שיחה:אברהם אזולאי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מובא בספר זכרון ירושלים אודות נסיבות פטירתו סיפור מעניין:


פעם אחת בא פחה מאיסטנבול לעיר הקודש חברון, וכשהלך להתפלל במערת המכפלה, רצה לראות מה יש בתוך המערה, ונפלה החרב שלו מן התיק, והייתה זו חרב מצופה בזהב ובאבנים טובות. 

גזר הפחה על הישמעאלים שיוציאו את החרב מהמערה. הורידו אותם בחבלים ולא הספיקו, עד שהוציאם מתים. וכיוון שראה הפחה כך, גזר על היהודים להיכנס אל המערה ולהוציא את החרב. הפילו גורל ויצא הצדיק "חסד לאברהם".


הלך הצדיק למקווה וטבל ונתעטף בתכריכים, וכל אותו הלילה היה דורש בדברי קבלה. משהאיר השחר, אמר לחבריו שיתפללו בעדו כל עוד הוא בפנים המערה, שלא יאונה לו כל רע. הלך למערת המכפלה וקשרוהו בחבל וירד לתוכה. וכיוון שירד, החזיר להם החרב בחבל ואמר: "הגיעה השעה שאראה תוכה"…

הלך בפנים המערה וראה אדם אחד עומד. נתפחד וקרא "שמע ישראל", ואחר-כך שאלו: 'מי אתה?" - השיב: "אני אליעזר עבד אברהם". אמר לו אליעזר: "המתן כאן עד שאשאל רשות מאברהם, יצחק ויעקב, אם תיכנס".

נתנו האבות רשות ונכנס. ומרוב הפחד נתעלף... נתנו לו ריחות-בושם להריח, קם על רגליו וסיפר להם המעשה. כיוון שראה שהמקום גן העדן הוא, לא רצה לצאת מתוכו. אמרו לו האבות: "זה אינו אפשר. עכשיו צא ומחר אתה עמנו".

העלוהו בחבלים ובא לביתו שמח וכל ישראל שמחים עמו. אמר לחבריו: "כך וכך נגזר עלי וכך רצוני!". וכל הלילה היה דורש לפניהם בקבלה עד קודם אור הבוקר. אותה שעה ירד למקווה שבביתו, טבל ולבש תכריכים וקרא "שמע ישראל": ויצאה נשמתו בטהרה.

קסטיליה היא ממלכה ולא עיר. צריך לתקן או להוסיף את שם העירMichael Shefa - שיחה 00:30, 5 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

משוב מ-5 בדצמבר 2012[עריכת קוד מקור]

היינו יכולים לצפות שבראש העמוד ולפני שם הרב, תופיע המילה רב או רבי ולא ישירות שמו הפרטי 95.86.103.60 04:48, 5 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

אם הכוונה לשם הערך - כך מקובל בכל גדולי ישראל, ראשונים ואחרונים, מלבד מקרים מיוחדים (כגון רש"י ורמב"ם). נרו יאירשיחה • כ"ד בחשוון ה'תשע"ח • 20:34, 13 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

פסקה ראשונה: רבי אברהם אזולאי...... היה מקובל סבו או אבי סבו של החידא.


בפסקה משפחתו, כתוב בכלל שהחידא הוא בן הנין שלו, כלומר שהוא סבא של הסבא (סבא-אבא-נכד-נין-בן הנין. סבו של 'בן הנין' הוא ה'נכד' של הסבא)

אז סבא? או אב-סבא? או בכלל סב הסב? דווח על ידי: צאצא שמנסה למצוא את השורשים... 79.183.208.174 18:59, 15 במאי 2020 (IDT)[תגובה]



נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באברהם אזולאי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:54, 6 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]