שיחה:אסכולת פרנקפורט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הנושא: טעות נפוצה בכתיבת שמו של ברכט אנא, המנעו מלכתוב "ברטולד". אין דבר ארכאי ושגוי מזה. שמו הוא Bertolt Brecht, ואין סיבה להפוך את הטעות הפונולוגית ("ברטהולד") לשגורה.

גם האנציקלופדיה העברית כותבת "ברטולד", אבל מצאתי גם מקורות שכותבים "ברטולט" - לא אכנס לוויכוח בעניין. דוד שי 07:59, 12 אפר' 2004 (UTC)
אז מה נכון לדעתך? ברטולד, ברטולט, ברטהולד ??
אני לא רואה בזה חשיבות גדולה מדי. בכלל נדמה לי שברכט לא היה שייך לקבוצה, ואבדוק זאת שוב ^^ דוד1 08:55, 12 אפר' 2004 (UTC)
מצאתי בביתי ספר מהעת האחרונה שבו נכתב השם "ברטולט", כך שאני מקבל כתיב זה, כפי שהעיר מי שפתח דף שיחה זה. דוד שי 10:06, 12 אפר' 2004 (UTC)

---

אני שמח שאתה מקבל את ההערה בעניין הטי"ת. בכל אופן, ברכט היה שייך גם שייך לאסכולת פרנקפורט. בכרך ב' של כתבי ולטר בנימין בעברית, אגב, תוכל לקרוא רשמים של בנימין משיחות עם ברכט (בנושא קפקא).

--Atzbacher 14:09, 13 אפר' 2004 (UTC)

ברכט היה בעל השקפות מרקסיסטיות ואולי גם מקורב חברתית לחוגי "אסכולת פרנקפורט". הוא דומה להם בפרט ביוגרפי נוסף כי גם הוא נמלט לארה"ב בתקופה נאצית ושב לאחר המלחמה לגרמניה המזרחית שם התקבל בזרעות פתוחות. אולם עם כל זאת הוא לא נמנה על אנשי המכון ומכל מקום הוא לא הקדיש את זמנו למחקר או להגות, כמו אנשי "אסכולת פרנקפורט" אלא כתב מחזות.

אנטישמיות וויקי אנגלית[עריכת קוד מקור]

העברתי את הקישור לויקי האנגלית לסוף ולמרות שהערך מבוסס עליו לדעתי יש למחוק אותו לפי שעה. בערך ישנה הפנייה לאחד קוין מקדונלד המוצג כמומחה אבל למעשה אינו אלא אנטישמי. אני מתכוון להעלות את הנושא במזנון כדי לדון בעניין. לפי שעה, עלינו להזהר מאוד בהמלצה על הערך האנגלי כאן. אורי 20:51, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

F16 שינתה את הקטגוריה מקטגוריה:מדעי החברה לקטגוריה:סוציולוגיה. לטעמי זו טעות. אין ספק שההשפעה של האסכולה ניכרת במיוחד בתחום הסוציולוגיה, אבל היא השפיעה על כל תחומי מדעי החברה - מפסיכולוגיה (פרום) ועד תקשורת (כתבים מסויימים של אדורנו, של הורקהיימר ושל בניימין). נדב 12:48, 31 ינואר 2006 (UTC)

שני הערות לגבי "האישיות הסמכותנית"[עריכת קוד מקור]

שני הערות\דגשים לגבי מה שמכונה "אישיות סמכותנית": א. חשוב להדגיש שהאישיות הסמכותנית אינה דבר מולד, אלא תוצאה של כוחות חברה וכלכלה שגרמו לכך שדוקא במקומות וזמנים מסוימים לאורך ההסטוריה נוצר אופי כזה לחלקים גדולים בחברה. ב. מה שלא הזכרת כלל בדבריך על האישיות הסמכותנית, זה שהיא משלבת מזוכיזם יחד עם סאדיזם. אותם האנשים שנכנעים לסמכות חזקה גם דורשים משהו חלש להכניע אותו. (לדוגמא: היטלר הכניע את ההמון לסמכותו, ובמקביל סיפק להם עליונות וסמכות כלפי עמים אחרים מתוקף היותם ארים. לכל אישיות כזאת יש צורך להיכנע לחזק ולשלוט על חלש. גם היטלר עצמו נכנע בפני הטבע וכוחות ההשרדות שהוא העריץ.)

אני מסכימה איתך שיש צורך לפרט עוד על האישיות הסמכותנית. לדעתי, לא כאן המקום לעשות זאת. המקום הנכון הוא בערך נפרד, כמו בוויקיפדיה האנגלית. אם יהיה לי זמן, אני אתרגם את הערך Authoritarian personality מהאנגלית. או שאם יש לך זמן, אתה מוזמן לתרגם אותו, או לכתוב אותו מחדש. עפרה הוד - שיחה 16:38, 27 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

ביקורת כנגד "אסכולת פרנקפורט"[עריכת קוד מקור]

"אפשר גם להתפלא מדוע לא היו נשים בין חברי אסכולת פרנקפורט". מה לגבי הרטה הרצוג ??? מומלץ לקרוא את המחקר שלה בנושא אופרות סבון שמהווה אחד מעמודי היסוד של אסכולת פרנקפורט.

משוב מ-1 בדצמבר 2012[עריכת קוד מקור]

יש ביקורות הרבה יותר חריפות ומענינות נגד אסכולת פרנקפורט 93.172.15.174 23:02, 1 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

אתה מוזמן לשתף ולפרסם !