שיחה:איוניה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בסוף האלף השני? לא מוקדם קצת? נראה לי ההתישבות באיוניה החלה במאה ה-8 לא? אין לי את הספר לידי ברגע זה ואין לי כח לנבור ברשת בשעה מאוחרת זו, אבל נראה לי שהתאריך מוקדם מדי. גילגמש שיחה 00:29, 26 ינו' 2005 (UTC)

אני חושב שאתה מתבלבל עם תנועת התישבות הגדולה בין המאות ה8-ו6. בסוף אלף השני הפלישה הדורית ליוון גרמה לדחיקת רגליהם של שבטים איונים, שהובילה להגירתם לקפריסין, ואיוניה. אני לא מצטט מספר או משהו כזה אבל נראה לי שאני צודק. אם אני לא טועה, היו שלוש גלי התפשטות, באמצע האלף השני לכרתים ואאי הם האגאי, בסוף האלף השני אל אסיה הקטנה, וההתפשטות הגדולה בין ה8 ל שהיא החשובה ביותר בתור תהליך הסטורי. נראה שהיה עוד גל התפשטות של אתונה וספרטה במאה החמשית, אבל זה כבר בתקופת זמן אחרת. כמובן אשמח אם תראה לי אחרת, בנתתים אני מוכן למחוך את התיארוך עד שאבדוק את זה. --יום טוב 00:54, 26 ינו' 2005 (UTC)
רגע רגע, איפה הממלכות המיקנית ומינואית בכל הסיפור הזה? אני מתמצא בעיקר ביוון הקלאסית וההלניסטית ולא בתקופות קדומות כל כך. באמת חשבתי על תנועת ההתישבות כשהערתי את ההערה. גילגמש שיחה 00:58, 26 ינו' 2005 (UTC)
התרבות המינאיות פרחה בערך בין 2000 ל1000 לפנה"ס, כאשר עד בערך 1600-1500 לפנהס" היא היתה כנראה של עם לא הלני, אולי קשור למצריים הקדומים. בערך מאמצע האלף השני לפני הספירה החלו פולשים ליוון שבטים הלנים של האיונים והאיכאים. התחלו להתפתח מרכזי תרבות איכאים(אחד משבטי ההלנים) בפלופונס, שמיקני היתה אחת מהם, והם כנראה השתלטו או התמזגו עם הכרתים, בערך מ1500 וזה לפי עדויות של סוגי כתב שונים (כתב קווי ב וכל זה). האיכאים החלו להגר לכרתיים ולאיים בים האגאתי ויצרו את גל ההגירה הראשון מחוץ ליוון של הלנים.בערך בסוף האלף הראשון חדור הדורים ליוון, הרסו את התרבות המיקנית, ודחקו את האיונים לאטיקה ואובויה, את האיכאים לאראדיה ואיכאיה בצפון הפלופנס, ועוד כמה מקומות שאני לא זוכר. כתואצה מהפשטיה הזו נוצר גל ההגירה ההלני הגדול מחוץ ליוון, היגרו איונים לאיונה, הדורים המשיכו בהתפרסות לכרתיים, דרום מערב אסיה הקטנה, וכמה איים, והאיכאים לצפון מערב אסיה הקטנה.

קח בחשבון שאני עייף ועבר זמן מאז שקראתי את החומר אז זהו רק מידע כללי ומלא בטעויות אז אני מתנצל מראש.