שובו של הדרקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שובו של הדרקון
The Dragon Reborn
כריכת הספר: רנד מניף את קלנדור, חרב הבדולח, מול עיני פרין, מאט ורוארק (שמופיע בכריכה האחורית). "בעלזמון" (ישמעאל) מציץ מצד הספר.
כריכת הספר: רנד מניף את קלנדור, חרב הבדולח, מול עיני פרין, מאט ורוארק (שמופיע בכריכה האחורית). "בעלזמון" (ישמעאל) מציץ מצד הספר.
מידע כללי
מאת רוברט ג'ורדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה אפית
מקום התרחשות מחזור כישור הזמן - מקומות עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ספרי טור, ספרי אורביט עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1991
מספר עמודים שובו של הדרקון - 335
לב האבן - 272
הוצאה בעברית
הוצאה אופוס
תאריך 1997
תרגום בועז וייס
מהדורות נוספות
מספר כרכים שובו של הדרקון, לב האבן
סדרה
סדרת ספרים כישור הזמן
ספר קודם המצוד הגדול
הספר הבא האופל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שובו של הדרקוןאנגלית: The Dragon Reborn),הוא הספר השלישי מתוך סדרת הפנטזיה מחזור כישור הזמן מאת רוברט ג'ורדן. בגרסה המתורגמת לעברית הוא מחולק לשני כרכים: שובו של הדרקון ולב האבן. הספר יצא לאור לראשונה ב-15 באוקטובר 1991, בהוצאת תור ספרים. בעברית יצא הספר בהוצאת אופוס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת פתיחת הסיפור, שוהה רנד אל'תור, הדרקון שנולד שוב, בהרי הערפל עם חבורה מתומכיו: מוריין האאס סדאי, לאן העוצר שלה, פרין אייברה ידידו משכבר הימים, לויאל האוגייר, מין פארשו החוזה מבארלון, וכמה עשרות חיילים שאינרים מצולקי קרבות שנשבעו אמונים לרנד, אל'תור מתוסכל מכך שבמישור אלמות מתחתיו נלחמים בשמו אלפי אנשים, אך הוא אינו יכול לעזור להם ולקבצם תחת דגלו. כתוצאה מכך הוא מחליט לברוח מהמחנה אל טיר, במטרה לגלות האם הוא אכן הדרקון שנולד שוב הנחזה בנבואות. אחת מנבואות הדרקון המפורסמות ביותר היא שהמצודה העצומה והבלתי ניתנת לכיבוש, האבן של טיר, לא תיפול בטרם תאחז ידו של הדרקון בקלנדור, החרב הקסומה, המצויה בליבה של המצודה.

מוריין מחליטה להשיג את רנד בכל מחיר, ואיתה יוצאים לאן, פרין ולויאל, ואילו מין נשלחת למגדל הלבן להודיע לאמירלין על בריחתו של רנד. מוריין מגלה שעל אף הקצב המהיר הם אינם מצליחים להשיג את רנד, ולפיכך היא מחליטה לעלות על ספינה במורד נהר הארינל עד לאיליאן, ומשם לעלות על ספינה לטיר. על הספינה בארינל מצטרפת אליהם פייל באשר, המאוהבת בפרין. הם ממשיכים לאיליאן, אך שם מגלים שהמלך ומועצת התשעה השולטים באיליאן אסרו על כל קשר ימי עם טיר. מוריין מזהה איכשהו את פרצופו האמיתי של "לורד ברנד" (סמאל) והם בורחים, לא לפני שהם חווים מפגש לא נעים במיוחד עם אנשים אפורים וכלבי צל, אך מצליחים לצאת בשלום וממשיכים לטיר.

אגווין, נינאב ואליין מגיעות למגדל הלבן לאחר מסע ארוך מפאלם, ביחד עם וורין סדאי ומאט קוטון הגוסס. שם הן מגלות שכשלוש עשרה מחברות האג'ה השחורה ברחו מן המגדל ונטלו איתם טר'אנגריל שונים. על השלוש מוטלים עונשים כבדים בשל "בריחתן" לכאורה, אולם אגווין ואליין מועלים לדרגת מקובלות, וסיואן סנצ'ה, האמירלין, מטילה עליהן בחשאי ללכוד את חברות האג'ה. הן מגלות כי 13 חברות האג'ה השחורה ברחו לטיר, ובאישור האמירלין הן דולקות אחריהן, אך בטיר מוצבת להן מלכודת והן נתפסות בידי ליאנדרין וחברותיה, ידידות האופל.

מאט נרפא על ידי האאס סדאי במגדל הלבן מן הקשר אל הפגיון הנתעב משאדאר לוגות. הוא יוצא מטאר וולון במהירות האפשרית לעזרתן של אגווין, נינאב ואליין, ובתמורה לוקח מכתב מאליין אל אימה, המלכה מורגז, בקאמלין. בטאר וולון הוא פוגש את תום מרילין, והשניים עושים דרכם בספינה לאורך נהר הארינין לארינגיל ומשם לקאמלין. בקאמלין, מגלה מאט שמורגז היא בובה על חוט הנשלטת בידי הלורד גבריאל, המתכנן לרצוח את אליין. ברגע שנודע להם על כך יוצאים מאט ותום במהירות האפשרית לטיר, להציל את אליין וחברותיה.

באבן של טיר מתרחשים מאורעות רבים בו זמנית: מאט מגלה כי אגווין, נינאב ואליין מוחזקות באבן, ויחד עם ג'ולין סנדר, לוכד הגנבים, הוא מחלצן מהכלא. באותה שעה בדיוק מנהיג רוארק, ראש שבט איאלי, כמה מאות איאלים להתגנב אל האבן של טיר בלילה ולכבשה. בדיוק באותו זמן חודר גם רנד אל'תור לבדו אל המצודה ורץ הישר אל לב האבן, האולם שבו מוחזקת קלנדור. מוריין ולאן חודרים למצודה ומגיעים ללב האבן. בלב האבן נהרג בלאל, אחד הארורים ששולט בטיר, על ידי אש-להט מידה של מוריין. רנד לוקח את קלנדור, שהיא ס'אנגריל רב עוצמה, מתעמת עם ישמעאל והורגו. בסופו של הסיפור, רנד אל'תור הופך לשליט טיר, והאיאלים ומגיני האבן כאחד נתונים למרותו.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]