרינג ללקוחות פרטיים. את סודות עיצוב העוגה למד רון מבטי ואן נורסטנד, שהפכה למנטורית שלו, ומרוז לוי-בירנבאום שכתבה ספרי אפייה רבים למד את רזי האפייה. בשנת 1996 נתגלה על ידי מרתה סטיוארט, ("הכוהנת הגדולה" של סגנון חיים וניהול משק הבית בארצות הברית), שראתה את אחת מהעוגות שעיצב בחלון הראווה מיקימוטו שבשדרה החמישית. סטיוארט היוותה דמות מפתח בדרכו של רון להצלחה.

בן-ישראל מעיד כי כבר כנער, היה צופה מוקסם באימו הוינאית הופכת קצף למרנג ובצק פריך לשטרודל, אך לא שיער כי אומנות האפייה תהפוך לתשוקת חייו.

לבן-ישראל יש סדנת אפייה בסוהו של ניו יורק. הוא אופה עוגות גדולות לאירועים חגיגיים בעלות של אלפי דולרים, כל עוגה מיוחדת בעיצובה, שונה מרעותה ומותאמת ללקוח ולאירוע.

ב-2007, לציון 100 שנה למלון פלאזה, ביקשה ממנו חברת אלעד שבבעלות יצחק תשובה לאפות עוגה. בן-ישראל אפה את העוגה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ניו יורק. העוגה התנשאה לגובה של 563 ס"מ, שקלה 2 טונות ועלתה 120 אלף דולר. ב-2004 נבחר לאופה המצטיין של המגזין "ווג". הניו יורק טיימס כינה אותו "מנולו בלאניק של עוגות החתונה" (מעצב אופנה ומייסד מותג של נעלי יוקרה), המגזין Modern Bride כינה אותו "מלך העוגות" ומדריך זגאט הכתיר אותו כ"מאסטר עוגות החתונה".

בן-ישראל משמש כמרצה אורח במכון הקולינרי הצרפתי, בו הוא מעביר קורסים על אפיית ועיצוב עוגות ומלמד בו מאז שנת 1999.

ב-2011 הנחה את תוכנית מציאות בשם "הגאון המתוק" בערוץ האוכל האמריקני.

הוא התארח בתוכניות טלוויזיה רבות, ביניהן בוקר טוב אמריקה, התוכניות של דייוויד לטרמן, מרתה סטיוארט ואופרה וינפרי בשנת 2019 בן-ישראל התארח בתוכנית הבישול הצלחתי! שבנטפליקס, (עונה 2 של סדרת החגים).

בשנת 2020 בן-ישראל התארח בתוכנית הבישול ״מכת סוכר״ שבנטפליקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]