שיחה:אתוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אתוס הוא גם הר קדוש לכנסיה היוונית אורתודוקסית[עריכת קוד מקור]

יש להוסיף שאתוס הוא גם שמו של הר ביוון, המקודש לנצרות.Alosha38 03:36, 12 אפריל 2006 (UTC)

וגם אחד משלושת המוסקטרים... (למרות שעד כמה שאני זוכר את הספר שמו לקוח משם ההר). אם ייכתבו ערכים על ההר והמוסקטר ניתן יהיה להוסיף דף פירושונים אלמוג 03:43, 12 אפריל 2006 (UTC)
ראיתי שיש דף על יוון ועל מנזרי הר אתוס. יוון היא לא תחום התמחותי. אנא ממי שכתב את הערכים על יוון, שיוסיף ערך על הר אתוס. יבורך.Alosha38 03:59, 12 אפריל 2006 (UTC)


לא הבנתי כלום מהערך הזה. הוא לא ברור ארמוני 21:02, 23 אפריל 2006 (IDT)

הערך לא מדוייק וחלקי. האתוס בתפיסת אריסטו הוא הרבה יותר מאמינות - "אריסטו מתייחס למושג אתיקה במובן רחב יותר מזה שאנו נוהגים להשתמש בו כיום. מובן רחב זה הוא המושג המקורי של אתיקה, שאינו מצטמצם לכדי ניסוח דרישות נורמטיביות בסיסיות מקבוצה מסויימת או זהה למושג מוסר, אלא מהווה שם כולל לדיון בהתנהגות האנושית (באתוס האדם)" מתוך "רטוריקה", ד"ר שי פרוגל, עמ' 97.


אתוס איננו מכלול של מידות טובות[עריכת קוד מקור]

תיקנתי את הערך שהכיל שגיאות.

אתוס בכלל וברטוריקה בפרט איננו מכלול של מידות טובות. (Shandorsan - שיחה 20:10, 2 בינואר 2012 (IST))[תגובה]

הגדרת המונח[עריכת קוד מקור]

הי כ.אלון, ראיתי שביטלת את העריכה האחרונה שלי; הבה נשוחח על הגדרת המונח. "אתוס הוא השקפת עולם המסבירה את הנסיון האנושי ומעניקה לו משמעות ערכית"; זוהי ההגדרה המדוייקת של "אתוס" ע"פ ספרי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה (אאתר את שם הכותר בהמשך). ההגדרה מורכבת משלושה מושגי מפתח הכרחיים: "השקפת עולם", "נסיון אנושי" ו"משמעות ערכית". הניסוח הנוכחי של הערך (זה שאליו שיחזרת) מצויין, כהסבר המפרט את שלושת מושגי המפתח של ההגדרה. עם זאת, במידה ולא נפתח במשפט העקרוני שהצעתי, עלול להצטייר ש"מכלול האמונות" הוא לב העניין ב"אתוס", ולא כך היא. מכיוון שהערך הנוכחי נטול מקורות וקישורים חיצוניים, נראה לי נכון לפתוח את הערך בניסוח אקדמי מוסכם, ולאחר מכן להמשיך ולבאר אותו בשפה קלה. מחשבות? רז עודד - שיחה 16:17, 13 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

תוכן הערך הוא תרגום ועיבוד מויקיפדיה באנגלית. ראה בבקשה את משפט הפתיחה שם-word meaning "character" that is used to describe the guiding beliefs or ideals that characterize a community, nation, or ideology. אין לי התנגדות להרחבת ההגדרה אבל זו שאתה הוספת נראית לי מלאכותית ומסורבלת. אפשר אולי להוסיף אותה בהמשך כהסבר והרחבה לפסקה כולה. בכל מקרה, כשאתה מצטט מידע ממקור יש לציין אותו כהערת שוליים. תודה.--כ.אלון - שיחה 17:07, 13 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
מתאים. רז עודד - שיחה 19:32, 13 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]