שיחה:אופנוע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אופנועי אנדורו[עריכת קוד מקור]

משום מה, החליט כרובי שאין אופנועי אנדורו. אני לא מבין נורא גדול באופנועים, אבל ברור לי שאופנועים מסוג זה, אופנועי שטח כבדים עם כנף קדמית צמודה לגלגל, קיימים גם קיימים, וזאת משיטוט קל ברחובות תל אביב. החזרתי את הקטע, ונא לא להסיר אותו בלי הסבר מספק. תודה.צחי 10:02, 19 דצמבר 2005 (UTC)

יקירי - אופנועי "אנדורו" הם בהחלט אחד מהענפים החשובים ביותר בתחום אופנעי השטח, אבל התיאור שהסרתי (ואתה החזרת), רחוק מלתאר אותן. ההגרדה הנכונה יותר לאופנועים שבתיאור, הם האופנועים הדו שימושיים וגדולי הנפח שזכו בארץ למגוון הגדרות: ספורט אנדורו / פאן-דורו ופאן-דו"ש.כרובי 10:02, 2 ינואר 2006 (UTC)

אז היית יכול לשנות את השם, לדו"ש או מה שלא יהיה צחי 17:04, 2 ינואר 2006 (UTC)

לא סביר שאין שום התייחסות לנושא הבטיחות באופנוע!![עריכת קוד מקור]

אז תכתוב! בדף הערך לחץ על לשונית עריכה והוסף פרק. צחי 19:33, 21 פברואר 2006 (UTC)

מה הקשר לבטיחות? בדקתי את הערך "אקדח" - גם שם לא מצויין שום דבר על כך שמדובר בכלי שמסכן את המשתמש בו בחוסר זהירות. אופנוע, כשלעצמו, אינו מסוכן. הוא הופך למסוכן בידי מי שמשתמש בו באופן לא נכון, מקצועי או ראוי. בקיצור: אין שום טעם להזכיר את נושא הבטיחות בערך זה כרובי 15:07, 13 מרץ 2006 (UTC)

אני לא רואה בעיה לציין משהו כמו:" בגלל אופיו של האופנוע... מקובל להשתמש באמצעי בטיחות מיוחדים כאשר משתמשים בו, כגון..." צחי 01:37, 16 מאי 2006 (IDT)

ביטוח אופנוע[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תייצנו איך הולך הביטוח של האופנוע...

מנוע אופנוע מול קטנוע - הסרת משפט[עריכת קוד מקור]

המשפט הבא הוסר:

גודל המנוע: מנוע האופנוע לרוב חזק יותר ממנוע הקטנוע ומאפשר להגיע למהירויות גבוהות, עד יותר מ־300 קמ"ש באופנועים החזקים ביותר.

לדעתי ניתן להשאיר את המשפט והוא עומד באור דומה למשפטים אחרים בסעיף. באותה מידה ניתן לפסול את המשפט שאומר שקטנוע הוא בד"כ אוטומטי (כי יש כאלה שלא). עבור מי שרוצה לקבל תמונה כללית של ההבדלים בין שתי המשפחות, זהו משפט בעל חשיבות אפילו שהוא מדבר על הכלל ולא על יוצאים מן הכלל. במקום הסרה, אני מציע לעדן את ניסוחו:

גודל המנוע: מנועי האופנועים החזקים ביותר מגיעים להספקים גבוהים יותר ממנועי הקטנועים ומאפשרים להגיע למהירויות גבוהות של יותר מ־300 קילומטר לשעה. עם זאת, אופנועים בעלי מנוע קטן עשויים להיות חלשים מקטנועים גדולים.

הצעות? התנגדויות? שרשרשיחה 21:13, 4 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

אופנוע שטח ככלי היחידי המותר לשימוש?[עריכת קוד מקור]

בימים האחרונים התווספה לנושא הבטיחות בערך הפסקה "האופנוע נחשב לכלי רכב מסוכן בגלל אי היציבות שלו, אך אופנעי השטח מתאפיינים בכך שיוכלו לעמוד בכל מכשול העומד בפניהם, וכן רמת הסיכון של רוכב אופנוע פחותה בצורה משמעותית, עד כדי כך שבארצות שונות חל חוק הקובע כי יש להישתמש אך ורק באופנועי שטח, והתוצאות דיברו בעד עצמם. "

כמי שרואה עצמו כמעורה בתחום, לא שמעתי מעולם על מדינה שביצעה החלטה שכזו, להעדיף תחום אופנועים אחד על פני אחר. בטח שלא מדינה אירופאית. נכון, ישנן מדינות שמבצעות "סלקציה" שכזו על ידי מיסוי מועדף לקטנועים מול אופנועים, אבל לא שמעתי על העדפה של תחום אופנועי שטח על פני תחום אופנועי כביש.

זאת ועוד, הרי שלמרות שאני חובב אופנועים מושבע, איני מבין ורואה כיצד מדינה שמכבדת את עצמה, תגדיר את רמת הבטיחות של אופנוע שטח (בעל הגנה דינאמית טובה אך עם הגנה פאסיבית שואפת לאפס) כשווה לזו המתקבלת ברכב פרטי (בעל הגנה דינאמית פחות מסבירה, אך בעל הגנה פאסיבית גבוהה).

אני מתכוון לחזור ולמחוק את הפסקה במידה ולא יוצגו קישורים המוכיחים את הטענה הזו. מבקש תמיכה להוספת תבנית "ערך בבדיקה" כRובי - שיחה 06:31, 15 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

לדעתי, אין שום בעיה להסיר באופן מיידי. זה כנראה תוצר של עיוות התפיסה הרווחת והכנראה נכונה שעדיף ללמוד לרכב בשטח. שרשרשיחה 07:40, 16 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
נעשה! כRובי - שיחה 07:46, 16 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

תמונת הנסיעה על גלגל אחורי[עריכת קוד מקור]

לדעתי תמונת הווילי (רכיבה על גלגל אחורי, בפרק היסטוריה ...) אינה מתאימה. פעלול זה הוא בעל משקל איזוטרי יחסית לכלל הנושאים הסובבים את הנושא של הערך - האופנוע. אני הייתי ממליץ להעביר את התמונה לערך פעלול. שרשרשיחה 23:07, 3 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

צודק, העברתי. פשוט תמונה נורא יפה, לא?אורי מוסנזון - שיחה 23:50, 3 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

האופנוע בישראל[עריכת קוד מקור]

ראוי לציין בערך את סוג הרישיון בישראל הנדרש עבור סוגי האופנועים השונים. (לפי כוח סוס וכד') ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

את/ה יותר ממוזמן/נת לעשות כן. Shefshef : השיחה והחזון 01:13, 29 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]
המידע הזה מופיע בערך רישיון נהיגה. שרשרשיחה 20:24, 29 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]