רון וייזל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רון וייזל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל
דרגה אלוף-משנה  אלוף-משנה
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
עיטורים
צל"ש אלוף  צל"ש אלוף
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רון וייזל (נולד ב-20 במרץ 1969) הוא קצין בצה"ל בדימוס בדרגת אלוף-משנה ששירת כנספח צה"ל בהולנד, פיקד בעבר על גדס"ר גולני, יחידת דובדבן, חטיבה 226, וחטיבת מנשה.

שירותו הצבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם גיוסו לצה"ל שובץ בחטיבת גולני. בגולני עבר וייזל הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר ויצא לקורס קציני חי"ר. עם סיום הקורס שב וייזל לחטיבה ושימש בה כמפקד מחלקה, כמפקד פלוגת מסלול, וכמפקד הפלוגה המסייעת בגדוד 51. לאחר מכן השתחרר מצה"ל, אולם נענה לפנייתו של מפקד יחידת אגוז, משה תמיר לשוב לצבא ולשמש כמפקד פלוגה ביחידה, והוביל אותה בלחימה בדרום לבנון. בין היתר פיקד רון על לוחמיו במבצע מהלך מבריק[1] כנגד חולית אבטחה של חזבאללה בכפר ע'נדוריה בלבנון, בו הרג הכוח שבפיקודו כשמונה מחבלים[2]. לאחר מכן שימש כסגן מפקד היחידה[3].

בהמשך שימש כמפקד הראשון של גדס"ר גולני בשנים 20012003. וייזל הוביל את הגדוד בלחימה כנגד הטרור הפלסטיני באינתיפאדה השנייה. ב-19 בנובמבר 2002 פיקד וייזל הגדוד במבצע משפחה במצור, פשיטה על מבנה בלב שכונת שג'אעייה שברצועת עזה על מנת לעצור שלושה מחבלים בכירים מארגון החמאס. על אף הקשיים ותחת אש עזה התעקש וייזל להמשיך במבצע. הכוח שבפיקודו הרג אחד-עשר מחבלים והשלים את המשימה[4]. על האופן בו פיקד וייזל על הגדוד הוענק לו צל"ש אלוף מטעם אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ[5]. בשנים 20032005 פיקד וייזל על יחידת דובדבן[6]. בשנים 20072009 פיקד על חטיבה 226, חטיבת צנחנים במילואים. לאחר מכן פיקד על חטיבת מנשה באוגדת איו"ש בין השנים 2009–2011[7]. בתפקידו הבא מונה לנספח צה"ל בהולנד[8].

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ משה (צ'יקו) תמיר, "מלחמה ללא אות", הוצאת מערכות - משרד הביטחון, 2005, עמודים 174-181.
  2. ^ משה (צ'יקו) תמיר, "מלחמה ללא אות", הוצאת מערכות - משרד הביטחון, 2005, עמוד 179, "היינו בטווח של פחות מ-10 מטרים מהמארב כאשר החלה לפתע תכונה לא שגרתית. אחד האנשים, שנראה לי כמפקד הכוח, החל לעבור בין המחבלים ולהצביע לעברנו. סימנתי לרון והתחלתי בספירה לאחור. בסיום הספירה פתחו הכוחות באש מתוזמנת מכמה כיוונים. בתוך מהומת הירי והצעקות יכולתי להבחין במחזה הנורא של שני המחבלים שהיו שקועים בשינה מנסים להיחלץ משקי השינה ללא הועיל. בתום מכת האש השלכנו רימונים למרכז כרם הזיתים והתכוננו לניתוק מגע מהיר. בשלב זה התעורר הכפר כולו ואש לא מכוונת נורתה לכל עבר. על אף שהכרתי היטב את היערכות חזבאללה בכפרים הופתעתי ממהירות התגובה ומעוצמתה. פקדתי על רון, שלא מיהר להפסיק את הירי לעבר המחבלים, לנתק מגע מייד ולנוע לנקודת הכינוס שנקבעה".
  3. ^ משה (צ'יקו) תמיר, "מלחמה ללא אות", הוצאת מערכות - משרד הביטחון, 2005, עמוד 271.
  4. ^ יוסי יהושוע ואיתן גליקמן, צל"ש הוענק למפקד גדוד הסיור של גולני, ידיעות אחרונות, ‏ 10.12.2003, כפי שהועלה באתר גדס"ר גולני.
  5. ^ סא"ל רון וייסל - צל"ש האלוף, באתר הגבורה, כפי שהועלה ב"אתר הגבורה".
  6. ^ אלון בן דוד, "ערוך ומוכן", בלייזר, ‏ ינואר 2013.
  7. ^ רון בן ישי, לפלסטינים עוד אין אוהלים. בינתיים, באתר ynet, 1 באוגוסט 2011.
  8. ^ אתר למנויים בלבד אמיר אורן, האלוף גדי איזנקוט הצליח לנצח את האגו, באתר הארץ, 23 בינואר 2015.