רות טובי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רות טובי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה פברואר 1945 (בת 79)
ירושלים, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רות (רותי) טובי אבישי (נולדה בפברואר 1945) היא זמרת ואומנית ישראלית שנודעה בסיפור חייה יוצא הדופן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טובי נולדה כרות אבישי וגדלה בירושלים. בהיותה תינוקת עזבה אמה את הבית והשאירה אותה עם אביה, חרף תכונותיו המפוקפקות. בהיותה בגיל 3 החל אביה להתעלל בה מינית ולבצע בה מעשי סדום, אונס וגילוי עריות. כשטובי הייתה בת 6, נישא אביה מחדש. דבר זה הביא להפסקת ההתעללות בה, אך חשף אותה להתעללות מסוג אחר בתוך המשפחה, כשאמה החורגת החלה להעביד אותה בפרך.

בגיל 11, התגלגלה טובי בין קיבוצים שונים. היא ניסתה מספר פעמים להתאבד, וברחה מהבית. בהמשך התלוננה במשטרה על מעשי אביה, אך המשטרה סגרה את התיק מחוסר ראיות.

בשנת 1961 כשעדיין נקראת בשם המשפחה אבישי, גילה אותה המלחין הנודע נחום נרדי, והיא יצאה איתו לסיבוב הופעות מחוץ לישראל, והוציאה איתו ועם אהובה צדוק באותה השנה שני תקליטי ילדים לחג פורים.

לאחר שירות צבאי שהופסק באמצעו בעקבות חוסר הסתגלות חברתית, עברה טובי לחיות באירופה, שם חיה חיי עוני וייסורים ואף התגלגלה לסמים ולזנות.

בשנת 1968 התחתנה טובי עם בחור מקומי לאחר שנכנסה ממנו להריון, ושינתה את שם משפחתה להאצ'ט (שם המשפחה של בעלה), ולאחר מספר חודשים נולד בנה היחיד, ג'רום.

בשנת 1969 שהתה טובי בלונדון, ולמרות מצבה הרעוע הצליחה להוציא אלבום שלם באנגלית בשם "Lazy". חלק משירי האלבום הושמעו ברדיו, אך האלבום לא זכה להצלחה שלה קיוותה.

בשנת 1972 חזרה רות לארץ והקימה יחד עם רבקה זהר ולאה לופטין את להקת "גושפנקא" (שהייתה מעין גרסה מוקדמת לשלישיית "שוקולד מנטה מסטיק" שלופטין, אחת מהבנות בשלישייה, תצטרף אליה בשנת 1973 ותחליף שם את תמי עזריה). הלהקה לא זכתה לתשומת לב והתפרקה ללא שירים מוקלטים, ובעקבות כך חזרה רות ללונדון שם הכירה את בעלה שהיה מבוגר ממנה כמעט ב-30 שנה וחיה איתו עד מותו, בשנת 1978.

ב-1979 הוציאה אלבום נוסף בלונדון בשם "Keep It Going". הפעם קיבל האלבום ביקורות טובות ואף הושמע כמה פעמים ברדיו, ובכל זאת לא זכה להצלחה בין השאר משום שקודם בצורה לא טובה.

בשנת 1981, עברה טובי עם בנה לברבנק שבארצות הברית, ובאותה תקופה השתפר מצבה הכלכלי של טובי והיא פתחה מסעדה, עסקה בנדל"ן והגשימה חלום כאשר הקימה אולפן הקלטות. באולפן שבנתה היא חיברה, הלחינה וביצעה כ-100 שירים, שעד כה לא פורסמו. בנוסף כתבה רות ארבעה תסריטים באורך מלא.

בשנת 2006 הוציאה באנגלית את ספרה האוטוביוגרפי "?Incest To Where", שתיאר את מהלך חייה הקשים, החל מהאונס הראשון שעברה בגיל 3 ועד מות בעלה.

בשנת 2009 חזרה לישראל והוציאה את הגרסה העברית לספרה שנקרא "מידת סדום". בנוסף החלה רות לאסוף חומר לאלבום חדש, ממנו יצאו לרדיו עד כה חמישה שירים שכתבה והלחינה, ומתוכם בלט בעיקר השיר "פוליטיקה" שמתח ביקורת על המצב הכלכלי בארץ. שירים אלו אוגדו בסופו של דבר למיני-אלבום בשם "עוד נשיקה", שראה אור ב-3 בדצמבר באותה שנה בהוצאת האחים ראובני.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "פורים" - 1961
  • "Lazy"‏ - 1969
  • "Keep It Going"‏ – 1979
  • "עוד נשיקה" - 2009

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]