שיחה:אמריקן אפרל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוי, כמה קישורים אדומים. הייתכן שאין לנו מאמרים על דברים בסיסיים כמו חולצה, בגד ים, מהגר, חצאית, שמלה, צעיף, מסאז', ארגונומיה, המחאה, ביטוח רפואי, מעיל וכמובן ויברטור? עזבו את המזנון, חבר'ה. Pixie 00:10, 2 ינואר 2006 (UTC)

מישהו מוכן להסביר?[עריכת קוד מקור]

"העובדים באמריקן אפרל זוכים לימי חופשה רבים ומסודרים; לטיפולי מסאז' וארגונומיה במקום העבודה; לסביבת עבודה נוחה מבחינת מכשור, ציוד, תאורה, אוורור, טמפרטורה; לביטוח רפואי תמורת סכום סמלי; לארוחות צהריים מסובסדות במפעל; לחנייה בחינם ולכרטיסי נסיעה בחינם בתחבורה הציבורית; ולקורסי אנגלית עבור העובדים שאינם דוברי השפה (החברה מעסיקה מהגרים לטיניים רבים, תושבי לוס אנג'לס) וקורסי מחשבים. עובדי אמריקן אפרל רשאיים ללכת להפסקות שרותים ועישון ולהשתמש בחינם במכשירי טלפון של החברה. בחברות טקסטיל רבות נהוגה העסקה עונתית; כשמגיע הקיץ ואין צורך בייצור מעילים, לדוגמה, נשלחים עובדים רבים לבתיהם. באמריקן אפרל לא קיים נוהג זה והעסקת העובדים רציפה. אמריקן אפרל משלמת לעובדיה ישירות, ואף מספקת להם כרטיסי אשראי, באמצעותם הם מסוגלים להעביר בקלות ובחינם כסף למשפחותיהם מחוץ לארצות הברית. עיתונאי גרמני ציין בבדיחות כי כנראה עדיף להיות עובד של אמריקן אפרל מאשר מחזיק מניות בחברה."

מישהו מוכן אם ככה להסביר כיצד החברה רווחית? עמית 22:05, 7 ינואר 2006 (UTC)

הבגדים שלה מעט יותר יקרים מאלו של חברות אחרות, רווחיה נמוכים משל חברות אחרות, ואתה צריך לראות איך דב צ'ארני חי (באותה השכונה של עובדיו המהגרים). חוצמזה גם לפתוח מפעלים בסין זה לא זול, עם כל התפעול, השינוע והתקשורת הכרוכים בכך.
עכשיו, לא יפה שמחקת פסקאות בלי דיון. הן הזכירו עובדות מבלי להזכיר שמות. אני לא רואה בעיה. אחרי המחיקה בכלל לא ברור שתנאי ההעסקה באמריקן אפרל טובים יותר מבחברות אחרות, וזה כל העניין. Pixie 22:13, 7 ינואר 2006 (UTC)
פיקסי, אני מחקתי משפטים מתלהמים, ללא ביסוס עובדתי אמיתי. אתה יודע מה. אמריקה זו ארץ של סטטיסטיקות. תביא לי איזשהי סטטיסטיקה מאתר נייטרלי (למשל מחקרים של ביה"ס לכלכלה/עסקים של הארוורד) התומכת ב"עובדות" אלו ששאובות מהפרסומות של החברה עצמה. בינתיים, אתקן את זה בדרך הביניים האהובה עלינו כל כך. עמית 20:25, 8 ינואר 2006 (UTC)
ודבר נוסף: לא גמרתי עם הערך הזה. הוא מלא סתירות, מוטה לחלוטין ומציג עובדות שנראות לא סבירות מבחינה טכנית.עמית 20:29, 8 ינואר 2006 (UTC)
אני לא יודע אם יש טעם בכלל לבקש ממך להביא לדיון את השינויים שאתה מציע, כי אני רואה שאתה כבר משנה למרות שאנחנו דנים. אני קורא לך להימנע ממלחמות עריכה ולדון. הערך הזה חשוב לי.
עכשיו אשאל משהו פשוט: אם כל חברות הטקסטיל משלמות כיאות והתנאים בהן ממש תענוג, איך זה שבאתר של אמריקן אפרל יש דף שלם עם 30 קטעי וידאו מתוכניות תחקיר בטלוויזיה האמריקנית, ובכולן הנושא העיקרי והסיבה לכתבה היא התנאים החריגים באמריקן אפרל? האם החברה שיחדה את כל רשתות הטלוויזיה באמריקה? Pixie 20:45, 8 ינואר 2006 (UTC)
פיקסי, קודם כל כפי ששמת לב השינוי שעשיתי אינו דרסטי, אלא יותר "עידון" של ההאשמות. שנית: קראת בכלל מה שכתבתי למעלה? גם מאה רשתות טלוויזיה בארה"ב אינן מקור אובייקטיבי אלא מקור פופוליסטי. ראה כדוגמה את הפופולריות של מייקל מור. כתבתי לך בדיוק איזה סוג מקורות מידע מקובל. ולשאלתך: שים לב שהשארתי את המשפט "שלא כמקובל בתעשיית הטקסטיל בה לעיתים לא משולם אף שכר מינימום." יותר מזה? אם אתה מתכוון להעלות האשמות חמורות מזה, תצטרך לגבות אותן כיאות.
ומעבר לכך: אני לא יודע כמה ידע יש לך בתחומי התעשיה בכלל ובתעשיית הטקסטיל בפרט, אבל הנתונים שהחברה הזאת מפרסמת מסריחים משקרים ודמגוגיה: צא וחשוב, אם החברה באמת מתנגדת לגלובליזציה, מדוע היא מוכרת את מוצריה מחוץ לארה"ב? לספק עבודה לאזרחים זרים לא, אבל למכור להם מוצרים כן? איזו מין "התנגדות לגלובליזציה" זו? עמית 07:43, 9 ינואר 2006 (UTC)
לא הצלחת להסביר לי מה הבעיה ברשתות הטלוויזיה, במיוחד לאור העובדה שאף רשת טלוויזיה לא מראה את ההיפך (שהתנאים בחברות הטקסטיל האחרות טובים יותר מבאמריקן אפרל, למשל. גם לזרוק את השם "מייקל מור" לא תורם לדיון, כי לטעמי הוא דווקא מאוד אובייקטיבי ומציג בסרטיו (לפחות החברתיים; אני לא יודע בקשר לג'ורג' בוש) את העובדות. לא הבנתי את הקשר בין גלובליזציה לייצוא. התנגדות לגלובליזציה פירושה אינו הסתגרות, התבדלות וניתוק מהעולם. המונח "גלובליזציה" יכול להעלות המון קונוטציות שונות במוחם של אנשים שונים, וכאן ברור לכל כי המדובר, מבחינת אמריקן אפרל, בהתנגדות להיבטים השליליים של הגלובליזציה (אשר משום מה אני מניח שאתה מכחיש את קיומם). דרך אגב, אף אחד לא מתנגד לספק עבודה לאזרחים זרים, אבל לא תמורת 9 סנט לשעה.
כפי שציינתי: אנא פרט כאן את השקרים המסריחים ונדוּן. לדעתי הקפדתי לכתוב בערך, במידת הצורך, שמדובר בדעות של החברה, של דב צ'ארני וכו' ולא בעובדות (למשל היותם של המהגרים מועילים לכלכלה). זה לא משתמע לשתי פנים בערך. אין אף מילה טובה על אמריקן אפרל, רק ציון עובדות. יש שיאמרו שתשלום שכר מינימום כפול לעובדים הוא מעשה כסילות ולא יראו בזה מחמאה. גם ביקורת יש על המיניות המשתלחת מדי של דב, על הבעיה של אמריקן אפרל עם ארגוני עובדים ועוד. אז איפה הערך מוטה בדיוק, עמית? Pixie 18:00, 9 ינואר 2006 (UTC)

לגבי שקרים מסריחים[עריכת קוד מקור]

  1. הנתונים לגבי מספר העובדים בחברה משתנים אצל צ'רני ממקום למקום, לעתים גם בתוך האתר עצמו. יש נתונים על אלף, אלף חמש מאות, אלפיים, שלושת אלפים וארבעת אלפים עובדים במקורות שונים.
  2. הנתונים לגבי הכנסות החברה (מה שהכותב מכנה משום מה "רווחים") משתנים, ביחס לשנת 2004 מ-128 מליון דולר ל-150 ו-160. מאחר והחברה אינה מפרסמת דוחות, כל הנתונים הללו מפוקפקים מאוד.
  3. הנתונים לגבי מספר הסניפים המצויינים בערך הם במקרה הטוב מופרזים מאוד. לפי ספירת מספר הסניפים המצויינים באתר החברה יש לה 50 סניפים. לפי צ'ארני יש לה 58 סניפים (28 בארה"ב ו-29 מחוצה לה).
  4. העובדה שצ'רני פתח בינתיים מפעל במקסיקו בו הוא מעסיק עובדים בשכר שגובהו מחצית מגובה השכר המוצהר בארצות הברית (7.5 דולר, לטענתו) מפריך חלק גדול מהטיעונים שלו וההתרברבות על "ייצור במפעל אחד" ו"לא נפתח מפעלים בעולם השלישי".
  5. ההגדרה של מי שעל פי הודאתו מקיים יחסי מין עם הכפופים לו אינה "ססגוני" אלא "מטריד מינית" או "אנס." איזו מידה של הסכמה יש לשכיר כשבעל המפעל פונה ומציע לו לקיים יחסי מין? הדבר היחיד שחוצה כאן את גבול הטעם הטוב הוא היחס הביזארי בסלחניותו שמגלה כותב הערך לזנאי הנאלח הזה.
  6. ההשמטה בערך של הפרט הקריטי שהבגדים של א"א עולים פי שניים מבגדים מקבילים באיכותם היא תמוהה במקרה הטוב. הרי המשוואה ברורה: הוא מתגמל אלפיים עובדים בשכר טוב, ומציע למליוני קונים מוצר במחיר מופקע. זה הרי בעליל, גם על פי צ'רני עצמו, גימיק פרסומי: בגדים במחיר מופקע לבורגנים מתייפייפים, שאוהבים להתגנדר ב"מודעות חברתית" על חשבון אנשים אחרים. מה בין זה לבין אנשים שמוכנים לשלם מחיר מופקע על מותג אחר?
  7. הביטוח הרפואי עולה 500 דולר לשנה לעובד. זה אינו תשלום סמלי.
  8. החברה אוסרת על עובדיה להתאגד. האופן שבו העניין הזה מטופל בערך (באמצעות ציטוט הטיעון של צ'רני) אינו מאוזן ואינו קביל.
  9. החברה אינה מעניקה ביטוח פנסיוני לעובדיה, בניגוד לעובדי UNITE. עובדה זו מושמטת מרשימת התנאים המרשימה (אף כי היא בוודאי פחות מרשימה מטיפולי מסאז' וארגונומיה!).


הערה: אני מספק את המידע כאן לבקשת עמית. אינני מתכוון להמשיך בדיון כאן, כיוון שמנסיוני פיקסי אינו מוכן/יכול לשמוע/לקבל/להבין ביקורת על הערכים שהוא כותב. נכוויתי כבר בבזיון מיתוג זר ודי לי בכך. רלף פון שוונץ 23:05, 9 ינואר 2006 (UTC)

היי רלף.
1, 2 ו-3. ממש לא אכפת לי אם תשנו את מספר העובדים, ההכנסות והסניפים בערך; אין לי סנטימנטים לנתונים אלו. באשר להכנסות, אני לא מבין מה אתה מנסה לרמוז - שבעצם החברה לא מצליחה אלא נמצאת על סף פשיטת רגל? האם בגלל זה היא פותחת סניפים חדשות לבקרים?
4. אנא הבא קישור בקשר למפעל במקסיקו ואז תוכל להוסיף עליו מידע כאוות נפשך. בחיפוש שטחי מצאתי דווקא שלצ'ארני היה מפעל במקסיקו עד לשנת 2001, ואז הוא נסגר.


5. אז תשנה. "דב צ'ארני, אנס, מטריד מינית וזנאי נאלח, הוא מנכ"ל אמריקן אפרל". לא רק שמגוחך להשתמש במושגים אלו באנציקלופדיה, אלא גם שאתה תיחשף לתביעת דיבה, ובצדק, כי צ'ארני מעולם לא הואשם או הורשע. לא חבל שתצטרך לשלם פיצויים לצ'ארני רק בגלל שזה שהוא קצת שונה ממושא הערצתך סמי עופר העביר אותך על דעתך וגרם לך לקרוא לו "זנאי"? אין כל סלחנות בדבריי. כתבתי את העובדות, כתבתי את תגובתו של צ'ארני, אשר יש שיגדירוהה מגוחכת ואופיינית לזנאים נאלחים. למה אתה מזלזל באינטליגנציה של הקורא ולא נותן לו להחליט בעצמו בקשר לזנאות?
6. ראשית, מחיר פי שניים אינו "מחיר מופקע", בהתחשב בעובדה שיש גם חולצות במחיר פי 200. שנית, אני מבין שמודעות חברתית מפריעה לך, אבל אנשים רבים מוכנים לשלם בעדה, ואני באמת לא רואה את הבעיה או התרמית או הגימיק. כן, אני רוצה לשלם פי שניים בשביל שהתופרת תרוויח פי שניים. מה הבעיה? שלישית, אם תוכיח שמחיריה גבוהים יחסית תוכל כמובן גם את זה להוסיף לערך. אם אתה מעוניין כבר עכשיו להוסיף שחולצה של אמריקן אפרל עולה פי 3 מחולצה בשוק הכרמל, אתה מוזמן.
7. אם סכום הביטוח אינו סמלי, מדוע טורחת החברה להתהדר בכך כהטבה לעובדים? אולי ביטוח שאינו מסובסד עולה 5,000 דולר? אתה מוזמן לשנות את הניסוח כך שישקף את הסכום ועם זאת את זה שמדובר בהטבה.
8. הצגתי את הטיעון, הצגתי את התגובה. מה חסר בדיוק? מה לא מאוזן?
9. גם את זה אתה רשאי להוסיף, אין בעיה. Pixie 20:15, 10 ינואר 2006 (UTC)
לגבי 1, 2, 3: :אני לא מרמז לכלום -- רק מצביע על כך שעל כל נתון צריך לציין שהוא מובא לטענת בעל עניין (הבעלים) וכפי שמתרמז מריבוי הנתונים הסותרים, הוא לא צמוד באופן הדוק מדי למציאות. לגבי העניין השני -- אתה מבלבל בין שני נתונים שונים לחלוטין: הכנסות ורווחים. יש יחס של אחד לעשר לערך בין שניהם. הכנסה של 128 מליון דולר מציבה את המפעל בסדר גודל של "קסטרו" -- רווחים של 300 מליון דולר מציבים אותו בשורה אחת עם "טבע". יש הבדל. רלף פון שוונץ 15:33, 11 ינואר 2006 (UTC)
4. טעות שלי, המפעל במקסיקו שהיה לו נסגר בשנת 2002 (לפי הכתוב כאן התשלום הנמוך יותר במקסיקו הוא לעובדים בחנויות של הרשת שם (לפי הכתוב כאן).
5. אני רוצה לשנות את עמדתי שהובעה קודם. מאחר וכפי שמדווח הניו יורק טיימז (כאן, ונוסח הידיעה המלא כאן) הוגשו השנה מספר תביעות על הטרדה מינית נגד צ'רני, העניין צריך להידון בערך בצורה הרבה יותר מחמירה. "זנאי" זה כינוי מקל למי שנגדו תלויות ועומדות תביעות על הטרדה מינית.
6. "ראשית, מחיר פי שניים אינו "מחיר מופקע", בהתחשב בעובדה שיש גם חולצות במחיר פי 200." ויש חולצות במחיר של פי אלפיים -- הרעיון של מודעות חברתית, אם אינני טועה, הוא להפוך מוצרים איכותיים נגישים לקהל הרחב, ובמיוחד למעוטי האמצעים שבו. האין זה ברור מאליו שהעסקת קומץ אנשים בשכר גבוה יותר ומכירת המוצרים במחיר שידו של מעוט האמצעים אינה יכולה להשיגו היא צעד אנטי-שוויוני פר-אקסלנס?
7. "אם סכום הביטוח אינו סמלי, מדוע טורחת החברה להתהדר בכך כהטבה לעובדים?" ומדוע נושרים העלים בסתיו? קשה לי להאמין שאתה עד כדי כך תמים.
8. "הצגתי את הטיעון, הצגתי את התגובה. מה חסר בדיוק? מה לא מאוזן?" -- קודם כל, ההתנגדות להתאגדות אינה נחלת העבר אלא הנוהג בהווה; שנית, מדוע שהעובדים לא יהיו מעוניינים להתאגד גם אם התנאים הם סופר-דופר טובים? הרי תמיד אפשר לשפר, האין זאת? רלף פון שוונץ 15:33, 11 ינואר 2006 (UTC)


אני קצת מופתע לראות את אורי רדלר כותב את הצירוף "מחיר מופקע". חשבתי שבשוק חופשי כל אחד יכול לקבוע איזה מחיר שהוא רוצה, והקונים - ירצו-יקנו, לא ירצו-לא יקנו. האם האנטי-סוציאליסט החריף ביותר שראיתי מעודי מציע, חס וחלילה, רגולציה ממשלתית עם מחירי סחורות? האם מפריע לו שאנשים מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר תמורת תחושה טובה לעצמם? אתמהה (או שזה עם ה"א אחת ומפיק?) :) ערןב 21:40, 10 ינואר 2006 (UTC)
אין לזה קשר לרגולציה, שאני מתנגד לה כמובן, אלא לצביעות גרידא. השימוש במונח "מחיר מופקע" הוא "לשיטתו" -- אם מישהו מכריז בראש חוצות על מודעותו החברתית ותשוקתו לטוב ולשוויוני, ובמקביל מוכר מוצרים שהעניים אינם יכולים לרכוש, יש בכך טעם לפגם ביחס להצהרותיו הוא. כמובן שמי שקונים את המוצרים על בסיס הצהרות אלו גם הם צבועים, אבל זה כבר אינו מעניינו של הערך.
כאשר החברה מוכרזת בערך כמי שמתנגדת ל"גלובליזציה... ולהעסקתם שם של עובדים מקומיים במה שמכונה על ידה שכר רעב ותנאים מחפירים" וקוראת להשבת ייצור הטקסטיל לארצות הברית, עולה המחשבה: ומה אם זה יקרה? נניח שכל ייצור הטקסטיל יושב לארה"ב והמחירים יהיו צ'רני-סטייל: רבע מליון עובדים יהנו מתנאים מצוינים, מאתיים שמונים מליון אמריקנים ישלמו מחיר כפול ומשולש עבור בגדים, ולכמה מליוני הודים, תאים, או סינים לא יהיה מה לאכול.
חדשות טובות לרלף ועמית: נפתח ערך חדש שצריך לאזן בדחיפות - שביתת הכורים בבריטניה (1985-1984). אנא תקנו כי מספר השוטרים באותה הפגנה היה 4 ולא 4,000 ושהשובתים היו באופן כללי זנאים ומסריחים. עזבו את דב והעובדות שלו במנוחה. Pixie 21:57, 10 ינואר 2006 (UTC)
לא התעמקתי בכל הסעיפים, אבל אין שמץ ספק בכך שבארה"ב 500 דולר לשנה לביטוח רפואי זה סכום סמלי. בארה"ב אפשר לשלם 500 דולר בחודש על ביטוח רפואי, ואפשר בלי בעיות להגיע ל-2000 דולר לחודש - ולא מדובר בביטוח של מייקל ג'קסון אלא בביטוחים נפוצים אצל מעמד הביניים. odedeeשיחה‏ 03:46, 11 ינואר 2006 (UTC)
הכל תלוי בטיב המילוי. ביטוח רפואי בסיסי בעלות כזו, כשהוא מנוכה מהמשכורת וכאשר ביטוח מקיף ממנו הוא חלק מתנאי העבודה היוניוניסטיים, אינו סמלי. העובדים שם אינם שייכים למעמד הביניים בארצות הברית - שכרם מגיע לקצת פחות מ-25 אלף דולר לשנה. רלף פון שוונץ 15:33, 11 ינואר 2006 (UTC)
מאחר שהם אינם מעמד הביניים הם לא היו מבטחים את עצמם בביטוח שבו הפרמייה היא 2000 דולר לחודש, אבל ב-400 דולר לחודש אולי כן. לכן 40 דולר לחודש לביטוח רפואי בארה"ב הם אכן סכום סמלי. אין בארה"ב ביטוח שעולה סכום כזה, או אפילו סכום כפול ומרובע מזה. odedeeשיחה‏ 22:35, 11 ינואר 2006 (UTC)

השינויים האחרונים של עמית[עריכת קוד מקור]

ראשית, מחקת את עניין הצילומים החובבניים בטענה תמוהה שאינה מסבירה רבות. נכנסתי לאתר שלהם, תאמין לי. הצילומים חובבניים. אנא הוכח לי שלא.

שנית, הוספת שמעשיו של צ'ארני נחשבים במדינות מסוימות להטרדה מינית. ראשית, מדובר בשורה מגוחכת באנציקלופדיה. אני רץ להוסיף באדולף היטלר "במדינות מסוימות נחשבים מעשיו לרצח". למה שלא ניתן לקורא להבין ולהחליט? שנית, לא רק בישראל זה נחשב להטרדה מינית, אלא גם בארה"ב. עובדה שבכל זאת צ'ארני לא הואשם ולא הורשע בכלום. אתה רוצה להסתכן בתביעה דיבה? שלישית, אין לך בכלל מושג אם היתה שם הטרדה מינית או לא. קיום יחסי מין עם עובדות יכול אמנם להישמע למספר אנשים כפשע נוראי (אותו הדבר לגבי קיום יחסי מין בכלל), אך אני דווקא יכול לתאר לעצמי מצבים רבים בהם אכן יש הסכמה של 200%, לא של 100%, וגם מצבים בהם העובדת יזמה, וגם מצבים... בקיצור, אתה מאשים את האיש מתוך שנאה עיוורת, שלא ברורה לי, ואתה מסכן את עצמך ואת ויקי. בב(רכ)ה, Pixie 21:31, 10 ינואר 2006 (UTC)

אני מסכים כאן עם פיקסי בנקודה אחת: צריך לציין את העובדות הרלוונטיות ולא לפרשן אותן. הניסוח צריך להיות: "צ'רני ידוע בגישתו הליברטינית, המתבטאת בין השאר בקיום ראיונות עבודה כשהוא לבוש תחתונים בלבד, וקיום יחסי מין—לטענתו, בהסכמה—עם עובדות הכפופות לו". הקורא יוכל להסיק את המסקנות לבדו. שאר פרטי הססגוניות כמו חלוקת ויברטורים או אוננות בנוכחות כתבת הם רכילות. לצ'רני יש זכות לעשות במבושיו או בויברטוריו כרצונו.
לגבי מקצוענות הצילומים: עמית צודק כאן לחלוטין. רלף פון שוונץ 14:42, 11 ינואר 2006 (UTC)
פיקסי:תרשה לי להוסיף על המשפט הנ"ל של אורי: אותם צילומים שאני ואתה ראינו באתר, הם צילומי אולפן, שצולמו על ידי מקצוענים אלף אלף, ורואים בהם דוגמניות מקצועיות. כמה קל לעבוד עליך? עמית 15:42, 11 ינואר 2006 (UTC)

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

מכיוון שאני רואה שאתה מתעקש על השארת טענות שקריות בעליל, אני מבקש את דורית או אורנה כבוררת. לבחירתך, פיקסי. עמית 15:47, 11 ינואר 2006 (UTC)

חבל שזה הגיע לכך. מבחינתי היינו יכולים לפתור הכל בעצמנו, זאת באמצעות דיון כאן, כפי שביקשתי. לכל דבר שביקשת לשנות הגבתי כאן ברהיטות, והטיעון הקבוע שלך הוא "כמה תמים אתה, פיקסי". זה דיון רציני, עמית?

בכלל אין בינך, ביני ובין רלף מחלוקת רבה (חוץ מזה שאתם לכל הדעות מוכים בשנאה עיוורת לאמריקן אפרל ולדב צ'ארני, דבר שאני לא מצליח להבין). נסכם:

  • רווחים, הכנסות, סניפים, עובדים: לא מעניין אותי. תשנו מה שאתם רוצים, תכתבו שהחברה הרוויח 3 וחצי דולר בשנה האחרונה.
  • תמונות מקצועיות או לא: נו, תגיד שוב "כמה תמים אתה, פיקסי". שום הסבר רציני, לא ממך ולא מרלף. באתר החברה יש קטעי וידאו שמראים איך צ'ארני מצלם בעצמו בחורות במפעל עם מצלמה דיגטלית זולה. אבל כנראה שזו מזימה קומוניסטית.
  • הטרדה מינית או לא: כפי שציינתי, יש להיצמד לעובדות ולא להוסיף פרשנות. אתה ורלף לא עניתם לי אם אתם רוצים תביעת דיבה או לא. יש כעת תביעות נגד צ'ארני? צריך לציין, כמובן. להגדיר אותו כבר עכשיו אנס, כשהדיו לא יבשה על כתב התביעה? רלף, האם אתה באמת לא מאמין בעיקרון של חף מפשע עד שיוכח אחרת?
  • הטבות, ביטוחים, ארגוני עובדים: כאמור, להיצמד לעובדות. אתם רוצים לציין את תנאי הביטוח שעובדים במקומות אחרים מקבלים? אין בעיה. רלף, אולי עובדי Unite זוכים לתנאים טובים, אבל כמה מעובדי תעשיית הטקסטיל באמריקה משתייכים לארגון? להזכירך זהו הנושא כאן, ולא השוואה עם תנאי העובדים במיקרוסופט. אמריקן אפרל אוסרת מפורשות על התאגדות? תביא קישור ונוסיף, אין בעיה.
  • אם אחרי סיכום זה עדיין אין ברירה לדעתכם, אז תביאו את אורנה או אורית. בברכה, Pixie 19:57, 11 ינואר 2006 (UTC)


אינני יכול לקבל את הסכמתו של אורי לניסוח הפושר "וקיום יחסי מין—לטענתו, בהסכמה—עם עובדות הכפופות לו". ניסוח זה יוצר רושם של מעשה לגיטימי, ולא כך הדבר. לפי חוקי מדינת ישראל, מנהל המקיים, בהסכמה מלאה, יחסי מין עם עובדת הכפופה לו הוא פושע, שדינו מאסר שלוש שנים (סעיף 346 לחוק העונשין, המכנה עבירה זו "בעילה אסורה בהסכמה"). הצעה של מנהל לכפופה לו לקיים איתו יחסי מין היא הטרדה מינית, "גם אם המוטרד לא הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות או בהתייחסויות האמורות" (החוק למניעת הטרדה מינית). סביר שבארה"ב החוק אינו מקל יותר, ועובדה זו מאירה בצורה עגומה ביותר את כל יתר הפרטים בערך (כן, צ'ארני לא הורשע, אבל האם לא די בעדותו?). דוד שי 20:29, 11 ינואר 2006 (UTC)

במיוחד לאור העובדה שחלק מהעובדות שלו הן כנראה מהגרות בלתי חוקיות ממקסיקו, מה שמעמיד אותן בעמדה מצויינת להתלונן על הטרדה מינית.עמית 20:35, 11 ינואר 2006 (UTC)

פיקסי, לאור דבריך לעיל, אני לא מבין מדוע גילגלת לאחור את השינויים שהכנסתי. מדבריך עולה שאין לך בעיה איתם?
מכיוון שאתה כל כך מתעקש, אני אנסה להסביר בפירוט רב מאוד את הבעיות שאני יכול להשים עליהן את האצבע:

  1. בעית ההטרדות המיניות: זה, למען האמת, הדבר הראשון שהקפיץ לי את הפיוז.אני חושב שלא בכדי שלושת האנשים שהגיבו בשאט נפש לנושא זה כאן היו דוד, אורי ואנוכי. המשותף לנו למיטב ידיעתי (ושרלוונטי לנושא) הוא שלשלושתנו יש עובדים שכפופים לנו. אני מכיר היטב את מערכת היחסים של עובד-מעביד מכיוון המעביד, ולא סתם החוק קבע את שציטט דוד למעלה: הכוח של מעביד כלפי עובדיו מאוד בעייתי, וניצולו לשם קבלת טובות הנאה מיניות חמור ביותר. וכפי שדוד ציין: לא תיתכן כאן הוצאת דיבה, היות וצ'ארני עצמו הודה במעשיו. לצורך ההשוואה, תחשוב על מורה שמקיים יחסי מין בהסכמה עם תלמידתו בת ה-16. החוק לא מכיר בתקפותה של הסכמה זו, ובצדק. לכן, לציין בערך שצ'ארני מטריד מינית אינו הוצאת דיבה, אלא עובדה.
  2. לגבי הצילומים: אני מציע שתפנה למישהו שמבין בצילום, אבל להלן מספר ראיות להיותם של הצילומים מקצועיים: א. ההעמדה של הדוגמניות מעידה על הבנה רבה בנושא. הצילום מבליט בצורה מכסימלית את מיניותן, כיאה וכיאות לצילום פרסומות מקצועי. ב. הדוגמניות אינן מייצגות "חתך ממוצע" של האוכלוסיה, אלא חתך מדויק של אוכלוסיית הדוגמניות, קרי: אין כאן שמנות, אין בעלות חזה גדול/נפול, יחס מותן-אגן שרוב האוכלוסיה לא זוכה לו אבל שנפוץ מאוד אצל דוגמניות. אז או שצ'ארני מקבל עובדות למפעלו על בסיס מראן החיצוני (וגם זה יכול להיות, לאור האמור בסעיף 1 לעיל ולזה שהוא מראיין אותן בתחתונים), או שהוא משתמש לצורך הצילומים בדוגמניות מקצועיות. ג. הצילומים חדים ונקיים. איפה ראית צילום מטושטש? ד. גם אני יכול להנציח את עצמי מצלם פרה במצלמת וידאו, נו, אז זה אומר שאחרי זה אני גם אשים את התמונה שלה באתר האינטרנט שלי? זו, אגב, דוגמה מצוינת לתמימותך.
  3. הערה כללית לכל העניינים ה"כלכליים": תעשיית הטקסטיל היא תעשייה עתירת כוח אדם. הטיעון כי המפעל מסתמך על עבודתם של 3000 עובדים (או פחות), כשזה כולל גם את אנשי השיווק, הנה"ח, משאבי אנוש, עיצוב, העברה לייצור, מהנדסי טקסטיל, מומחי צבע, הטבחים שמכינים את הארוחות, עובדי הניקיון, נהגי המשאיות וכו' וכו' וכו', וכל זאת עוד לפני שספרנו את התופרים, גוזרים - אנשי פס הייצור - פשוט נראה בלתי אפשרי. האם צ'ארני הוא קוסם? האם הוא יודע על ייצור משהו שטובי המומחים לייצור לא יודעים?
עמית 21:29, 11 ינואר 2006 (UTC)
  • דוד, אתה תמיד מזכיר שוויקי אינה אתר חדשות. אם העניין עם צ'ארני היה מתרחש לפני 20 שנה, ניחא, אבל בהתחשב בעובדה שיש כיום תביעות פתוחות ממש מוזר לי שאתה לא מוכן לחכות מעט ולראות כיצד הן יסתיימו. אתה באמת לא רואה סיכוי לזיכוי? זהו, צ'ארני הולך לכלא?
  • לא הבנתי מדוע הדבר מעמיד באור עגום את יתר הפרטים בערך. אם צ'ארני מטריד מינית זה גם אומר שהוא שקרן, רמאי, מועל וגנב? בכל מקרה 80% מהערך מתבסס על עובדות פשוטות ולא על הצהרות של צ'ארני. במידה ומדובר בהצהרות שלו - ציינתי בערך.
  • עמית, האם קראת את הערתי 30 ס"מ למעלה בקשר לכמה השורה שהוספת בקשר להטרדה המינית מגוחכת? (להזכירך: היטלר...). כולכם רוצים ניסוח חמור יותר - בסדר, אין לי בעיה, אבל בואו נמצא ניסוח שלא יזלזל באינטליגנציה של הקורא.
  • אני דווקא מבין המון בצילום, ולדעתי התמימות כאן היא שלך. א. לא צריך ללמוד 5 שנים צילום או לעבוד בחברת פרסום כדי לדעת איך להעמיד דוגמניות בצורה מפתה, איך להבליט מיניות וכל השאר. התפיסה שלך שמרנית. ב. כפי כנכתב, צ'ארני הולך ברחוב ומלקט בנות יפות. האם הכרחי שילקט בנות שמנות? האם קשה ללכת ברחוב וללקט בנות יפות? האם כל בחורה יפה היא בהכרח דוגמנית מקצועית? אני לא מבין, עמית. ג. ראה כאן צילום מטושטש, עם תאורת פלאש בלתי-אחידה בעליל. אם זה לא חובבני אני לא יודע מה חובבני. יש עוד אלף דוגמאות. אבל כנראה שזו מזימה, וצ'ארני הורה לצלם המקצועי לגרום למראה חובבני, נכון? ד. צ'ארני לא הנציח את עצמו. קטעי הוידאו באתר החברה הם מרשתות טלוויזיה שונות ומשונות, והם באו לצלם במפעל. כבר שאלתי בתחילת הדיון: אתה חושב שצ'ארני שיחד 50 רשתות טלוויזיה?
  • למה קוסם? כבר נאמר לעיל שבגדי החברה יקרים יותר מהרגיל, שמתח רווחיה נמוך יותר, שמנהליה חיים יותר בצניעות. אין כל קסם. אם זה עדיין לא נראה לך אתה יכול להביא הוכחות ל"תרמית הגדולה" שמתבצעת כאן, ועל איך צ'ארני עובד על כל העולם.
  • עמית: נכון שלא נורא כל כך לדון בדף השיחה לפני שמשנים? זה כל מה שביקשתי. Pixie 22:20, 11 ינואר 2006 (UTC)

ויקיפדיה אינה אתר חדשות, ולכן הייתי מוכן לחכות שכל הערך הזה ייכתב רק בעוד חמש שנים. כיוון שהערך כבר נכתב, נגזר עלי להתייחס לתוכנו. הערך מציג את זב צ'ארני כאדם חביב ("דב טוב" נאמר בתקציר), אם כי "ססגוניותו של צ'ארני חוצה לדעת כמה את גבול הטעם הטוב". חשוב מאוד להבהיר שמדובר במעשים חמורים לאין שיעור מחציית גבול הטעם הטוב - מדובר במעשים פליליים. האיש לא הורשע, אולי אפילו עדיין לא הועמד לדין, אבל המעשים שהוא עצמו מודה בהם מצריכים התייחסות והסבר - יש הבדל מהותי בין ססגוניות לפשע. כתבתי "הדבר מעמיד באור עגום את יתר הפרטים בערך", משום ששאר הנושאים אינם מוכרים לי, אך אני חושש שכשם שבעניין המיני הכותב נהג בסלחנות קיצונית ביחס לצ'ארני, כך גם בנושאים אחרים גישתו הייתה אוהדת מלכתחילה, ללא הביקורתיות הראויה בכתיבת ערך אנציקלופדי. דוד שי 07:14, 12 ינואר 2006 (UTC)

העוינות כלפי הערך באמת שלא ברורה לי. זהו ערך על חברה שקיימת כבר 7 שנים, מדוע שנחכה 5 שנים לכתבו? גישתי לחברה אמנם אוהדת, אין ספק, אך כפי שכתבתי לכל אורך הדיון הזה: אני לא מעוניין להסתיר אף לא פרט אחד של אמת. עתה אנו דנים על הפרטים, ובסוף גם נגיע להסכמה. בברכה, Pixie 09:10, 12 ינואר 2006 (UTC)
פיקסי, באמת אין לי כוח לויכוח הזה. אתה עשית כאן תחקיר לא רציני, וממשיך בזה. בנושא התמונות, אתה מחפש את הגרוש מתחת לפנס (בטח שהפרסומות הן "לא מקצועיות", הרי ככה הם ממתגים את עצמם, אבל נסה למצוא צילומים לא מקצועיים בקטלוג הפריטים: יחי ההבדל הקטן). כנגד צ'ארני עומדות כרגע בארה"ב 3 תביעות על הטרדות מיניות ועוד ועוד. אגב: אני כבר יודע את התשובה לאיך זה שהחברה (לפחות נכון לעכשיו) בכל זאת רווחית, אבל הנתונים עדיין בניתוח. אז עד שאסיים, ברשותך, או בלי רשותך, אני אשבור כאן איזה שיא ויקיפדי קטן. עמית 20:15, 12 ינואר 2006 (UTC)
בהודעתי לעיל (המסתיימת ב"זה כל מה שביקשתי") באמת חשבתי שהצלחנו לגשר על רוב הפערים ושהללו שנותרו שוליים. אמרתי: תכתוב שיש תביעות, תכתוב שיש רק 2 סניפים, תכתוב שיש רק 2 עובדים. במקום להשיב ברצינות ולנהל דו שיח אמיתי אתה נאנח בייאוש (רחמנות) ושובר שיאים ויקיפדיים קטנים באי-יכולת לנהל דיון. אני מחכה בכליון לתשובות לשאלותיי לעיל ולתגליתך בדבר רווחיה של החברה. בינתיים הערך ירוויח יותר קוראים, כי מי לא ימהר לקרוא בשקיקה ערך "שנוי במחלוקת"? וזוהי כל מטרתי. לסיום נותר לי רק להפנות אותך להודעתו היפה של אבינעם, אשר הופיעה במזנון באורח פלא כמעט באותו הזמן בו שברת שיא, בתקווה שתלמד מעט דרכי נועם. בברכה, Pixie 23:06, 12 ינואר 2006 (UTC)
פיקסי, אתה ממש לא הוגן. את השינויים (הבאמת מינוריים) שעשיתי גילגלת לאחור, ואתה מאשים אותי בניצול לרעה של סמכויותי כמפעיל על אף שזה לא קרה ולו פעם אחת - לא בערך הזה ולא בשום מקום אחר? עשיתי שינויים, גלגלת לאחור, מה אתה רוצה, שאני אכניס שינויים נוספים על מנת שתגלגל גם אותם לאחור? הרי אני לא אכניס נתונים לא בדוקים רק כי "הסכמת לכך". גילגלת לאחור את הערתי בדבר הטרדה מינית, למרות שהיא היתה נכונה לגמרי, רלוונטית לערך, וככול שאני קורא על מעלליו של צ'ארני, אני הולך ומשתכנע שהיתה שיא העדינות. גילגלת את ההפיכה לקישור המאוד רלוונטית של איגוד עובדים (אגב, הידעת כי היה נסיון התאגדות כזה במפעל ב-2002 וצ'ארני חיסל אותו מייד - עובדה שצ'ארני עצמו מודה בה, ויש טענות רבות כי הוא מפעיל טרור כלפי כל נסיון נוסף להתאגד?), ואת מחיקת הטענות על אי מקצועיות צוות הצילום שלו - מבלי לבדוק את התמונות בקטלוג המקצועיות לעילא ועילא. אז באמת מה הטעם להתדיין איתך? עמית 20:57, 13 ינואר 2006 (UTC)
יודע מה? אני עומד בתוקף על כך שתהיה בוררות על השינויים הללו. עמית 20:59, 13 ינואר 2006 (UTC)
  • אני יודע שלא ניצלת לרעה את סמכויות המפעיל ומעולם לא האשמתי אותך בכך, עמית.
  • את השינויים גלגלתי לאחור כי ביצעת אותם כבר לפני שבוע, עוד לפני הדיון הארוך הזה. כל העת ביקשתי רק לדון, כזכור לך.
  • כפי שכבר טענתי 43 ס"מ לעיל, לא נותרה בינינו מחלוקת רבה:
    • אמרתי: תוסיף שיש תביעות נגד צ'ארני. מה עוד אתה מעוניין לכתוב? האם לא תוכל לנסח את "יש לציין כי מדובר בהטרדה מינית לפי החוק של מדינת ישראל" בצורה קצת יותר מוצלחת?
    • לא זכור לי מה שינית בקשר לארגוני העובדים. תוכל להוסיף את שכתבת כאן, תוך שמירת תגובתו של צ'ארני בדבר רצונם של העובדים להתאגד. מקובל?
    • מה בדבר הוספת שורה, "יצויין כי קטלוג בגדי החברה צולם בצורה מקצועית", תוך שמירת הקיים? זה שהקטלוג מקצועי (ואני לא מסכים, אך אין לי כוח לדון עוד) לא מבטל את החובבניות של כל הפרסומות ושל התמונות בשער אתר האינטרנט, ובכלל את כל הקטע של למצוא דוגמניות ברחוב ולצלמן באופן עצמאי. מחיקת הקטע תחטא לאמת. מקובל?
  • אם כל זה לא מספיק אתה רשאי להזמין בוררות. לדעתי - בזבוז זמן.
  • מה בדבר תגליתך בנוגע לרווחי החברה? נו, מה הקסם של צ'ארני?
  • בברכה, Pixie 21:26, 13 ינואר 2006 (UTC)

הערה בירוקרטית[עריכת קוד מקור]

אין להתשמש בתבנית "ערך שנוי במחלוקת" בלי שהתקיימו התנאים המפורטים בויקיפדיה:מלחמת עריכה. גילגמש שיחה 20:21, 12 ינואר 2006 (UTC)

לא השתמשתי בתבנית ערך שנוי במחלוקת, כפי שבוודאי שמת לב. עכשיו, כשאני חושב על זה, כדאי גם להוסיף את התבנית הזאת. כל התבניות אותן שמתי מתארות נאמנה את מצב הערך. עמית 20:23, 12 ינואר 2006 (UTC)
בוודאי שהתשמשת. שמת על הערך NPOV. גילגמש שיחה 20:28, 12 ינואר 2006 (UTC)

לבקשת עמית, אני מתחילה בבדיקת הערך והטענות.אורנה - ladypine 09:59, 14 ינואר 2006 (UTC)

גלובליזציה[עריכת קוד מקור]

לגלובליזציה (כלכלית, באופן ספציפי) יש הרבה היבטים. אמריקן אפרל יכולים לומר שהם מתנגדים לגלובליזציה, אבל בעצם הם מתנגדים להעברת עבודה למדינות מתפתחות מתוך מטרה לשלם שכר נמוך יותר לעובדים, עושק שמתבצע בחברות ביגוד רבות. זה לא נס שהם מתקיימים - רבים מן המעמד הבינוני ומעלה מוכנים לשלם יותר תמורת תנאי ייצור נאותים (למשל ביצי חופש, או מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים, או ביגוד שלא יוצר בסדנת זיעה). המעמד הנמוך בדרך כלל לא יכול להרשות לעצמו ולא מוכן לשלם על תנאי ייצור נאותים.

כמו-כן, הם לא מתיימרים להוריד את מחירי המוצרים ועל ידי כך לדאוג לציבור שלא יכול להרשות לעצמו לקנות יותר. הם מתיימרים לחולל מהפכה בנושא היחס לעובד, לא לצרכן. לכן אין להלין עליהם שאינם משווקים את מוצריהם במחירי רעב.

זמינות מידע באתר החברה[עריכת קוד מקור]

זמינות המידע על תנאי הייצור מהווה חלק חיוני מן התכנית העסקית של החברה. הציבור לא יהיה מוכן לשלם יותר על מוצרים שיוצרו בתנאי ייצור נאותים אם לא יהיה ברור לו שהחברה מתייחדת בתנאי ייצור נאותים. לחלק מהאנשים יהיה גם חשוב שיידעו שהם לובשים בגדים שיוצרו בתנאי ייצור נאותים - גם זו תווית חברתית. לכן כמובן שיש 30 קטעי ראיונות בנושא.

האם אופן ניהול זה אכן יעיל יותר או לא? לא ניתן לבדוק עובדה זו, זו רק טענה של החברה. אם רוצים להכניס מידע זה לערך יש לסייגו ככזה. אני לא הייתי מכניסה משפט כזה לערך כי לדעתי הוא שיווקי גרידא.

מקסיקו[עריכת קוד מקור]

הובהר לעיל שהתשלום הנמוך במפעל שנסגר היה לעובדים בחנויות הרשת. לא ברור לי מהדיון לעיל האם חנויות הרשת לא נכנסות (לפי הצהרת החברה) תחת מטריית תנאי הייצור הנאותים. ברור שהן לא נכנסות תחת מטריית "תחת גג אחד".

יחסי מין עם כפיפים[עריכת קוד מקור]

העובדה (לפי ההלכה, מכירים בכך שפיו של אדם אמר דברים מפלילים שזהו המקור היחיד להם כעובדה) היא שצ'רני קיים יחסי מין עם כפיפים. לטענתו יחסים אלו היו בהסכמה. עד כאן עובדות שיש לכלול בערך.

פיקסי, היכן יש סימוכין לטענה זו של צ'ארני?

האינטרפרטציה הצפויה באנציקלופדיה בשפה העברית עשוייה להיות כדלקמן: לפי החוק בארה"ב יחסי מין בהסכמה במקום עבודה, כולל עם כפיפים, אינם נחשבים כהטרדה מינית. בישראל יחסי מין עם כפיף, כלומר שעלולות להגרם בעיות כתוצאה מהמנעות מהם, נחשבים כהטרדה מינית, והסכמת שני הצדדים אינה רלבנטית. עם זאת, השיפוט המוסרי שמפעילים הקוראים על פעולותיו של צ'רני תלויות במערכת המוסר והחוק של הקוראים והמדינה בה הם חיים (לא בהכרח ישראל או ארה"ב). אנציקלופדיה צריכה להציג עובדות, ולא פירוש מוסרי סובייקטיבי לפי ערכיו של כותב המאמר (הרי ערכי הקוראים אינם מוכרים).

עם זאת, יש תביעה נגד צ'ארני על הטרדה מינית בהבט של הפיכת סביבת העבודה לבלתי נוחה לנשים, הבט המהווה עבירה על החוק האמריקאי, החוק היחיד הרלוונטי, מכיוון שצ'ארני גר בארה"ב. זה כן עניין אנציקלופדי (אף אם אקטואלי).

צילומים ודוגמניות[עריכת קוד מקור]

  • האם הסימוכין היחידים למקצוענות או חובבנות הצילומים הם דעותיהם של הויקיפדים?
  • האם החברה מתגאה בכך שצילומיה חובבניים?
  • האם יש סימוכין להעסקת צלמים מקצועיים (או להמנעות מהעסקתם)? העובדה שצלם אינו עובד בסוכנות צילום אלא מועסק ישירות על ידי המפעל אינה מפחיתה ממקצועיותו.

תנאי עבודה[עריכת קוד מקור]

אורי - היכן יש סימוכין לנתונים הבאים מדף השיחה?

  • הבגדים של א"א עולים פי שניים מבגדים מקבילים באיכותם.
  • העדר ביטוח פנסיוני בניגוד לעובדי UNITE

ביטוח רפואי[עריכת קוד מקור]

  • הביטוח הרפואי לא עולה 500$ אלא 416$ לאדם לשנה. החברה אינה טוענת כי זה ביטוח סמלי, כי הוא מסובסד, מה שנשמע סביר בהחלט בהשוואה למספרים המוכרים לי בארה"ב ובישראל.

אם יש נושא שנוי במחלוקת נוסף שהחמצתי, אנא ציינו זאת כאן.

תודה, אורנה - ladypine 12:31, 14 ינואר 2006 (UTC)

בהמשך לשאלות הבוררת[עריכת קוד מקור]

כמה הערות קטנות:

  1. גלובליזציה: כדאי לבדוק אם התווית "מתנגדים לגלובליזציה" אכן נכונה, כי לצד התנגדות א"א להעברת עבודות אל מחוץ לארה"ב, תמיכתם הגלויה והברורה באיזרוח מהגרים ממקסיקו היא דווקא צעד תמיכה מובהק בגלובליזציה (שהרי אין יותר גלובליזציה מתנועת עבודה חופשית -- צעד גלובליזציוני בהרבה מתנועת סחורות חופשית).
  2. מקסיקו: כדי להבהיר, היה מפעל שנסגר בעבר (ותנאי העבודה בו אינם ידועים ואינם רלוונטיים), וישנן בהווה חנויות של הרשת בהן התשלום לעובד נמוך יותר.
  3. הטרדה מינית: צ'רני מואשם בהטרדה מינית על–ידי שלוש נשים (ר' ידיעות כאן, כאן, כאן וכאן, וזו העובדה שצריך לציין, לדעתי. קיום יחסי מין בהסכמה או "בהסכמה" עם כפיפים אינו העילה לתביעה ולכן צריך להיות מובחן ממנה.
  4. מודעות: אין אזכור באתר לכך שהמודעות עשויות באופן לא מקצועי או על–ידי חובבנים, אך נעשה שימוש בצילומים שנעשו על–ידי עובדים במפעל או צ'רני עצמו. העיצוב הגרפי והאופן בו מוצגים התצלומים הוא מקצועי. זה פשוט סגנון מסוים של עיצוב, לא מודעות חובבניות. הרעיון של שימוש בדוגמנים לא מקצועיים או שונים מהמקובל הוא מגמה קיימת בעולם (ר' הקטלוג של קום-איל-פו בישראל, למשל).
  5. UNITE: אני מתרגם את הפסקה הרלוונטית מתוך הידיעה כאן: "השכר [בא"א] נע בין 10 ל-12 דולר לשעה, בהשוואה ל-7.5 עד 12 דולר ב"טים איקס," סדנת יונייט בהמשך הרחוב. וחלק מהעובדים בא"א מרוויחים עד 20 דולר לשעה בא"א. בטים איקס, עם זאת, יש חופשות בתשלום, דבר שבא"א רק החלו ליישם. ובא"א אין מערכת דירוג או פנסיה, אבל היא מציעה טיפול בריאות תמורת 8 דולר לשבוע וכיסוי דנטלי תמורת דולר לשבוע. בטים איקס, ההטבות הללו הם חלק מחבילת ההעסקה." ידיעה נוספת ברוח זו נמצאת כאן.
  6. מחירים: מתוך ידיעה באתר א"א (כאן): "אל הזירה נכנס צ'רני, ומוכר חולצות טי [פשוטות] במחיר של 3 עד 4 דולר בשוק שבדרך כלל משלם פחות מחצי המחיר. "אנשים מסתכלים עלי משונה, 'שלושה דולר לחולצת טי פשוטה! הם רגילים לשלם 1.4, 1.3, 1.2 דולר לחולצה," אומר צ'רני." רלף פון שוונץ 17:44, 14 ינואר 2006 (UTC)

תודה, אורי. שכחתי לציין כי פתרתי חלק מן הנושאים הבעייתיים (ואחרים שגיליתי שהם בעייתיים במהלך הבדיקה) בגוף הערך, עם הערות מפורטות בתקצירי העריכה. לנקודותיך:

  1. גלובליזציה - נפתר בטקסט עצמו.
  2. הטרדה - ציינתי את נושא ההטרדה בערך. הרפרנסים יוכנסו לערך. האשמות אלו חמורות בהרבה מדעת הקוראים על מתן ויברטור או העדר מכנסיים בראיון.
  3. צריך להכנס לערך. ראה גם את יתר העריכות שביצעתי באזור התנאים הסוציאליים.
  4. כדאי לשלב בערך. אף כי אין לי מושג מי קונה חולצה בדולר וחצי, הכי זול שמצאתי בארה"ב היה 2.5$, אבל אם צ'רני אומר הוא בטח יודע.

אשלים את העבודה מאוחר יותר.אורנה - ladypine 19:58, 14 ינואר 2006 (UTC)

מבחינתי סיימתי את הבדיקה, אני מקווה כי טיפלתי בכל הנושאים בהם היה דרוש לטפל. הסרתי את תבנית הבדיקה מן הערך. אם יש השגות נוספות - אני כאן.אורנה - ladypine 19:14, 23 ינואר 2006 (UTC)

תודה, אורנה. עמית 21:01, 23 ינואר 2006 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:12, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באמריקן אפרל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:16, 1 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באמריקן אפרל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:49, 7 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]