שיחה:ג'ון דיואי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסיבה לתווית שכתוב[עריכת קוד מקור]

תווית שכתוב, סיבה:

לא לגמרי ברור, לעתים קרובות, מה בדיוק כוונת הכותב. לדוגמה:

  1. "חינוך פרוגרסיבי שב וחזר בהרבה חוגים התומכים ברפורמה של החינוך, כשדה מחקר פורה" ?
  2. "היחיד הוא מונח משמעותי רק כאשר רואים אותו כחלק בלתי נפרד מהחברה, ולחברה אין משמעות מלבד המימוש שלה בחיי היחידים שמרכיבים אותה. אולם, כפי שניתן לראות בספרו המאוחר יותר "חוויה וטבע", דיואי מכיר בחשיבות של החוייה הסובייקטיבית של היחיד בהנהגה של רעיונות חדשניים" ?

יש קביעות שלא ברור מי קבע אותן, מטעם מה, או מה משמעותן המדויקת. לדוגמה:

  1. "לפיכך, למרות שהוא אחד מהאינטלקטואלים האמריקאיים החשובים ביותר, הציבור שלו לא תמיד הצליח לעקוב אחר קו מחשבתו, גם כאשר הוא חשב שהוא כן מבין אותו"
  2. "הוא חשב כי ערכים אינם פונקציה של רצון חד פעמי או של אופנה חברתית חולפת, אלא איכות הגלומה באירועים עצמם ("הטבע עצמו הוא עגום ופתטי, מסעיר ומשתוקק" - חוויה וטבע)."
  3. "לדוגמה, ג'יימס הרגיש כי לאנשים רבים שחסר להם אמונה חזקה במושגים דתיים, החיים האנושיים היו רדודים ולא מעניינים במיוחד, וכי בעוד שלא ניתן להוכיח כי אמונה דתית אחת היא הנכונה, כולנו חייבים לעשות את "קפיצת האמונה" ולהמר על תאיזם, אתאיזם, מוניזם, או כל גרסה דתית אחרת. דיואי, לעומת זאת, בעוד שהוא מכבד את החשיבות של המוסדות והמנהגים הדתיים בחיים, דחה כל אמונה באידאל קבוע כמו אל תיאסטי. עבור דיואי, האל היה השיטת של האינטלגנציה בחיים האנושיים: כלומר, חקירה ביקורתית, או, אם נבין את המושג בצורה רחבה מאד, המדע".

חותנו החורג של בעל זבוב 15:43, 5 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:02, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

קישור פנימי לא נחוץ[עריכת קוד מקור]

"על ידי חקירה של תהליכים טבעיים שהם השתמשו בהם תוך כדי בישול ארוחת הבוקר.." האם באמת דרוש להפנות לערך 'ארוחת בוקר'? יתכן שכן, במסגרת חזון שכל מילה תהוה מושג ותפנה לערך ויקיפדי, אבל התחושה שלי שהדבר מיותר.

אני מסכים אתך. והסרתי את הקישור. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 08:02, 9 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]

שיטת דיואי[עריכת קוד מקור]

במקורות וקישורים חיצוניים - קישור למרכז ללימוד דיואי אינו פועל

אני סבור שיש להזכיר את שיטת המיון של דיואי ולהפנות לערך ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

שיטת דיואי לקיטלוג ומיון בסיפריות קרויה על שם אדם אחר, מלוויל דיואי. אין קשר. בברכה, Danny-wשיחה 22:34, 10 במרץ 2017 (IST)[תגובה]