שיחה:גרוזני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מהערך: "רוסיה הושיבה בגרוזני ממשלה חדשה, הנאמנת לה בראשות אחמד קדירוב. ב-19 באוגוסט 2002 טיל נגד מטוסים מתוצרת ביתית פגע במסוק מי-26 רוסי בבסיס הצבא הרוסי בחנקלה והרג 127 חיילים ממוזדוק. כתגובה על הפעולה החיילים הרוסים השמידו את כל השטח העירוני ליד הבסיס. ב9 במאי 2004 באיצטדיון של העיר התרחש פיצוץ אז, כשהעשן היתמר התברר שכתוצאה מהפיצוץ נהרג קדירוב ו2 מאבטחיו.

ממשלתם שם אחמד קדירוב ואלו אלחנוב משקיעה בשיקום ההריסות, אך גרוזני עדין ממשיכה להיות ברובה עיי חורבות, וקצב השיקום איטי מהדרוש. לפי דיווחי ארגוני זכויות אדמם בינלאומיים המצב ההומניטרי שם הולך ומחמיר. נכון ליוני 2006 רק 900 מתוך 60,000 דירות העיר שוקמו. כמו כן שוקמו מפעלים בודדים, בתוכם קרסני מולוט(הפטיש האדום)-בית החרושת לייצור מכונות וטרנסמש מתוך מאות מפעלים שפעלו לפני הארועים בצ'צ'ניה."

בסוף הפיסקה הראשונה הוא נהרג, ובתחילת הפיסקה השנייה הוא משקם הריסות אחרי תחיית המתים? בכלל , כל הערך סובל מאי דיוקים. חגי אדלר 22:46, 22 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

הבהרות נוספות[עריכת קוד מקור]

  • "טיל נגד מטוסים מתוצרת ביתית פגע במסוק מי-26 רוסי בבסיס הצבא הרוסי בחנקלה והרג 127 חיילים ממוזדוק"
  • "כוחותיו של דודייב השתלטו על טנק רוסי ו-21 מאנשי צוותו"

הכלים הסובייטים גדולים, 127 חיילים במסוק זה הגיוני אם כי מחייב בדיקה נוספת, אבל 21 חיילים בטנק זה פשוט בלתי אפשרי, בכלל מה קרה לצוות: נשבה, נהרג?

הערך אכן סבל ממשפטים אסורדיים כגון אלה שציינתם ואחרים. ערכתי את הערך, תיקנתי תקלדות ובעזרת ויקי האנגלית תיקנתי את השיבושים (למשל, 127 החיילים שנהרגו לא היו כולם במסוק אלא בבסיס בו התרסק המסוק...). נריה 13:30, 17 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:47, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

Обновите информацию[עריכת קוד מקור]

Пожалуйста, кто-нибудь обновите информацию, за последние 5 лет город кардинально изменился

קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 02:22, 31 במרץ 2020 (IDT)[תגובה]