שיחה:בית"ר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? יום זאב ז'בוטינסקי - סדרה 2
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? יום זאב ז'בוטינסקי - סדרה 2

מחקתי את ספי ריבלין[עריכת קוד מקור]

מרשימת חניכים לשעבר ואנשים שהיה להם קשר לתנועה, משום שזה לא נראה לי נכון, וגם לא מופיע בדף על ספי ריבלין.
אגסי 08:58, 20 מאי 2006 (IDT)

בחיפוש קצר שעשיתי מצאתי רק אצל יצחק שמיר את המילה "ביתר" אבקש נימוק מדוע שאר האנשים נמצאים בערך ולמה הכותרת המוזרה "חניכים לשעבר ואנשים שהיה להם קשר לתנועה" . Hidro 14:42, 30 יולי 2006 (IDT)

לפני שאני מוחק מישהו יכול לאשר את המשפט הלא הגיוני הזה "ערב מלחמת העולם השנייה הייתה תנועה זו הגדולה ביותר בפולין" ? Hidro 20:45, 9 אוגוסט 2006 (IDT)



מישהו יכול להגיד לי למה טרומפלדור מופיע במשפט הראשון של הערך כ "תרומפלדור" עם ת' ולא ט'???

התשובה נמצאת במשפט השלישי: "על מנת לשמר את שמה של המצודה, מאויית השם תרומפלדור בת'." חי ◣ 19.06.2007 (שיחה)

המנון ביתר לא מובן[עריכת קוד מקור]

קשה מאוד להבין את המנון ביתר שהוא מנוקד צריך גם להוסיף גירסא שלו ללא ניקוד

_____________________________________ האם השם יוסף טרומפלדור לא אמור להיכתב עם ט' בהתחלה? ככה עושים בדרך כלל, ואז הראשי תיבות זה ביטר בכלל. מדוע טרומפלדור עם ת'?

ניקוד ההמנון[עריכת קוד מקור]

ניקדתי ותיקנתי שגיאה אחת או שתיים בטקסט - ללא ניקוד לא ניתן להבין כלל. עם ניקוד אפשר להעתיק ל- Word וכדומה ואז לראות בבירור + להשתמש ביכולת של Word להסתיר סימני ניקוד

"באמצע שנת 1933 פתחה בית"ר גם את ההכשרה הימית שלה בבית ספר ימי בצ'יוויטווקיה באיטליה" אפשר לדעת איפה זה כתוב ומה המקורות לכך?

מנורה - עליה בשנת 1926[עריכת קוד מקור]

בשנת 1926 הגיעו חלק מחברי קבוצת מנורה לבנימינה. קבוצה זו כונתה "קבוצת הבוידעם" כיוון שגרו בעליית גג של רפת בבנימינה. בין חברי הקבוצה היה גם גרשון ש'ץ (ולמה הערך שלו עדיין בהקמה ?!)

מעוז יבנה[עריכת קוד מקור]

אם זכרוני אינו מטעה אותי, מעו"ז יבנה לא קיים יותר (משנת 1996) עודד (Damzow)שיחה 11:44, 3 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

האם השיר השלם של בית"ר צריך להופיע פה?[עריכת קוד מקור]

האם השיר השלם של בית"ר צריך להופיע פה? האם כל שורה ושורה בשיר הזה חשובה מספיק עבור הערך?. עִדּוֹ (Eddau) הוצא תורה מציון - תרגם ערכים לאנגלית / עשה לך מנהג קבוע, כתוב בויקימילון פעם בחודש - שיחה 18:43, 13 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

יום היווסדה של התנועה[עריכת קוד מקור]

תנועת בית"ר נוסדה ביום י"ט בטבת תרפ"ד, 27 בדצמבר 1923, ולא כפי שמוזכר בערך. ראו ספרו של שבתאי נדיב, "באש יוקדת", ע' 102.

הגבולות הגיאוגרפיים של ארץ ישראל במופיעים בסמל התנועה[עריכת קוד מקור]

לדעתי חסר מידע על סמל התנועה ובמיוחד הגבולות הגיאוגרפיים של ארץ ישראל המפורטים בו. רואים שמופיעים שם שני גדות הירדן וחלק מסיני אבל לדעתי נחוץ תיאור גאוגרפי מדויק יותר.

שיר בית"ר[עריכת קוד מקור]

בשורה הרביעית וגם בשורה האחרונה במקור: יוֹדֶפֶת, מַסָּדָה כך השיר מושר עד היום [1] (באזכרה האחרונה לזאב ז'בוטינסקי). ולא יוֹדְפַת, מְצָדָה. אמנם ארכאי אבל זו המסורת וזה המקור. גם שמו של קיבוץ מסדה מקורו בצורת הביטוי הישנה למצדה.‏Avin שיחה16:19, 14 במאי 2010 (IDT)[תגובה]

מזכיר כללי[עריכת קוד מקור]

מחקתי את השורה:"מזכיר כללי- יעקב חגואל" כי יעקב חגואל כבר לא מנהיג בבית"ר. אגב, השורה הזאת במילא לא היתה נכונה גם לפני שהוא פרש כי יעקב חגואל כבר מזמן לא מזכ"ל בית"ר אלא הוא היה עד לפני כמה ימים המנכ"ל העולמי של תנועת בית"ר.

שת"פ עם ועד ההצלה הרוויזיוניסטי[עריכת קוד מקור]

מה המקור לשת"פ הפעולה הזה?

איך לא הוספתם את יעקב חגואל באישים בולטים?????????[עריכת קוד מקור]

איך לא הוסיפו את יעקב חגואל ???????הוא אמור להיות הראשון ברשימה רוצים הוכחה בבקשה כתוב ברשימה את יואל חסון יעקב חגואל היה המדריך שלו בתנועה ואחר כך ראש בית"ר הארצי ואז העולמי וכיום ראש הלקה לישראל בהסתדרות הציונית.

עם כל הכבוד לחגואל (ויש כבוד, הוא אפילו היה המדריך שלי באחד מקורסי ההדרכה שעשיתי לפני עשור ומשהו) לא הייתי אומר שהוא ראוי להיות ”הראשון ברשימה”... וזה שהוא היה המדריך של יואל חסון (שגם הוא היה המדריך שלי פעם) זה לא אומר שהוא "לפניו בסדר החשיבות"... ואיפה זה בדיוק המחלקה לישראל אל מול ראשות הממשלה או הקמת מחתרת באמת... • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!22:02, 13 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]

בספינה נסע גם ערי ז'בוטינסקי מארגן ההפלגה. הדף של האזכור של הספינה שאמור להיות מקושר "לא נמצא" כביכול טעות מספר 404. אבל נתן לראותו מחוץ לויקיפדיה. http://www.amutayam.org.il/?CategoryID=304&ArticleID=423 Giladzuc - שיחה 19:58, 23 באפריל 2012 (IDT) שיחת משתמש:giladzuc[תגובה]

מאורעות תרפ"ט בחברון.[עריכת קוד מקור]

עד כמה שזכרוני הגנאולוגי אינו מטעני, פריצת מאורעות תרפ"ט הן בירושליים והן בחברון נבעה מביקורו הפרובוקטיבי של הרבי מלובביץ. כבוד הרב טען באוזני המקומיים כי הערים הן יהודיות וכי רצוי כי יכללו בתחום הישוב היהודי. הד לכך ניתן למצוא בכתבים היסטוריים של בני משפחתי מצד סבתי, הקסטלים.

בברכה משה לוי, רמות 79.180.97.162 12:56, 1 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

וואו, הביקור הזה היה כל כך פרובוקטיבי, בהתחשב בעובדה שהרבי מלובביץ' מעולם לא ביקר בישראל. תבדוק את הכתבים ההיסטוריים של בני משפחתך.

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:41, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצעעודד (Damzow)שיחהלימין שור!14:59, 19 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

באיזו שנה התקיימה הועידה העולמית הראשונה[עריכת קוד מקור]

שלום. נראה שיש טעות בערך. כתוב שבשנת 1925 התקיימה הוועידה העולמית הראשונה של נציגי בית"ר ובה מונה ז'בוטינסקי ל"ראש בית"ר". אבל במקורות שונים המצויינים ברשת כתוב שהועידה העולמית הראשונה התקיימה באפריל 1931 - אנא לבדיקתכם ותיקונכם.

המקורות הבאים אכן מעידים שהועידה העולמית הראשונה של ביתר התקיימה באפריל 1931 בדנציג ושבה נקבע שזבוטינסקי הוא היו"ר...

מי-נהר - שיחה 01:09, 18 באפריל 2014 (IDT)[תגובה]

עומר קוציארו?[עריכת קוד מקור]

מה פירוש "עומר קוציארו" שמופיעה בראש הדף?

השחתה ששרדה • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!16:12, 24 במאי 2016 (IDT)[תגובה]

טרומפלדור בט'[עריכת קוד מקור]

אני מבין שרצו לשמר את ביתר המקורית, אבל זה רק בראשי תיבות. בשם המלא זה נכתב בט', כך עולה מרוב התוצאות של חיפוש גוגל (נסו לעשות חיפוש למילים "ברית הנוער העברי על שם יוסף תרומפלדור" ותראו מה קורה). ראו גם את דף הפייסבוק של התנועה. בברכה, Mr. Brinks - שיחה 15:58, 2 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-04 באוקטובר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

החולצה החומה הוחלפה תחילה בחולצה מכופתרת עם צווארון, מבד עבה (יחסית לקיץ הישראלי) בצבע כחול כהה + כובע סירה כחול. כאשר הסמל על המדים (המכנסים היו כחולים - ג'ינס בד"כ) היה עדיין "הקרדום" (שטח ישראל + ירדן בדומה לסמל האצ"ל). ב- 1979 כונסה בכפר המכביה למשך כיומיים "המועצה הרעיונית" של המדריכים בבית"ר (כיתות י"א והבוגרים יותר) על ידי שלמה גרבץ יו"ר בית"ר ישראל. שם דנו במספר ועדות לגבי עתידה של התנועה. בועדת הסמל (שעל כיס החולצה) הוחלט על שינויו למפת ישראל + חלק לא מובהק מהגדה המזרחית של הירדן, כך שהירדן לא יהיה הגבול המזרחי אלא משמאל לקו המזרחי של המפה בתוספת תצורה בחלק העליון, אשר מזכירה את חומת העיר העתיקה בירושלים. אז גם הוחלט על ביטול הכובע והחלפת החולצה בחולצה מבד כחול קל ללא כפתורים הקיימת עד היום.