רועי הראבן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
רועי הר אבן
רועי הר אבן, הידוע בכינוי הבמה TROY
רועי הר אבן, הידוע בכינוי הבמה TROY
לידה 1971 (בן 53 בערך)
חיפה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1995
סוגה סינת'פופ, ניו וייב, אוונגרד, פופ רוק, אלקטרו, אינדסטריאל
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים מגאסוס / Boox Entrance / CD BABY
www.troy.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רועי (טרוי) הר אבן (נולד ב-6 ביולי 1971 בחיפה) הוא זמר, מלחין, מפיק מוזיקלי ועיתונאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הר אבן גדל בחיפה ונמנה עם כתבי הנוער של השבועון מעריב לנוער בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20. הר אבן כתב כתבות שער, ערך מדור אישי במדור "קטעים", תרם למדור הסאטירי "ביס" ולמדור הפופ בעריכת אופיר אקוניס. בעשרים השנה הבאות כתב בעיתונים "ראש 1", "קול חיפה", "דבר", "מקור ראשון", ולבסוף שימש כשמונה שנים ככתב התרבות המרכזי של מקומון חיפה, "כלבו", תחנתו האחרונה בעולם העיתונות (אותו עזב בשנת 2004 לטובת הקריירה המוזיקלית).

בשנת 1995 הוציא את אלבומו הראשון, שהוקלט באולפני סיגנל חיפה. אלבומיו הבאים של הר אבן בעברית זכו לחשיפה מינורית בכלי התקשורת ורובם הוקלטו באולפן של יזהר אשדות בתל אביב. אשדות גם התארח בעצמו באלבום Re:turn.

הר אבן כותב ומקליט שירים וכן קטעים אינסטרומנטליים ארוכים. העשור הראשון ליצירתו, בין השנים 1995 ל-2005, התאפיין בעיקר בכתיבה בעברית. לאחר מכן עבר לכתוב באנגלית. החל משנת 2008 החל הר אבן להקליט אלבומי אמביינט, מדיטציה וניו אייג'. אלבומו dreamscapes דורג במקום הראשון במצעד מכירות הניו אייג' (הורדות בלבד) באתר אמזון (על פי נתוני המכירות המסכמים של אמזון לשנת 2014). והמשיך להיות מדורג שם בעשיריה הפותחת גם שנתיים מאוחר יותר במהלך שנת 2016. הווידאו למדיטציה שכתב "prosperity" תחת המותג "Israel Healing System" הפך להיות ווידאו הניו אייג' הנצפה ביותר ביוטיוב במזרח התיכון, וגרף תוך ארבע שנים (נכון למרץ 2017) מעל ל-2 וחצי מיליון צפיות.

באלבומיו הר אבן מבצע את רוב התפקידים הווקאליים וכן אחראי לתפקידי קלידים ותיכנותים. בעיצוב עטיפות אלבומיו הוא מרבה לשתף פעולה עם מעצבים ומאיירים ישראלים ידועים, ביניהם דוד פולונסקי, אדי סלוטניצקי ודורון עדות.

מלבד אשדות, אמנים רבים שיתפו פעולה עם הר אבן באלבומיו. בין השאר שלומי שבן ונעם רותם (בשיר "פליטי החיים"), אלדד זיו, אריה אורגד, יואב קוטנר (בשיר הנושא את שמו), אילן וירצברג ("על מדרגות העירייה"), פיטר רוט וגרי אקשטיין

ב-2003 יצא מהארון כהומוסקסואל באמצעות פוסט בבלוג שלו[1]. אלבום שירי הפסנתר (הוקלט באולפן של יזהר אשדות) "כל הפסים כחולים" שיצא לאור באתר ההורדות של חברת NMC זמן מה לאחר מכן כלל בתוכו מספר שירים שעסקו במערכות יחסים שניהל הר אבן בעבר עם גברים.

ב-25 במרץ 2015 יצא אלבומו העשירי של הר אבן The Chain of Blood ברחבי העולם. קליפ ראשון לשיר הנושא מתוך האלבום שוחרר אל יוטיוב בסוף חודש ינואר 2015, וכלל בתוכו שיתוף פעולה עם מאייר איראני Petto. הקליפ צולם במקביל בחיפה, תל אביב ובעיר האיראנית משהד. באלבום מתארחים הזמר ישי רזיאל, והסקספוניסט עידו מימון.

ב- 19 במאי 2016 שחרר הר אבן את השיר "אורות גדולים", שלווה בקליפ בסינגון רטרו, בעריכתו של טרוי עצמו. הקליפ סימן את חזרתו של טרוי אל הזירה הישראלית ולשירים בשפה העברית. האלבום השלם, "אחרי הציונות לפני המבול" ראה אור ב - 20 בספטמבר 2016.

במהלך אוקטובר 2016 החל הר אבן בהקלטת האלבום "צבע החיים", בו מתארחים מאור ויזל בגיטרה, ושדרן הרדיו הוותיק מנחם פרי. שיתוף הפעולה עם הגיטריסט והמפיק מאור ויזל התחזק והתרחב גם לחו"ל כשהוציאו בסוף אפריל 2017 את האלבום Freedom of Spirit של הפרויקט הבין לאומי Israel Healing System

האלבומים "איש1" ו"פרחים וחלומות" של הצמד טרוי-ויזל ראו אור במהלך פברואר 2018 תחת השם Elektro Vendetta מתוכם יצאו לרדיו הסינגלים "שוב כרגיל", "השעון לא עוצר" ו"צבע החיים".

הר אבן הוא בין המוזיקאים הישראלים המזוהים במיוחד עם העיר חיפה, בה הוא חי ויוצר.

הר אבן הוא אחיינה של הסופרת והמשוררת שולמית הר אבן, שאת שיריה גם הלחין באלבומו "כוחם של מים".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Playing In The Garden‏ (1995) - הר אבן כתב את רוב החומרים לאלבום בעצמו והלחין את כולם. האלבום התאפיין בצליל אוונגרדי ואלמנטים רבים של מוזיקה אלקטרונית. לצד הר אבן כתבו את שירי האלבום איציק ינאי ("הקוסם" ו"הרחוב גוסס"), משה סחר ("גשם"), ענבל נקש ("מכות") ודרורה חבקין ("שיר סיום"), לה הוקדש האלבום לצד רמי ארמוזה.
  • הרוג את הבכי, הרוג את הכאב (1998) - האלבום התאפיין בקטעים אינסטרומנטליים רבים, לצד מספר שירים פרי עטו של הר אבן, לבד מ"טיול בגן עדן" אשר נכתב על ידי אלדד זיו. האלבום התאפיין בסגנון קיטשי יותר ובאלמנטים רבים מסוגת הסינת' פופ הגובל בקיטש במקומות מסוימים. באלבום זה הופיע לראשונה "היצור הירוק"[דרושה הבהרה], שהיה לסמל לשם הבמה של הר אבן - "טרוי". באלבום השתמש הר אבן מספר פעמים בשירת ליווי בזמרות לימור שוחט ושירלי ישראל. יזהר אשדות ביצע העריכה הדיגיטלית לאלבום ואיתן חן שימש טכנאי הסאונד.
  • סיפור בלי מחשבה (2000) - גם באלבום זה כתב הר אבן את מילות השירים. לצדו שרו "העציצים", לירן דרוקמן וג'ו רוזן, בקולות ליווי. אשדות שב לעריכה הדיגיטלית וטל מסמור ואלידע רמון שימשו לייעוץ וטכנאות סאונד.
  • Definition‏ (2002)
  • כוחם של מים (2003)
  • כל הפסים כחולים (2005)
  • Best music for SEX‏ (2006)
  • troyRe:Turn‏ (2008)
  • Naked Dance‏ (2009)
  • The Chain of Blood‏ (2015)

סינגלים ומיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בין הטיפות (2000)
  • פיקניק (2001)
  • מלחמה חוזרת (2001)
  • מאוהבים (2001)
  • חומוס (2003)
  • ישראל (2005)
  • In Love Station‏ (2009)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ איתי נאור‏, טרוי יצא מהארון בטור הרשת שלו, באתר וואלה!‏, 3 ביולי 2003