שיחה:ג'ון מילטון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

his father was lands owener and not-lavlar.

The son of a wealthy scrivener
מתוך The Columbia Encyclopedia, Sixth Edition. 2001-05. האם התרגום ללבלר אינו נכון?
זה גם מה שהיה כתוב בויקיפדיה האנגלית כשהערך נכתב בעברית [1]
רחל 15:52, 1 יוני 2006 (IDT)

מלחמת האזרחים[עריכת קוד מקור]

בפרק "תולדות חייו" מופיע: "עם פרוץ מלחמת האזרחים באנגליה בשנת 1639, אף על פי שתכנן להמשיך ליוון, מילטון הרגיש מחויב לחזור לאנגליה.". לכאורה מלחמת האזרחים פרצה 1642, כיצד זה מסתדר? --נאמן מנחלי געש - שיחה 15:19, 26 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

ביקורת עמיתים חלקית[עריכת קוד מקור]

  • הפתיח של הערך קצר מדי ולא מספק מספיק מידע. הפתיח צריך לכלול את הפרטים העיקריים שבגינם פלוני (במקרה זה ג'ון מילטון) זכאי לערך אצלנו. כאן ראוי להרחיב על יצירתו הספרותית ולהקדיש לה פסקה מלאה. בנוסף, כדאי להקדיש פסקה נוספת שתסקור באופן שטחי את חייו.
  • בפרק הפתיח מופיעה מילה חסרת פירוש "מלומד" מה הכוונה כאן ב"מלומד"? יש להרחיב בגוף הערך או להסיר מהפתיח. כמו כן, אני לא בטוח שהמילה הזאת מתאימה. אולי עדיף להשתמש ב"איש אשכולות" במקום.
  • יש בלבול מסוים במקום הלידה. בערך כתוב שנולד בצ'יפסייד. אצל האנגלים כתוב שנולד ברחוב ברד. (bread street) נראה שמדובר במקום סמוך או אפילו זהה. אני מציע לוותר על הדקויות האלה ולהסתפק באמירה שנולד בלונדון בלי לציין רחוב ספציפי.
  • בהמשך כתוב ואני מצטט: "שהתפרנס ברווחה כלבלר, מלווה ומתווך" איזה מלווה בדיוק? מלווה בריבית? ומה זה מתווך? מתווך נדלן? כדאי לדייק.
  • שוב אותו משפט: "ג'ון מילטון נולד בצ'יפסייד, לונדון. אביו היה מלחין שהתפרנס ברווחה כלבלר, מלווה ומתווך, בן למשפחה קתולית אדוקה (סבו של המשורר, ריצ'רד, נודה מכנסיית אנגליה ונקנס בסכומים כבדים) שנידתה אותו משאימץ את הדת האנגליקנית. כאן עולה השאלה מאיזו כנסייה לאיזו כנסייה עבר הסבא. ראשית לא קיימת כנסיית אנגליה. קיימת הכנסייה האנגליקנית. זאת לא דת אלא זרם בנצרות. בנוסף, זה זרם בתוך הפרוטסנטיזם. אז אם היה קתולי ואימץ את הזרם הזה והקתולים נידו אותו איך יתכן שהיה קתולי אדוק?
  • כתוב שיצא למסע באירופה ונפגש עם אנשים מפורסמים. לא ברור למה הם הסכימו לפגוש אותו.
  • כתוב ואני מצטט: " מרי פאוול חזרה אליו ב-1646 וילדה לו שלוש בנות (אן, מרי, דבורה) ובן (ג'ון)." היא לא ילדה לו, אלא הם הולידו ביחד שלוש בנות. הבנות אינן הרכוש שלו והניסוח הזה לא מקובל אצלנו. גילגמש שיחה 08:58, 26 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בג'ון מילטון שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:19, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]