שיחה:דן מרגלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דיון ראשון[עריכת קוד מקור]

מחקתי מידע על ההיסטוריה של "ערב חדש":

ב 1982 בתחילת מלחמת לבנון החלה בטלוויזיה החינוכית תוכנית שאמורה הייתה לשמש למסירת ד"שים לחיילים, "ערב חדש". מרגלית הנחה אותה במשך שנים רבות, כאשר התפתחה לתוכנית ראיונות פוליטית ידועה, והפך למזוהה איתה.

זה לא שייך לערך הזה. אולי יש מקום לעובדות האלה בהטלוויזיה החינוכית או בערך על התכנית.

אני שוקל למחוק גם את "זכה לכינוי 'עיתונאי הגדר'". אני לא הכרתי את זה, והייתי שמח לסימוכין לכך שזה כינוי רווח, או שאפשר יהיה לייחס את הכינוי הזה למישהו ("פלוני אלמוני כינה אותו 'עיתונאי הגדר'"), למרות שגם אז נראה לי שזה לא מוסיף הרבה לערך. זה לא הכינוי שבו מכירים את מרגלית, ואת העובדה שהוא תמך בגדר כבר כתבנו.

עוד בעניין הגדר, הניסוח לא נראה לי מוצלח. הייתי מעדיף שיהיה כתוב החל ממתי הוא התחיל לדבר בזכות הרעיון, ואפשר לציין שהרעיון היה אז פחות פופולרי (אם כי שוב, רצוי לבסס את זה על משהו).

Timtzeptel 15:46, 13 אפר' 2004 (UTC)

אני חולק על דעתך לגבי "ערב חדש", אין שום סיבה למחוק את האזכור הקצר של התוכנית הזו שהייתה שדה הפעילות המרכזי של מרגלית שנים רבות. כנ"ל לגבי נסיבות הנחייתו את העימות הטלוויזיוני.

לגבי "עיתונאי הגדר", זה שהוא תמך בגדר זה משותף להרבה אנשים, הבאתי את הכינוי שהודבק לו דווקא על ידי מתנגדים כדי להדגיש שפעילותו בנושא הייתה מעל ומעבר לפעילותם של אחרים. ציינתי שהיא נעשתה בתקופה שהרעיון היה פחות פופולארי.

באופן כללי ובמלוא הצניעות, אני סבור שיש בויקיפדיה ערכים שראויים לעריכה הרבה הרבה יותר מהערך החביב הזה

זה ערך חביב, ולכן נהניתי לקרוא אותו ולטפל בו (במיוחד נהניתי להיזכר בנסיבות גילוי חשבון הדולרים). יש ערכים הרבה הרבה יותר בעייתיים ממנו בהרבה פרמטרים, אבל זה לא אומר שאסור לו להפוך לערך מצטיין.
לגבי "ערב חדש", לא מחקתי את האזכור של התכנית כחלק מהקריירה של מרגלית, ואפילו לא את היותו חלק ממנה (לדעתי אגב עוד מהימים שנקראה "שלום הגליל"). מה שמחקתי הוא את ההיסטוריה של התכנית עצמה. הפרטים לגבי הנסיבות שבה נוצרה התכנית אינם חלק מ"סיפורו של דן מרגלית".
לגבי "עיתונאי הגדר" (אגב, לא אני מחקתי את הכינוי, מישהו עשה זאת אחרי), שוב - זה שהוא תמך בגדר גם ידוע וגם כתוב במאמר (אם כי הייתי שמח אם גם היית כותב ממתי, ואם היה קישור למאמר הראשון שלו בנושא זה היה בכלל יופי). השאלה היא מי כינה אותו כך, ואני חושב שחשוב שזה יהיה כתוב במקרה הזה. לפני שקופצים עלי בנושא "שרה גיבורת ניל"י", כדוגמא לכינוי שמופיע בלי לייחס אותו למישהו, אני אסביר את כלל-האצבע שלי: כשאומרים "גיבורת ניל"י", אנשים בעלי מספיק ידע כללי יודעים שזו שרה אהרונסון. כמעט כל מי ששמע עליה מכיר את הכינוי הזה. כנ"ל "גנדי" ביחס לרחבעם זאבי. לעומת זאת, כשאומרים "הפודל של פרס" (אני מציין את זה כי זה מופיע כרגע בערך יוסי ביילין, למרות שאני לא בטוח לגמרי שזה צריך להיות שם), זה פחות ברור (ולכן באותו ערך הכינוי באמת מיוחס למי שטבע אותו), זה יותר חולף, וזה -- כמו במקרה שלנו -- כינוי שלא בהכרח מתכוון להחמיא. לכן אני חוזר על עמדתי: לייחס או למחוק.
לגבי העימות, בכל מה שקשור להשפעה של העימות על תוצאות הבחירות, זה נראה לי כמו השערה, השקפה או דעה. אם אתה רוצה לספר מי חושב כך או לצטט מחקר ראשוני בנושא -- זה יהיה מעניין ויוסיף לערך. בקשר לנסיבות בחירתו -- שוב, אני לא מרגיש שזה משהו שאנחנו יודעים.
Timtzeptel 21:07, 13 אפר' 2004 (UTC)

לא בדקתי זאת, אבל אם אני לא טועה לא כתבתי שהעימות הביא לבחירת נתניהו, פשוט משום שזו אינה דעתי. כתבתי שמקובל לחשוב שהעימות תרם לניצחון נתניהו, ואכן כך מקובל. מיתוס "ניצחון נתניהו" בעימות ב-96' ראוי אולי לערך משלו, ונדמה לי שדווקא נחום ברנע אחראי לו.
בכל הדברים אני עומד מאחורי הערך בצורתו הראשונה, אבל מאחר שאין לי כוח להתפלמס - אבטל דעתי מפני דעת אחרים.

כתגמול הולם אטפל בקרוב בערך על שרה אהרונסון ;-) לא משנה

לא כתבתי שכתבת מה שכתבת שלא כתבת, אבל "מקובל לחשוב" הוא קצת weasel term ("מונח נחשי", אולי?), ואני חושב שעדיף להמנע ממנו או להחליף אותו ב"העיתונאי נחום ברנע אמר ש..." תוך ציון המקור, או לצטט שני סקרי-בחירות מלפני העימות ומלאחריו (אם כי זה יהיה פתוח לפרשנות), או לצטט סקר שבדק את המקובלות של הטענה הזו. בכל אופן, זה נראה לי שולי (והערך הרי נפתח כבר ב"איך דן מרגלית שינה את ההיסטוריה". לא מספיק לו פעם אחת? :-) ).
הייתי מעדיף שנגיע לתמימות דעים, אבל אאלץ להסתפק ב"אבטל דעתי" וגו' (אלא אם יצטרף עוד מישהו לדיון הזה. אני חושב שזה ערך נוח לקיום דיון מסוג זה, כי הוא לא נחשב למאד טעון או שנוי במחלוקת (הרי כמו שכתבת, ממילא כולם אוהבים את דן...), ולכן פחות רגשות עזים מעורבים בעניין).
אני מחכה בקוצר-רוח לראות מה תעשה בערך על שרה אהרונסון -- הוא בהחלט זקוק להרחבה (ומי יודע, אולי גם לשיפוצים).
Timtzeptel 21:43, 13 אפר' 2004 (UTC)

הערוץ הראשון[עריכת קוד מקור]

דן מרגלית אינו איש הערוץ הראשון. הוא אינו מבקר במשרדי הערוץ ולא מקבל ממנו משכורת. והערוץ הראשון לא מציג את מרגלית בפרסומיו כאיש הערוץ. שידורי הטלוויזיה החינוכית, עימה נמנה מרגלית, מועברים לפי חוק, ולא מתוקף התקשרות של ערוץ עם חברת הפקה. לא ניתן למצוא את תוכניתו של מרגלית באתר הערוץ הראשון, אלא רק באתר החינוכית. שיוכו של מרגלית לערוץ הראשון שגוי. אצטרובל - שיחה 03:50, 12 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]

ומה עם פופוליטיקה? מרפרוף קצר בדף הקטגוריה עולים שמות של רבים שכבר אינם שייכים לערוץ הראשון אלא למתחריו אך השנים הרבות בהן פעלו בו מספיקות כדי להשאירם בקטגוריה זו. ALC • ט"ו בחשוון ה'תשע"ב • 04:16, 12 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]
אתה צודק, הטעות היא שלי. פופוליטיקה אכן מזכה את מרגלית להימנות עם אנשי הערוץ הראשון. אצטרובל - שיחה 05:46, 12 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]

דן מרגלית ו"העולם הזה"[עריכת קוד מקור]

לא כתוב בערך שבזמנו דן מרגלית כתב גם ב"העולם הזה" של אורי אבנרי 46.117.113.212 23:25, 11 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

הפניה 1: האוניברסיטה העברית בירושלים - רשימת המסיימים תשמ"ה, מעריב, 22 באוגוסט 1985[עריכת קוד מקור]

אולי פיספסתי, אבל ממש התאמצתי ולא הצלחתי למצוא את שמו של דן מרגלית בין שמות הבוגרים המופיעים בהפניה. Doitch - שיחה 00:40, 5 בספטמבר 2015 (IDT)[תגובה]

נמצא תחת "תואר מוסמך" ברשימת "בחוג ליהדות זמננו" צפוני - שיחה 07:59, 15 בנובמבר 2016 (IST)

דן מרגלית הוחזר לעבוד ככתב בעיתונות בתאריך: 8 ביוני 2017.[עריכת קוד מקור]

דן מרגלית הוחזר לעבוד ככתב בעיתונות בתאריך: 8 ביוני 2017.

תודה. המידע מופיע בערך. 11:37, 10 ביוני 2017 (IDT)

עדכון ערך[עריכת קוד מקור]

גילוי נאות, עריכה בתשלום: עריכה זו נעשתה תמורת תשלום ! יש לספק את זהות מזמין העריכה בפרמטר |מ=. (מדיניות | הבהרות) Pinkdoron - שיחה 22:45, 21 באפריל 2018 (IDT)Pinkdoron[תגובה]

לעדכון לחצו כאן