רוס גלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוס יוסטס גלר
Ross Geller
רוס גלר
רוס גלר
הופעה ראשונה עונה 1 פרק 1: "פיילוט"
הופעה אחרונה עונה 10 פרק 18: "האחרון"
מספר הופעות 236 פרקים
יוצרים מרתה קאופמן, דייוויד קריין עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות דייוויד שווימר
מידע
כינויים המתגרשן
תאריך לידה 18 באוקטובר 1967
מין זכר
מקצוע פלאונטולוג, פרופסור באוניברסיטת ניו יורק
דת יהודי
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה ג'ק גלר (אבא)
ג'ודי גלר (אמא)
מוניקה גלר (אחות)
קרול וויליק (אישה, 1989–1994)
אמילי וולטאם (אישה, 1998)
רייצ'ל גרין (בת-זוג, 1996–1997, 2004 - הווה), (אישה, 1999)
צ'נדלר בינג (גיס)
ג'ק ואריקה בינג (אחיינים מאומצים)
בן גלר (בן מקרול)
אמה גלר (בת מרייצ'ל)
חברים צ'נדלר בינג
ג'ואי טריביאני
פיבי בופה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ד"ר רוס גלראנגלית: Ross Geller; נולד ב-1967) הוא דמות בדיונית בקומדיית המצבים האמריקאית חברים (1994–2004). הדמות מגולמת על ידי דייוויד שווימר, ומאופיינת בהתנהגות חנונית חביבה, אך נוטה להתפרץ לעיתים. נישא והתגרש שלוש פעמים בחייו.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס נולד ב-18 באוקטובר 1967 בלונג איילנד, ניו יורק. אחיה הגדול של מוניקה גלר וילד המועדף על הוריהם. בין רוס למוניקה יש הרבה תחרותיות. רוס ומוניקה הם חצי יהודים והם ממוצא גרמני. מגיל תיכון היה מאוהב ברייצ'ל גרין, אף על פי שבזמן שלמד בתיכון ייסד יחד עם חברו ויל קולברט (בראד פיט) את מועדון ה"אני שונא את רייצ'ל גרין". רוס היה שותפו של צ'נדלר בינג בזמן לימודיהם בקולג' ואף הקים איתו להקה. רוס הוא בעל דוקטורט בפלאונטולוגיה ולעיתים קרובות הוא מכנה את עצמו "ד"ר גלר", "ד"ר ר' גלר או "פרופסור גלר". ב-1989 נישא לקרול ויליק אבל הם התגרשו ב-1994 (הפרק הראשון בסדרה) מכיוון שהתברר שהיא לסבית. בסוף העונה הראשונה נולד להם בן והם קוראים לו בן. ב-1998 נישא לאמילי וולטאם אבל הם התגרשו תוך מספר שבועות מכיוון שרוס אמר את שמה של רייצ'ל, במקום אמילי, בחופה. ב-1999 נישא לרייצ'ל בעת שהיו שיכורים בלאס וגאס, הם התגרשו כמה שבועות לאחר מכן. בסוף העונה השביעית מתברר שרייצ'ל בהיריון ובתחילת העונה השמינית מתברר שהאב הוא רוס, ובסוף העונה השמינית נולדת אמה. בפרק האחרון בסדרה רייצ'ל ורוס חוזרים להיות יחד ובסדרת הבת "ג'ואי" נרמז שהם נישאו. רוס ידוע כחנון, שנון, וקצת אומנותי.

מראה פיזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברים מקניטים את רוס לעיתים קרובות על שערו. דוגמה לכך היא שכאשר מוניקה סופרה על ידי פיבי והתספורת לא יצאה טוב וג'ואי שאל אם הם יכולים לראות אותה, פיבי השיבה "לא, השיער שלך נראה טוב מדי, זה ירגיז אותה... רוס, תיכנס אתה". באופן דומה בפרק "The One Where Joey Moves Out", רוס מביע את סלידתו מקעקועים באומרו שזה כמו להיתקע עם אותה תספורת לכל החיים שלך, ובתגובה מקבל צחוק מכל החברים. היו לרוס כמה תקלות עם מראהו החיצוני, למשל בפרק "The One with Ross's Tan" כשהלך לסלון שיזוף וסיים בכך שקיבל בטעות שיזוף עמוק (מספר 12 מתוך 3) רק בקדמת גופו ובגבו לא השתזף כלל. בפרק "The One with Ross's Teeth" הוא מחליט להלבין את שיניו אבל מלבין אותן יותר מדי כך שהן זוהרות בחושך.

דת[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס הוא חצי יהודי אבל מזדהה תרבותית עם היהדות כפי שניתן לראות בפרק "The One with the Holiday Armadillo" שבו רוס מנסה ללמד את בנו, בן, על מלחמות המכבים בחנוכה בזמן שהוא מחופש לארמדיל.

מגורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך ארבע העונות הראשונות רוס גר באותה דירה. בעונה החמישית הוא עובר דירה בהשפעתה של אשתו דאז, אמילי. הוא גר לפרק זמן קצר יחד עם ג'ואי וצ'נדלר לפני שהוא עובר לגור בבניין מול דירתה של מוניקה, בדירה שהייתה שייכת ל-Ugly Naked Guy (הבחור הערום והמכוער). רוס מצליח להשיג את הדירה על ידי כך שהוא נפגש עם הבחור העירום בעצמו, פגישה שכל החברים רואים דרך דירתה של מוניקה. במהלך עונות 8 ו-9 רייצ'ל גרה יחד איתו כדי שיוכלו לגדל את בתם אמה ביחד. בפרק האחרון בסדרה רוס טוען שהוא היחיד מבין החבורה שלא גר מעולם בדירתה של מוניקה (שכל אחד מהחברים האחרים גר בה לתקופה מסוימת), אבל מוניקה מגלה שרוס כן גר בדירה הזאת כשהיא עוד הייתה שייכת לסבתם, בזמן שהוא ניסה ללמוד ריקוד ולהיות רקדן. רוס עונה על כך ש"כמעט הצלחנו לעבור עשר שנים בלי שהדבר הזה יעלה".

מרסל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר גירושיו מקרול, רוס מאמץ קוף קפוצ'ין בשם מרסל. מערכת היחסים ביניהם הייתה דומה לזו של בני זוג נשואים החיים יחד. הדחף המיני של מרסל משכנע בסופו של דבר את רוס לתרום אותו לגן החיות של סן דייגו. רוס מגלה מאוחר יותר כי מרסל הפך לקמע מפורסם של המותג Monkey Shine וכי הוא מככב בסרט "Outbreak 2: The Virus Takes Manhattan". השיר האהוב על מרסל הוא "The Lion Sleeps Tonight". בהמשך הסדרה, רוס מודה כי בעלותו על מרסל הייתה יוצאת דופן, באומרו בפרק "The One With Unagi": "זוכרים שהיה לי קוף? מה חשבתי לעצמי?".

חברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס מתעמת לעיתים קרובות עם חברת הקבוצה פיבי בופה. התפיסה הרציונלית שלו לעומת התפיסה הרוחנית של פיבי הובילה לוויכוח בקשר לתאוריות האבולוציה, כוח המשיכה, והאם נשמת אמה המתה של פיבי חיה בתוך חתול. בפרק "The One with the Mugging" מגלים כי פיבי שדדה את רוס בשנים שבהן חיה ברחוב (וגנבה קומיקס בשם "ילד מדע" שרוס כתב).

רוס מתאר לפעמים את צ'נדלר בינג כחברו הטוב ביותר. הוא וצ'נדלר היו שותפים בזמן לימודיהם בקולג' והקימו להקה. הוא האשים את צ'נדלר שהוא עישן מריחואנה כאשר ההורים של רוס הגעו לחדרו והריחו ריח של מריחואנה. רוס הוא גם חברו הקרוב של ג'ואי טריביאני והוא מסייע לג'ואי עם האודישנים שלו. הוא מנשק את ג'ואי פעם כדי לעזור לו להתאמן לתפקיד של גבר הומו. הם גם מנסים "לחתוך" את צ'נדלר מתוך קבוצת החברים שלהם אחרי שהוא מתעלם מהם בפרק "The One with the Ring". לקראת סוף הסדרה, רוס וג'ואי נהיים לחברים קרובים יותר, כאשר הם מבלים יחד אחרי שצ'נדלר נישא למוניקה. בשלב מסוים, אומר רוס לרייצ'ל כי ג'ואי הוא חברו הטוב ביותר, רייצ'ל עונה שהיא חשבה שצ'נדלר הוא חברו הטוב ביותר, ורוס מתחיל להסביר, "ובכן, צ'נדלר הוא ידידי הוותיק ביותר", אבל אז מסרב להמשיך לדון בזה.

יחסיו עם אחותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס ומוניקה מקורבים זה לזה לצד מריבות שגרתיות. כשהיו ילדים, רוס התגרה במוניקה בגלל עודף משקלה והִרבה להציק לה על כך. בפרקים רבים רוס ומוניקה משתמשים במחוות ילדות משונה כמו לדפוק באגרופיהם כשהאגודלים מכוונים כלפי חוץ (כתחליף ל"אצבע משולשת"). רוס ומוניקה הרבו להתחרות כשהיו ילדים. כל חג הודיה, רוס ומוניקה היו משחקים פוטבול ומי שניצח זכה בגביע גלר השנתי. המסורת הסתיימה כאשר מוניקה שברה "בטעות" את האף של רוס בגביע גלר השישי. למוניקה ורוס יש ריקוד מיוחד, "הרוטינה", איתו זכו בתחרות ריקוד כשהיו בבית ספר יסודי. את הריקוד ביצעו גם בתוכנית של דיק קלארק לכבוד השנה החדשה.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ארלס בינג
(קת'לין טרנר)
 
נורה טיילר בינג
(מורגן פיירצ'יילד)
ג'ק גלר
(אליוט גולד)
 
ג'ודי גלר
(כריסטינה פיקלס)
לאונרד גרין
(רון ליבמן)
 
סנדרה גרין
(מרלו תומאס)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
צ'נדלר בינג
(מת'יו פרי)
 
מוניקה גלר
(קורטני קוקס)
 
קרול וויליק
(ג׳יין סיבט)
 
רוס גלר
(דייוויד שווימר)
 
רייצ'ל גרין
(ג'ניפר אניסטון)
 
איימי גרין
(כריסטינה אפלגייט)
 
ג'יל גרין
(ריס וית'רספון)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ק בינג
 
אריקה בינגבן
 
אמה


מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס התגרש שלוש פעמים במהלך הסדרה, ועובדה זו משמשת לבדיחות רבות. הוא אומר שהוא "אוהב להיות מחויב למישהו בצורה כזאת", והוא מראה התלהבות של ממש בקשר להצעות נישואין.

קרול וויליק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס מתגרש מאשתו הראשונה, קרול, אחרי שמונה שנות נישואין, כאשר הוא מגלה שהיא הומופלקסבילית (לסבית לטענתה, אך אחרי היציאה שלה מהארון היא מתוודה לאהבתה לרוס), וכי היא מנהלת רומן עם סוזאן באנץ', שאותה פגשה במכון כושר. לרוב רוס וקרול מסתדרים ביניהם והם אף חולקים שניהם במשמורת על בנם, בן (קול ספראוס), שנולד לקראת סוף העונה הראשונה. רוס וקרול טוענים שהם נשואים משנת 1989, כאשר רוס היה רק בן 21. הוא מספר לאשתו השנייה, אמילי, שהוא יצא עם קרול במשך ארבע שנים לפני נישואיהם.

בפרק "The One That Could Have Been" שמתאר כיצד היו נראים חייהם של החברים אם דברים היו מתרחשים אחרת, רוס עדיין נשוי לקרול, אבל חיי המין שלהם קפואים. בלי להבין כי היא לסבית, רוס מציע לקרול לקיים יחסי מין בשלישייה, כאשר השלישית היא בסופו של דבר סוזן. לבסוף, רוס נאלץ לקבל את העובדה שאשתו לסבית ומתנחם על ידי רייצ'ל שגילתה כי בעלה, בארי, מנהל רומן גם עם מוליכת הכלבים של השכונה.

ג'ולי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו בסין, בין העונה הראשונה לשנייה, פוגש רוס את ג'ולי (לורן טום). כאשר רייצ'ל מגלה שרוס מאוהב בה, היא הולכת לשדה תעופה לקבל את פניו ולהגיד לו שהיא אוהבת אותו גם כן, אבל זה היה מאוחר מדי; ג'ולי הייתה עכשיו חברתו של רוס. בתחילה, רייצ'ל מנסה להרוס את היחסים ביניהם באומרה לרוס לא לקיים עם ג'ולי יחסי מין כאשר הוא מתוודה שהוא רוצה לקחת את זה לאט עם ג'ולי. עם זאת, כאשר רייצ'ל מתחילה לראות כמה רוס וג'ולי אוהבים אחד את השני, היא נסוגה ומנסה להשלים עם המצב. אבל כאשר היא שיכורה, היא משאירה הודעה במשיבון של רוס שבה היא אומרת ש"התגברתי עליך". כאשר רוס מגלה את ההודעה, רייצ'ל מספרת לו את האמת על רגשותיה כלפיו. אחרי הרבה שיקולים, ועשיית רשימה של היתרונות והחסרונות בג'ולי וברייצ'ל, רוס מגלה כי הוא כל הזמן אהב רק את רייצ'ל, ונפרד מג'ולי.

רייצ'ל גרין[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס ורייצ'ל גדלו באותה שכונה והתראו הרבה מאחר שרייצ'ל הייתה החברה הטובה ביותר של אחותו הקטנה – מוניקה גלר. רוס היה מאוהב ברייצ'ל מאז כיתה ט', אבל לא פעל בנידון כי התבייש. הוא גדול ממנה בשנה-שנתיים. כשרייצ'ל חזרה לחייו בפרק הפיילוט (הפותח) של הסדרה, הוא רמז לה שיזמין אותה לדייט מתישהו, אבל לא עשה זאת כי עדיין התבייש. הוא המשיך להיות מאוהב בה למשך כל העונה וסיפר על כך לצ'נדלר וג'ואי.

בסוף העונה הראשונה הוא מתבקש לנסוע לסין בדחיפות בדיוק ביום הולדתה של רייצ'ל, כדי להשתתף שם בחפירה ארכאולוגית עקב תגלית של עצם קדום. אולם עוד לפני נסיעתו הוא קונה לה כמתנה סיכה יקרה שהיא אמרה לו פעם שיש לה ערך סנטימנטלי משפחתי אליה ושהיא הייתה רוצה לקנות אותה. כאשר רייצ'ל רואה את המתנה ומתפעלת, צ'נדלר פולט בטעות שרוס מאוהב בה.

רייצ'ל מבינה שגם היא אוהבת אותו ונוסעת לשדה התעופה כדי להספיק לדבר איתו לפני עלייתו למטוס, אך מפספסת אותו.

כעבור מספר ימים חוזר רוס מסין עם חברה שפגש בחפירה, בשם ג'ולי, והשניים יוצאים יחד במשך שבעת הפרקים הראשונים בעונה השנייה של הסדרה, עד שרייצ'ל מגלה לרוס שהיא אוהבת אותו.

רוס מתלבט אם להיפרד מג'ולי או לא, לאור התעוררות רגשותיו החזקים לרייצ'ל בעקבות התגלית שלה, ויוצר רשימה של יתרונות וחסרונות לגבי כל אחת מהן.

לבסוף הוא מחליט לעזוב את ג'ולי, אבל אחרי שהוא נפרד ממנה רייצ'ל רואה את הרשימה במחשב ושואלת את הבנים מה היא רואה? כאשר צ'נדלר סוגר את המחשב, המדפסת מדפיסה את הכתוב, לאחר שהבנים מעבירים את הדף מאחד לשני רייצ'ל חוטפת את הרשימה מג'ואי ולא רוצה להיות עם רוס.

בסופו של דבר היא סולחת לו לאחר שהיא רואה קלטת ישנה מתקופת התיכון שלה ושל מוניקה, שבה מתגלה כי רוס התכונן ללוות את רייצ'ל לנשף הסיום שלה כאשר חשבו בתחילה שבן זוגה הבריז לה. רייצ'ל מבינה שוב כמה רוס אוהב אותה כבר מאז, והשניים חוזרים להיות זוג למשך שנה.

במהלך העונה השלישית רייצ'ל מקבלת עבודה בבלומינגדיילס (רשת אופנה מפורסמת) ולשם כך נעזרת בבחור בשם מארק. רוס מקנא במארק שמבלה את כל היום עם רייצ'ל ומאוכזב מכך שהם לא מתראים כלל מפני שהיא עסוקה בעבודה. רוס בטוח שמארק מאוהב ברייצ'ל והשניים רבים על כך כל הזמן, עד שהם מחליטים לקחת הפסקה ממערכת היחסים. מאוחר יותר באותו היום רייצ'ל מצלצלת לרוס ומתנצלת וגם הוא מתנצל, עד שהוא שומע את מארק ברקע. רוס שוכב עם בחורה נאה שמדברים עליה כל העונה בתור "הבחורה מחנות הצילום עם הפירסינג בפופיק". רייצ'ל באה אליו בבוקר כדי להתנצל ולחזור להיות ביחד, אבל כשהיא מגלה דרך גאנטר שרוס שכב עם מישהי אחרת (הבחורה מהחנות צילום) הם נפרדים עד העונה העשירית.

נפתחת המריבה האינסופית שלהם לגבי האם רייצ'ל הייתה צריכה לסלוח לרוס.

רוס ורייצ'ל כמעט חוזרים במספר נקודות במהלך הסדרה:

  • בסוף העונה השלישית הם ביחד לפרק אחד. רוס שוב נפרד מחברה שלו אחרי שהוא מבין שרייצ'ל עדיין אוהבת אותו. רייצ'ל מבקשת מרוס שייקח אחריות מלאה לפרידה שלהם, ואז הם יחזרו. רוס מסרב והשניים נפרדים.
  • בסוף העונה הרביעית רייצ'ל מגיעה לחתונה של רוס באנגליה כדי לעצור אותה כי היא הבינה שהיא אוהבת אותו. בסוף היא מחליטה לא לעצור אותה אחרי שהיא רואה כמה רוס מאושר עם ארוסתו, אמילי. רוס אומר בטעות רייצ'ל בחופה במקום אמילי, ואמילי עוזבת אותו אחרי שהם התחתנו. כמה פרקים אחר כך רייצ'ל אומרת לרוס שהיא אוהבת אותו, ושהיא מבינה שהם לא יכולים לחזור.
  • בסוף העונה החמישית רייצ'ל ורוס מתחתנים בלאס וגאס כשהם שיכורים. בתחילת העונה השישית רוס שיקר לרייצ'ל כדי להרגיע אותה שביטל את נישואיהם וכך השאיר אותם נשואים ללא ידיעתה, כי לא רצה להתגרש שלוש פעמים וכי עדיין אהב אותה.
  • בתחילת העונה השביעית רייצ'ל מנשקת את רוס אחרי שמוניקה וצ'נדלר מתארסים. היא עושה זאת כי היא מקנאת במוניקה על כך שהיא כל כך מתקדמת בחיים.
  • במהלך העונה השביעית רייצ'ל שוכבת עם רוס פעם אחת (לא ברור בדיוק מתי) ונכנסת להריון, היא מגלה זאת בסוף העונה השביעית.
  • בסוף העונה השמינית רוס מתכוון להציע לרייצ'ל נישואין בגלל הילדה המשותפת שלהם, אבל הוא בסוף לא מציע.

בסוף העונה העשירית רוס ורייצ'ל הופכים לזוג. בסדרת ההמשך שעוסקת בחייו של ג'ואי בלוס אנג'לס, נרמז שרוס ורייצ'ל התחתנו והקימו משפחה.

אמילי וולטאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הרביעית, רוס מתחתן עם חברתו הבריטית אמילי וולטאם (הלן בקסנדייל) בלונדון. בטקס הנישואין, רוס אומר בטעות את שמה של רייצ'ל במקום את שמה של אמילי. דבר זה מוביל להתמוטטות מערכת היחסים ביניהם. רוס מנסה להתפייס עם אמילי, אבל היא מתעקשת כי על רוס לנתק כל קשר עם רייצ'ל. כאשר רוס אינו מסוגל לעמוד בזה, הם מתגרשים. מאוחר יותר היא מתארסת עם מישהו אחר ומתקשרת אל רוס כדי לדבר איתו על נישואיה ושהיא חושבת שהם התגרשו מהר מידי ומשאירה לו הודעה, אבל רייצ'ל, בלי כוונה, מוחקת את ההודעה שלה, משוכנעת שרוס לא היה רוצה להתקשר אליה.

ילדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרוס יש שני ילדים. הבכור, בן, נולד לו מקרול לקראת סוף העונה הראשונה. בן חי עם קרול וסוזן בת זוגה. בן הוא ילד ביישן בהתחלה, אבל רייצ'ל הופכת אותו לקונדס ושובב. הוא גולם על ידי קול ספראוס.

ילדתו הצעירה של רוס (נולדה בסדרה) היא אמה. אמה נולדה לרוס מרייצ'ל אחרי לילה סוער של יחסי מין בין רוס ורייצ'ל. אמה גרה עם רוס ורייצ'ל עד שרייצ'ל עוברת לגור עם ג'ואי. היא נותרה שם עד לסוף הסדרה כשרוס ורייצ'ל חוזרים להיות יחד בפרק האחרון בסדרה. אמה קיבלה את שמה לאחר שמוניקה "ויתרה" לרייצ'ל לקרוא לה ככה (מוניקה רצתה לקרוא לילדתה, אם תיוולד, אמה) ואמרה שרייצ'ל יותר חשובה ושבכל מקרה שום שם לא הולך עם שם המשפחה "בינג".

גיל ותאריך לידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשני פרקים ("The One Where Emma Cries", "The One With Five Steaks and an Eggplant") יום ההולדת של רוס מצוין ב-18 באוקטובר. בפרק "The One with George Stephanopoulos", לעומת זאת, כאשר ג'ואי וצ'נדלר קונים כרטיסים למשחק של הניו יורק ריינג'רס כדי לחגוג את יום ההולדת של רוס ב-20 באוקטובר, אומר רוס כי יום ההולדת שלו היה "לפני שבעה חודשים", כלומר בחודש מרץ. בדיון על ימי הולדת בפרק "The One with Joey's New Girlfriend", אומר רוס לגנת'ר (המלצר הראשי בסנטרל פרק): "יום ההולדת שלי בדצמבר...". יש פרק נוסף שבו רוס מציין כי יום ההולדת שלו הוא בדצמבר.

גילו של רוס אינו תמיד עקבי. בפרק הפיילוט, ששודר בחודש ספטמבר 1994, רוס רמז כי שנת הלידה שלו היא 1967 או 1968, כאשר הוא אומר: "אני רק בן 26 ואני גרוש". רוס וצ'נדלר סיימו את לימודיהם בקולג' בשנת 1991. עם זאת, רוס מציין בעונה 6 כי הוא קפץ על כיתה ד'. בפרק "The One with the Videotape", בעונה 8, רוס מציין אירוע בדיוני משנת 1983, ובמאמר מוסגר מציין "אני בן 13?", המעיד על כך שנולד ב-1969 או 1970. הוא מתאר את עצמו כבן 29 בכל העונות 3, 4 ו-5. לעומת זאת, כאשר אדם שיכור מתייחס אל מוניקה כאל אמא של רוס בארוחת הערב שלפני חתונתו של רוס בלונדון, מוניקה מביעה סלידה מכך שהיא נראית כמו אמא של גבר בן 30.

בלבול הגילאים קיים עם כל הדמויות, כי אף על פי שהם אמורים להיות בני 33 או 34 בסוף הסדרה, הם לא היו בני 23 או 24 בתחילת הסדרה, 10 שנים לפני כן. דבר זה נובע ככל הנראה מן העובדה שהמפיקים רצו להראות בסדרה "אנשים בשנות ה-20 המאוחרות לחייהם", אך לא ידעו כי התוכנית תהפוך לפופולרית כל כך ותימשך על פני עונות רבות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס למד לתואר בפלאונטולוגיה, השלים את הדוקטורט שלו ומאוחר יותר עבד במוזיאון להיסטוריה פרהיסטורית בניו יורק. באחד הפרקים, רוס טוען כי הוא "ויתר על קריירה בתחום הכדורסל" כדי להפוך לפליאונטולוג. בשלב אחר הוא אומר, כי הוא בחר בפלאונטולוגיה מתוך העזה. הוא טוען שהוא היה יכול להיות טוב מאוד בתחום הפרסום. בפרק "The One with the Mugging" רוס טוען שהוא המציא את הביטוי "יש לך חלב?". הוא טוען גם כי הוא בעל הרעיון המקורי של פארק היורה ושל הסרט "מת לחיות". הוא קיבל ציון 1250 במבחן הקבלה לאוניברסיטאות (SAT). נאמר שכבר אז הייתה לו אובססיה לדינוזאורים. עם זאת, בפרק "חג ההודיה הראשון" בו רוס מדבר עם התינוק שעדיין לא נולד לו דרך בטנה של גרושתו משום, שבת זוגה לחיים סוזן עושה זאת, אמר ש"בשביל הצחוקים בחרתי בפלאונטולוגיה" מה שסותר את האהבה הגדולה שלו לדינוזאורים.

מאוחר יותר, רוס עובד כמרצה באוניברסיטת ניו יורק וגורם למהומה בקרב עמיתיו, לאחר שהוא יוצא עם אחת מתלמידותיו, אליזבת. בסופו של דבר, הוא מקבל קביעות באוניברסיטה, למרות העובדה כי חלק ממסמכיו לא תקינים, שהוא שוכח לבוא לשיעור מדי פעם, שהוא משעמם את תלמידיו עד כדי שינה ולפעמים נותן ציונים מבלי להסתכל אפילו על עבודת התלמידים.

בפרק "The One Where Emma Cries" בעקבות שבירת אגודלו והגעתו לחדר המיון, ג'ואי חייב לכתוב מה הקריירה של רוס וכותב "דינוזאורים".