שיחה:ג'יגר, קיסר אתיופיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך ג'יגר, קיסר אתיופיה התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

ג'יגר, קיסר אתיופיה

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקצוענות ערך טוב שמתאר את הקיסר ואף מתאר את הדעות בנוגע למוצאו.
אמינות הערך שתורגם מהויקי-אנגלית, אין בו את הערות שוליים כלל, למעט הפניה לספרו של מורנו-היי בקשר לפאסיל גמב.
מקוריות נראה כי הערך הסתייע בוויקיפדיות הזרות; נראה שנבררו מתוך הערכים הדברים החשובים ולא תורגם ממש כל דבר שהופיע שם, וטוב שכך. בנוסף למידע מוויקי, נעשה שימוש בציטוט מתוך ספרו של מורנו-היי, דבר שלא מופיע במקבילה האנגלית. חסר קצת יותר קישורים חיצוניים או ספרים, שירחיבו על עניין החסות של מאריה וכל נושא הירושה, ההדחה והחזרה לתפקיד, וכן קצת על תקופת שלטונו, רקע על מה התרחש באתיופיה באותה תקופה, ועד כמה הוא היה מעורב בכך.
מקומיות אין התייחסות למצב היהודים תחת שלטונו.
אוניברסליות הערך אכן מתאר התייחסויות של לא-אתיופים לקיסר זה. לא קיים קשר אוניברסאלי.
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות האיש. פסקת הפתיחה ברורה, ומתארת בקצרה את תקופת שלטונו של הקיסר, אך ניתן היה להוסיף שם משפט קצר על תדמיתו ומיעוט סמכויותיו, עבור מי שלא מכיר את תקופת השופטים שהתאפיינה במצב זה. בעניין זה, התיאורים מתוך ספרו של מורנו-היי טובים ותורמים במיוחד להבנת העניין.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים רבים, בעיקר לגבי אישים בהסטוריה של אתיופיה, המסייעים להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך הערך הנרחב פאסיל גמב, והערך תורם להבנת ההיסטוריה של מבצר זה. הקישוריות טובה, הקישורים הפנימיים תקינים.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. חסרה תמונה חופשית של הקיסר. כן ניתן היה להוסיף תבנית:אישיות.
רהיטות הערך כתוב ברהיטות, בעברית תקינה, שוטפת ונעימה לקריאה. חלק מהמשפטים קצת ארוכים ומסורבלים, ועדיף היה לחלק אותם לשני משפטים קצרים. עניין חסותו של מאריה לא מספיק ברור, ובכלל כל נושא הירושה, הדחה וחזרה לתפקיד כתוב באופן קצת מתוקצר, שאף יוצר לעתים בלבול בין השמות הרבים שמופיעים לעתים בתוך משפט אחד.
שיתופיות נכתב ונערך על ידי אורי.
סיכום
ערך בעל תיאור טוב. ערך קצר יחסית וחביב, המתאר באופן ברור וקולע את חייו של הקיסר, אם כי לעתים במשפטים מסורבלים מעט. קיימים מעט חוסרים כגון אודות נפתולי עלייתו והדחתו מהשלטון, ורקע על המתרחש באתיופיה באותה תקופה ומעורבותו בכך.
הערות
תקלדות: מתוגמים --> מתורגמים. אל מאריה --> של מאריה.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 10:40, 26 ביולי 2011 (IDT)