שיחה:אנרגיה פוטנציאלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך אינו ברור. כך למשל - חסרים בו ציוני משמעותן של האותיות השונות המוצגות בנוסחאות. לדוגמה, יש לציין לאחר נוסחה: כאן F הוא כוח, M היא מסה... ניתן לראות כיצד זה נעשה בערך "תאוצה" - וליישם בערך זה.

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

באחת הכותרות רשום: "הגדרה ע"פ מתן"... דווח על ידי: דור 213.57.104.172 00:49, 6 במאי 2015 (IDT)[תגובה]

ההשחתה שוחזרה, תודה. אביהושיחה 07:30, 6 במאי 2015 (IDT)[תגובה]


הסבר על התיקון שתיקנתי בנוסחה להפרש פוטנציאלים.[עריכת קוד מקור]

שיניתי את ההגדרה של פוטנציאל. בהגדרה הקודמת גבולות האינטגרל היו מ- r_i ל- r_f. קל לראות שזה לא נכון אם מציבים r_i שווה אינסוף, ובכוח מציבים את הכוח החשמלי של מטען נקודתי. היות והמסלול dl כיוונו מהנקודה ההתחלתית לסופית דהיינו מאינסוף פנימה, הרי שכיוונו הוא שלילי בציר ה- r והמכפלה הסקלרית שלו עם הכוח תיתן סימן מינוס, מה שיהפוך את כל התוצאה לשלילית בעוד היא אמורה לצאת חיובית.

להפוך את הגבולות זה גם לא נכון. ניתן לראות זאת אם נציב בכוח את הכוח שיוצר תיל אינסופי טעון, ונציב r_i שווה ל- R כלשהו, ונציב גם r_f שווה למיקום כלשהו שגדול מ- R. נקבל שהמסלול הוא לכיוון החיובי כך שמכפלתו עם הכוח נותנת סימן פלוס, אבל עם הגבולות ההפוכים נקבל בסוף תוצאה חיובית, בעוד הפוטנציאל שם אמור להיות שלילי.

הנכון הוא אינטגרציה מ- x_max ל- x_min, וכן בכל קואורדינטה. כך בעצם עושים אינטגרל מסלולי כשלא משתמשים בפרמטריזציה של המסלול.

GiladHirshfeld - שיחה 22:14, 4 במאי 2021 (IDT)[תגובה]