שיחה:אליהו בחור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"בחור שימש כמורם של חכמים נוצרים רבים ואף הוזמן לאוניברסיטה של פריס בכדי ללמד עברית, אך הוא סירב בגלל שבימיו לא היה ישוב יהודי בצרפת." למיטב ידיעתי היה גם היה ישוב יהודי בצרפת בכלל ובפריז בפרט בתקופה האמורה. עמית 11:03, 8 נובמבר 2005 (UTC)

לפי הערך יהדות צרפת ומקבילו האנגלי, גורשו היהודים מצרפת במאה ה-14 והורשו לחזור רק במאה ה-17 או ה-18. נתנאל 08:03, 10 נובמבר 2005 (UTC)

ציטוט מתבקש שחסר בערך:[עריכת קוד מקור]

"אם יעלה חמור בסולם, תמצא אשכנזי מדקדק" (לוח ארש ח"ב סוף סימן צ"ו בשם אליהו בחור בספריו). ובהקשר זה ראוי לציין את ספר "עץ חיים" (עמוד ח) אחי המהר"ל מפראג שאף הוא היה אשכנזי שכותב שחכמי אשכנז הזניחו את חכמת הדקדוק.

"איש באמונתו יחיה"?[עריכת קוד מקור]

נאמר בערך: "ובהקדמת ספרו הבחור כתב דברי תודה לשותפו הנוצרי, וסיים במלים איש באמונתו יחיה.", קראתי עכשיו את ההקדמה לספר, ראיתי שהוא מתייחס שם בכבוד והוקרה לאג'ידיו דה ויטרבו ("איש משכיל ומבין בכל מדע, אדר יקר תפארת, חשמן אגידיאו ירום הודו"), אך את המלים "איש באמונתו יחיה" לא מצאתי שם. ShoobyD - שיחה 14:14, 9 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

גם אני חיפשתי (בספר הבחור ובספר התשבי) ולא מצאתי. אשאיר את התבנית לזמן-מה, ולאחר מכן אסיר את המשפט.פלימפססט - שיחה 01:10, 22 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

מקור הידע של אליהו בחור[עריכת קוד מקור]

הערך חסר מאד הסברים על מקור הידע של אליהו בחור. כלומר- מיהם מוריו, היכן למד, כמה שנים למד, האם המשיך את גישת מוריו או פיתח שיטה חדשה ועוד. ללא ענייה על שאלות אלו ערך זה לא עונה על שאלות בסיסיות בהבנת דרכו והגותו .