שוליית המכשף (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שוליית המכשף
The Sorcerer's Apprentice
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על שוליית הקוסם עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'ון טורטלטאב
הופק בידי ג'רי ברוקהיימר
תסריט מאט לופז
לורנס קונר
מארק רוזנטל
עריכה ויליאם גולדברג
שחקנים ראשיים ניקולס קייג'
ג'יי בארושל
טרסה פאלמר
אלפרד מולינה
טובי קבל
מוניקה בלוצ'י
מוזיקה טרבור רבין
צילום בוזאן באזילי
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Saturn Films, סרטי וולט דיסני, סרטי ג'רי ברוקהיימר, Broken Road Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 ביולי 2010
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט קומדיה, סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 150 מיליון דולר
הכנסות 236,893,283 דולר
הכנסות באתר מוג'ו sorcerersapprentice
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שוליית המכשףאנגלית: The Sorcerer's Apprentice) הוא סרט פנטזיה אמריקאי משנת 2010 בבימויו של ג'ון טורטלטאב, אודות המכשף באלתזר בלייק (ניקולס קייג') שנעזר בדייב סאטלר (ג'יי בארושל), סטודנט לפיזיקה, לחסל את כוחות האופל. בסרט גם משחקים אלפרד מולינה, מוניקה בלוצ'י וטרסה פאלמר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 740 לספירה, אחד משוליותיו של מרלין, מקסים הארוות' (אלפרד מולינה), בוגד בו ומתחבר לאויבתו, מורגנה לי פיי (אלייס קרייג'). מורגנה פוצעת את מרלין. אך שני שוליותיו האחרים של מרלין, באלתזר בלייק (ניקולס קייג') וורוניקה (מוניקה בלוצ'י), נלחמים בשניהם. לבסוף, באלתזר כולא את מורגנה ואת מקסים ב"בובת כשפים", אך גם ורוניקה נכלאת איתם. בינתיים, מרלין מצווה את באלתזר לחפש את המכשף שיביס את כוחות האופל.

בשנת 2000, דייב סאטלר (ג'ייק צ'ארי), תלמיד בבית ספר יסודי, נכנס בטעות לחנותו של באלתזר. באלתזר בוחן אותו ומגלה שהוא המכשף המתאים להבסת כוחות האופל. דייב שמתעסק בחפצי החנות מפיל בטעות את "בובת הכשפים" שמתוכה משתחרר מקסים. באלתזר ומקסים עורכים קרב עד שלבסוף שניהם נכלאים בכד המצויד במנגנון נעילה לתקופה של עשר שנים, בעוד דייב בורח.

בשנת 2010, דייב (ג'יי בארושל) לומד פיזיקה באוניברסיטת ניו יורק. בעוד שמקסים ובאלתזר משתחררים מהכד. מקסים מגיע ראשון לדייב ושואל אותו לגבי "בובת כשפים". כשדייב ממאן להשיב לו הוא משלח בו חבורת זאבים. אך לבסוף באלתזר מציל אותו. באלתזר מחייב את דייב לעזור לו למצוא את "בובת הכשפים" ואז הוא יוכל ללכת לדרכו. כאשר הם מוצאים את הבובה בצ'יינהטאון, לאחר קרב עם מקסים ועם קוסם נוסף, דייב מעוניין ללמוד עוד על הכישוף.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות מעורבות ממבקרי הקולנוע. אתר Rotten Tomatoes המרכז ביקורות קולנוע העניק לסרט דירוג של 43%. אך המגזין "Parade" הגדיר את הסרט כ"פלופ" הגדול ביותר לשנת 2010.

בשבוע הראשון לצאתו הסרט הכניס כ-17.6 מיליון דולר, סכום שלא עמד בציפיות לסרט בעל תקציב של 150 מיליון דולר. שבוע מאוחר יותר, הסרט הכניס פחות מעשרה מיליון דולר ומוקם במקום הרביעי בטבלת הסרטים המכניסים ביותר לשבוע זה אחרי "התחלה", "סולט" ו"גנוב על הירח". נכון לינואר 2011 הסרט הכניס 63,150,991 דולר רק בארצות הברית ו-152,132,612 דולר מחוצה לה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שוליית המכשף בוויקישיתוף