רשתות טלוויזיה ברוסיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

הטלוויזיה בפדרציה הרוסית הוא אמצעי התקשורת הפופולרי ביותר ברוסיה, ופועלות בה כ-300 רשתות טלוויזיה ארציות[1], בהן שלוש רשתות עיקריות המכסות כ-90% משטחי רוסיה: הערוץ הראשון, רוסיה-1 ו-אן-טה-וה. רוב הרשתות הן רשתות טלוויזיה מסחרית.

הרשת הראשונה, הערוץ הראשון החלה לשדר בשנות ה-40 שידורי טלוויזיה תעמולתיים על חיי התרבות הסובייטיים, תחת השם הטלוויזיה המרכזית של ברית המועצות, כאשר הרשת השנייה - רוסיה-1 - שכונתה בעבר "הערוץ השני", נוסדה ב-1960 לצד 15 ערוצי טלוויזיה לכל אחת מן הרפובליקות של ברית המועצות.

בשנות ה-70 וה-80 הטלוויזיה הייתה לאמצעי התקשורת העיקרי במשקי הבית הסובייטיים וכ-75 מיליון משקי בית החזיקו טלוויזיה באותה עת.

ב-1991 מערכת הרדיו והטלוויזיה של ברית המועצות כללה ארבע רשתות טלוויזיה ארציות, 52 תחנות טלוויזיה ברפובליקות הסובייטיות ו-78 תחנות אזוריות בשטחי הרפובליקה הרוסית.

כיום, ישנם 15,000 משדרים ברחבי רוסיה.

רשתות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבילה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבילה הראשונה כוללת ערוצים של שידור דיגיטלי שספק השרות חייב לספק ללא תשלום

רשת שנת הקמה סוג בעלים הערות
הערוץ הראשון 1939 / 1995 ערוץ חדשות, בידור וכללי 51% בידי ממשלת רוסיה באמצעות החברה הממלכתית לרכוש פדרלי
24% בידי רומן אברמוביץ'
25% בידי National Media Group
רוסיה-1 1960 / 1991 ערוץ חדשות ובידור, כללי החברה הממלכתית הרוסית לרדיו וטלוויזיה
רוסיה-2 2010 ערוץ ספורט החברה הממלכתית הרוסית לרדיו וטלוויזיה
NTV 1993 ערוץ חדשות, בידור וכללי גזפרום מדיה-86%
הערוץ החמישי 1938 ערוץ חדשות, בידור וכללי קבוצת מדיה לאומית
רוסיה-ק' 1997 ערוץ תרבות החברה הממלכתית הרוסית לרדיו וטלוויזיה
רוסיה-24 2006 ערוץ חדשות החברה הממלכתית הרוסית לרדיו וטלוויזיה
קרוסלה 2010 ערוץ ילדים החברה הממלכתית הרוסית לרדיו וטלוויזיה והערוץ הראשון
הטלוויזיה הציבורית הרוסית 2014 ערוץ חדשות, בידור וכללי
TV Center 1997 ערוץ חדשות, בידור וכללי של מוסקבה עיריית מוסקבה

החבילה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבילה השנייה כוללת ערוצים עם שידור דיגיטאלי ללא תשלום אך אין חובה לספק אותם.

רשת שנת הקמה סוג בעלים הערות
REN TV 1997 בידור National Media Group
ספאס 2005 דת כנסייה רוסית
STS 1996 בידור STS MEDIA
דומשניי 2005 משפחה National Media Group - 25%
STS MEDIA - 38%
TV3 1998 בידור גזפרום מדיה
ספורט פלוס 2009 ספורט נ.ט.וו פלוס
זבזדה 2005 ערוץ חדשות ובידור משרד ההגנה הרוסי
MIR 1992 ערוץ כללי 10 מדינות מחבר המדינות
טה.אן.טה 1998 ערוץ חדשות, בידור וכללי גזפרום מדיה
Muz-TV 1998 מוזיקה UTV Russia Holding

ערוצים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשת שנת הקמה סוג בעלים הערות
רוסיה היום 2005 ערוץ חדשות סוכנות הידיעות RIA Novosti
פלפל 2002 בידור וכללי National Media Group - 38%
STS Media - 25%
יו 2012 UTV Russia Holding
דיסני 1998 ילדים ובידור UTV Russia Holding (51%)
The Walt Disney Company (49%)
MTV 1998 מוזיקה UTV Russia Holding, Prof-Media
2x2 1998 בידור גזפרום
RTVi 2002 בידור רוסלן סוקולוב
גשם 2010 בידור וכללי נטליה סינדייבה
RBC 1998 חדשות כלכלה RosBusinessConsulting Information Systems

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]