שבט הרגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבט הרגל
Foot Clan
סמלם המחודש של שבט הרגל, טביעת רגל המכוסה בדם
סמלם המחודש של שבט הרגל, טביעת רגל המכוסה בדם
סוג קבוצת נבלי-על
הוצאה לאור מיראז' סטודיו
(19841995, 20012010)
אימג' קומיקס
(19961999)
IDW Publishing
(2011 ואילך)
הופעה ראשונה Teenage Mutant Ninja Turtles #1
(מאי 1984)
יוצרים קווין איסטמן
פיטר ליירד
מידע
סטטוס פעיל
בסיס ניו יורק
חברוּת בקבוצה שרדר (מנהיג), קראי (סגנית המנהיג), טוקה וראזאר, קראנג, ביבופ ורוקסטדי, סיד ג'ונס, קויה
חברוּּת לשעבר בקבוצה אלופקס, המאטו יושי, אורוקו נאגי, בקסטר סטוקמן, סאטו, אושי
דמויות קשורות
אויבים צבי הנינג'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שבט הרגלאנגלית: Foot Clan) היא קבוצה בדיונית של נבלי-על המופיעה בחוברות הקומיקס צבי הנינג'ה. הקבוצה הופיעה לראשונה בחוברת Teenage Mutant Ninja Turtles #1 ממאי 1984, ונוצרה על ידי צמד הכותבים והמאיירים קווין איסטמן ופיטר ליירד.

שבט הרגל הוא ארגון נינג'ות ופשע מאורגן, אשר הוקם בימי יפן הפיאודלית. שבט הרגל נוצר כפרודיה על ארגון היד של חברת מארוול קומיקס, בהנהגת אלקטרה. לוחמי שבט הרגל מומחים בנין ג'וטסו, אך גם במאגיה ובמכניקה.

היסטוריה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבט הרגל הופיע בכל הרצות צבי הנינג'ה.

מיראז' קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצה המקורית, שבט הרגל נוסד בתקופת יפן הפיאודלית על ידי שני בחורים בשם "סאטו" ו"אושי", אשר למדו נין ג'וטסו מרפאל הנוסע בזמן[1]. במהרה, השבט הפך לארגון רצחני ומאיים. בזמנים מודרניים, המאטו יושי ואורוקו נאגי היו חברים בארגון, עד שאהבתה של טאנג שן עמדה ביניהם ויושי רצח את נאגי. אורוקו סאקי הוביל את הארגון לארצות הברית, לשם יושי וחולדת המחמד עברו גם. סאקי רצח את יושי בשנתו, וחולדת המחמד של יושי ברחה לביוב, ובחשיפה למוטגן נהפך לספלינטר, אימץ ארבעה צבים מוטאנטים ואימן אותם בנין ג'וטסו. לאחר מותו לכאורה של סאקי - אשר השתלט על הארגון בזהות שרדר - הסניף האמריקאי פורק. קראי, מנהיגת סניף יפן, הגיעה לארצות הברית כדי לאחד את הארגון. בכרך ארבע של ההרצה, האוטרומים יצרו חוזה שותפות עם שבט הרגל, אשר הותקף על ידי לוחמים אצטקים.

אימג' קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצה של אימג' קומיקס, שורר סכסוך בין סניף יפן לסניף ארצות הברית, ויש חשש כי קראי מתה[2]. מועצת שבט הרגל של ניו-יורק נורתה למוות, ופורצת מלחמת כנופיות. רפאל עוטה את השריון של שרדר, וכך, מסיים את מלחמת הכנופיות[3]. בסוף ההרצה, מתגלה כי האירועים הנזכרים הם מחוץ לקאנון של צבי הנינג'ה.

ארצ'י קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצה המבוססת על סדרת הטלוויזיה, שבט הרגל מופיע ומכיל חיילים מתקדמים יותר. שרדר בנה גם רובוט ענק, אשר התרסק על פסל החירות ונהרס.

IDW Publishing[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרצה האחרונה של IDW Publishing, מקור שבט הרגל זהה למקור של הרצת מיראז'. בתחילת ההרצה הונהג שבט הרגל על ידי קראי, אם כי לאחר שהחזירה קראי את שרדר לחיים הוא שב להנהיגו.

אזכורים במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות אנימציה וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבי הנינג'ה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת האנימציה משנת 1987, שבט הרגל הוא מסדר נינג'יטסו עתיק, שנוסד בשנת 1583. כמו בהרצה המקורית, המאטו יושי ואורוקו סאקי היו חברים בשבט. אורוו סאקי, השרדר, השתלט על הארגון, ובהמשך החליף את הנינג'ות ברובוטים תוצרת הקראנג. ע"פ הסדרה שבט האגל נקרא בגלל שהוא הוקם על טביעת רגל של דרקון.

צבי הנינג'ה - הדור הבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת הלייב אקשן צבי הנינג'ה - הדור הבא, שבט הרגל הוא כנופיית רחוב העובדת עבור שרדר. כששרדר מובס, שבט הרגל מפורק.

צבי הנינג'ה (2003)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת האנימציה הממוחשבת משנת 2003, צבי הנינג'ה. חיילי שבט הרגל מחולקים לכמה ענפים: הנינג'ות הבסיסיות, טכנאי הרגל בעלי התוספים הקיברנטיים, המיסטיקנים, לוחמי הסומו ונינג'ות הטכנולוגיה הבלתי נראים. הארגון הונהג על ידי שרדר האוטרום כשקראי היא השנייה בפיקוד, אך לאחר גלותו של שרדר לחגורת האסטרואידים, קראי הנהיגה את השבט. האן, מנהיג כנופיית הדרקונים הסגולים, השתלט על הארגון בקצרה.

צבי הנינג'ה (2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת האנימציה הממוחשבת משנת 2012, צבי הנינג'ה, שבט הרגל נעשים מנוגדים לתדמית בשר התותחים שהוצמדה להם. סניף שבט הרגל היחיד היה ביפן, אך עבר כששרדר גילה כי המאטו יושי ותלמידיו מתגוררים בניו-יורק. שבט הרגל כולל את קראי כשנייה בשרשרת הפיקוד, בנוסף לראזאר, לפני דג וצייד ראשים בשם טופר נמר. שבט הרגל, גם בגרסה זו, עושה ברית עם הקראנג - שאף בונים עבור שבט הרגל נינג'ות רובוטיות, בעלות כוחות חיקוי.

עלייתם של צבי הנינג'ה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה "עלייתם של צבי הנינג'ה" משנת 2018, שבט הרגל מגיע מיקום אחר, ששניים מנציגיו נקראים ליוטנאנט וברוט. חיילי הרגל בסדרה הם למעשה נינג'ות אוריגמי מכושפות הנעשות על ידם. השבט שיתף פעולה עם הלורד דרקסום באיזה שלב, על מנת שהוא יעזור לו לאתר חלקי שריון אפל ששייך לשרדר ונמצא אצל שבט המאטו (השבט של ספלינטר). כמו כן, לשבט יש נציגה נוספת מכדור הארץ, שבהמשך מתגלה ששמה קייסי ג'ונס. אחרי שהשבט התפרק, בעקבות המאורעות עם שרדר, קייסי המשיכה בדרך סולו כשהיא מנהיגה חבורת צופות, על מנת שימכרו עוגיות וכך היא תכננה להשיג שליטה עולמית באמצעות גישה על ידן לכל מיני מקומות בעולם (שלצערה, היא גילתה שהדבר ייקח עשור.)

סרטי קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הראשון והשני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט הלייב אקשן צבי הנינג'ה שבט הרגל הוא כנופיית רחוב המגייסת בני נוער. מסכת שבט הרגל מורכבת מבנדנה אדומה ומעיני חרקים. הם אמנם חוטפים את ספלינטר ומכים את רפאל עד להכנסתו לתרדמת, אך הצבים זוכים לסיוע על ידי קייסי ג'ונס, ובסצנת השיא שבט הרגל מובסים בקלות. לאחר ששרדר נהרג לכאורה על ידי קייסי ג'ונס, בסרט ההמשך צבי הנינג'ה 2: סודו של הריר סגנו של שרדר בשם טאטסו תופס פיקוד, אך מודח על ידי שרדר ששרד. או-אז, שרדר יוצר את טוקה וראזאר - מוטאנטים של צב וזאב בהתאמה - ותוקף את הצבים.

צבי הנינג'ה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קראי (באמצע) וזוג חיילים משבט הרגל

בסרט האנימציה הממוחשבת משנת 2007, קראי היא זו שמנהיגה את שבט הרגל. מקס וינטרס, המיליונר המסתורי, שוכר את שבט הרגל כדי ללכוד את שלוש עשרה המפלצות. כשגנרלי האבן ביקשו משבט הרגל לחבל ובתוכניתו של וינטרס, שבט הרגל בוגד בהם ומסייע לקייסי ג'ונס ולאפריל או'ניל להביא את המפלצת השלושה-עשר. קראי ושבט הרגל משכינים שלום עם הצבים, ונמלטים מהמקום.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבט הרגל מופיע כאויב של הצבים במשחקי הווידאו השונים, לרוב בהנהגת שרדר וקראי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שבט הרגל בוויקישיתוף

דף הקבוצה בפרויקט ויקיה המוקדש לצבי הנינג'ה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Teenage Mutant Ninja Turtles #47
  2. ^ TMNT Vol. 3 #7
  3. ^ TMNT Vol. 3 #12 - #14