שיחה:אולטראזאורוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האולטרזאורוס ("לטאת ענק" באנגלית: ULTRASAUROS) קיבל כיתוב אחר (באנגלית) עקב כפילות עם שם של דינוזאור, שכונה קודם אולטרזאורוס.

זהו בעל החיים היבשתי הרביעי בגודלו שחי בכדור הארץ: גובהו היה חמש קומות, אורכו היה כשלושה אלוזאורים, ומשקלו היה פי 2.5 מאפטוזאורוס. עקב גודלו חושבים חלק מהמדענים שהוא שילוב עצמותיהם של "ברכיוזאורוס", ו"סיזמוזאורוס". האולטרזאורוס היה בעל ראש קטן, צוואר ענקי, גוף גדול, נחיריים מעל עיניו, זנב בינוני כמעט נוגע בקרקע, רגליים דמויות עמודים מחזיקות את הגוף, ורגליו הקדמיות היו גדולות מהאחוריות.


                           תיאור חייו

האולטרזאורוס היה זאורופוד גבוה מאוד וכנראה ניזון מעלי עצים גבוהים, הוא הגיע עם צווארו לצמרת העץ ותלש ממנה עלים עם שיניו דמויות האזמל. יתכן שהאולטרזאורוס חי בקבוצות קטנות וחיפש אחר מרעה שיכול להשביע את רעבונם העצום. אחרי בליעתו בשלמות, הגיע המזון, דרך צינורות הדם אל הקיבה הגדולה, שטחנה את טונות המזון שדינוזאור זה אכל, לעיכול עזרו אבני קיבה (גסטרוליתים). רק להקה ענקית של אלוזאורים יכלה לפגוע בחיה כל כך גדולה, אך עם תקיפה כזאת, שלמו האלוזאורים מחיר כבד: הדינוזאור יכל לבעוט בתוקפיו עם טופרי הבוהן שלו, או להצליף בזנבו. גודלו אפשר לו גם להרוג את התוקפים במעיכה. הקבוצות הקטנות יכלו להביא יתרות נוסף: כמה מהם, יכלו להגן על השני. אך בשעת הצפה היו הקבוצות חיסרון: לא רק אולטרזאורוס אחד היה נסחף, אלה כל הקבוצה.


[[תמונה:PictureFileName.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כיתוב תמונה][1]uitrasaurus]