שיחה:אזרחות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם הפסקה בדבר הכלה והדרה מספיק טובה?[עריכת קוד מקור]

בסוציולוגיה המודרנית מקובל כי לקבוצות שונות בחברה ניתנות זכויות שונות במסגרת האזרחות ולכן הן נהנות מאזרחות מסוג שונה. סוג האזרחות ממנו נהנית קבוצה מסוימת אינו קבוע - קבוצות מצטרפות אל תוך האזרחות, בתהליך הנקרא הכלה ומוצאות ממנה בתהליך הנקרא הדרה. הפסקה הזו אינה ברורה, ואני לא בטוח שהיא בכלל שייכת לנושא "אזרחות". אולי אפשר לנסח אותה מחדש? כיום מקובל לראות אזרחות כמעמד של יחיד ולא של קבוצה. מבחינה עקרונית, כל האזרחים של מדינה מסוימת הם קבוצה שכל חבריה שווי-מעמד (גם אם בפועל זה לא תמיד המצב). יש מדינות שבהן מוענקת אוטונומיה לקבוצה מסוימת של אזרחים לפי הגדרה אתנית, דתית או גיאוגרפית, אבל אין לכך קשר למעמד האזרחות עצמו. כך למשל, תושבי איי אולנד הם פינים, אף על פי שיש להם אוטונומיה, תושבי גרינלנד הם דנים, ותושבי פורטו ריקו הם אמריקנים (הם נושאים דרכונים אמריקנים, ורשאים להיכנס לארה"ב בכל עת ולקבל את מלוא הזכויות). Dror_K 10:58, 15 מאי 2005 (UTC)

כשכתבתי את המאמר (די מזמן, יש לציין), היה ברור לי שאני מכניס את ההגדרה המקובלת במחקר ולא את ההגדרה של שפת היום-יום - דבר שעדיין נראה לי הנכון לעשותו.
מה שלא היה נכון, בדיעבד, היה זה שלא תיעדתי את הפעולה הזו, על ידי מתן הסבר מספק של העניין בגוף הערך. אני אעשה את זה עכשיו.
נדב 07:25, 2 יוני 2005 (UTC)
השכתוב של הערך היה טוב, אבל חשבתי שהמונחים "הגדרה מצמצמת" ו"הגדרה מרחיבה" אינם מתאימים. מדובר בהגדרות משני תחומים שונים - תחום המשפט (בעיקר המשפט הבינלאומי), ותחום מדעי החברה. רוב הציבור מתייחס לאזרחות לפי ההגדרה המשפטית, כי זו ההגדרה שרלוונטית בחיי היומיום. לפיכך, שכתבתי פעם נוספת את הפתיח, שיניתי את כותרות שתי הפסקות הראשונות, ושיניתי כמה דברים בפסקה שעוסקת בהגדרה המשפטית (או "המצמצמת"). Dror_K 08:12, 3 יוני 2005 (UTC)
התיקונים של הערך מקובלים עלי לחלוטין. אולי אנסה לשפר אותו עוד קצת, מאוחר יותר. נדב 12:55, 3 יוני 2005 (UTC)

כתוב שבגרמניה מתן אזרחות הוא לפי אופן תרבותי, ושורה אחרי רשום שתורכי שנולד בגרמניה וזו התרבות היחידה שהוא מכיר אינו זכאי לאזרחות. זה לא נוגד? אם כן שמישהו יסביר לי, מה עושה אותו גרמני אם לא השפה והתרבות, רק המוצא שלו? -- NirT23 20:39, 25 מרץ 2006 (UTC)

אני חושב שהכוונה היא שאם התרבות היחידה שהוא מכיר היא התרבות התורכית אזי הוא אינו זכאי לאזרחות, אבל אני לא רוצה לתקן כי אני ממש לא מכיר את החוק בגרמניה. בכל מקרה צריך לתקן ולהבהיר, מישהו יכול לעשות זאת? Dror_K 21:02, 25 מרץ 2006 (UTC)

אזרחות במשמעות של ההיפך מצבאיות[עריכת קוד מקור]

האם יש מקום להרחיב בערך זה על אזרחות במובן civilian, או שמא בערך אחר? Kulystabשיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? • כ"ג בטבת ה'תש"ע • 14:29, 9 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

מה עם ערך ללימודי "האזרחות" בביה"ס?[עריכת קוד מקור]

או אולי כדאי לשלב את זה כאן בערך? מדוע נדמה לי שאין כאן איזכור לכך?


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:40, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

לא יודע בדיוק לאיזה דף שלהם הקישור השבור הוביל כאשר היה תקין. אולי אפשר לחפש באתרים שמנסים לשמור צילום של דפים באינטרנט. לא ניסיתי. יחד עם זה, נראה לי שתקנתי. לא יודע האם לא יסירו את השינוי שלי.
אולי הבוט יכול להיות מועיל יותר, ולחפש את הקישור השבור באתרים ששומרים גרסאות קודמות של האינטרנט?
62.90.139.210 01:25, 1 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

הערך נכתב ע"י עורך שמאלני מדי[עריכת קוד מקור]

ראו את המשפט הבא מהפיסקה שתחת אזרחות אתנית: "מכיוון שהפלסטינים מוגדרים כאויבי הטוב החברתי המשותף, הם בהכרח מודרים מהאזרחות (אלמנט אתני). המחויבות של מדינת ישראל לדמוקרטיה מחייבת אותה לתת זכויות, ולו מינימליות, לכלל אזרחיה, כולל אלו שאינם יהודים (אלמנט ליברלי)"... זאת פשוט דמגוגיה שמאלנית. שמישהו יתקן את זה. 164.138.127.116 15:38, 8 באפריל 2014 (IDT)[תגובה]