שיחה:בית הכנסת הגדול (ירושלים)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש להעביר את זה לשם היכל שלמה או בית הכנסת היכל שלמה, בתי כנסת גדולים יש הרבה. כל הכבוד על התחלת העבודה הברוכה A&D - עדי 16:21, 29 מאי 2006 (IDT)

אתה צודק, אבל היכל שלמה ובית הכנסת הגדול הם כלל לא אותו מקום (למרות קרבתם הפיזית). אולי בית הכנסת הגדול (ירושלים)? אריאל 18:10, 29 מאי 2006 (IDT)

איזה בית כנסת זה?[עריכת קוד מקור]

אשכנזי? ספרדי? זה צריך להיות מצויין בערך. אני מודע לכך שזה קצת מפחית מההילה ומההדר של "הגדול", "המרכזי", "הכללי", "הישראלי" וכיוב'. Mort 22:34, 29 מאי 2006 (IDT)

מצויין בערך; עיין בפסקה בית הכנסת הגדול של ירושלים#היסטוריה: "בית הכנסת הגדול תוכנן כבית כנסת אשכנזי; נוסח התפילה ובמיוחד נוסחיהם של החזנים המקצועיים שעברו לפני התיבה היה אשכנזי". אריאל 22:44, 29 מאי 2006 (IDT)

בנוסף יש בבית כנסת גם מנין ספרדי בקומת הכניסה

אוסף מזוזות[עריכת קוד מקור]

או אוסף בתי מזוזות?

לא כתוב כמה מקומות ישיבה יש שם.[עריכת קוד מקור]

כמו בבתי כנסת אחרים.

מחיקת הנהלת בית הכנסת[עריכת קוד מקור]

בעריכה של משתמש:דגש הוא מחק את כל ההנהלה וכתב בהערה לעריכתו: ויקיפדיה אינה דנסגייד...

נכנסתי כדי להוסיף את האתר הרשמי של בית הכנסת לקישורים חיצוניים (או לחפש אם ישנו כבר), ובסך הכל רציתי לסדר את הדברים. הוא לא מחק את ההנהלה כפי שהופיעה קודם, ללא עריכתי. וסליחה אם בגללי מידע חשוב כלשהו אבד. בכל אופן הרשימה מעוררת עניין. הרי היא לפניכם, בעריכה מתוקנת, אם אי פעם תימצא הסיבה להשיבם למקומם, ואחר כך כמה הערות על השמות:

ההנהלה[עריכת קוד מקור]

  • נשיאות בית הכנסת': מלקולם הונליין - נשיא בית הכנסת, זלי יפה - מ"מ נשיא.
  • ההנהלה: דניאל פלאוט - יו"ר, אשר שפירא - יו"ר כבוד. חברי ההנהלה: ד"ר שלדון אברמסון, רו"ח מנחם גרינבלום, עו"ד יהושוע דויטש, ד"ר שמואל הנדלר, פרופ' רישרד סטון, יהודה שטרנטל
  • וועדת ביקורת: טוביאס ברמן - יו"ר וועדת הביקורת. חברי הוועדה: שמעון קרש, ז'אן מישל ריקנר.
  • צוות מקצועי: ישראל מרגליות - מנהל האדמיניסטרציה. יוסי קוזליק - שמש בית הכנסת.

חשיבות הדמויות[עריכת קוד מקור]

אכן כמה שמות ראויים לציון: מלקולם הונליין היה סגן נשיא ועידת הנשיאים, ומתוקף תפקידו פגש את אסד ואת נשיא ארה"ב. בין חברי ההנהלה היה גם את פרופסור ריצ'רד סטון ז"ל, מהמכון החרדי למחקרי מדיניות שהיה בעברו נשיא ועידת הנשיאים! כך שכשאתם מתפללים בבית הכנסת הגדול, אתם יכולים אם חשוב לכם, גם לנסות להעביר מסרים למלכים עצמם, בנוסף לתפילותיכם אל מלך מלכי המלכים.

ממלא מקום הנשיא, זלי יפה, הוא קרוב משפחתו של אלי יפה. נראה שהדבר עורר ביקורת: בית הכנסת מתנהל כעסק משפחתי משה כהן אוקטובר 2005, (מקור ראשון).

חבר ההנהלה רואה החשבון מנחם גרינבלום הוא כנראה מנכ"ל משרד המדע תחת השר הדתי פרופסור דניאל הרשקוביץ, שסולק בידי יעקב פרי כשזה מונה לשר, ואחר כך היה למנכ"ל אוניברסיטת בר אילן במינוי של נשיא האוניברסיטה, הפרופסור דניאל הרשקוביץ.

יושב ראש הכבוד אשר שפירא, כפי הנראה היה יושב הראש הקודם, אך נותר על כנו. נראה שאין שמו בעל חשיבות אנציקלופדית, כמו גם הדמויות הנותרות ברשימה זו. החל ביושב ראש ההנהלה והחברים בה, רופא שיניים, עורך דין, מאמן אישי, ויועץ עסקי, בעל עסק למערכות כיבוי אש, גמלאי עולה חדש שכיהן בועדת המנהלים של ישיבה לא מוכרת בארה"ב, אחד ממייסדי מעלה אדומים, ועיתונאי מגייס כספים בעיתונות יהודית עולמית.

המעניין הוא שיש לבית הכנסת, בנפרד מהנהלה מקצועית משרדית, גם תפקיד שמש בית כנסת, בעוד לא צויין תפקידי הגבאי. -- משתמש:פשוט [משה]שו"ת • ד' בסיוון ה'תשפ"ב • 14:26, 3 ביוני 2022 (IDT)[תגובה]

אתר הרשמי[עריכת קוד מקור]

לא עבד אצלי תיבדוק אם עובד ותעדכן. גוי אחד בארץ - שיחה 21:41, 2 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]