ריו (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
ריו
Rio
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי קרלוס סלדנהא עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דון רימר, ג'פרי ונטימילייה, ג'ושוע סטרנין, סאם הארפר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה הארי היטנר
שחקנים ראשיים ג'סי אייזנברג
אן האת'וויי
ג'ורג' לופז
ג'יימי פוקס
וויל. אי .אם
לזלי מאן
מדבבים ג'סי אייזנברג (Blu)
אן האת'וויי (Jewel)
ג'יין לינץ'
קרלוס סלדנהא
טרייסי מורגן
ג'ייק ט. אוסטין
אסתר דין
תומאס פ. וילסון
קארן דישר
ויל.איי.אם
רודריגו סנטורו
לזלי מאן
ונדה סייקס
ג'מיין קלמנט
ג'יימי פוקס
ג'ורג' לופז
ג'ודה פרידלנדר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון פוול
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Blue Sky Studios
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 באפריל 2011
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
פורטוגזית
סוגה סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי, סרט הנפשה ממוחשבת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 90 מיליון דולר
הכנסות 484,635,760 דולר
הכנסות באתר מוג'ו rio
סרט הבא ריו 2 (2014)
www.riomovies.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריואנגלית: Rio) הוא סרט אנימציה ממוחשבת בתלת מימד שיצא בשנת 2011. הסרט נקרא על שם העיר ריו דה ז'ניירו שבה מתרחשת רוב העלילה. במאי הסרט הוא קרלוס סלדניה, והסרט יצא בהפצת פוקס המאה ה-20. נכון ליוני 2011 זכה הסרט להכנסות של כ-450 מיליון דולר ברחבי העולם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלו הוא תוכי מהסוג הנדיר מקאו ספיקס. כשבלו היה גוזל צעיר נחטף על ידי מבריחים. בדרך הכלוב שלו נופל בעיירה קטנה במינסוטה, ארצות הברית. שם מוצאת אותו ילדה בשם לינדה והיא מאמצת אותו אליה. אחרי 15 שנים שבלו עוד לא למד בהם לעוף, מגיע לחנות הספרים של לינדה, דוקטור לציפורים שחי בריו דה ז'ניירו ואומר להם שהוא הזכר היחיד מהמין שלו וכדי שהזן לא ייכחד, עליו לבוא לריו כדי לפגוש את התוכית היחידה מהמין הזה, ג'ול. אחרי כמה זמן הם מתחילים להתאהב ולפגוש שלוש ציפורים שעוזרות להם להתאהב ולצאת למסע בברזיל.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ריו 2

בלו, ג'ול ושלושת גוזליהם עוזבים את ריו דה ז'ניירו למסע לעבר יער האמזונאס שם הם מנסים להתמודד עם החיות ששוכנות שם ופוגשת את אביה האבוד של ג'ול ועוד תוכים נוספים ממינם שלכאורה נכחד (מקאו ספיקס). אבל הצרות ממתינות להם כאשר נייג'ל הקקדו רוצה לנקום בהם וכשחוטבי העצים התחילו להרוס את היער, וחייהם של החיות והציפורים באמזונאס נמצאים בסכנה. הסרט הוקרן לבכורה בישראל ב-5 באפריל 2014.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסלדנה עלה לראשונה הרעיון לסרט בשנת 1995, שכלל פינגווין שנשטף בחופי איפנמה; הוא השתנה לסיפור הנוכחי לאחר שנודע לו שהופקו תזיזו ת'רגליים ותפוס ת'גלים (שני סרטים נוספים שבהם משתתפים פינגווינים). הוא העלה את הרעיון בפני כריס וודג' ב- Blue Sky בשנת 2006. סלדנה הציג לאנימטורים מפות וספרים עם ציוני דרך ומדידות גאוגרפיים, מהם בנו גרסה דיגיטלית של ריו. מאוחר יותר ביקרה קבוצת אמנים מהחברה את ריו כדי לראות את מיקומי הסיפור השונים.  האנימטורים נפגשו גם עם מומחה למקאו בגן החיות בברונקס כדי לקבל תובנה לגבי תנועתם ואישיותם. סלדנה עצמו הוא ברזילאי מריו דה ז'ניירו; אלמנטים כאלה של התרבות והציוני הדרך הברזילאים הושפעו גם מגדילתה של סלדנה בברזיל.

המדבבים המובילים קבלו פנייה בשנת 2009. ג'מיין קלמנט ניגש לעשות את הסרט אחרי שראה צילומי מבחן של הדמות שלו נייג'ל עושה נאום מן טיסת הקונקורד,  אשר נעשה לפני תסריט מתגבש.  ניל פטריק האריס היה אמור לדבב את בלו, אך היו לו התחייבויות אחרות מחוץ להפקה;  מאוחר יותר החליף אותו ג'סי אייזנברג . אייזנברג נשאל במהלך הצילומים של הרשת החברתית אם יבצע את הקלטת הקול שלו בסופי שבוע, והוא הסכים לאחר שקרא את התסריט ואמר: "זו הייתה התרופה המושלמת לצאת מהלך הרוח של הדמות שלי ברשת החברתית. שהיה כל כך חמור, ובמובנים מסוימים כל כך שמח. "

מבחינת מוזיקה, הם הביאו את סרז'יו מנדז לשמש גורו מוזיקה וספריית חיים מקוונת.  הוא מצידו הצליח לפנות לאמנים כמו will.i.am וקרלינהוס בראון כדי לספק מוזיקה לסרט.

אייזנברג ואן האת'וויי, שהשמיעו את ג'וול, פעלו יחד בעבר כששניהם עוד היו בני נוער, כששיחקו אחים בתוכנית הטלוויזיה Get Real . האת'וויי ציינה בראיון כי היא לא ראתה את אייזנברג במהלך הפקת ריו למעט "מבחינה חברתית לאורך כל התהליך", אלא שהיא "שמחה מאוד על כל הצלחתו".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריו בוויקישיתוף