שיחה:גבעת השלושה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למיטב ידיעתי שלושת אלו שהוצאו להורג בדמשק הסגירו עצמם לשלטונות התורכיים לאחר מהומה שפרצה בפתח תקוה בשל הלנת שכר. התאריך של ההוצאה להורג היה 1917 ולא 1916.

Jtal - שיחה 11:55, 3 באוגוסט 2009 (IDT) את צודקת בקשר לשנה! בדקתי את הנושא עם הארכיון לתולדות פתח תקוה לאחר שקראתי בספר תולדות ההגנה כרך א עמוד 374 , שם נרשם כי השנה הייתה 1917. להלן התשובה המפורטת שקיבלתי מהארכיון:[תגובה]

סיפור השלושה שעל שמם נקרא קיבוץ גבעת השלושה[עריכת קוד מקור]

לפי בקשתך בדקתי את תאריך מאסרם של שלושת הפועלים שגרם אח"כ למותם בכלא בדמשק, ועל שמם נקרא קיבוץ גבעת השלושה. לפי ממצאי שנת האירוע היתה 1917 ולהלן פירוט האסמכתאות לכך:
1. עפ"י הספר "שדות ולב" – הביוגרפיה של אברהם הרצפלד מאת שמעון קושניר. בספר מצויין כי לפי יומנו של הרצפלד שהגיע לדמשק כדי לעזור לאסירים העבריים שנשלחו לכלא שם , ביום ב' טבת תרע"ח, דהיינו סוף שנת 1917 (עמ' 126).
2. עפי ספרו של י. ציגל שהיה בין אסירי דמשק . שם הספר "במאסר ובגולה" . הספר נכתב עוד בשנת תרע"ח – 1918 ויצא לאור ביפו בשנת תרע"ט. ציגל מספר כי פרשת המאסרים החלה בראשית שנת תרע"ח –( 1917) . בתקופה זו חשדו השלטונות העותומאניים בהימצאות מרגלים בין התושבים העבריים בארץ ישראל. על רקע זה נערכו מאסרים רבים ומאות האסירים הועברו לדמשק (לפי ציגל היו כ-400 איש בין האסירים – עמ' 44)
3. על פי סיפורו של נטע הרפז, שהיה מנהיג פועלי פתח תקוה ואף חתם על הסכמים בין ועד המושבה לפועלים. שם המאמר "שלשה קרבנות" והוא נדפס בעיתון "דבר" בשנת תרפ"ט. לפי הסיפור , נטע הרפז היה בין 11 האסירים – פועלי פתח תקוה שהתנדבו ללכת למאסר מתוך כלל פועלי פתח תקוה. לדבריו הפרשה אירעה באוקטובר 1917 .
4. על פי מאמרו של מ. חפץ , חבר ועד המושבה פתח תקוה , המהווה מאמר תגובה על מאמרו של נטע הרפז ב"דבר" . שם המאמר "על המעלילים" , נדפס בבטאון "בוסתנאי" , גליון ה' מיום כ"ח ניסן תרפ"ט. במאמר המתאר את עמדת ועד המושבה לארועים שהובילו למאסר הפועלים בפתח תקוה, נוקב חפץ בתאריך כ"ח בתשרי תרע"ח כיום שבו התפרעו המפגינים – פועלי פתח תקוה , במשרד ועד המושבה , ולטענתו נאסרו הפועלים בגלל התפרעותם ולא הוסגרו על ידי ועד המושבה.

כל המסמכים המצויינים לעיל נמצאים בארכיון לתולדות פתח תקוה על שם עודד ירקוני.


Jtal - שיחה 11:55, 3 באוגוסט 2009 (IDT) לאור האמור אני מתקן את השנה בערך.[תגובה]


משוב מ-2 בדצמבר 2017[עריכת קוד מקור]

הושמט הסופר והעיתונאי יגאל לב בן בכור לגבעת השלושה

ואביו המשורר אברהם לב שהיה מבכירי משוררי האידיש בישראל (ערב לזכרו נערך בחודש 11.2017 חמישים שנה לאחר מותו וזאת לציון הארכיון שלו שנחנך בפ"ת) 84.108.105.83 20:04, 2 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בגבעת השלושה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:17, 10 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בגבעת השלושה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:33, 19 בינואר 2024 (IST)[תגובה]