שיחה:ביולוגיה מבנית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

היי אוליצקי. כפי שציין גילגמש, לדעתי חובה להכניס משפט שמסביר מה ההבדל בין ביולוגיה מבנית לביוכימיה. גם אני לא בטוח שהבנתי. אולי ההבדל הוא שהראשונה אכן מתעסקת רק במולקולות ענק, ואילו השניה מתעסקת גם בסוכרים פשוטים, חומצות שומן קטנות ואפילו בהתנהגות של מים בסביבות ביולוגיות, כך שבהחלט לא רק במולקולות ענק? הממממ. --Pixie 02:20, 13 פבר' 2005 (UTC)

הוספתי משפט שאני מקווה שמבהיר את העניין. למעשה, נראה לי שניתן לומר שביולוגיה מבנית היא דיסציפלינה של ביוכימיה, שתחומי העניין שלה הרבה יותר צרים.
למרות המשפט, אני מודה שלא הבנתי מה הוא ההבדל במהותי בין זה לבין הביוכימיה. גילגמש שיחה
ביוכימיה היא מדע אשר, כשמו כן הוא, נועד להבהיר את הכימיה במערכות הביולוגיות. הביוכימאי מתעניין בעיקר בריאקציות בין המולקולות בתוך התא - בקינטיקה שלהן, בתנאי שבהן הן מתרחשות במגיבים ובתוצרים וכו'. בין כל אלה הביוכימיה חוקרת גם את המקרומולקולות בתא - סוכרים, דנ"א וחלבונים. בין כל אלה, קיימת הדיסצפלינה של הביולוגיה המבנית. שחוקרת הת המבנה התלת מימדי שהמולקולות הללו מקבלות בתוך התנאים הנטיביים שבתא. לעניות דעתי הבחנה זו היא ברורה למדי.iggi 16:03, 13 פבר' 2005 (UTC)
אכן. גילגמש שיחה
הערך מפרט במידת מה על ארבעת רמות המבנה, אבל לא היו קישורים לדפים המקבילים (הוספתי למבנה השיניוני והשלישוני). לא רציתי לעשות קישור מהמילים המודגשות.Hexagone59 - שיחה 02:21, 5 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]