שיחה:גאורגי ז'וקוב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למצוא מקור על תפקידו של ז,וקוב בקרבות עם יפן לפני המלחמה. ידוע לי שהיה מפקד הזירה במזרח, ושהודות לתפקודו היפנים הובסו בכמה קרבות ונמנעו לאורך המלחמה ממאבק עם הרוסים.

אתה יכול לעיין בספר זכרונותיו וספרים אחרים העוסקים בהיטסוריה צבאית של ברה"מ. ארחיב את הערך בעתיד, אם אף אחד אחר לא יקדים אותי. גילגמש 22:01, 15 נוב' 2004 (UTC)

מה הבעיה עם מה שכתבתי?[עריכת קוד מקור]

או שהערכים האחרים בויקיפדיה (למשל טנק) לא נכונים או שהמחיקה הזאת מיותרת. מה הבעיה!? טרול רפאים 20:01, 31 ינו' 2005 (UTC)

מפקד הרשמי של הצבא האדום בזמן המלחמה היה סטלין. ראש המטה התחלף ורב המלחמה שפושניקוב מילא תפקיד זה. זוק'וב היה ראש המטה, לא מפקד הצבא, אלא ראש המטה רק בתחילת המלחמה. גילגמש שיחה 20:05, 31 ינו' 2005 (UTC)
יופי, יש לנו חמישה ערכים דפוקים בויקיפדיה. פשוט נפלא. טרול רפאים 20:08, 31 ינו' 2005 (UTC)
איזה ערכים? יכול להיות שהבלבול נובע מדרגתו בתחילת המלחמה - גנרל ארמיה (ARNY GENERAL), גנרל של חמישה כוכבים(גם אצל הסובייטים היו לו רק 5 כוכובים), הדרגה הבכירה ביותר בצבא ארה"ב ולכן הבלבול בספרים האנגליים. בנוסף לכך, בארץ "ראש המטה הכללי" הוא גם מפקד הצבא. בצבא האדום היה מטה שפעל לצידו של המפקד הראשי. תפקידו של ראש המטה היה יותר טכני ולא פיקודי. הוא היה ברב המקרים העוזר למפקד הצבא. התופעה חוזרת על עצמה בכל יחידה - לכל דיוויזיה יש את מפקד הדיוויזיה וראש מטה הדיביזיה, לכל גדוד יש את מפקד הגדוד ואת המטה שלו וכך הלאה. מתחת לגדוד לא היו מטות. אבל לגדודים, רג'מנטים, חטיבות, אוגדות, קורפוסים וכך הלאה היה המפקד וראש המטה. בנוסף אליהם היה הקומיסר שתפקידו היה פוליטי, אך משקלם היה רב. למשל חרושוב, המזכ"ל של המפלגה הקומוניסטית בברה"מ היה קומיסר באחת הארמיות בחזית הדרומית (אני לא זוכר איפה בדיוק). גילגמש שיחה 20:14, 31 ינו' 2005 (UTC)
תחפש את ז'וקוב בויקיפדיה (האמת היא בגוגל, כי כרגע החיפוש לא עובד) ותראה, היחידי שאני בטוח מה צריך לתקן הוא ה-23 באוקטובר (תאריך המינוי שלו) ואני מתקן אותו עכשיו. טרול רפאים 20:19, 31 ינו' 2005 (UTC)
התאריך נראה לי מוזר במידת מה. נדמה לי שלקראת החורף הוא דווקא הועבר מהמטה הכללי אל החזית. אני ממש לא זוכר. אני יכול לבדוק בספר הזכרונות שלו, אבל זה יקח לי זמן. בכל אופן, זה לא אירוע היסטורי ואפשר למחוק אותו לחלוטין הרי זה לא הגיוני לציין מתי כל גנרל מקבל את רשות המטה הכללי של ארצו. האם נוסיף גם את כל הצרפתים שקיבלו אי פעם את דרגת מרשל בצבאו של נפוליון בתור אירוע היסטורי? גילגמש שיחה 20:26, 31 ינו' 2005 (UTC)
לא אני הוספתי אותו וראיתי שמחקת אותו. טרול רפאים 20:32, 31 ינו' 2005 (UTC)
כן, יש גבול. עכשיו גם נתחיל לציין מתי כל רמטכ"ל ישראלי קיבל את דרגותיו בתור "אירוע היסטורי", כאילו היה נפוליון? וזה בכלל לא גנרל ישראלי, אלא גנרל של מדינה שלא קיימת יותר על המפה. אזכור מיותר לחלוטין. גילגמש שיחה 20:38, 31 ינו' 2005 (UTC)

מה קורה כאן .זה בכלל לא מאמר. כל גדולתו של ז'וקוב היתה במלחמת העולם השניה,שאינה מוזכרת כאן. זה לא יאה לויקיפדיה. יש להשלים את הערך הזה. ד"ר אבישי טייכר

מישהו התחיל כאן ולא סיים. אולי כדאי שאתה הוא שתשלים את מלאכתו? אלמוג 06:47, 14 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

לפי בקשתך,סיימתי

מי כתב את הערך ז'וקוב[עריכת קוד מקור]

הערה שנכתבה בשיחה:גאורגי ז'וקוב

אני נתקלתי במקרה בערך ז'וקוב לפני מספר חדשים. מישהו התחיל את הערך ,כתב מספר שורות והפסיק. אני השלמתי בערך 80% מהערך כולל ביבליוגרפיה.כתבתי על כך גם בדף השיחה של הערך. מישהו "דאג" לסלק אותי מה"גרסאות הקודמות" וגם מחק את דף השיחה שהיה,בו הודעתי שהשלמתי את הערך. אנשים מרשים לעצמם לעשות כעולה על רוחם.זה אופייני לבאלאגאן בויקיפדיה.מישהו חייב לעשות כאן סדר.

Avi1111 18:42, 31 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

"600,000 חיילים, כמעט שליש מהצבא האדום". נראה לי חסר פרופורציות לחלוטין. דוד - שיחה 11:31, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

המספר תקין, אך זהלא שליש. זה יותר קרוב לעשירית נראה לי. גילגמש שיחה 12:03, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

דרוש מקור[עריכת קוד מקור]

"כמה ימים לאחר מכן סטלין הזמין אותו למצעד הניצחון במוסקבה ושאל אותו אם לא שכח איך רוכבים על סוס. ז'וקוב השיב שעודנו נוהג לרכוב.

"טוב מאד", אמר סטלין, "יהיה עליך לקבל את ההצדעה במסדר הניצחון".

ז'וקוב השיב: "אני מודה לך בעבור הכבוד, אך האם לא מוטב היה שאתה תקבל את ההצדעה? הרי אתה מפקדנו העליון וזו מלוא זכותך".

סטלין השיב: "זקנתי מכדי לסקור מצעדים. עשה זאת אתה, אתה צעיר ממני"."

הסיפור הזה משעשע, אבל כדאי שימצא לו מקור או שימחק - הסטוריון ישראלי מסוים התייחס אליו בתור אגדה אורבנית לפני זמן מה, וכדאי להפריך או לקבל את הטענה.

הסרתי את החלק הזה. גילגמש שיחה 21:11, 3 באוגוסט 2020 (IDT)[תגובה]