שיחה:אפי איתם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסעיף בפוליטיקה[עריכת קוד מקור]

מכיל לדעתי עושר של אינפורמציה שאינו רלוונטי לאפי איתם, וכדאי לקצץ מעט. אבינעם 22:55, 17 פבר' 2005 (UTC)

גלגול עיניים[עריכת קוד מקור]

  1. "בתקופת פינוי ימית, לא הוצבה פלוגת החי"ר שהוא עמד בראשה, בניגוד לפקודה הראשונית שניתנה בתהליך הפינוי."
  2. "נקשר שמו בפרשיות של הכאת פלשתינים"
  3. "ננזף איתם על ידי הרמטכ"ל אהוד ברק בגין חשד למעשי אלימות בלתי חוקיים בתושבי עזה שבוצעו על ידו ובהוראתו."

מישהו מוכן להסביר לי מה זה אמור להביע? מה הערך האנציקלופדי של משפט מס' 1, מלבד רמיזה מגעילה (וחסרת בסיס) על כך שמפקדיו חשדו בו שיפעל בניגוד לפקודות ממניעים פוליטיים? מה הערך של משפט 2? גם שמו של רבין "נקשר" בכך, אז מישהו יעיז לציין זאת בערך עליו? יש הבדל בין "נקשר" ל"הורשע". הורשע - לאנציקלופדיה. נקשר - לעיתונים. משפט 3: ננזף בשל חשד? בשל חשד??? איפה אנחנו חיים? בטח ציטטו את זה מאחד המקורות המהימנים הבאים: מעריב, ידיעות או הארץ (אולי ערוץ 2). רבותי: אלו משפטים שכל יעודם הטלת רפש. הם לא מחזיקים מים.--עמית אבידן 20:08, 19 אפר' 2005 (UTC)

אני מקבל בדוחק את הערות 1 ו-2, אך איני מקבל את הערה 3, ולכן החזרתי את המשפט. בהנחה שהעובדה המתוארת במשפט זה נכונה, הרי ראוי לכתוב אותו באנציקלופדיה, ואת הטענות יש להפנות לאהוד ברק, לא לכותבי האנציקלופדיה. מובן שאם המשפט אינו נכון עובדתית יש להוציאו, אך לא זה נימוקו של עמית. בעניין הערה 2: בערך רבין מצויינת הנחייתו "תשברו להם את העצמות". דוד שי 04:27, 20 אפר' 2005 (UTC)
אני הוספתי את 2 ו3. המקור הוא, בין השאר, זה.
בקשר ל2. אם היו כתבות בעיתונים על זה ששמו של רבין נקשר, אם גורם רשמי (כמו מצ"ח) היה פותח בחקירה בעקבות הקישור, אם התובע הרלונטי (כמו הפרקליט הראשי במקרה זה) היה מוצא לנכון לנזוף ברבין, אז ודאי שחייבים לכלול את זה בערך עליו.
בקשר ל3. זה ההבדל בין מערכת "הצדק" הצבאית, לזו האזרחית. אני מניח שרובנו נתקלו במערכת "הצדק" הצבאית בשלב זה או אחר, שם חשוד הוא אשם עד שהוכחה אשמתו. למחוק נזיפה של הרמטכ"ל, שבאה בעקבות הוראה של הפרקליט הראשי הצבאי (שאגב, עמדה בניגוד גמור לאינטרס של הרמטכ"ל), זה פשוט העלמת עובדות. תנו לעובדות לדבר בעד עצמן. יפתח 06:34, 20 אפר' 2005 (UTC)
יפתח אני יודע שהמקור זה אתר החדשות של msn. אתרי חדשות אינם אמינים בעיני. שים לב לבעיה שיש פה: "שבוצעו על ידו". זוהי האשמה בפשע, ואם לא הוכחה מעל לכל ספק אשמתו, על פי חוקי המדינה, הוא חף מפשע, ואל לה לויקיפדיה להוציא דיבתו רעה.--עמית אבידן 19:59, 20 אפר' 2005 (UTC)
חוץ מזה: עם כל הטענות כלפי המערכת הצבאית, נראה לי לא סביר שאדם יקבל תא"ל שנתיים לאחר נזיפה. היתכן שיצאה הכחשה לידיעה זו אך היא אינה מתפרסמת פה?--עמית אבידן 20:06, 20 אפר' 2005 (UTC)
  1. זה לא ידיעה, אלא סקירה, יש הבדל. אם יש לך מקור אמין יותר, הבא אותו בבקשה, אתרי חדשות מכובדים יתקנו סקירות שכאלה, אם לא מתוך אהבת האמת, אז מפחת התביעה המשפטית.
  2. "בחשד שבוצעו על ידו", להוריד מילה כזו שה הוצאה מהקשר.
  3. לפי חוקי המדינה הוא חף מפשע, נכון, ואף אחד לא כתב אחרת. לפי כללי הצבא הוא נזוף, וזו עובדה שלא סותרת את הראשונה.
  4. ובלי קשר, בבית משפט אדם הוא חף מפשע עד שהוכחה אשמתו בבית משפט, באנציקלופדיה, אפשר לכתוב גם על אדם שלא הוכחה אשמתו בבית משפט. האם יש לך בעיה להגיד "סטלין הוא רוצח המונים"? הרי הוא לא הועמד למשפט, וודאי שלא למשפט צודק.
  5. כשנכתב בויקיפדיה שהרמטכ"ל נזף באיתם, זה לא הוצאת דיבתו של איתם ולא של הרמטכ"ל, זו אמירת אמת.
  6. קידומו של איתם לתת אלוף עוקב כל זמן שהחקירה היתה פתוחה, אז הפוליטיקאים (מהמחנה שאסור לקרוא לו ימין, אז נקרא לו לא-שמאל) קראו לו דרייפוס. כשהחקירה נסגרה עם נזיפה ללא משפט, הרמטכ"ל רצה לקדם אותו כמה שיותר מהר. כשהוא קידם אותו, הייתה תביעה לבית המשפט העליון כנגד הקידום. תביעה שנדחתה בגלל השנתיים האלה.
  7. אני מצטער לומר את זה, אבל אני מספיק מבוגר לזכור את הדברים, ככה זה היה.
  8. הצגת הדברים ככה באמת מחמיאה לאיתם יותר משהוא ראוי, אם היה לי אפשרות לקשר לכתבות המקוריות על פרשות גבעתי, או לנאומיו של איתם על פרדסים ושאר ירקות, הערך היה נראה הרבה פחות טוב. אם יש למישהו זמן, הוא מוזמן ללכת לארכיון ולחפש.
  9. ואם נזכרת ברבין, למחוק את פרשת גבעתי מהערך של איתם זה כמו למחוק את פרשת הדולרים מהערך של רבין, או למחוק את קו 300 מהערך של יתום, גם שם לא היתה הרשעה פלילית.
יפתח 21:10, 20 אפר' 2005 (UTC)

ההתנגדות לאלימות[עריכת קוד מקור]

שוב ושוב מציין הערך את גישתו של איתם שיש להימנע מאלימות בעת ההתנגדות לפינוי גוש קטיף. כל הכבוד לו, אבל החזרה על כך מייגעת את הקורא. רצוי לצמצם כפילות זו. דוד שי 18:34, 5 פברואר 2006 (UTC)

שחזור תמוה[עריכת קוד מקור]

לא ברור לי מדוע Hidro נחפז לשחזר את עריכתי. אינני רואה הבדל מהותי בין הגרסאות, וגירסתי מנוסחת טוב יותר. דוד שי 18:41, 5 פברואר 2006 (UTC)
אני שחזרתי בדיוק באותו זמן שאתה שיחזרת אני התחלתי לכתוב בסביבות 2030 ולא ראיתי את ערכיתך אולם בדבר כיצד נפצע אפי איתם זה עדין לא ברור ביום שישי בחדשות הערב שבערוץ 1 נטען על ידי המשטרה בגיבוי של צילום וידיאו שאפי איתם נפגע מאבן שנזרקה מאחוריו ולא נראו סוסי משטרה באזור . Hidro 18:57, 5 פברואר 2006 (UTC)

מדוע הוחלפה התמונה?[עריכת קוד מקור]

בכל ערכי חברי הכנסת מופיעות (או לפחות אמורות להופיע) התמונות מאתר הכנסת. יש בכך הגיון, שכן בצורה כזו אנחנו משתמשים בתמונות ממקור ממשלתי אחיד. ראיתי כעת שמת'נייט החליף את התמונה בתמונה מאתר האיחוד הלאומי. הבעיה בכך היא שכעת יש לנו שתי תמונות ממקורות שונים, תחת טענת שימוש הוגן, וזה לא הוגן (למה שלא ניקח שלוש, או ארבע, או את כל התמונות שנמצא?). אנחנו צריכים להשתמש בתמונות מאתר הכנסת וזהו. ערןב 19:10, 5 פברואר 2006 (UTC)

מה לא הוגן? התמונה של הכנסת לא הייתה הכי מכובדת ולכן החלפתי אותה בתמונה יותר מכובדת. "שימוש הוגן" אולי אומר שאני לא יכול להשתמש בתמונה מטעם הכנסת בערכים אחרים, אך ברור שזה לא אומר שאסור לי להשתמש באותו ערך בתמונות אחרות ממקורות אחרים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:21, 5 פברואר 2006 (UTC)
לא הוגן זה שסביר שעכשיו עלינו למחוק את התמונה הנוספת. בזה שאתה מעלה תמונה נוספת אתה סתם יוצר בלאגן - השתדלנו לשים בכל ערכי חברי הכנסת תמונות מאתר הכנסת, עם תבנית שתאפשר לנו גישה נוחה אליהן במקרה הצורך. ערןב 19:31, 5 פברואר 2006 (UTC)
לא נכון. הטיעונים שלך קטנוניים ולא לעניין. אני לא רואה מדוע "שימוש הוגן" דורש מחיקת אחת מהתמונות. שתיהן יכולות להתקיים יחדיו. אני לא מבין מדוע נוצר בלאגן גדול, סה"כ לתמונות אתר הכנסת יש רק תבנית עם רישיון ולמיטב הבנתי תבנית הח"כ הרגילה לא מגבילה את התמונה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:39, 5 פברואר 2006 (UTC)

תיקון קטן שעשיתי[עריכת קוד מקור]

בס"ד היי חברים! תיקנתי את הקישור לערך ערביי ישראל, שהיה שגוי מקווה שזה בסדר. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 17:57, 9 מאי 2006 (IDT)

אני חושב שהכוונה היתה סוגריים ולא קיצור שבור בכל מקרה תיקנתי Hidro 18:46, 9 מאי 2006 (IDT)
בס"ד תודה על התיקון, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 10:17, 10 מאי 2006 (IDT)

עיתוניזציה[עריכת קוד מקור]

החלק שהוסף על שליט וקריאותיו של איתם זה ממש עיתוניזציה של הערך שלו (כולל חלקים אחרים בערך) והוא ממש מיותר. אפשר להזכיר את זה במשפט, אך כרגע זה ממש נראה מגוחך. לא צריך להכניס לערכי פוליטקאים כל קריאה פוליטית שהם קוראים - הערך הזה נראה כמו עמוד הבית של איתם והודעותיו לעיתונות ולא ערך אנציקלופדי. אסף 11:30, 1 יולי 2006 (IDT).

הערך צריך קיצוץ מסיבי הוא נראה כמו יומן או בלוג .Hidro 19:26, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
יותר כמו אתר הבית של אפי איתם מאשר ערך אנציקלופדי. אסף 19:56, 11 בספטמבר 2006 (IDT).[תגובה]
אינני רואה שום צורך לקצץ בערך, שמאפשר לקורא לקבל תמונה בלתי-אמצעית של איתם ולשפוט בעצמו. וכבר אמרו חכמים ש"המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם". ציטוטיו בנושא ההתנתקות הכרחיים כי הוא היה ממנהיגי המאבק והקו המתון בו, ובדיעבד אף חזה את אירועי עמונה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:59, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
ערך אמור להכיל תמצית על הבן אדם לא מידע גולמי. Hidro 21:17, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
קראתי את הערך, וקיצצתי לא יותר ממשפט או שניים. לא מצאתי צורך לקצץ יותר, ולטעמי זה ערך שנותן תמונה ראויה של האיש, להבדיל מהערכים האנורקסיים המוקדשים למרבית חברי הכנסת. אם מישהו חש צורך בקיצוץ, ראוי שיצביע על פסקה ספציפית, וינמק מדוע היא מיותרת. טענות כלליות לא יקדמו אותנו. דוד שי 21:31, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
לא חסרות דוגמאות. לא צריך לספר את ההיסטוריה של מדינת ישראל בערך הזה:
"בעקבות רצח 135 ישראלים בפיגועי טרור בחודש מרץ 2002, הכריז אריאל שרון על מבצע חומת מגן שבו נכנס צה"ל (החל מ-29 במרץ 2002) למרכזי טרור בגדה (ג'נין, שכם, רמאללה, בית לחם ושאר הערים הפלסטיניות) ונלחם מבית לבית במחבלים, במטרה למגר את תשתיות הטרור. במבצע נהרגו 29 חיילים ומאות מחבלים פלסטינים. בעקבות מבצע חומת מגן ופעולות צה"ל שבאו אחריו החלה ירידה הדרגתית בטרור ועלייה ניכרת בכמות הסיכולים המוצלחים. עקב כך, הצטרפה המפד"ל ב-8 באפריל 2002 לממשלת שרון הראשונה, ואיתם כיהן ראשית כשר בלי תיק, והחל ב-18 בספטמבר 2002 כשר התשתיות הלאומיות."
בסה"כ רוצים להגיד שאיתם התמנה לשר בלי תיק והמפד"ל הצטרפה לממשלה. האם יש צורך לתת את כל ההיסטוריה של המדינה באותו הזמן? האם פירוט של כל מרכזי הטרור בגדה הוא הכרחי? האם יש צורך ברוב הפסקה הזאת? אז כמובן שאפשר להגיד שצריך להראות את הרקע לכל פעולה שאיתם עשה בחיים שלו, כדי להבין את המניעים, אך זה בהחלט מוגזם ואפשר לקצץ את זה לשני משפטים.
האם פסקה כמו הפסקה הבאה היא הכרחית לערך שלו? זו בסה"כ תגובה שלו לטענה שלא קשורה ישירות אליו, ולא באמת רלוונטית לערך אנציקלופדי:
על הטענה שהועלתה בתקשורת, שלא הייתה אלימות בגלל הכמות הרבה של כוחות הפינוי, השיב: " לא נבהלנו משפעת השוטרים והסוסים, זה מצחיק לחשוב שציבור כמו שלנו, שנעריו קלי רגליים ובחוריו מלומדי מלחמה ואנשיו ונשותיו צלוקי פצמ"רים, מטענים וקברים פעורים, ייבהל מעימות פיזי עם שוטרים. הטענה הרדודה והרעה הזו מחטיאה את העיקר, ולכן גם כל-כך מסוכנת."
לא חסרות דוגמאות, והדוגמא על התגובה שלו לטענה של התקשורת, כלל לא רלוונטית בערך אנציקלופדי - הערך הזה בהחלט דומה יותר לבלוג של חבר הכנסת (בנוסף לכך ששליש מהערך הוא ציטוט של קטעים מתוך ראיון שנתן) מאשר ערך אנציקלופדי והוא לא מבדיל בין עיקר וטפל. אסף 21:42, 11 בספטמבר 2006 (IDT).[תגובה]
את עניין חומת מגן קיצרתי כדבריך. בעניין הציטוט מדבריו, זה שהבאת ואחרים - מהו חבר כנסת מהאופוזיציה אם לא אוסף המילים שאמר? כל זמן שהציטוטים משקפים את עולמו, אינני נחפז לקצצם. דוד שי 22:01, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

מאיפה המידע על הירידה בכמות האבדות בתקופתו? צריך מקור למידע שהוסף. 82.81.211.190 20:56, 12 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

? 82.81.211.190 13:24, 26 בינואר 2007 (IST).[תגובה]

חשוב לציין שאפי איתם אמר כי הוא מעדיף לעבור לליכוד מאשר למפלגת ימין שמתגבשת של האיחוד הלאומי והמפד"ל? לדעתי יש צורך לציין,כי כפי שזה נראה כעת כמו שהוא אמר לראשי הסיעות האיחוד הלאומי-מפד"ל נראה כי הוא יצטרף לליכוד (ע"פ ynet) והנה המבזק:

02/11/2008 20:50

מבזקים

ח"כ איתם: לא אצטרף למפלגת הימין החדשה - רוצה לליכוד

חבר הכנסת אפי איתם הודיע לראשי סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, המתכננים איחוד לכדי מפלגת ימין אחת, כי אין בכוונתו לצרף אל הרשימה המאוחדת את מפלגתו אח"י.


איתם נימק את סירובו בכך שהמפלגה החדשה תישאר דתית ולא פתוחה לכל הזרמים, וכן בכך שחברי הכנסת שלה לא ייקבעו באמצעות פריימריז, אלא באמצעות ועדה מסדרת. איתם אמר כי בכוונתו להצטרף לליכוד.


(אטילה שומפלבי)

לדעתי חשוב לציין את מעברו הצפוי של איתם לליכוד ואתם דברים אלו ולשים גם קישור להודעה הלא-רשמית שלו: [1]..

מקווה שתציינו זאת בערך.

אני מעדיף לחכות עד שהכל יהיה סופי וסגור, ולא תלוי באוויר. כל איתם לא התפקד עדיין לליכוד עדיף להימנע מספקולציות. בברכה, MathKnight הגותי 22:32, 2 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]
אני מסכים, ראו גם את זה. עידושיחה 22:33, 2 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

חסרה השנה במספר תאריכים[עריכת קוד מקור]

לדוגמא:

ב-7 באוקטובר, הצליחו איתם וחייליו לבלום טור טנקים סורים מלחדור לנאפח, באמצעות 3 רקטות נ"ט מדגם בזוקה ומקלע כבד.

נכון שידוע לכולנו שמלחמת יו"כ היתה ב-1973, אבל בכל זאת...


ב-9 בפברואר הודיעו האיחוד הלאומי והמפד"ל על יצירת "רשימה יהודית לאומית מאוחדת".

באיזו שנה?!


ב-7 במרץ האשים איתם את הח"כים הערביים בהסתה

שנה?!


ב-19 במרץ, על רקע פרסום דו"ח מוסאוא,

שנה?!

מפלגת אח"י[עריכת קוד מקור]

שום אזכור לגבי מפלגת אח"י שעומד/עמד בראשה? האמת שאין לה שום אזכור בויקיפדיה.. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

מפלגת אח"י קיימת בהחלט. הערך במתכונתו הנוכחית משתמש בשם הישן "ציונות דתית לאומית מתחדשת". ‏DGtal23:32, 2 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]
אני חיפשתי אח"י והגעתי לאונית חיל הים. אולי כדאי לקשר את הערך אח"י הן לאוניה והן למפלגה? דתי_ברשת - שיחה 07:50, 3 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

סערות בעקבת הראיון[עריכת קוד מקור]

אם היו סערות כאלו, כדאי לציין מה הן היו. אולם אם הן היו סערות בכוס תה, אין להן מקום כאן ואפשר גם לא לספר שהיו סערות. בקיצור, לכתוב שהראיון עורר סערה זה דרך להגיד שהוא לא מצא חן בעיני מאן דהו, ולא זו הדרך. יעקב - שיחה 00:59, 3 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

מה זה "מתגברים"?[עריכת קוד מקור]

מוזכר שם איזה מאבק עם "מתגברים". מה זה בדיוק? 212.150.73.89 14:10, 14 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

"מתגברים" הוא הכינוי שנתנו מתנגדי ההתנתקות לאלפי הצעירים שהסתננו לגוש קטיף ויישובי צפון השומרון על מנת ליצור מסה של מספר רב של אנשים, שתקשה על כוחות הביטחון את הפינוי ואולי אף תצליח למנוע אותו. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 14:43, 14 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
אני הייתי שם, ואף אחד לא קרא לנו "מתגברים". הכינוי המקובל היה "שב"חים", וכך גם נקרא הספר "סיפורו של שב"ח". אני-ואתהשיחה 14:52, 14 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
המונח היה קיים בזמנו, ראה למשל כאן (חיפוש בגוגל לא ממש יעזור כי הוא לא יכול להבדיל בין metagberim (מה שאנו רוצים) לבין mitgabrim (פועל)). בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 14:59, 14 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
רק להבהיר: ה"מתגברים" לא היו תושבי ההתנחלויות שיועדו לפינוי. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 16:35, 14 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

הערך ארוך ועמוס בפרשנויות ופרטים שחלקם אינם קשורים לערך זה. ערכתי מעט. כמו כן סיכום הראיון עם שביט לא צריך להופיע בצורה כזאת בערך ועל כן הועבר לכאן. ניתן אולי להוסיף פרק על עמדותיו ובו מובאות וציטוטים מהראיון. דרך - שיחה 10:39, 21 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

הראיון עם ארי שביט[עריכת קוד מקור]

במישור הפוליטי-מדיני אמר איתם כי:

  • יש לצאת למלחמת חורמה בטרור הפלסטיני וכן להעמיד את ערפאת ואת ההנהגה הפלסטינית למשפט בירושלים על פשעים נגד האנושות.
  • על יאסר ערפאת אמר: "אני רואה פה דבר מוסרי. אומרים שהכיבוש משחית. אני אומר שאי מלחמה ברוצחים משחיתה. כאשר רוצח המונים יושב ברמאללה ונהנה מסוג של חסינות זו שחיתות. הרי האיש הזה הוא רוצח. רוצח רוצח רוצח. אז צריך לקחת אותו ולהעמיד אותו לדין. במה הוא שונה מאייכמן? במה? אני לא הייתי נבהל אם היו דנים אותו לתלייה".
  • איתם אמר גם שיש לכבוש מחדש את כל שטחי A, ובכללם את שכם
  • איתם שלל הקמת ישות מדינית נוספת ממערב לנהר הירדן. פתרון בעיית הפליטים הפלסטינים צריך להיעשות לדעתו במסגרת פתרון אזורי כולל, שבו ירדן ומצרים יתרמו משטחיהן ליישוב הפליטים הפלסטינים וייקחו את חסותן עליהם. כל הפלסטינים יקבלו אזרחות ירדנית ושם הם צריכים לממש את שאיפותיהם הלאומיות.
  • בעקבות אירועי אוקטובר 2000 התבטא איתם בחריפות נגד ערביי ישראל:
    "... אני אומר שההנהגה של המיעוט הזה (ערביי ישראל) מביאה אותו לבגידה בברית שכרת עם מדינת ישראל. ממש בגידה. לכן, אם לא נציב בפני ערביי ישראל תמרור הם עלולים לחצות קווים שאחר כך, כאשר נצטרך לסמן אותם מחדש, ניאלץ לעסוק במאבק קשה מאוד עם אנשים שהם אזרחי המדינה".
    "אני אומר שערביי ישראל הם במידה רבה הפצצה המתקתקת מתחת לכל הסדר הדמוקרטי והישראלי שבתוך הקו הירוק. כבר היום בגליל ובנגב נוצרת אוטונומיה דה פקטו שלהם אשר עלולה להפוך את מדינת ישראל שבפועל לבועת גוש דן... לכן אני אומר שבפני מדינת ישראל עומד כאן איום קיומי המתאפיין בכך שהוא איום חמקני. ואיומים חמקניים טבעם שהם דומים לסרטן. סרטן זה סוג של מחלה שרוב האנשים שמתים ממנה מתים בגלל שהאבחון היה מאוחר מדי. כאשר מבינים את גודל האיום כבר מאוחר מדי לטפל בו".
    דברים אלה עוררו סערה זוטא, למרות דברי הבהרה של איתם בהמשך הראיון.

בראיון דיבר איתם גם על אמונתו. הוא חזר בתשובה בעקבות מלחמת יום הכיפורים ונהפך לאדוק באמונתו. בין השאר אמר:

  • "(עולם בלי יהודים הוא) עולם מת. בלי היהודים העולם לא יכול לחיות. זה כמו לומר לאדם תחיה בלי נשמה. תהיה מכונה, תהיה רובוט. עולם בלי יהודים הוא עולם של רובוטים. עולם מת"
  • מדינת ישראל היא מדינתו של הקדוש ברוך הוא
  • מדינת ישראל לדעתו היא ראשית צמיחת הגאולה של עם ישראל
  • איתם סיפר על תחושת האחריות שלו ועל ההשגחה האלוהית עליו, שממנה נובע שעליו לפעול להצלת עם ישראל. הוא הביא כאנקדוטה את תשובתו לאשתו לעתיד עילית בגיל 18 כאשר שאלה "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?" והוא ענה "להנהיג את עם ישראל." הוא סייג את הדברים באותו משפט והסביר שאינו מרגיש כאילו השגחה אלוהית בחרה אותו במיוחד למשימה. עם זאת, בעקבות חלקים אלה של הראיון החלו גורמים בשמאל להאשים את איתם במשיחיות עצמית.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:38, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

תבנית חייל נפרדת[עריכת קוד מקור]

במספר דיונים נפרדים, כולל שיחה:מירי רגב והחלטה מפורשת בדיון במזנון ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 397#הזנת מידע כפול בערכים נקבע שתת-אלוף היא דרגה בכירה מספיק כדי שתהיה לה תבנית חייל נפרדת. לא ברורה ההתעקשות של ערן לאחד את התבניות בניגוד להחלטה. בכל מקרה, יש לחזור לגרסה היציבה של משתמש:Itaygur "(גרסה יציבה מ־21:31, 23 בנובמבר 2018 מאת Itaygur)" בורה בורה - שיחה 01:04, 26 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

לא נקבע שתת אלוף "מספיק כדי שתהיה תבנית חייל נפרדת". הנושא נדון גם בשיחה:ענת ברקו (ובמקומות נוספים) ובדרך כלל אנחנו שואלים האם יש חשיבות עצמאית לקריירה הצבאית, מה חלקה ביחס לקריירות אחרות, ומה התוכן הנוסף שהתבנית מוסיפה לערך כדי לבחון בצורה פרטנית האם צריך זה. כאן כנראה שיש חשיבות לקריירה הצבאית אבל הקריירה כח"כ בולטת יותר, והקריירה הצבאית לא מתוארת בצורה ארוכה מדי שמחייבת הפרדה. ערן - שיחה 08:07, 26 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
ודאי שנקבע. וכתב משתמש:נרו יאיר בסיכום הדיון במזנון: "שלושתם כן, וגם מקרים כמו מוטי יוגב ומירי רגב. אדם שמגיע לדרגת אל"מ משקיע בזה עשרות שנים, וזה שווה תבנית.". וכאן האיש הגיע לדרגת תת-אלוף ביחידות שדה. התעקשת בדיוק כך גם אצל מירי רגב ורוב מוחלט לא הסכים אתך. ולה יש קריירה ציבורית הרבה יותר מהצבאית. כל קצין מאל"מ ומעלה, בטח מח"ט, יקבל תבנית נפרדת. זו הההחלטה ועליך להשלים איתה. ענת ברקו היא דוגמה לא ראויה, רק סגן אלוף ולא ביחידות שדה. איתם היה מפקד חטיבות רגלים ומפקד עוצבות. כיוון שהקריירה כשר בולטת יותר, תבנית מנהיג תבוא ראשונה, כפי שעשיתי. בורה בורה - שיחה 08:39, 26 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
כמו שציינתי בדיונים בערכים נוספים, אני בעד האפשרות של תבניות נפרדות. ביחוד במקרה זה של אפי איתם שהגיע לדרגת תא"ל (ענת ברקו עם כל הכבוד הגיעה רק לדרגת סא"ל, שאפילו לא מצדיקה ערך בזכות עצמו) ולפיכך מן הראוי שתהייה לו תבנית חייל נפרדת. Itaygur - שיחה 15:46, 26 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
תודה. הפרדתי כפי שסוכם. בורה בורה - שיחה 09:28, 27 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
נרו יאיר כתב את דעתו לגבי אל"מ, זה בוודאי לא סיכום של דיון שבו אף אחד לא הציע להגדיר זאת ככלל. בכל אופן זה מקרי גבולי כי יש די תוכן בפרק הקריירה הצבאית. אם רוצים להציג את זה כתבנית נפרדת היא צריכה להופיע בפרק המתאים של הקריירה הצבאית ולא בפרק הקריירה הפוליטית. ערן - שיחה 21:47, 27 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
זה בהחלט סיכום גם אם ההוא לא מקובל עליך. הוא מופיע תחת פרק סיכום דיון במזנון. שלא לדבר על הצבעת מחלוקת בעזר ויצמן. תתרגל להשלים עם החלטות הרוב גם אם הן לא נוחות לך. בורה בורה - שיחה 22:39, 27 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

עימוד תבניות לימין[עריכת קוד מקור]

ללא כל קשר לשאלה אם יש שתי תבניות או לא, אני נגד עימוד התבנית לימין. מעבר לזה שזו פגיעה אסטתית וזה מראה לא עקבי ביחס לערכים אחרים, הפרק על הקריירה הצבאית כעת לא קריא בגרסת ניידים (אם אתם גולשים במחשב, מוזמנים להפעיל את הגאדג'ט שמראה איך זה נראה בנייד).
ערן, אני מבקש שתחזיר את הערך לגרסה יציבה. Dovno - שיחה 00:02, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

זה בלתי נסבל לחלוטין. פתחתי הצבעת מחלוקת כדי לעקר כל רעיון עתידי כזה. בורה בורה - שיחה 00:21, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
צריך ליישר לשמאל, ובזה תתייתר גם ההצבעה ובא לציון גואל. נרו יאירשיחה • כ' בטבת ה'תשע"ט • 00:52, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
Dovno: סידרתי את זה באופן אחר שבו הקריירה הצבאית תופיע בפרק הנכון ולא תדחק מטה. ערן - שיחה 01:03, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
תודה! Dovno - שיחה 01:08, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
לא מקובל, בטח ללא דיון. נקבע בדיונים בעבר שאין מסתירים מידע בתבנית מנהיג. התבנית שונתה לאחרונה כדי לצמצם את מספר השורות לכל תפקיד ואין מנדט להעלמה כוללת של המידע. גם בגרסה הלא מוסתרת תבנית חייל היא מול הקריירה הצבאית פחות או יותר. סטייה של כמה שורות אינה משמעותית. יש להחזיר את התבנית הלא מוסתרת, כמקובל בערכים אחרים. בורה בורה - שיחה 09:15, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
משתמש:Itaygur, הצבעת המחלוקת שיזמנו נסגרה על ידי ערן. האם מקובל עליך המראה הלא תקני הזה של מידע מוסתר? משתמש:Dovno, האם כשאתה אומר "תודה" אתה מתכוון רק שנפתרה בעיית העימוד לימין או שאתה מקבל גם את הסתרת המידע מעיני הקוראים שמסתמא חלק מהם גם לא יודע שצריך לפתוח את ההסתרה? בורה בורה - שיחה 12:50, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
ממש לא נראית האפשרות הזו של מידע מוסתר. 1. זה מכוער. 2. לא כול הקוראים יצליחו להבין שעליהם ללחוץ על "הצגה" כדי לפתוח. 3. ואם הם כבר הבינו, זה ממש מסרבל. 4. לא מבין בשביל מה זה טוב? מה זה חוסך לנו? Itaygur - שיחה 14:41, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
אני בעד הסתרת המידע באופן שישנו כרגע, אבל בתנאי שכך ינהגו גם אצל שאר השרים. אולי לא בתפקידי ראש ממשלה ושרי ביטחון וחוץ, אבל כל השאר. כולל כולם. נרו יאירשיחה • כ' בטבת ה'תשע"ט • 15:06, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
נרו יאיר, כשאתה אומר "בתנאי שכך" משמעו שיש להעביר החלטה כוללת מסודרת במקום ציבורי ולא להתלבש על ערך פרטני מסוים ולהחליט על מראה חריג ללא דיון. דעתך לגיטימית, תוכל להעלות אותה לדיון. עד אז יש ליישר קו עם המקובל. סתם שאלה, שר המשפטים זה לא מכובד מספיק? והנשיא כמו אצל ראובן ריבלין? ויו"ר הכנסת? ואז תהיה לנו תבנית "ריצ'רץ'" של מוסתר / נגלה. איתי סיכם יפה למה זה רע. בורה בורה - שיחה 17:23, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
נכון, נשיא זה תפקיד חשוב, אולי גם יו"ר הכנסת, לא שר המשפטים. איפשהו צריך לשים קו. כן, חלק מהמידע צריך לדעתי להיות מוסתר וחלק לא. אם זה הכול או כלום - עדיף מוסתר, לא תבניות באורך של כמה מסכים. זה פירוט יתר. אין לי כוונה להשקיע זמן בכל זה, אני רק כותב את דעתי. נרו יאירשיחה • כ"ב בטבת ה'תשע"ט • 14:00, 30 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
אמרתי "תודה" על הזזת התבנית לשמאל. על כל השאר אפשר לדון כדי לקבוע לפי הרוב, אולם בעימוד לימין הערך היה בלתי קריא בניידים, ולכן היה צורך בטיפול מיידי. עוד לא הספקתי לבחון בעצמי את האפשרויות השונות שהוצעו. Dovno - שיחה 17:30, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
תבניות יכולות לשמש ככלי עזר למתן מידע והדרך לארגן אותן היא קודם להגדיר מה המידע שרוצים למסור - אפשר שתהיה תבנית של מעיין "תעודת זהות" של פרטים ביוגרפים עיקריים (מה שקורה בדרך כלל), ואפשר להגדיר תבנית נוספת שמתייחסת להקשר מסוים בביוגרפיה בנוסף לתעודת הזהות. אלו שתי אפשרויות סבירות, שכל אחת מהן יכולה להתאים יותר או פחות בערכים שונים. אם רוצים להוסיף תבנית נוספת שמתייחסת להקשר מסוים בביוגרפיה כפי שהוצע במעלה הדיון לגבי הפרטים הצבאיים, אז היא צריכה להופיע בפרק המתאים - והבעיה כאן שהפרטים הצבאיים לא הופיעו בפרק הקריירה הצבאית. אפשר לפתור את זה בצורה של יישור לימין (כמובן צריך לסדר שזה יראה טוב גם בגרסה הניידת - מה שלא היה קודם), או לצמצם את התבנית שמעליה בצורה כזו שיהיה מקום לה בפרק הקריירה הצבאית (עשיתי זאת באמצעות הסתרה). אפשר גם לחשוב על דרכים אחרות כמו רידוד התוכן של התבנית הראשית (זה מה שהיה בגרסה ישנה לש הערך למשל באוגוסט 17. ערן - שיחה 18:23, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
יש כאן נסיון לפתור בעיה שכלל אינה קיימת. כך נראה הערך לפני כל הנסיונות למיניהם. זה נראה בסדר גמור. מי שקורא את הפיסקה על השרות הצבאי רואה גם את תבנית החייל משמאל. בורה בורה - שיחה 18:32, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
הלכו ושינו את הצורה של תבנית:תפקיד מנהיג כך שבמקום שהפרמטרים "הקודם בתפקיד" ו"הבא בתפקיד" יופיעו מתחת לחלק העיקרי של התבנית ויתפסו מקום יקר, מופיעים שני הפרמטרים זה לצד זה בצירוף חיצים. שינוי מבורך שחסך הרבה גובה מבוזבז, בעיקר אצל אישים עתירי תפקידים. וכאן אני רואה ש"אין הקומץ משביע את הארי". פיתחו את התפקידים המוסתרים בערך על אפי איתם ותראו שזה מוריד את תבנית:חייל שלו רק במעט. לא אסון גדול בכלל אם התבנית תתחיל כמה שורות מתחת לתחילת פרק השירות הצבאי שלו, זה לא שהיא תימצא בקצה השני של הערך (הערך גם ככה לא ארוך באופן מיוחד יחסית לאישים אחרים) וממילא בגירסא הניידת היא תופיע מיד בתחילת הפרק. אז בשביל מה צריך את כיווץ הפרמטרים המכוער הזה? בכל מקרה אני שוב חוזר ואומר, אני מתנגד בתוקף לתבנית בצד ימין. רוצים לפתור בעיה של מקום שתופסת התבנית, העבירו תמונות לצד ימין, זה לגיטימי, וכך גם עשיתי בערכים עם בעיית צפיפות הרבה יותר חמורה מזו של אפי איתם. ראו למשל אבא אבן. בכל מקרה, אני מסכים עם בורה שהדיון בכך לא צריך להתנהל פה בדף השיחה של הערך, אלא בצורה מסודרת במקום נגיש לכל חברי הקהילה. Itaygur - שיחה 19:25, 28 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
הסרתי את הפרמטר "הסתרה" שהוסף ללא שום דיון במקום המיועד. מי שרוצה שיפתח דיון. בורה בורה - שיחה 09:56, 6 במרץ 2019 (IST)[תגובה]

הערך נמצא בקטגוריה: חברי כנסת מתנחלים. לכאורה בשל תקופת מגוריו בנצר חזני. לאמתו של דבר, אפי איתם עבר למצר חזני כחודשיים לפי היצוע ההתנתקות כדי לתמוך במתיישבים ולהתנגד לפינוי. האם זה הופך אותו למתנחל? קשה לומר. Biegel - שיחה 14:11, 16 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]