שיחה:אגריפס השני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כלקיס המוזכרת כאן אינה זו שבה עוסק הערך כלקיס. איך נקרא לכלקיס שכאן: "כלקיס (?)". דוד שי 08:13, 9 אפר' 2005 (UTC)

אכן מוזר. יכול להיות שאחת הפולייס היווניים בארץ הייתה בעלת שם זהה לאזור זה ביוון והוא מלך על פוליס זה. כמובן שזה בגדר ניחוש בלבד, צריך להוריד את הלינק. גילגמש שיחה 08:17, 9 אפר' 2005 (UTC)

איזה שטחים הוא כבש?[עריכת קוד מקור]

מעודי לא שמעתי על אגריפס כבוגד, ומעודי לא שמעתי על ריב"Z כמרדן. יש שכלל את הערך ולתקנו.

הערך חסר הפניות/מקורות ומלא בשגיאות פיסוק וניסוח[עריכת קוד מקור]

הערך דורש שכתוב.

ישנם משפטים ארוכים רבים, חלקם אינם מובנים כלל - את מי תקפו? מי הוכה נמרצות? במשפטים רבים חסר פיסוק, או שהפיסוק מקלקל.

כל ההפניות הם לערכים חסרי חשיבות (מטבעותיו - מפנה לערך "מטבע" - ואין שום תמונה או מקור לעניין) וכל התייחסות לערך בעל חשיבות אינו מקבל כל הפניה (לדוגמא - אגריפס הראשון: המוזכר מספר פעמים ואשר לטענת הערך יתכן שהוא האדם המוזכר בחלק גדול מן המקורות הנ"ל).

הרושם הוא שמאמר זה נכתב על ידי מספר אנשים והוא אינו אחוד כעת. כמו כן עושה רושם שמישהו החליט לקעקע את הדעה המקובלת שאגריפס השני היה דמות משנית חסרת משמעות בעיני רוב היהודים, ושהמשניות והמימרות על "המלך אגריפס" אין כוונתם לאגריפס הראשון.

חסרים גם הפניות למקורות על אגריפס. המימרות לגבי היחס אליו מצד הפרושים, הנוצרים, הרומאים, והישראלים כיום אינם מובהרים, אלא נאמרים בפסקנות עם נטייה להתנצלות - (מפני מי? גם זאת לא ברור). אולי יש כאן אפילו בעייה של POV אך בכל מקרה יש צורך להבהיר את המאמר ולהכניסו לתבנית יותר "אנציקלופדית".

הייתי מתייחס לבחינות על פועלו בפרק (סעיף) נפרד - "ההתייחסות אל פעלו של אגריפס" "יחס חכמי התלמוד", "יחס ההסטוריונים הקדומים", "יחס הסטוריונים נוצרים", "התיחסות הסטוריונים בני ימינו".

האם אין שום ציור / מטבע עם דמותו? Pashute - שיחה 04:21, 26 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

בעקבות פניה של משתמש אהרן שפירא, הטוען שהערך עבר שינוי מקיף, חזרתי לערך ובדקתי אותו.
אמנם תוקנו תיקונים קלים רבים (הסרת ו' החיבור מיותרים, הוספת פסיקים, הפנייה לערכים קיימים), אך לגופו של עניין, למעט הורדה של שני קטעים שיכולים לעודד את הקורא להבין שיש כאן אולי מאמר חד צדדי, אין שינוי בגוף הטקסט, הכתוב כולו כמאמר עיתונאי ולא כערך אנציקלופדי.
אני עדיין עומד על כך שהערך דורש שכתוב
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ' בשבט ה'תשע"ב • 16:50, 13 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

מידע נוסף[עריכת קוד מקור]

לפי סדר הדורות (שנת ג' תת"ד), אגריפס השני מלך כ"א שנים ונהרג על-ידי אספסינוס וטיטוס.

(סליחה! שכחתי לחתום את שמי). Sije - שיחה 00:10, 16 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

הוספה והצעת עריכה לקורא[עריכת קוד מקור]

מה שהביא העורך מספר סדר הדורות מסורת בדבר סופו של אגריפס שהומת ביד אספסיאנוס וטיטוס בנו מקורו הוא מספר יוסיפון סוף פרק ע"ו ושם אכן נזכר כי הומת ביד אספסיאנוס 3 שנים קודם החורבן אלא שהיוסיפון זכר ג"כ כי היה זה לימים אחדים אחר שאספסיאנוס נתקסר ברומי וא"כ מוכרחים להגיה לפי גירסא זו כי אגריפס הומת בשנת החורבן[שנת 70 לסה"נ] וכמו כן לא נזכר שם מעורבות טיטוס בהמתת אגריפס על כן יש להסיר שמו מזה הענין עוד יש להוסיף מהיוסיפון שם נסיבות הוצאתו להורג כי התקצף עליו אספסיאנוס בעבור שהלשינוהו רשעי ישראל לאמר כי חשב לבגוד בו ועל כן המית אותו ואת מונבז בנו לפי חרב נ"ב יש לזכור כי יש לקבל דברי היוסיפון בזהירות יתירה כי רבו בו השיבושים כידוע -אקוה ואשמח אם יתווספו הדברים לערך כאן לתועלת הקוראים 79.180.117.220 15:20, 27 באוגוסט 2015 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-17 בספטמבר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

יש סתירה בנתונים מתי הוא נולד ומתי הוא מת

תיקנתי את הסתירה. Liad Malone - שיחה 15:45, 15 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]