שיחה:ג'יימס קוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

שיניתי את הפיסקה המתארת את מותו של קוק. גיליתי שם מספר אי דיוקים. המקור שלי הוא סרט ששודר אתמול (ה13 ל2) בערוץ ההיסטוריה.

הוספת דברים שכבר היו בערך (עניין השחייה של קוק והסירה שאם היה שוחה אליה היה ניצל) שש"ז 21:29, 14 פברואר 2006 (UTC)

ביוגרפיה היסטורית על אליזבת קוק, אשתו של ג'יימס ועל בני משפחתו[עריכת קוד מקור]

קראתי ביוגרפיה יפהפיה (מדומיינית, אבל רוב הדמויות אמיתיות) על אליזבת קוק , אשתו של קוק, שחייתה רוב הזמן בלונדון, כשבעלה במסעותיו. שם הספר: השיבה הביתה. הספר התפרסם ב-2005 בשפה ההולנדית, מאת הסופרת והמשוררת אנה אנקויסט (שם עט). ספרה הסוד תורגם לעברית. בסוף הספר רשימה ביבליוגרפית של ספרים, רובם באנגלית, המספרים את סיפורו של קוק. הספר עצמו משקף יפה את התעלומה סביב מותו של קוק בהוואי. כאמור משקף הסיפור את נקודת המבט הנשית, האישה שמאחוריו ואת יחסיהם הסבוכים, מות ילדיהם הקטנים ואחר כך מות הילדים שהגיעו לבגרות, שניים מהם יורדי ים ואחד תלמיד כמורה. אליזבט האריכה ימים למרות כל האסונות. פרט מעניין: תיאור מות בתה היחידה של אליזבט בתאונה משקף אירוע טרגי בחיי הסופרת: מות בתה בתאונת דרכים בשנת 2001 באמסטרדם.

פרופסור גננת אובייסקרה[עריכת קוד מקור]

במאמר מתפרסמת בהבלטה דעתו של פרופסור גננת אובייסקרה (Gananath Obeyesekere) וספרו 'ההאלהה של קפטן קוק: המיתוסים אירופיים בפסיפיק'(Obeyesekere, 1992). מיד אחרי צאת ספרו נפתח ויכוח בו מרשל סהלינס בספרו 'איך הילידים חושבים' (Sahlins, 1995) סותר מכל וכל את דעותיו של אובייסקרה, וראוי לפחות להציג את דעתו שלדעת רבים טובה וחשובה יותר. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

קום וכתוב. זוהי אנציקלופדיה חופשית... בורה בורה - שיחה 05:54, 7 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]