שיחה:אמיטאב באצ'אן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מי זה עורך איתי ביחד את אמיטאב באצ'אן?

קצת אני, למה? סקרלטינה 23:28, 31 דצמבר 2005 (UTC)

זה לא לשיכתוב, גג עריכה. הוא אחד מהשחקנים ההודים המפורסמים והמצליחים ביותר. זה לא בדיוק "הערצה", זה עובדות. דורית 18:34, 2 ינואר 2006 (UTC)

אמיטב באצאן[עריכת קוד מקור]

אמיטב באצאן:

קורות חייו מתוך האתרים :  Wikipedia , IMBD  , אתר אמיטב באצאן בישראל. (מעודכן לתאריך: 25.02.10)

  • מבוא:
אמיטב באצ'אן  ( אנגלית:    Amitabh Bachchan, הינדי:  अमिताभ बच्चन ).

אמיטב באצאן נולד ב -11 באוקטובר 1942, הוא שחקן קולנוע הודי. הוא החל לשחק בשנת 1969 ומאז התפרסם והפך לגדול שחקני הקולנוע ההודי (בוליווד).

אמיטב באצאן זכה  בהמון פרסים בקריירה שלו, בהם השחקן הטוב ביותר , הסרט הטוב ביותר ועוד... . הוא מחזיק בשיא מספר המעומדויות לפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר ההודי Filmfare. 

אמיטב באצאן , בנוסף להיותו שחקן הוא גם מפיק סרטים וגם מגיש טלוויזיה , זמר , וגם היה חבר בבית הנבחרים של הפרלמנט ההודי בין השנים 1984-1987.

אמיטב באצאן  נשוי לשחקנית ג'איה בהדורי.  יש להם שני ילדים: שוויטה נאנדה ו אבישאק באצאן, שגם הוא שחקן קולנוע והוא נשוי לשחקנית אישורייה ראיי.
  • תוכן העניינים:
  • מבוא.
  • פרטים אישיים.
  • קריירת המשחק של אמיטב באצאן.
  -תחילת הקריירה בין השנים 1969 – 1972.
  - שיא הקריירה  בין השנים 1973 – 1983.
  - שנת 1982 – פציעה במהלך הסרט "כולי".
  • הקריירה הפוליטית של אמיטב באצאן בין השנים 1984 – 1987.
  • חזרה לסרטים בין השנים 1988 – 1992 .
  • פרישה וקאמבאק.
   - פרישה.
   - הקמת חברת ABCL.
   - הקאמבאק.
  • קריירת הטלוויזיה.
  • חזרה לגדולה שנת 2000 – בהווה.
  • בריאות.
  • קול.
  • מחלוקות וביקורות
  - הקשר בין אמיטב באצאן לשחקנית רקהה.
  • רשימת סרטי אמיטב באצאן ועוד.
  - אמיטב באצאן בתור במאי ומפיק סרטים.
  - אמיטב באצאן בתור זמר, שר בסרטים .
  • פרסים , הוקרה וכבוד שנתנו לשחקן אמיטב באצאן.
  • הוספות שונות.
*פרטים אישיים:

אמיטב באצאן ,נולד בתאריך 11.10.1942 בעיר אלאהבאד שבמדינת באוטאר פארדש בהודו, הוא חצי הינדי וחצי סיקי. אביו, ד"ר האריבנאש ראי באצ'אן היה הינדי והוא משורר ידוע בהודו, ואילו אמו, טאג'י באצ'אן היתה סיקית . כשנולד אמיטב הוא נקרא בתחילה "אינקלאב" (Inquilab) השראה מן המשפט המפורסם "Inquilab "Zindabad (לחיי המהפיכה) במהלך המאבק לעצמאות הודו, אבל בהמשך שונה השם ל: "אמיטאב" (Amitabh), שמשמעותו : "the light that would never go off." ("האור שלעולם לא ייכבה"). למרות ששם משפחתו היה שריוואסטאבהShrivastava) ), אביו אימץ שם לפיו הוא פרסם את כל כתביו שנקרא: "באצאן" (Bachchan), עם שם זה השתמש אמיטב לראשונה בסרטיו, וגם, למטרות ציבוריות, וזה הפך להיות שם המשפחה של כל המשפחה שלו.

אמיטב הוא הבכור מתוך שני בנים של האריבנאש ראי באצ'אן, הבן השני נקרא אג'יטאב.  אמו טאג'י הייתה שחקנית בתיאטרון ואף הוצעה לה תפקיד בסרט הודי, אך העדיפה להישאר בתיאטרון ובעיסוקיה האישיים. היתה לה מידת השפעה מסויימת בבחירת הקריירה של אמיטב באצ'אן, כי היא תמיד התעקשה ושכנעה אותו שהוא צריך להיות שחקן קולנוע. 

אמיטב למד באלאהבאד בתיכון Jnana Prabodhini ו Boys' High School (BHS), ואחריו בקולג' Nainital 's College, שם למד את מקצוע האמנות. מאוחר יותר הוא המשיך ללמוד בקולג' Kirori Mal של אוניברסיטת דלהי, שם סיים תואר מדעי. בשנות העשרים לחייו, אמיטב היה עובד בחברת משא ומשלוח : "בירד ושות'", שנמצאת בכלכותה, ובמקביל החל לפתח את הקריירה בתחום המשחק.


  • קריירת המשחק של אמיטב:
  • תחילת הקריירה בין השנים 1969-1972:
אמיטב באצאן ערך את הופעת הבכורה שלו בשנת 1969 כאחד הגיבורים בסרט סאט הינדוסטאני (שבע ההודים) , אמיטב זכה לפרסום רב בעקבות הסרט ואף הוענק לו פרס תגלית השנה .
לאחר מכן בשנת 1970 שיחק אמיטב בסרט אנאנד (כואב ומאושר)  שם כיכב לצד השחקן ראג'ש קאנה.  תפקיד זה זיכה אותו בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר. לאחר מכן הופיעו כמה סרטים שלו כגון פארוונה (1971) , ראשמה אאור שארה (1971) , באנסי בירג'ו (1972) , אק נאזאר (1972), ואף הופיע בכמה סרטי אורח כמו גודי (1971) שם שיחק בפעם הראשונה לצד השחקנית ג'איה בהדורי שעתידה להיות אישתו. סרטים אלו לא נחלו הצלחה בקולנוע, עד שהגיע בשנת 1972 סרט הקומדיה "מבומביי לגואה" (הדרך לאושר) אשר הצליח בקולנוע והחל לסחוף אחריו מעריצים רבים.
  • שיא הקריירה בין השנים 1973 – 1983:

בשנת 1973 החלה ההתפתחות המשמעותית בקריירה של אמיטב באצאן, כאשר הבמאי פארקש מארה בחר בו לשחק כשחקן ראשי בסרט "זנג'יר" (כבלי ברזל) , כמפקח ויג'אי קאנה. הסרט הפך את אמיטב מתדמית של שחקן רגיל שהתאפיין רק בסרטי אהבה לשחקן עם אישיות חדשה שכונה בפי כולם: "הצעיר העצבני" של הקולנוע . אמיטב זכה למוניטין רב בעקבות הסרט ואף היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר באותה שנה. שנת 1973 היתה גם השנה שבה הוא התחתן עם השחקנית ג'איה בהדורי, בתקופה זו הם הופיעו בכמב סרטים ביחד כדוגמת "באנסי בירג'ו" , "זנג'יר" , "אבהימן" (יצא לקולנוע חודש אחרי נישואיהם), "מילי" , "שולא" (להבות) ועוד... . יש להם 2 ילדים (הראשונה היא שוויטה שנולדה ב1974 והשני אבישאק שנולד ב 1976).

בהמשך בשנת 1973 שיחק אמיטב בסרט הדרמה "נמאק חראם" ביחד עם השחקן ראג'ש קאנה  , הסרט זכה לשבחים רבים ואף זיכה אותו בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר.
בשנת 1974, אמיטב השתתף בסרט המצליח של אותה שנה   "רוטי קאפדה אאור מקאן" בבימויו של מנוג' קומאר שאף השתתף בסרט ביחד עם השחקנים  שאשי קאפור וז'ינט אמאן.  לאחר מכן השתתף אמיטב בסרט שזכה להצלחה "מייג'בור" (חף מפשע)  שם שיחק תפקיד ראשי.
בשנת 1975, הוא כיכב במגוון ז'אנרים של סרטים: סרט הקומדיה צ'ופקה צ'ופקה , דרמת הפשע "פאראר" (הנרדף) והדרמה הרומנטית "מילי".   אולם שנת  1975 היתה השנה שבה הופיעו שני סרטים בכיכובו  אשר נחשבים עד היום לטובים ביותר בהיסטוריה קולנועית.  הראשון הוא הסרט "דיוואר" (החומה) בבימויו של יאש צ'ופרה , שם שיחק אמיטב לצידו של השחקן שאשי קאפור. הסרט הפך להצלחה רבה  ואף הקנה לאמיטב מועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר.

ב 15 לאוגוסט 1975 יצא הסרט "שולא" (להבות) , הסרט זכה להצלחה מסחררת והפך ללהיט גדול ואף המרוויח ביותר בכל הזמנים (כ 2,36,45,00,000 רופי שזה בערך כ – 60 מיליון דולר). בסרט זה שיחק אמיטב ביחד עם השחקנים : דרמנדרה , המה מליני , ג'איה באצאן , סנג'יב קומאר ואמג'ד חאן. בשנת 1999 ה-BBC קבע שזה "הסרט ההודי של המילניום" ובאותה שנה, 50 שופטים בכירים של טקס הפרסים Filmfare בחר בסרט זה כ"סרט הטוב ביותר של הקולנוע ההודי). יש לציין שאמיטב היה מועמד על סרט זה לשחקן הטוב ביותר של השנה.

לאחר הצלחת הסרט "שולא" (להבות), אמיטב ביסס את מעמדו בין השנים 1976 ל 1984 ואף זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ובמספר חסר תקדים של מועמדויות לפרס השחקן הטוב ביותר.   אמיטב באצאן ביצר את מעמדו בקולנוע ההודי ואף בקולנוע הבינלאומי  בכך שידע לשחק בכל מיני תפקידים מגוונים  כגון דרמות , קומדיות , רומנטיקה – אהבה, פעולה ואקשן.


בשנת 1976 שיחק אמיטב בכמה סרטים שהצליחו מאוד בקולנוע בינהם הדרמה הרומנטית "קאבי קאבי", "אדאלאט" (גזר דין) , "הרה פרי" (ידיד אמת), בשני הסרטים הראשונים אמיטב היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר.

 בשנת 1977 הוא זכה בפרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט "אמאר אקבר אנתוני" שהיה הסרט הטוב ביותר של אותה שנה.     שנת 1978 הייתה השנה הכי גדולה של אמיטב , כמעט בכל סרטיו הוא היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר ואף זכה בו בסרט המצליח של אותה שנה: "דון". גם הסרטים  "מוקאדר קא סיקנדאר" (כוחו של גורל) , "קאסמה וודה" (אחים לנצח), ו"טרישול" היו להצלחה אדירה. 

יש לציין שאמיטב באצאן במיוחד בשנה זו ובשנים שלאחר מכן התפרסם בכך שהוא משחק בהמון סרטים בתפקיד כפול ואף בשלושה תפקידים לסרט, וקהל המעריצים מאוד אהב את זה.

בשנת 1979, בפעם הראשונה, אמיטב נדרש להשתמש בקול השירה שלו לסרט " מר נטוורלאל "בו כיכב לצד השחקנית רקהה.   בסרט זה היה מועמד גם לפרס השחקן הטוב ביותר וגם לשיר הטוב ביותר.  בשנה זו  הוא קיבל מועמדות לשחקן הטוב ביותר גם עבור הסרט "קאלה פאאטר" (האבן השחורה). בהמשך גם יצאו הסרטים "סוהאג" (חיים מושלמים) ו " ד' גרייט גאמבלר" (המהמר הגדול) שהצליחו מאוד בקולנוע.
בשנת 1980 יצאו סרטים שמאוד הצליחו בקולנוע :  הסרט "דוסטנה" (חברות) על סרט זה אמיטב היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר לאותה שנה. הסרט "ראם בלראם" ששם שיחק ביחד עם השחקן דרמנדרה , והסרטים "שאאן" ו"הכופר" (5=2+2) שם שיחק לצידו של השחקן שאשי קאפור.

בשנת 1981 אמיטב שיחק בסרטים: "לאווריס" (היתום) , "נאסיב" (גורל) , "סילסילה" בסרטים אלו אמיטב היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר, כמו כן שיחק גם ב - "קאליה", "יאראנה" (חברים לנצח) , ו "בארסאט קי ראט" (לילה גשום). בשנת 1982 הייתה גם שנה מצויינת לאמיטב עם הסרטים: "שקטי" (אב ובן) שבו שיחק עם השחקן אהב מילדות דיליפ קומאר , "סאטה פא סאטה" (שבע אחים לשבע כלות), דש פרמי (הפטריוט), "נמק הלאל" (המשרת הנאמן), בסרטים אלו אמיטב היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר, כמו כן שיחק גם ב- "באמיסל" ,ו "חודאר" (הגאווה). בשנת 1983 אמיטב חוזר לעשות סרטים לאחר הפסקה של כמה חודשים עקב הפציעה בצילומים לסרט "כולי" (נושא המזוודות) שצולם ב 1982 ורק ב 1983 יצא לקולנוע , (ראה פרק העוסק בפציעה של אמיטב). לסרט זה הייתה הצלחה מאוד גדולה ואף אמיטב היה מועמד לפרס "השחקן הטוב ביותר" . לאחר מכן המשיך אמיטב עם הסרטים : "נסטיק" (ללא אמונה) , "מאהאן" (האציל), "פוקאר" (הזעקה), והופעת אורח בסרט: "אנדה קאנון" (החוק העיוור) שבו היה מועמד לפרס "שחקן המשנה הטוב ביותר". בשנים 1984 עד 1987 אמיטב שיחק במעט סרטים עקב כניסתו לחיים הפוליטים (ראה פרק העוסק בקריירה הפוליטית). אך גם סרטים אלו זכו להצלחה גדולה והם: שנת 1984 - "שאראבי" (השיכור) שבו היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר. והסרט "אינקלאב" (המהפיכה). שנת 1985 – הסרט "מארד" (הגבר הכל יכול) שבו היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר והופעת אורח בסרט גרפטאר (דרך ללא חזרה). בשנת 1986 – יצא הסרט "אקרה רשטה" שגם בו אמיטב היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר. בשנת 1987 – אמיטב השתתף ב 2 סרטי הופעות אורח בלבד. (כולל הופעה בשיר בסרט של הזמר קישור קומאר: "חון ג'יטה חון הארה").

*שנת 1982: פציעה במהלך הצילומים לסרט "כולי" (נושא המזוודות): 
בזמן הצילומים לסרט "כולי" (נושא המזוודות) משנת 1982,אמיטב קיבל מכה חזקה בבטן שכמעט והרגה אותו. זה קרה במהלך צילומים לסצנת ריב בין אמיטב לבין השחקן פונאט איסר, תוך כדי הריב נדרש אמיטב ליפול על השולחן ואז על הרצפה  אך כשקפץ לעבר השולחן הוא הפיל את השולחן ביחד איתו ואחד מרגלי השולחן פגע בבטנו בחוזקה , וכתוצאה מכך הוא קרע את שריר הבטן ואיבד כמות גדולה של דם , מצבו החל להדרדר ואף היה במצב אנוש אך לאחר טיפולים רבים מצבו השתפר ולא לאט החל להחלים בבית החולים , שם נשאר למשך חודשים ארוכים עד שהבריא לחלוטין.תגובת הציבור לפציעה של אמיטב כללה תפילות בכל רחבי העולם והמון מעריצים חיכו והמתינו לו בבית החולים עד שהבריא וחזר לעצמו. יש לציין שבתאריך ה 2 באוגוסט בכל שנה אמיטב מציין  יום הולדת מיוחד שבו הוא זוכר את יום הפציעה שבו היה במוות קליני. 

(יש הטוענים שחלק מהטיפולים שאמיטב באצאן עבר , נעשה בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. ואף תלויה מזכרת עם השם שלו כאות הוקרה על הטיפול המסור שטופל.)

כשאמיטב באצאן התאושש הוא חזר לשחק והשלים את הסרט "כולי" , ובשנת 1983 הוא יצא לקולנוע וכה להצלחה מאוד גדולה עקב הפציעה. במאי הסרט מנהומן דסאי שינה את הסוף של הסרט , במקור אמיטב היה צריך למות אך עקב המקרה הוא השאיר אותו בחיים בסרט. כמו כן בסרט שפורסם יש צילומים של זירת הקרב והתמונה נעצרת לכמה שניות היכן שאמיטב קיבל את המכה ויש סימון על המסך וכיתוב על הפציעה.  

  • הקריירה הפוליטית בין השנים 1984-1987:
בשנת 1984 החליט אמיטאב באצאן להיכנס לפוליטיקה בעידודו ובתמיכתו של רג'יב גנדי שהיה ידיד המשפחה . הוא התמודד על ראשות העיר אלאהבאד במדינת אוטאר פארש שבהודו. הוא זכה בניצחון בבחירות שהתקיימו בהפרש הגבוה ביותר בהסטורייה של הבחירות בהודו (כ 68.2% מן הקולות). הקריירה הפוליטית שלו לעומת זאת הייתה קצרה מאוד , לאחר 3 שנים הוא התפטר מתפקידו  עקב חשדות לשחיתות שהועלו ע"י העיתון "בופורס"      אמיטב החל לתבוע את העיתון על הוצאת דיבה ואכן בית המשפט קבע שאמיטב זכאי והכל היה עלילת שווא.

בעקבות המקרה אמיטב נשבע על דוכן הפרלמנט שלעולם לא יחזור לפוליטיקה "וכף רגלו לא תיכנס לשם". כמו כן אמיטב עשה חרם על כל העיתונאים ובמשך כמעט 10 שנים לא דיבר והתראיין איתם כלל עד שהחליט לסלוח.

חזרה לסרטים : 1988-1992

בשנת 1988, חזר אמיטב באצאן לשחק בסרטים, הסרט "שהינשה" (הדוכס) זכה להצלחה אדירה , ולאחר מכן יצא הסרט "גנגה ג'מנה סרסווטי" (משולש האהבה) שהיה לזכרו של השחקן האגדי ראג' קאפור שנפטר באותה שנה.

בשנת 1989 אמיטב שיחק ב שלושה סרטים : הסרט "תופאן" (סערה) שזכה להצלחה ממוצעת והסרטים "ג'אדוקאר" (הקוסם) , ו"מיין אזאד הון" (לחופש נולד) שלא הצליחו בקולנוע . בשנת 1990 אמיטב שיחק בשני סרטים : הסרט "אאג' קא ארג'ון" והסרט "אגניפאט" שבו אמיטב זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ". בשנת 1991 אמיטב שיחק ב ארבעה סרטים : "אג'ובה" , "אקיילה" "אינדרג'אט" והסרט "הם" (ביחד) שבו זכה בפרס "השחקן הטוב ביותר" של אותה שנה. בשנת 1992 הוציא אמיטב את הסרט "חודה גווה" (השבועה) שזכה להצלחה בקולנוע..

* פרישה וקאמבק 1993-1999:
  • פרישה:

בין השנים 1992 ל 1997 (5 שנים) אמיטב באצאן פרש מהסרטים (למרות שהוא הופיע בכמה סרטי אורח , ואף לאחר כל מיני עיכובים יצא הסרט "איינסיינט" בשנת 1994 למרות שצולם בשנת 1993 , אך סרט זה לא זכה להצלחה גדולה. ובשנת 1996 צילם אמיטב את הסרט "זאמאנט" אך מאבק על זכויות יוצרים עדיין לא הוציא את הסרט לקולנוע).


  • הקמת החברה ABCL:
בתקופת הפרישה הזמנית שלו, החליט אמיטב להקים חברת הפקת סרטים  "תאגיד אמיטאב באצ 'אן בע"מ" (ABCL). החזון היה להגיע לרווח של 10 מיליארד רופי (כ -250 מיליון $ ארה"ב) האסטרטגיה של החברה הייתה הפקת סרטים והפצתם באמצעות קלטות ווידאו ודיסקים לתעשיית הבידור של הודו וכמו כן הצגה ושיווק של תוכניות טלוייזיה וייצוג שחקנים. בשנת 1996 יצא הסרט הראשון בהפקת החברה שנקרא: "טארה מארה סאפנה" אך סרט זה לא הצליח וגם הבאים אחריו לא הצליחו כלל. בשנת 1997 אמיטב ניסה לחזור בקאמבק עם הסרט "מריטיודה" אך גם סרט זה לא הצליח , במשך הזמן עם השקעות לא מוצלחות החברה החלה להפסיד מיליונים ולהיכנס לחובות ולאחר מאבקים בבית המשפט, הודיע החברה על פשיטת רגל והפסקת הפעילות שלה, ואמיטב הפסיד המון כסף עקב כך. 
  • הקאמבק:

אמיטב באצאן החל לשוב לקריירת המשחק שלו עם הצלחה ממוצעת של הסרטים: "מייג'ור סאאב" (כן המפקד) , ו"באדה מייאן צאטה מייאן" (אדון גדול – אדון קטן) שצולמו בשנת 1998. ובשנת 1998 אף קיבל ביקורות חיוביות מאוד עבור הסרט "סורייאבאנשם" (מורשת) , אך סרטיו האחרים באותה שנה : "לאל באדשה" ו "קוראם" (חיסול ממוקד) והופעת אורח בסרט "הינדוסטאן קי קאסאם" לא הצליחו בקולנוע.

* קריירת הטלוויזיה:
בשנת 2000, אמיטב  באצ'אן ניגש לארח את התוכנית שהצליחה בכל העולם : "מי רוצה להיות מילוינר" וכפי שקרה בכל המדינות האחרות שבהם היא שודרה , זכתה התוכנית להצלחה אדירה. אמיטב הגיש את התוכנית מנובמבר 2000 עד נובמבר 2005. הצלחתה של תוכנית זו גרמה לאמיטב לשוב לפופלריות שלו.  


  • חזרה לגדולה: שנת 2000- בהווה:
בשנת 2000 הופיע אמיטאב באצ'אן בסרט "מוהבאטין" (האהבה) בבימויו של אדיטה צופרה שזכה להצלחה גדולה. ואף בפרס "שחקן המשנה הטוב ביותר". לאחר מכן בשנת 2001 יצא הסרט הגדול "קאבי קאשי קאבי גם " (בדמעות וחיוכים) שזכה להצלחה רבה ואף אמיטב היה מועמד לפרס "השחקן הטוב ביותר" אמיטב שיחק בסרט זה עם השחקן שארוק חאן שנחשב לשחקן מס' 2 אחרי אמיטב באצאן (גם בסרט מוהאבטין הם שיחקו ביחד ובעוד סרטים במהלך השנים). לאחר מכן יצאו הסרטים : "אק רישטה" (קשר משפחתי) ו"אקס".  בשנת 2002 הופיעו הסרטים : "קאנטה" , "הם קסיסה האם נאהי" (הטובים ביותר) והסרט "אאנקאן"  (שוד בעיניים עצומות ) שזכה להצלחה גדולה ואף היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר. 

בשנת 2003 יצאו הסרטים: "בום" שלא הצליח כלל בקולנוע , והסרט "ארמאן" , ואז הגיע הסרט "באגהבאן" (מישהו שומר עליי) שזכה להצלחה גדולה ואף היה מועמד לפרס "השחקן הטוב ביותר". בשנת 2004 יצאו הסרטים : "האם קאם האי" , קיון! הו גאיה נא" , "לאקישה" , "דאב" , "דיוואר" , "חאקי" (משימה קטלנית), "אטבאר" (פסגת האימה), "אב טומארה ה. ו. ס" (למען המולדת) שהייתה להם הצלחה ממוצעת ואף השתתף בסרט "ויר זארה" שזכה להצלחה גדולה בכיכובו של השחקן שארוק חאן. בשנת 2005 יצאו הסרטים: "ווירדו" (משפחה קודמת לכל) , "אק אנג'בה" (זר במקום אחד) , "וואקט" (מירוץ נגד הזמן) , "באנטי אאור באבלי" , "סארקאר" (הסנדק) בשני סרטים אלו אמיטב היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר. ואז הגיע הסרט "בלאק" (שחור) שזיכה את אמיטב בפרס השחקן הטוב ביותר. בשנת 2006 יצאו הסרטים : "פיימילי" (משפחה במלחמת דם), "באבול" (לראות אותך כלה) , "קאבי אלבידה נא קאנה" (לעולם אל תגיד שלום) שלושת הסרטים האלו זכו להצלחה בקולנוע. לאחר מכן היה ניסיון להוציא סרט אימה שנקרא "דארנה זארוני האי" אך סגנון זה לא הצליח בקולנוע. בהמשך שיחק אמיטב בשני סרטים בשפה הטמילית "גנגה" – שנת 2006 , ו"גנגוטרי" (סרט המשך) - שנת 2007.

בשנת 2007 יצאו הסרטים: "צאני קאם" (פחות סוכר) , "אקיליווה" (שומר הארמון) , סרטים אלו זכו להצלחה ממוצעת בקולנוע. לאחר מכן יצאו הסרטים "נישהאבד" (בלי מילים), ו"אאג" (אש) שזה היה ניסיון לחדש את הסרט "שולא" אך שני סרטים אלו לא נחלו הצלחה בקולנוע. אמיטב גם השתתף בשתי סרטי אורח: "ג'ום באראבר ג'ום", ו"שוטאאוט את לוהאדוואלה".

בשנת 2008 יצא סרטו הראשון של אמיטב באצאן בשפה האנגלית "דה לאסט ליר" שזכה להמון שבחים ולביקורות חיוביות בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו על ביצועיו בסרט ואף זכה בפרס השחקן הטוב ביותר". בהמשך הופיעו הסרטים : "בהוטנאט" (רוח רפאים), "סארקאר 2" (הסנדק 2), "גוד טוסי גרייט הו" (האל הגדול מכולם), שזכו להצלחה גדולה בקולנוע. בשנה זו גם יצא הסרט "יאר מארי זינדגי" שצולם ב 1971 ורק ב 2008 יצא לקולנוע. בשנת 2009 יצא הסרט "אלאדין" שבו אמיטב משחק את תפקיד הג'ני (השד) ולאחר מכן יצא הסרט המצליח : "פא" שזכה לשבחים רבים ואף זכה בפרס הסרט והשחקן הטוב ביותר! בשנת 2010 יצאו לאמיטב כמה סרטים: טאן פאטי , ראאן , שאו ביט (ג'וני מאסטאנה) , טאליסמאן, "שאנטאראם" (ביחד עם בשחקן ג'וני דפ) , ועוד סרטים....... .

יש לציין שאמיטב השתתף בתור הופעת אורח בהמון סרטים במהלך השנים!.



  • בריאות:
  • עיין גם בפרק על הפציעה משנת 1982 בזמן הסרט "כולי".
  • אשפוז בשנת 2005
בנובמבר 2005, אמיטאב באצ'אן אושפז ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים "לילאוואטי"  עקב תלונות על כאבי בטן הוא עבר ניתוח במעיים שעבר בהצלחה . ובמרץ 2006 חזר אמיטב לפעילות ושחק בסרטים. יש לציין שגם בשנת 2008 התלונן אמיטב שוב על כאבי בטן ולאחר טיפול ומנוחה קצרה הוא של לפעילות רגילה. 
  • קול:

אמיטב באצ'אן ידוע בקולו העמוק, ובטון הדיבור שלו. הוא המספר , מדובב , ומקריא בסרטים , גם זמר בסרטים . במאיי קולנוע ידועים ורבים התרשמו כל כך מהקול של אמיטב באצ'אן. יש לציין שלפני שאמיטב נכנס לתעשיית הקולנוע הוא ניס להתקבל בתור קריין ברדיו של הודו אך הוא נדחה ולא התקבל.

  • מחלוקות וביקורת:
  • ראה פרק על הביקורת על אמיטב בכניסה לחיים הפוליטים.
  • הקשר בין אמיטב באצאן עם השחקנית רקהה:

בשנות ה70 שיחק אמיטב בכמה מסרטיו עם השחקנית רקהה , בהמשך לפי כתבות העיתונים והצהובונים אמיטב ורקהה החלו בקשר רומנטי ביניהם ואף כביכול הולידו ילד ביחד והוא נלקח לבית יתומים. אמיטב ורקהה הכחישו הכל , ובהמשך לאחר כמה שנים התראיינה רקהה ואמרה שאכן היה קשר ביניהם ולבסוף היא לא רצתה אותו. ואילו אמיטב טוען מנגד עד עכשיו , שלא היה קשר בינהם בכלל , ושהיא רצתה בקשר אך הוא לא הסכים לכך. אפשר לציין את הסרט סילסילה משנת 81 שהסיפור שם דומה מאוד למה שכביכול קרה, ובסוף הסרט אמיטב אומר לאישתו (ג'איה): "את אישתי ואני בעלך וזה מה שחשוב , אל תאמיני לדברים שאנשים אחרים מדברים".... .


רשימת סרטי אמיטב באצאן: מספר סרט: שם הסרט: שם הסרט באנגלית: שנת הסרט: 1 שבע ההודים Saat Hindustani 1969 2 בהאואן שאם Bhuvan Shome 1969 3 בומביי טאלקי(גרסה מלאה) Bombay Talkie 1970 4 כואב ומאושר Anand 1970 5 גודי Guddi 1971 6 פייר קי קהאני Pyar Ki Kahani 1971 7 פאראוונה Parwaana 1971 8 סאנג'וג Sanjog 1971 9 ראשמה אאור שארה Reshma Aur Shera 1971 10 פייה קא גאר Piya Ka Ghar 1972 11 גאראם מסלה Garam Masala 1972 12 באנסי בירג'ו Bansi Birju 1972 13 מבומביי לגואה Bombay to Goa 1972 14 אק נאזאר Ek Nazar 1972 15 ג'אבאן Jaban 1972 16 באוואראצי Bawarchi 1972 17 ראסטה קא פאטאר Raaste Ka Patthar 1972 18 הסוחר Saudagar 1973 19 אבהימאן Abhimaan 1973 20 בנדא האט Bandhe Haath 1973 21 הלב החצוי \ מהלך מסוכן Gehri Chaal 1973 22 נמאק חראם Namak Haraam 1973 23 זנג'יר (חבלי ברזל) Zanjeer 1973 24 באדה קאבוטאר Bada Kabutar 1973 25 עד לרצח Benaam 1974 26 דוסט Dost 1974 27 קונווארה באפ Kunwara Baap 1974 28 הנאשם (חף מפשע) Majboor 1974 29 קאסוטי Kasauti 1974 30 רוטי קפדה אאור מקאן Roti Kapda Aur Makaan 1974 31 צופקה צופקה Chupke Chupke 1975 32 דיוואר (החומה) Deewar 1975 33 הנרדף Faraar 1975 34 זמיר (מצפון) Zameer 1975 35 מילי Mili 1975 36 שולא (להבות) Sholay 1975 37 צוטי סי באט Chhoti Si Baat 1976 38 בליקה בדהו Balika Badhu 1976 39 הזוג המוזר Do Anjaane 1976 40 קאבי קאבי (לפעמים) Kabhie Kabhie 1976 41 ידיד אמת Hera Pheri 1976 42 גזר דין Aadalat 1976 43 צאראנדאס Charandas 1977 44 צאלה מורארי הירו באנה Chala Murari Hero Banne 1977 45 אלאפ Alaap 1977 46 האמונה מחייבת Imaan Dharam 1977 47 מאבק לחיים / דם ויזע Khoon Pasina 1977 48 שמור עליי אשמור עליך Parvarish 1977 49 אמאר אקבר אנתוני Amar Akbar Anthony 1977 50 שאטארנג' קא קהילאדי Shatranj Ke Khiladi 1977 51 קאצה מאטה Khatta Meetha 1978 52 דון Don 1978 53 ללא כבוד Besharam 1978 54 כוחו של גורל Muqaddar Ka Sikandar 1978 55 טרישול Trishul 1978 56 אחים לנצח Kasme Vaade 1978 57 שלושת הענקים Ganga Ki Saugandh 1978 58 גולמאל Golmaal 1979 59 המהמר הגדול The Great Gambler 1979 60 ג'ראמאנה Jurmana 1979 61 האבן השחורה Kaala Patthar 1979 62 דמעות קנאה Manzil 1979 63 אסאס Ahsaas 1979 64 מר נטווארלאל Mr. Natwarlal 1979 65 סוהאג (חיים מושלמים) Suhaag 1979 66 סינמה סינמה Cinema Cinema 1979 67 הכופר (5=2+2) Do Aur Do Paanch 1980 68 דוסטנה (חברות) Dostana 1980 69 ראם בלראם Ram Balram 1980 70 שאאן Shaan 1980 71 קאסמה בודור Chashme Buddoor 1981 72 קומנדאר Commander 1981 73 וילאיאטי באבו Vilayati Babu 1981 74 סילסילה Silsila 1981 75 לאוואריס (היתום) Lawaaris 1981 76 לילה גשום Barsaat Ki Ek Raat 1981 77 קאליה Kaalia 1981 78 חברים לנצח Yaraana 1981 79 גורל Naseeb 1981 80 השומר הנאמן Namak Halaal 1982 81 באמיסאל Bemisaal 1982 82 שבע אחים לשבע כלות Satte Pe Satta 1982 83 הגאווה Khud-Daar 1982 84 הפטריוט Desh Premee 1982 85 אבא ובן Shakti 1982 86 חוק עיוור Andha Kanoon 1983 87 נושא המזוודות Coolie 1983 88 הזעקה Pukar 1983 89 האציל Mahaan 1983 90 ללא אמונה Nastik 1983 91 פילם הי פילם Film Hi Film 1983 92 שאראבי (השיכור) Sharaabi 1984 93 המהפיכה Inquilaab 1984 94 קאנון קייה קאראגה Kanoon Kya Karega 1984 95 פאט פייאר אאור פאאפ Pet Pyaar Aur Paap 1984 96 דרך ללא חזרה Giraftaar 1985 97 נאיה באקרה Naya Bakra 1985 98 אמאר אדמי גריב אדמי Ameer Aadmi Gharib Aadmi 1985 99 ראם טארה קיטנה נאם Ram Tere Kitne Nam 1985 100 גולאמי Ghulami 1985 101 מארד(הגבר הכל יכול) Mard 1985 102 האופציה האחרונה Aakhree Raasta 1986 103 אק רוקה הואה פאיסלה Ek Ruka Hua Faisla 1986 104 חון ג'יטה חון הארה Kaun Jeeta Kaun Haara 1987 105 ג'אלווה Jalwa 1987 106 משולש האהבה Ganga Jamuna Saraswati 1988 107 שהינשה (הדוכס) Shahenshah 1988 108 סורמה בופאלי Soorma Bhopali 1988 109 הירו היראלאל Hero Hiralal 1988 110 הקוסם Jaadugar 1989 111 לחופש נולד Main Azaad Hoon 1989 112 תופאן (הסערה) Toofan 1989 113 באטוורה Batwara 1989 114 אגניפאט (נתיב האש) Agneepath 1990 115 אאג' קא ארג'ון Aaj Ka Arjun 1990 116 קרודה Krodh 1990 117 סדהו סאנט Sadhu Sant 1991 118 אקילה Akayla 1991 119 אג'ובה Ajooba 1991 120 ביחד Hum 1991 121 אינדראג'אט Indrajeet 1991 122 חודה גאבה(השבועה) Khuda Gawah 1992 123 זולם קי הוקומאט Zulm Ki Hukumat 1992 124 אינסנייאט Insaniyat 1994 125 פרוספור קי פאדוסאן Professor Ki Padosan 1994 126 אקאה Akka 1994 127 גאטאק Ghatak 1996 128 טארה מארה סאפנה Tere Mere Sapne 1996 129 מריטיודאטה Mrityudata 1997 130 כן ! המפקד Major Saab 1998 131 אדון גדול – אדון קטן Bade miyan chhote miyan 1998 132 הגיבור ההודי Hero Hindustani 1998 Bade Miyan Chhote Miyan

133 לאל באדשאה Lal Baadshah 1999 134 מורשת Sooryavansham 1999 135 שלום אחי Hello Brother 1999 136 הינדוסטאן קי קסאם Hindustan Ki Kasam 1999 137 חיסול ממוקד Kohram 1999 138 ביבי מס' 1 Biwi No. 1 1999 139 מוהאבטין (האהבה) Mohabbatein 2000 140 קשר משפחתי Ek Rishtaa: The Bond of Love 2001 141 אקס Aks 2001 142 בדמעות ובחיוכים Kabhi Khushi Kabhie Gham 2001 143 לאגאן Lagaan 2001 144 בוליווד בואונד Bollywood Bound 2001 145 שוד בעיניים עצומות Aankhen 2002 146 הטובים ביותר Hum Kisise Kum Nahi 2002 147 אגניבארסה Agnivarsha 2002 148 קאנטה Kaante 2002 149 קהושי Khushi 2003 150 ארמאן Armaan 2003 151 מומביי סי אייה מארה דוסט Mumbai Se Aaya Mera Dost 2003 152 בום Boom 2003 153 מישהו שומר עליי Baghban 2003 154 פאן טושא Fun2shh 2003 155 למען המולדת Ab Tumhare Hawale Watan Saathiyo 2004 156 למות חי? Hum Kaun Hai? 2004 157 קיון...! הו גאיה נא Kyun...! Ho Gaya Na 2004 158 ויר זארה Veer-Zaara 2004 159 לאקישה Lakshya 2004 160 התפתחות Dev 2004 161 משימה קטלנית Khakee 2004 162 הגיבורים Deewaar 2004 163 אינסאף - הצדק Insaaf: The Justice 2004 164 רודראקאש Rudraksh 2004 165 פסגת האימה Aetbaar 2004 166 זר במקום אחד Ek Ajnabee 2005 167 מרוץ נגד הזמן Waqt: The Race Against Time 2005 168 בלאק (שחור) Black 2005 169 ראמג'י לונדונוואלי Ramji Londonwaley 2005 170 באנטי ובאבלי Bunty Aur Babli 2005 171 פאהלי Paheli 2005 172 הסנדק Sarkar 2005 173 מה שהלב אומר Dil Jo Bhi Kahey... 2005 174 ווירדו-משפחה קודמת לכל Viruddh... Family Comes First 2005 175 פרינאטה Parineeta 2005 176 אמריטאדארה Amrithadhare 2005 177 סטרוגלאר Struggler 2005 178 משפחה במלחמת דם Family - Ties of Blood 2006 179 דארנה זארוני האי (אימה) Darna Zaroori Hai 2006 180 לעולם אל תאמר שלום Kabhi Alvida Naa Kehna 2006 181 לראות אותך כלה Baabul 2006 182 גנגה Ganga 2006 183 בלי מילים Nishabd 2007 184 פחות סוכר Cheeni Kum 2007 185 שומר הארמון Eklavya: The Royal Guard 2007 186 שוטאאוט אט לוהאנדוואלה Shootout at Lokhandwala 2007 187 ריקודים ריקודים Jhoom Barabar Jhoom 2007 188 סוואמי Swami 2007 189 אאג (אש) Ram Gopal Varma Ki Aag 2007 190 אום סאנטי אום Om Shanti Om 2007 191 גנגוטרי (גנגה 2) Gangotri 2007 192 ג'ודהא אקבאר Jodhaa Akbar 2008 193 דא לאסט ליר The Last Lear 2008 194 רוח רפאים Bhootnath 2008 195 הסנדק 2 Sarkar Raj 2008 196 האל הגדול מכולם God Tussi Great Ho 2008 197 יאר מארי זינדיגי Yaar Meri Zindagi 2008 198 נער החידות ממומביי Slomdog Milloneare 2008 199 דלהי 6 Delhi 6 2009 200 אלאדין Aladin 2009 201 זאמאנאט Zamaanat 2009 202 אבא Paa 2009 203 ראאן Rann 2010 204 טאן פאטי Teen Patti 2010 205 שאו ביט shoebite 2010 206 פאן קייה שייאן האמאר Paan khaye Saiyan Hamaar 1984 207 אק קראנטיוואר Ek Krantiveer 2007 208 קאנדאהאר Kandahar 2010


הסבר לטבלה: מה שבכחול זה סרטים מלאים ומה שבכחול זה סרטי הופעת אורח ומה שבסגול זה סרטים מתוכננים.

*אמיטב באצאן בתור במאי ומפיק סרטים:
שנה
סרטים
1996
 מארה טארה סאפנה
1997
אולאסאם

מריטיודה

1998
מייג'ור סאאב
2001
אקס
2005
ווירדו
2006
משפחה - קשרי דם



*אמיטב באצאן זמר ושר בסרטים:
שנה
סרטים
1979 
המהמר הגדול

מיסטר נטוורלאל

1981 
לאוווריס

נאסיב

סילסילה

1983 
מאהאן

פוקאר

1984 

שאראבי

1989 
תופאן

ג'אדוקאר

1992 
חודה גווה
1998 
מייג'ור סאאב
1999 
סורייאוואנשאם
2001
אקס

קאבי קאשי קאבי גאם

2002
אאנקאן
2003
ארמאן

באגהבאן

2004
דאב

אטבאר

2006
באבול
2007
נישהאבד

צאני קאם

2008

2009 בהוטנאט אלאדין

הערה חשובה: יש לציין שרוב השירים בסרטים של אמיטב באצאן נעשו ע"י הזמר קישור קומאר (בשנות ה70 וה 80). גם הזמרים מוחמד ראפי, מוחמד עזיז , ואמיט קומאר (בנו של קישור קומאר) שרו לאמיטב באצאן בסרטים.


* פרסים, הוקרה וכבוד שהוענקו לשחקן אמיטב באצאן     

"פרס הסרטים הלאומי של הודו": • 1970 – תגלית השנה עבור הסרט סאאט הינדוסטאני. • 1991 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט אגניפט. • 2006 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. • 2009 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט פא.


"פרס איגוד העיתונאים של הודו": • 1971 – פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט אנאנד. • 1975 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט מילי. • 2003 - פרס מפעל חיים . • 2005 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט בלאק.

"פרסי   האוסקר ההודי Filmfare "

• 1971 - פרס שחקן המשנה הטוב ביותר עבור אנאנד. • 1973 - פרס שחקן המשנה הטוב ביותר עבור נאמק חראם. • 1977 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט אמאר אקבר אנתוני . • 1978 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט דון . • 1990 - פרס מפעל חיים . (הראשון המקבל) • 1991 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט האם. • 2000 - סופרסטאר של המילניום. • 2000 - פרס שחקן המשנה הטוב ביותר עבור הסרט מוהאבטין. • 2001 - פרס עבור הביצועים הטובים ביותר עבור הסרט אקס. • 2003 - פרס הכח הגדול בתעשיית הסרטים בוליווד. • 2005 - פרס עבור הביצועים הטובים ביותר עבור הסרט בלאק • 2005 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט בלאק . • 2010 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט פא .

מעומדויות :

אמיטב באצ'אן היה מועמד בתור השחקן הטוב ביותר בפרס טקסי האוסקר Filmfare עשרים ושמונה פעמים (שיא), וגם מועמד לשחקן המשנה הטוב ביותר תשע פעמים . הוא גם היה מועמד לפרס הזמר הטוב ביותר פעם אחת. פרסי האקדמיה ההודית IIFA: • 2000 - פרס כבוד מיוחד IIFA • 2001 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט מוהאבטין • 2002 - פרס אישיות השנה • 2006 - פרס יקיר התהילה'. • 2006 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. • פרסי בוליווד פרימיום : • 2001 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט מוהאבטין • 2003 – פרס השחקן הכי אמיתי עבור הסרט קאנטה • 2006 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. •

 פרסי  Zee Cine:

• 2003 - פרס על מפעל חיים • 2004 - פרס הזהב • 2006 - פרס השחקן הטוב ביותר- עבור השרט בלאק

פרסי מגן המסך :

• 2003 - פרס יחד עם השחקנית המה מליני עבור הסרט מישהו שומר עלי • 2004 – פרס האישיות היוצאת מן הכלל . • 2005 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. • 2007 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט צאני קאם. פרסי "אבק כוכבים": • 2000 - השחקן הכי טוב של המילניום. • 2003 - פרס על מפעל חיים • 2004 - פרס מיוחד לסרט מישהו שומר עלי • 2005 - פרס מיוחד לסרט שחור • 2006 - פרס כוכב השנה עבור הסרט בלאק . • 2009 - פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט דה לאס ליר.

פרסים אחרים  שבהם זכה אמיטב באצאן:

• 1970 - " פרס סרסווטי " עבור הסרט אנאנד . • 1997 - "בוגרים נכבדים" פרס באירוע הפתיחה של חגיגות היובל הגדול ביותר של האוניברסיטה. • 2000 - פרס המבקרים של הודו (AICA): פרס השחקן הטוב ביותר עבור הסרט סורייוואנשאם. • 2000 – "פרסי סנסוי": שחקן המשנה הטוב ביותר עבור הסרט מוהאבטין. • 2000 - "פרסי אנשיי בוליווד ": שחקן המשנה הטוב ביותר עבור הסרט מוהאבטין. • 2001 - "פרסי גולד זי": שחקן המשנה הטוב ביותר עבור הסרט מוהאבטין. • 2002 - "אייקון של פרס המילניום" • 2003 - לייקרה פרסי MTV: הסגנון של השנה (הראשון המקבל) • 2004 - "פרסי רדיו הודו " • 2004 – פרס אישיות השנה. • 2004 - פרסי "ג 'ודי של השנה": פרס עבור הסרט מישהו שומר עליי. יחד עם המה מליני. • 2006 - "פרסי בוליוויסטה": שחקן השנה הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. • 2006 - "פרסי בוליווד": שחקן השנה הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. • 2006 - "פרסי אפסארה": שחקן השנה הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. • 2006 - "פרסי ראדיף": שחקן השנה הטוב ביותר עבור הסרט בלאק. •

פרסים על מפעל חיים • 1989 - מפעל חיים, פרס מועדון רוטרי של בומביי (מומביי). • 2002 - פרס על מפעל חיים, פרס "בחירת הצופים "סנסוי פרימיום". • 2003 - " פרס בוליווד - מפעל חיים" של לונדון . • 2003 - פרס על מפעל חיים, פרס "סאנגייט סרימוני" • 2006 - פרס על מפעל חיים - AXN - פעילות פרסים. פרסי הטלוויזיה • 2000 - פרסי מסך ווידאוקון: פרס הכי הוגן • 2001 - פרסי הטלוויזיה ההודית: "אישיות השנה בטלוויזיה" • 2001 פרסי הונדה האקדמיה בטלוויזיה ההודית: • 2002 – פרס "אינדיאן טלוויזיון" • 2002 - פרסי הטלוויזיה ההודי. • 2005 - פרסי הטלוויזיה ההודי. • 2007 - האקדמיה ההודית טלוויזיה (ITA) פרס "ההצלחה האולטימטיבית של עולם הבידור ". תארים לאומיים : • 1980 – תואר "אבדה סאמאאן" על ידי ממשלת אוטר פארדש. • 1984 - תואר סארי פדמה - אות הכבוד הגבוה הרביעי ביותר של אזרחים מן הממשלה של הודו. • 1995 – תואר" יאש באהארטי סאמאאן "הכבוד האזרחי הגבוה ביותר של המדינה ע"י ממשלת אוטאר פארדש. • 2001 - תואר "בהושאן", אות הכבוד הגבוה השלישי ביותר של אזרחים מן הממשלה של הודו. • 2002 - תואר "דאייוואטי ". פרס זה הוא בין הפרסים הגבוה ביותר בהודו בתחום של אמנות, תרבות וחינוך. • 2002 – פרס קישור קומאר - ע"י הממשלה ,למצוינות ותרומת המשחק שלו ללא תחרות - תעשיית הקולנוע. • 2002 – פרס ראג קאפור על תרומה יוצאת דופן לקולנוע ההודי. • 2004 - דוקטור לכבוד של אוניברסיטת ג'אנסי. • 2004 - "פרס ליבינג לג'נד" פרס על ידי הפדרציה ההודית של לשכת המסחר והתעשייה (FICCI) כאות הוקרה על תרומתו לענף הבידור ההודי. • 2005 - פרס "דנינאט מנגשקאר" על תרומתו לסרטים ומוסיקה. • 2006 - תואר דוקטור לשם כבוד על ידי "אלמה מאטר שלו" האוניברסיטת דלהי. • 2007 - פרס מיוחד על תרומתו לקולנוע ההודי - מומבאי • 2009 – תואר IIFA - FICCI מסגרות, הבדרן החזק ביותר של העשור בפרס על תרומתו לקולנוע ההודי. תארים בינלאומיים : • בחודש יולי 1999, אמיטאב באצ 'אן זכה בפרס "מגן האלף" (השחקן הטוב ביותר) של סקר ה-BBC שבו הוא הביס כוכבי הוליווד רבים כגון אלק גינס, מרלון ברנדו, לורנס אוליבייה ואת צ' רלי צ 'פלין. • ביוני 2000, הוא הפך לראשון ביבשת אסיה שזוכה להיות במוזיאון השעווה היוקרתי של לונדון "מאדאם טוסו" . • הוא זכה ל צל"ש מיוחד על ידי ממשלת דרום אפריקה על התמיכה המתמשכת שלו בעד זיקה מיוחדת שלו עבור אנשים של דרום אפריקה. • במרץ 2001, הוא דורג כשחקן "הבוליווד הכי חזק" על ידי ההוצאה לאור האמריקאית - חברת מדיה פורבס. • ב 10 בספטמבר 2001 הוא קיבל את " פרס הכוכבים של המאה" באלכסנדריה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי. • ב 14 במרס 2003, הוא זכה ל אזרחות כבוד של העיירה הצרפתית דוביל בפסטיבל הקולנוע האסיאתי. קודם לכן הוענק הכבוד רק לשני אנשים: המלכה אליזבת השנייה של בריטניה ואת גיבור ברית המועצות, יורי גגארין. • בשנת 2003, הוא היה שגריר רצון טוב עבור קרן האו"ם לילדים (UNICEF). • בשנת 2003, הוא זכה לכבוד הונג קונג בפסטיבל הסרטים הבינלאומי. • באוקטובר 2003, הוא זכה לכבוד cפסטיבל הסרטים הבינלאומי של מרקש. • בדצמבר 2004 התמנה לראשונה באסיה לשגריר החמישי של קרןנלסון מנדלה . • בחודש אפריל 2005, וולטר ראדה שחקן התיאטרון של מרכז לינקולן בניו יורק הכין מחווה לכבוד אמיטאב באצאן רטרוספקטיבה מיוחדת - שכותרתו "אמיטאב באצ'ן: כוכב הקולנוע הגדול ביותר בעולם". • בחודש ספטמבר 2005, ב "טרופנטאר" אמסטרדם זכה לכבוד עם מחווה מיוחדת. מחווה זו כללה גם הופעת ו ראיון עם אמיטאב באצ 'אן. • בשנת 2005, הוא היה מדובב בסרט התיעודי זוכה האוסקר הצרפתי משפחת הקיסרים, בבימויו של לוק ז 'אקט. • העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" תיאר אמיטב באצאן כמו: טום קרוז, שון קונרי ואת קלינט איסטווד בוודאי אין מישהו שיגיע לתהילה שלו " • הוא קיבל תואר דוקטור של כבוד של אמנות על ידי אוניברסיטת דה מונפורט ב לסטר, אנגליה ב -19 ביולי, 2006 על הכרה מכובדת של הקריירה שלו בסרטים. הוא הכוכב הודי הראשון כעת לתשואות על ידי אוניברסיטה זרה. • הוא היה יחד עם שחקני הוליווד בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של רבאט, מרוקו. • הוא הפך לסלבריטי ההודי הראשון בעולם שקיבל אישור מיוחד על תמיכת האוצר הבינלאומי של לונדון. • ב -27 בינואר 2007 הוענק אות הכבוד הגבוה ביותר של צרפת אזרחיים, אביר לגיון הכבוד על "הקריירה שלו יוצאת דופן בעולם הקולנוע ומעבר". • ביוגרפיה של אמיטב שוחרר בבריטניה של סופר אנגלי שתיאר את אמיטב כמו כוכב בוליווד מגה סופר סטאר של הקולנוע ההודי. הוא "כוכב הקולנוע האגדי ביותר" - השוואה בין קלינט איסטווד, אל פאצ 'ינו, אלביס פרסלי, ג'ון טרבולטה. • ב -9 ביוני 2007 הוא זכה לדוקטור של כבוד באמנות על ידי המנהל של אוניברסיטת "ברנדן פוסטר" לידס מטרופולין . • בסוף השבוע של 16 ו -17 ביוני 2007, האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלוויזיה Arts (BAFTA) עשו מחווה נפלאה לכבוד הקריירה של אמיטב באצ'אן המהממת. יו"ר מועמדות האירוע הודיע שאמיטב באצ' אן יהיה חבר כבוד של- "באפטה". • ב -22 בנובמבר 2007 הוא זכה לכבוד על ידי ראש עיריית לונדון קן ליווינגסטון עם " פרס מיוחד על מפעל חיים" על תרומתו לקולנוע ההודי ב -30 שנים. • ב -15 בינואר 2009, "לה סלון דן סינמה" ( בית קולנוע) ב פריז נותן מחווה ל קולנוע הודי ואורח הכבוד אמיטב באצאן, עם באצ 'אן . • ב -31 בינואר 2009, הוא זכה לפרס "קריסטל" - כבוד של הפורום הכלכלי העולמי ב דאבוס על תרומתו לעולם הקולנוע. • בחודש מאי 2009, אוניברסיטת קווינסלנד לטכנולוגיה של אוסטרליה העניקה לאמיטב באצ'אן דוקטור של כבוד על תרומתו לעולם הבידור. • בישראל נערכים מידי שנה פסטיבלים ומפגשים לכבוד השחקן אמיטב באצאן.

פרסי הוקרה אחרים: 

• 2003 – פרס FPFAC 'Achiever' - שחקן השנה. • 2005 - הכוכב "הפופולרי ביותר בהודו" • 2005 - "היהלום של הודו" . • 2007 - "פרס השחקן הנצחי של בוליווד. • 2008 – הסופר והמבקר ובעל טור, אניל דארקאר בספרו האחרון מדרג את אמיטב כראשון מוך ה20 ההודים המשפיעים ביותר. • 2009 – פרס : השחקן המשפיע ביותר על עולם הקולנוע ההודי.

  • הוספות שונות (נספחים):
  • שלבי התפתחות בקריירה של אמיטב באצאן:

5 תקופות בקריירה של אמיטב באצאן: 1. 1969 - 1974  : עלייה 1. (5 שנים). 2. 1975 – 1984 : שיא 1. (10 שנים). 3. 1985 – 1994 : שיא 2 . (10 שנים). 4. 1995 – 1999 : עלייה 2 . ( 5 שנים). 5. 2000 – 2010+: שיא 3 (10 שנים + ).

• השנים הכי מוצלחות של אמיטב באצאן: 1973,1975,1977,1978,1979,1980,1981,1982,1983,1990,2001,2003,2004,2005,2009

  • כינויים של אמיטב באצאן :

ביג בי. \ הצעיר העצבני. \ הדוכס של בוליווד (שהינשה). \ אמיט.

  • גובה:

1.88 מטר (מטר שמונים ושמונה). יש לציין שבהתחלה לא קיבלו את אמיטב בסרטים בגלל גובהו הרב , בהתחלה הרבה חשבו שבגלל זה הוא לא יצליח, אך למרות הכל הוא הצליח בגדול (תרתי משמע).

* ציטוטים של אמיטב באצאן:

"אנ בכל שלב, מעולם לא הייתי בטוח בקריירה שלי"! "כל אחד צריך לקבל את המגיע לו – לטוב או לרע"! "הלוואי שהייתי יודע את כל השפות שיש בהודו"! "צריך להסתכל על העבר כדי לראות את העתיד"! "הייתי מעריץ גדול של : קלינט איסטווד , אל פאצינו , ברוס לי.



סוף