שיחה:אוטוביוגרפיה של יוגי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הייתי עורך, אבל נראה שמוטב להציג קודם כול את השגותי. אדגיש שאין בכוונתי לתקוף את מחבר(י) הערך.

לטעמי יש בערך התבטאויות של שיפוט וביקורת ספרותית, שאין מקומם פה. למשל המשפט האחרון: "קשה להטיל ספק באמיתות דבריו הכנים, במיוחד כאשר מדובר באדם שבנה את מפעל חייו הרוחני עם מאות ואלפי תלמידיו, וזכה להצלחה רבה, בעולם המערבי." האם באמת קשה להטיל ספק באמיתות דבריו הכנים? יש איזו דרך לתמוך בטענה הזאת? מי טוען אותה, בעצם?

מעבר לכך, אני חושב שיש בעיות פיסוק בערך, דהיינו: יש המון המון פסיקים לא נחוצים. למשל במשפט שציטטתי לעיל: למה יש פסיק לפני "בעולם המערבי"? או כאן: "החלק השני ובו מתוארים לפרטי פרטים, הניסים והנפלאות ..." למה הפסיק? כנ"ל כאן: ".. אך הוא משלב לתוך המהלך הרוחני, את חיי היומיום".

זאת התרשמותו של קורא שהגיע לערך במקרה.

בוקר טוב "עורך לשעבר". אם יש בך ספק, אנא כתוב אותו ונראה אם נוכל לשנות או לתקן. אני כתבתי את הערך. לעניין הפסיקים אבדוק ואראה אם יש צורך לשנות. בברכה, Rafael Guri שיחה 06:06, 25 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]
"הייתי עורך" במובן של I would have edited, לא במובן I was an editor. את הספק שיש בי כתבתי לעיל והנה אני חוזר עליו: אני חושב שיש משפטים בערך שהם הבעת דעה על איכות הספר ועל תוכנו, ולתומי חשבתי שלא אמורים להיות דברים כאלה בוויקיפדיה. רק אבהיר שוב שאין לי שום כוונה לזלזל בערך או בכותבו, קל וחומר במושא. קראתי את הספר לפני כעשרים שנה והתרשמתי ממנו בדיוק כמוך. והפסיקים.
המשפט הזה לא נראה לי ראוי ללא מקור מתאים (מבקר?) - "קשה להטיל ספק באמיתות דבריו הכנים, במיוחד כאשר מדובר באדם שבנה את מפעל חייו הרוחני עם מאות ואלפי תלמידיו, וזכה להצלחה רבה, בעולם המערבי". חוץ מזה, באופן כללי יש לי תחושה שהערך כתוב באופן מעט מבלבל. ‏HoboXHobot08:54, 25 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]
בעקבות דבריכם. הסרתי את המשפט הזה. בברכה, Rafael Guri שיחה 10:06, 25 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]