שיחה:אינוונציה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך אינו מדויק מספיק, וכולל הרבה מאוד מחקר מקורי.

למשל, הפסקה "הסכימה הכללית של האינוונציה היא למעשה פסקאות מוזיקליות, אשר מופרדות בקדנצות ברורות. לקראת כל קדנצה מתרחשת מודולציה לאחד הסולמות הקרובים לטוניקה, כאשר הפסקה המוזיקלית הבאה ממשיכה לרוב מאותו סולם אליו הובילה המודולציה האחרונה. הפסקה האחרונה נמצאת או מובילה חזרה אל הטוניקה ומסיימת בה." זהו תיאור של 95% מהיצירות הכליות של באך. גם הקרבה המדומה לצורת סונאטה (כלומר, קיומם של אקספוזיציה, פיתוח ורפריזה) היא מאפיין נפוץ למדי במוזיקה הכלית של באך ושל הבארוק בכלל, ואינה ייחודית לאינוונציות.

האלמנט החשוב והברור ביותר של האינוונציות - העובדה שמדובר במוזיקה קונטרפונקטית וחיקויית - מוזכר רק בחטף ובדיעבד. מטרת חיבורן של האינוונציות לא נזכרת בערך כלל, למרבה הצער, אף כי באך חרג כאן ממנהגו הרגיל והוסיף מילות הסבר מאלפות בדף השער.

ההסבר על "אינוונציות תלת-קוליות" הוא שגוי. באך לא קרא להן כך, והכינוי הוא המצאה של מו"לים מודרניים. כדאי, לעומת זאת, לפרט גם על הדואטים BWV802-805 וכיצד הם קשורים לאינוונציות.

המשפט בעניין הטמפו הוא הבל הבלים: באך לא כתב ציוני טמפו באינוונציות, וקל למצוא ביצועים של אותה אינוונציה בטמפי מהירים להחריד, איטיים להחריד וכל מה שבאמצע.

גם אני חושב שזה לא ערך מוצלח, אבל הוא היה ברשימת הערכים הדרושים. למה שלא לערוך אותו בעזרת הידע שלך במקום להעיר לי?? Jab-jab - שיחה 09:00, 19 בינואר 2010 (IST)[תגובה]