שיחה:דני חלוץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צריך לציין פה איפשהו שהוא נשוי ואב לשלושה ילדים שכולם שירתו/משרתים בחיל האוויר, אבל לא הצלחתי להכניס את זה בצורה נורמלית. טרול רפאים 21:12, 23 פבר' 2005 (UTC)

מה זה משנה איפה שירתו הילדים שלו? ואם הם לא היו משרתים בחיל האויר אלא משתמטים מהשירות בצה"ל זה היה גורע ממנו? אני לא חושב שצריך לציין את זה. גילגמש שיחה 21:17, 23 פבר' 2005 (UTC)
סתם משעשע, אני לא חושב שזה כל כך חשוב שצריך לציין בדיוק (כפי שעשו בידיעות אחרונות). טרול רפאים 21:21, 23 פבר' 2005 (UTC)
אין שום סיבה שלא נוסיף זאת. אפשר בהתחלה. MathKnight 21:38, 23 פבר' 2005 (UTC)
אני מתנגד לתופסת זו, זהו פרט שולי ולא ענייני. זה לא משנה אם ילדיו שירתו בצה"ל ואם שירתו, באיזה חיל עשו את זה. אני לא מתנגד כמובן להוספת המשפט שיציין את מצבו המשפחתי, אך לא יותר מכך. ויקיפדיה איננה צהובון. גילגמש שיחה 21:44, 23 פבר' 2005 (UTC)
נכון, זה פרט שולי. אבל האם זה כזה פרט "צהוב" ש"לא משנה" בכלום?
  1. זה אינו פרט צהוב כי שירות בצה"ל זה לא דבר מביש, אלא להפך. זה ציון לחיוב.
  2. האם זה לא משנה? לדעתי, מהדרך שבה אדם מחנך את ילדיו אפשר ללמוד הרבה. זה שילדיו של חלוץ אינם משתמטים אלא משרתים (ואפילו בח"א) אומרת לא מעט על חינוכם.
אני לא מתעקש כרגע על הפרט הזה כי הוא לא כזה חשוב. מצד שני, ציון פרט זה לא כזה נורא ופוגע. להפך. MathKnight 21:54, 23 פבר' 2005 (UTC)
ואני חושב שהפרט הזה כן מזיק. אם ילדיו לא היו משרתים בצהל זה לא היה משנה את דעתי על האיש. האדם צריך להבחן בזכות מעשיו ולא בזכות מעשי ילדיו. גילגמש שיחה 21:58, 23 פבר' 2005 (UTC)
כן, אבל גם חינוך ילדים כראוי זה משמעותי, מבחינת נאה דורש - נאה מקיים. אם היה מישהו שקורא לא להשתמטות אך מגבה את ההשמתטות של ילדים היית חושב עליו שהוא צבוע ומשנה את דעתו עליו. MathKnight 21:57, 24 פבר' 2005 (UTC)
אני עדיין מסתייג מהכנסת הפרט הזה. לטעמי מדובר בפרט טפל. אז ילדיו שירתו בחיל האויר, יופי לו. לחינוך יש משקל, אך הילדים לא תמיד עושים את מה שההורים מצפים מהם שיעשו. גילגמש שיחה 22:04, 24 פבר' 2005 (UTC)

תרשו לי לשאול בהומור: למה לא מזכירים כאן את תוכנית 'עובדה' של אילנה דיין? כל אמצעי כשר כדי להגדיל את הפיסקה על כאילו שהוא שנוי במחלוקת למרות שבמשאל ב"וואללה" למשל ענו מעל 75 אחוז (תקנו אותי אם אני טועה) שהם בעד מינויו מתוך כ-20000 נשאלים. גם בג"צ פסק לטובתו ובג"צ הוא הלא לוחות הברית המודרניים שלנו, לא?.--עמנואל גרטל 19:43, 16 אפר' 2005 (UTC)

ניסיתי להרחיב במקצת את הקטע על פועלו של חלוץ, כי מרגיזה אותי העובדה שרוב הערך אודותיו מתייחס לעניין המשפט שאמר לטייסים. אדם שהוא עתיר מעשים (גם אם הם לא מקובלים על חלק מהאנשים) צריך לקבל התייחסות למעשיו ולא למשפט, כזה או אחר שהוא אמר, בפורום סגור ושדלף לתקשורת. זה מזכיר לי את הויכוח שהיה לי בזמנו לגבי לאנס ארמסטרונג שחצי מהערך לגבי רוכב האופניים החשוב ביותר ב-20 השנים האחרונות מתייחס לכל קישקושי הסמים שמנסים להדביק לו ללא הצלחה בזמן שאת יריביו תופסים כל שני וחמישי על סמים.אודי 20:28, 16 אפר' 2005 (UTC)
גם סבור שיש לתמצת את הפסקה של האמירה שלו והבג"ץ נגדו לשתי שורות. משהו בסגנון "עקב אמירתו... הוגש נגדו בג"ץ והוא נדרש להבהרות". כרגע לדעתי הערך מוטה ומגמתי. --אפי ב. 22:25, 16 אפר' 2005 (UTC)
קיצצתי קיצוץ נוסף. מינימום הכרחי כיאה למילון ולא לעיתון. בהקשר הזה, ראוי ליצור מסגרת אחידה בעתיד לערכים של אישים. לא ייתכן שלאחד תהיה פיסקה על המשפטים שלו ומלחמת השמאל או הימין בו ולשני לא.--עמנואל גרטל 00:02, 17 אפר' 2005 (UTC)
  1. כאן אנציקלופדיה, לא מילון.
  2. תפסיק כל הזמן עם ההשוואות שלך וטיעונים נוסח "הגננת, אבל עליו לא כתבתם פיסקה" הרושם שזה יוצר (כמו עוד דברים שעשית מאז הגעת) זה שלא אכפת לך טובת הויקיפדיה, אלא האג'נדה הפוליטית שלך. אני מציע לך להגמל מזה מהר אם אתה רוצה להשאר פה לאורך זמן, כי סה"כ יש לך פוטנציאל לא רע בכלל. (מצטער על הטון הקצת המתנשא, אבל בכל זאת אני פה מספיק זמן בשביל להעריך איך אנשים ישתלבו בויקיפדיה) eman 00:06, 17 אפר' 2005 (UTC)
לא צריך לתקן עיוות בערך אחד על ידי פגיעה בערך אחר. עזוב את ביילין לנפשו. גילגמש שיחה 00:08, 17 אפר' 2005 (UTC)

הצעה לאחידות[עריכת קוד מקור]

תכל'ס, צריך להגדיר מבנה אחיד לערך אינציקלופדי על אישים. כך יהיו הרבה פחות ויכוחים, תהיה תבנית אחידה לערכים ולא יוכנסו 'כתבות' ארכניות במקום שאינן צריכות להיות. חוץ מזה, טעיתי וכתבתי מילון ולא אינציקלופדיה. לא לעשות מזה עניין בבקשה.--עמנואל גרטל 00:11, 17 אפר' 2005 (UTC)

זה בלתי אפשרי. כל ערך ומבנהו הייחודי. מדובר בבני אדם ולא במכונות. גילגמש שיחה 00:13, 17 אפר' 2005 (UTC)
אי אפשר להכניס דברים כל כך שונים למיטת סדום אחת. לכל אחד יש את הביוגרפיה שלו, והערך צריך להתאים אליה, לא להפך. אולי נדרוש גם לפרט פה את הישיגיו הפיזיקליים של דן חלוץ בגלל שהם מפורטים בערך על אלברט איינשטיין?! eman 00:15, 17 אפר' 2005 (UTC)

אני רחוק מלהיות ימני בדעותי אבל משהו בערך הזה ובדיונים עליו הזכיר לי את המלחמות הכוחניות שאנחנו אוהבים לנהל. דן חלוץ הוא עדיין לא ממש ערך , הוא ערך בספר הטלפונים העיתונאי ובמודעות הציבורית הדיון בעמדותיו תוך חסימת ויקי מסויים (עמנואל גרטלר) והעדפת ויקי אחר. הייתי מצפה למשהו אחר מאנציקלופדיה חופשית - נסיון לנהל את אופיו של ערך מסויים תוך מחלוקות קשות של ימין ושמאל היא אלימה ומיותרת. תודה על ההבנה היה נחמד.

דיווחים עיתונאים[עריכת קוד מקור]

למה יש את הפסקה על הפצצה בעזה? מה זה משנה מה חושב מר חלוץ על מותם של כך וכך חפים מפשע או טרוריסטים. הוא לא הוגה דעות ודעותיו לא מענינות איש. הפרק הזה נגוע באקטואליה מיותרת. בעוד שנה איש לא יזכור מה חלוץ אמר או לא אמר על הנושא. לדעתי היא מיותר, מנופחת ומזיקה לערך. מילא אם היה אזכור בן כמה שורות, אך פרק שלם שתופס חצי מהערך מוגזם בהיקפו. אנחנו לא צריכים להתעסק בזה. אל לנו לקבוע עמדות מוסריות לגבי חיסולים, פשעים למנהם וכיוצא באלה. גילגמש שיחה 23:19, 16 אפר' 2005 (UTC)

אני בהחלט שותף לדאגתך מפני עיתונאיזציה של הויקיפדיה. אבל פה מדובר על דברים שהיו לפני יותר שנתיים ועדיין כשחושבים על דן חלוץ זה הדבר הראשון שעולה לראש! לכן אי אפשר בלי זה בערך עליו, וגם אי אפשר לטכון שזה דבר שחסרה בו פרספקטיבה.
את החלקים היותר ספקולטיווים הורדתי. כל מיני שטויות של "מחנה הימין והמרכז קיבל בברכה, ומחנה השמאל עשה נו נו נו" הורדתי. השארתי את הציטוטים מהראיון. אולי אפשר לקצץ מהם את מה שהוא אמר בקשר לדעתו על פעילי השמאל, אבל זה אולי עדיף קודם לשאול את MathKnight שהכניס את זה לשם. אבל את הציטוטים המפורסמים על ה"מרגיש מכה קטנה" וכו' צריך להשאיר, כולל מינימום של ההקשר שלהם (שגם בו קצת קיצצצתי). eman 23:39, 16 אפר' 2005 (UTC)
אני מבקש להוריד לכל הפחות את הכותרת, את דברי התגובה שלו לעיתון וכו'. מכה קלה מתחת לאווירון וכו' אולי באמת צריך להשאיר, אך יש לקצץ את זה פי 2 על מנת לתת לזה פרופורציה מתאימה. לא יתכן שחצי מהערך על מר חלוץ יתעסק במשפט שהוא אמר בתקשורת. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא אתר חדשות. גילגמש שיחה 23:43, 16 אפר' 2005 (UTC)
עשיתי קיצוץ נוסף, אבל זה באמת כבר המינימום ההכרחי. השיקולים של כמה זה תופס מהערך קיימים, אבל אסור שהם יהיו מכריעים. אם זה נושא בעל חשיבות ובשביל לתאר אותו בצורה הוגנת צריך חצי מהערך, אז זה יהיה חצי מהערך.
לא הבנתי מה אתה מתכוון ב"כותרת" שצריך להוריד.
eman 23:49, 16 אפר' 2005 (UTC)
הכותרת היא "חיסול סאלח שחדה והתבטאויות חלוץ בעקבותיו" בנוסף לכך, למה צריך להביא כל כך הרבה ציטוטים מהראיון עמו? ויקיפדיה איננה אתר חדשות. מספיק שיש את הציטוט של המכה הקלה מתחת לאווירון. האם באמת צריך להזכיר שפעילי שמאל קיצוני ריססו כתובות נאצה נגד טייסי חיל האויר? פעילי שמאל קיצוני ריססו כתובות נאצה נגד כל דבר שזז במדינת ישראל וזה עדיין לא מוזכר. הענין הזה חורג מכל פרופורציה אפשרית בערך. אני עומד על דעתי ומבקש לבצע קיצוץ נרחב בערך. אין לתת במה לציטוטים רבים כל כך של חלוץ בערך. את זה אפשר למצוא בקישור החיצוני שמצורף לערך. צריך להמנע עד כמה שאפשר מביקורת זו או אחרת. כמו כן, אין להפוך את ויקיפדיה לאתר חדשות. גילגמש שיחה
צריך איזושהי כותרת. הכותרת שהיתה קודם היתה ממש לא מוצלחת. אם יש לך הצעה יותר טובה אני אשמח לשמוע. אני לא אתעקש על הנוסח שלי. צריך משהו שממצה ושלא בהיה יותר מדי כוללני כמו שהיה קודם - דבר שהשפיע גם על אופי הפסקה.
יש סה"כ שני ציטוטים מהכתבה, (אחד בו הוא מצוטט ממה שהוא אמר לטייסים, והשני בתשובה לשאלה), שניהם מפורסמים ביותר, ועליהן נסובה הסערה. גם על המכה הקטנה, וגם על זה שהוא ישן טוב בלילה. הציטוטים מובאים במלואם בשביל שלא תהיה טענה על כך שהם הוצאו מהקשרם.
בנוסף יש ציטוט מהתצהיר שהוא הגיש לבג"ץ. ציטוט זה אינו מופיע בכתבה.
לעניין הכתובות, זה חלק מההקשר של דבריו. לא מדובר על כתובות שרוססו על קיר, אלא על מכוניות הטייסים עצמן... מת'-נייט הביא את זה בשביל להסביר את ההקשר, והוא כבר עשה את זה באופן ממש שמצדיק אותו. אני הורדתי את החלק הספקולטיבי, אבל נראה לי שהוגן לפחות להשאיר את העובדות. eman 00:02, 17 אפר' 2005 (UTC)
טוב, אם אתה מרגיש שזה כל כך חשוב, אני מקבל את עמדתך תוך כדי מחאה חריפה. אין לי הצעה לכותרת אחרת. היתי בכלל מוחק את הכל, כולל הציטוטים. מה אכפת לי מה הוא חושב על החיסולים, מצידי שיקפוץ משמחה כל פעם שמישהו מחוסל. גם אם זה ענין ציבורי, מקומו בתארי החדשות ולא פה. ויקיפדיה איננה מונעת מעניני הציבור. גילגמש שיחה 00:05, 17 אפר' 2005 (UTC)

על הראיון עם חלוץ והחלק העוסק בהסתייגות מדמותו:

  • מאחר שנושא זה קשור לחלוץ ורלוונטי, יש לכתוב עליו כאן. זאת מאחר ומטרתנו היא לספק מידע מקיף ככל האפשר לקורא.
  • האם זה יעמוד במבחן ההיסטוריה? עם עוד עשור כולם ישחקו מזה אני מניח שגם אנחנו נוכל למחוק את זה אז. עד אז, שישאר.
  • המחאה נגד חלוץ הייתה מוגבלת בעיקרה לשמאל הקיצוני מיח"ד ושמאלה כאשר התנועות המארגנות הן יש גבול וגוש שלום. למרות שלא הרבה תמכו במחאה הזאת היא כן הצליחה לעורר הרבה רעש. דבר זה הובהר בפסקאות שמשום מה הוסרו...
  • החלטתי להביא ציטוטים מלאים מהראיון מהאחר והציטוטים שהביאו העותרים מהשמאל ערוכים בצורה מגמתית' והוצאו מהקשרם על מנת להכפיש את חלוץ. עובדה זו הוזכרה בערך כאשר ציטתתי את העתירה שלהם, דבר שגם נמחק משום מה...
  • אולי גם כדאי להוסיף את הפרשה עם ראש עיירית רמת גן צבי צור שסירב לתלות מודעות של יש גבול בגנות חלוץ.
  • מהפרשה אפשר ללמוד קצת על חלוץ אבל הרבה על האווירה הציבורית אצלנו.

אני מקווה שעניתי על רוב התהיות שעלו כאן. MathKnight 06:48, 18 אפר' 2005 (UTC)

  • אני חושב שעדיין ברור מאוד מהכתוב מי מחו נגד הכתוב. איך שהיה קודם היה מסורבל, לא כתוב טוב, וחוזר על עצמו.
  • העוטרים צרפו לתסיעה כנספח את כל הראיון. אני גם לא חושב שמה שהם הביאו בגוף העתירה הוצא מהקשרו. רק הודגשו הנקודות הבעיתיות. בכל מקרה ערך אנציקלופדי, בודאי על דן חלוץ, זה לא המקום להתחשבן עם העוטרים האם הם הוציאו את הדברים מהקשרם או לא. לכן נשארו הציטוטים השלמים, אבל לא החזרה על חלקים מהם, שהיתה מיותרת לחלוטין.
  • הפרשה על ראש ארית רמת גן היא באמת זוטה, לא קשורה לדן חלוץ עצמו, ובכל מקרה אפשר לקרוא עליה בלינק שיש בערך.
  • מקור הבעיה במה שכתבת מתחילה הוא בזה שאתה חשוב שמהערך על חלוץ צריך ללמוד על האוירה הציבורית אצלנו. זה יכול לבוא רק כמטרה משנית ביותר. המטרה העיקרית של הערך הוא לקבל מידע על דן חלוץ. eman 09:01, 18 אפר' 2005 (UTC)

עוזר ראש אמ"ן???[עריכת קוד מקור]

ב-NFC מופיע שדן חלוץ היה "עוזר ראש אמ"ן". תפקידו היה "עוזר ראש אג"מ", וחבל ששגיאתו של שהבחור הזעצער הצליחה להגיע עד לכאן. אבינעם 06:33, 17 אפר' 2005 (UTC)

צריך לעדכן היום עם מינויו לרמטכ"ל[עריכת קוד מקור]

אין לי זמן כרגע. כמו כן לא יזיק אם נשיג תמונה. Harel 06:55, 1 יוני 2005 (UTC)

השוו לערך ב-ynet [1] (והשלימו מידע חסר, אם יש כזה). ערןב 08:29, 1 יוני 2005 (UTC)
חוץ מתמונות, YNET צריך להשלים מאיתנו. משום מה, הם השמיטו את כל הישגיו כמפקד חיל האוויר ואת הציטוט שנתן בראיון לארץ הוציאו מהקשרו. MathKnight 08:41, 1 יוני 2005 (UTC)

תוספת האלמוני[עריכת קוד מקור]

האם זה נכון מה שהאלמוני כתב שהוא שהה בחו"ל בזמן החיסול ושחלוץ לא היה מעורב בקבלת ההחלטות? נשמע לי קצת מוזר שלא יתייעצו עם מפקד חיל האוויר בחיסול של טרוריסט על ידי פצצה של טונה על בניין מגורים, בתוך שטח בנוי. אבל אולי הוא צודק... אם מישהו יודע שיתקן בבקשה עידן ד 13:01, 1 יוני 2005 (UTC)

כן. חלוץ לא היה מעורב באופן ישיר בחיסול שחאדה. MathKnight 13:17, 1 יוני 2005 (UTC)
זה סוד צבאי. לעולם לא נדע. שמואל ב' 22:20, 20 יולי 2005 (UTC)
אז איך אני יודע? (רמז: זה פורסם בעיתונות) _MathKnight_ (שיחה) 22:27, 20 יולי 2005 (UTC)
ואם זה פורסם בעיתונות, אז זה בטוח נכון? (רמז: פעולות רבות שבוצעו על-ידי ישראל הוכחשו רשמית. כמה דוגמאות: חיסול אבו ג'יהאד, חטיפת וענונו ברומא ועוד) שמואל ב' 22:30, 20 יולי 2005 (UTC)

פושע מלחמה[עריכת קוד מקור]

אני מבקש לא למחוק את התואר שהוספתי - "פושע מלחמה". דן חלוץ ראוי לתואר הזה, וזאת לא רק דעה אישית שלי.

זו דעה של מיעוט קטן, ובטח לא של מערכת אכיפת החוק. הויכוח הציבורי והעתירות נגדו נידונו באופן נרחב מספיק ותיאור חלוץ כ"פושע מלחמה" זו דעתך האישית בלבד, שנדחתה על ידי בית המשפט ועל ידי רוב הציבור ומערכות אכיפת החוק בישראל. _MathKnight_ (שיחה) 22:12, 20 יולי 2005 (UTC)
הכללתו של חלוץ כפושע מלחמה, שנויות במחלוקת ככל שיהיו פעולות הצבא בזמן כהונתו כראש מטהו, והעמדתו בשורה אחת עם אישים כגון סטאלין והקצב מפראג הוא זילות המושג "פושע מלחמה". צ'סשיחה 22:16, 20 יולי 2005 (UTC)
כפי שציינתי בשיחה: אריאל שרון#נראה אותך גבר בעייתנו איננה מי ניתן להכניס לקטגוריה, אלא מי לא ניתן.
שמואל ב' - אני מציע לך עסקה, תגיד לי את שמו של הפוליטיקאי האהוד עליך ואם אני לא אמצא למה הוא צריך להיכנס לקטגוריה, תוכל להכניס את דן חלוץ אליה... טרול רפאים 14:53, 21 יולי 2005 (UTC)

מתאים לקטגוריית ההתנתקות[עריכת קוד מקור]

מכיוון שהוא "רמטכל ההתנתקות". האם הוא מתאים להיות בקטגוריה? Roeeyaron שיחה 22:31, 20 יולי 2005 (UTC)

זה בעייתי. אם תוסיף אותו אז צריך להוסיף עוד הרבה אישים אחרים. איך תקבע מי יכנס ומי לא? עידן ד 22:33, 20 יולי 2005 (UTC)
זאת הייתה השאלה שלי.. Roeeyaron שיחה 22:34, 20 יולי 2005 (UTC)
אין ספק שאריאל שרון מתאים (ובתור יוזם התוכנית הוא צריך להופיע בה). השאלה היא האם נוסיף לקטגוריה את כל ראשי זרועות הבטחון והמשפט שכהנו בתקופת ההתנתקות? האם נשים את מובילי המאבק נגד ההתנתקות בקטגוריה? זו בהחלט שאלה טובה. _MathKnight_ (שיחה) 22:36, 20 יולי 2005 (UTC)
וכמובן נשים בה את התומכים בתוכנית... זו אכן שאלה טובה. עידן ד 22:43, 20 יולי 2005 (UTC)
ואיפה נמצא גם תשובה טובה? Roeeyaron שיחה 22:44, 20 יולי 2005 (UTC)
אולי אפשר ליצור קטגוריה:אנשי תוכנית ההתנתקות. צ'סשיחה 22:46, 20 יולי 2005 (UTC)
אני לא יודע איפה נמצא תשובה. כנראה בבוקר... לי זה קצת נראה מלאכותי לשים אישים בקטגוריה הקשורה להתנתקות. חוץ מיונתן בשיא כמובן. עידן ד 22:49, 20 יולי 2005 (UTC)
ואריאל שרון כמובן... _MathKnight_ (שיחה) 22:51, 20 יולי 2005 (UTC)
לדעתי עדיף במקום קטגוריה לכתוב מאמר של אישים בולטים בקשר לתוכנית ההתנתקות שתכלול רשימה של אדרכיליה, תומכים בולטים, מתנגדים בולטים וכן אנשים בקהילה הבינלאומית שקשורים בה (למשל: בוש). _MathKnight_ (שיחה) 22:51, 20 יולי 2005 (UTC)
מה בנוגע לאישים שכבר זכו לערך? האם הם יצויינו גם כן בערך הזה? צ'סשיחה 22:53, 20 יולי 2005 (UTC)
כן, בשמם בלבד ובפירוט מה הקשר שלהם להתנתקות. למשל: "דן חלוץ היה רמטכ"ל צה"ל בזמן ההתנתקות...". _MathKnight_ (שיחה) 22:54, 20 יולי 2005 (UTC)
זה רעיון מבורך. ראוי שלאירוע משמעותי כ"כ בהיסטוריה של המדינה יהיה יותר מערך אחד. יש לנו כחודש ימים לכתיבת הערכים הנ"ל לקראת ביצוע התוכנית, שבעקבותה יכתבו גם הערכים ביצוע תוכנית ההתנתקות וכן התגובות לביצוע תוכנית ההתנתקות ורצועת עזה העצמאית. צ'סשיחה 23:00, 20 יולי 2005 (UTC)
יש ערך על רצועת עזה העצמאית, קוראים לו סדום ועמורה. :-) _MathKnight_ (שיחה) 09:22, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
לדעתי הקריטריון צריך להיות מאוד פשוט:מי שאלמלא תוכנית ההתנתקות לא היה עליו ערך, או שהערך היה קטן לאין ערוך - צריך להיות בקטגוריה, ורק הוא שש"ז 09:27, 1 אוגוסט 2005 (UTC)

מאכזב שלא מאוזכרת בערך הזה אף מילה אחת מהביקורת שהוטחה בחלוץ מצד המתיישבים ותומכיהם בעקבות הובלתו את ביצוע העקירה. ביקורת השמאל עליו על דברים פעוטים בהרבה, מאוזכרת בהרחבה. ניסיתי להכניס משפט אך הוא נמחק מיד. המשפט הוא: "מנקודת ראותם של המתיישבים ותומכיהם, צה"ל לא יוכל להשתקם מטראומת הגירוש ולחזור לשמש כצבא העם ללא התפטרות חלוץ עם שאר מפקדי צה"ל שהשתתפו בעקירה".

כפי שהסברתי לך, המשפט לא מדוייק, ולראייה ההתגייסות המסיבית במלחמה האחרונה. המשפט מראה על דברי נביאות שהתבררו תוך שנה כשגויים עובדתית. יש בהחלט מקום לציין את הביקורת שהוטחה כלפיו בהקשר להתנתקות, אבל לא בניסוח הזה. DGtal 16:13, 10 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הערך דן חלוץ מותקף באופן שיטתי ותדיר אחת לפרק זמן. לאור זאת החלטתילהפעיל עליו הגנה. אם יש לכם הערות או דברים שהייתם רוצים לשנות בערך, רשמו אותם בדף השיחה ואחד המפעילים יוסיף אותם או יתקן בהתאם. תודה בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 08:33, 9 ספטמבר 2005 (UTC)

הוספתי לערך את הקטע:

"לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות, תקף חלוץ פעמים רבות את המתנחלים מעל במות שונות. בין השאר אמר כמה פעמים שיש לסגור ישיבות התומכות בסרבנות, ולאחר אירועי עמונה טען כי כוחות הצבא והמשטרה התנהגו כראוי, זאת למרות התמונות הברורות של שוטרים מכים ודורסים נערים חסרי ישע. לקראת יום העצמאות תשס"ו עורר סערה, כאשר תקף את השימוש שעוסים המתנחלים בסיסמא "לא נשכח ולא נסלח" וטען כי היא מהווה "זילות השואה". אמירה זו עוררה כעס רב אצל אנשי ימין, לנוכח העובדה שהם שאלו את הסיסמא מהפגנות השמאל שלאחר רצח רבין, ואף שר הביטחון עמיר פרץ השתמש בה כנגד נתניהו במהלך מערכת הבחירות.
התנהגותו של חלוץ והתבטאויותיו החלישה את האמון של ציבור המתנחלים במערכת הביטחון, אמון שהיה רעוע כבר קודם לכן, מאז תכנית ההתנתקות. כך למשל, בטקס הענקת תעודות לחיילים מצטיינים סירב אחד החיילים, חננאל דיין, ללחוץ את ידו של חלוץ, אם כי הסכים ללחוץ את ידיו של שמעון פרס שהיה מעורב אף הוא בהתנתקות כחבר בממשלת שרון."

מדובר אך ורק בציון עובדות ויחס של ציבור מסויים אליהם. מה מוטה בכך? אריה א 11:44, 5 מאי 2006 (IDT)

אין שום דבר מוטה, שיחזרתי לעריכה שלך. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 11:55, 5 מאי 2006 (IDT)
וכמובן אתה מאד אובייקטיבי. בכל מקרה, שכתבתי את הפסקה והורדתי משפטים ספקולטיבים או שיצרו הקשרים שהיו מוטים מאופן ניסוחם. אסף 12:01, 5 מאי 2006 (IDT).
בעמונה המשטרה אכן פעלה באלימות מופרזת, זה הוכח בתמונות וסרטי וידאו. אפשר היה אולי למתן את הניסוח אבל אין ספק שתמיכתו של חלוץ בארועי עמונה גרעה מהמוניטין שלו בקרב הציבור הדתי-לאומי. שנית, המשפט השני שמחקת איננו ספקולציה ויש להחזירו. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 12:05, 5 מאי 2006 (IDT)

אני מזכיר לכולכם שהויקיפדיה אינה עיתון. אין טעם להכניס כל בדל התבטאון או אירוע שמחר יעטוף דגים מלוחים, ומחרתיים יישכח. emanשיחה 12:34, 5 מאי 2006 (IDT)

לא ידעתי שהערך מוגן סליחה שערכתי ישירות נמיוט 13:15, 5 מאי 2006 (IDT)

הנושא חשוב וראוי לציון, הנוסח המוצע רחוק כל כך מאחד שניתן להוסיף אותו לערך שאין אפשרות להשתמש בו אפילו כבסיס. טרול רפאים 14:51, 5 מאי 2006 (IDT)

אני חוזר ואומר. אני מתנגד לשני דברים:

  1. האיזכור של פרשת לחיצת היד ביום העצמאות. זו פרשה כל כך אנקדוטיאלית, שממש אין מקומה פה. עוד שבוע כבר אף אחד לי יזכור אותה.
  2. כל הנושא של "לא נשכח ולא נסלח". עצם זה שהוא זקוק להבהרה מראה שזה ממש לא לעיניין.

אין לי התנגדות לאזכר בקצרה את זה שהוא מעורר טינה בקרב המתנחלים. אבל לא ברמת המה שהיה היום או בשבוע, אלא בפרספקטיבה. emanשיחה 17:59, 5 מאי 2006 (IDT)

ואגב, אני מתפלא על האמירה של חלוץ בגלל שתי סיבות:
  1. הסיסמה "לא נשכח ולא נסלח" בהקשר של המתנחלים היתה זילות רצח רבין, ולא זילות השואה.
  2. היו חסרות לו דוגמאות של זילות שואה מצד הכתומים בתקופת ההתנתקות?! מה זה בדיוק היה הטלאי הכתום? (ואגב, זה מראה שגם הזעם העצום של הימין על ההתבטאות הוא מניפולציה תקשורתית, שאנחנו לא צריכים ליפול לה). emanשיחה 18:27, 5 מאי 2006 (IDT)
אני מצטרף לעמנואל. גילגמש שיחה 18:39, 5 מאי 2006 (IDT)
נו, באמת... זילות רצח רבין. ומה עם זילות העקריה והגירוש?
לגבי זילות השואה, אמנם היו ביטויים כאלו אצל בודדים, אשר גונו בפי רוב מוחלט של המנהיגות הפוליטית והרבנית של הציונות הדתית. וזו בדיוק הסיבה לזעם - כאשר חלוץ הופך מעשה של בודדים לסטיגמה כללית, על ידי תקיפת סיסמא לגיטימית (שגם היא לא מקובלת בכל הציבור, בניגוד לטענה ההזויה של חלוץ "תלויה בכל סוכה בשומרון") כאילו הייתה מה שאיננה. אבל כידוע, מותר להשמיץ את המתנחלים, לגזול את בתיהם, להכות אותם ולהפקיר את חייהם... הם, ככל הנראה, לא בני אדם.
אולם יש לציין דבר אחד שבשלו לא נוכל להלין על חלוץ. רבים מחברי עודדו את חלוץ ותמכו בו לאחר האמירה המזעזעת על המכה בכנף, בשעה שאני חששתי מאוד. מי שאומר אמרה כזו, אין לצפות ממנו לאנושיות יתר ומי שתומך בו אינו יכול להתלונן על כך. אריה א 18:50, 5 מאי 2006 (IDT)

דן או דני?[עריכת קוד מקור]

במכתביו הצבאיים הרשמיים הוא חותם כ"דני חלוץ", מכאן יש להניח שזהו שמו. האין צריך לקרוא לערך כך? אריה א 23:02, 22 מאי 2006 (IDT)

באתר הרשמי של צה"ל הוא מוםיע כ"דן". אבינעם 23:29, 22 מאי 2006 (IDT)
בתעודת הקצין שלו רשום דני חלוץ דלמוזיאן - שיחה 00:03, 23 מאי 2006 (IDT)
בעיתון במחנה הוא מכונה דני. אבל בציבור הוא מכונה דן חלוץ ולפעמים יותר חשוב איך מוכר הבן אדם מאשר איך הוא קורא לעצמו (62.0.191.242 14:16, 12 יוני 2006 (IDT))(זה הייתי אני)(Eviv 14:17, 12 יוני 2006 (IDT))

שמו הוא "דני" בתעודת הזהות (הוא אמר זאת בעצמו). אין דבר כזה "יותר חשוב איך מכירים אותו". העיתונאים גם קוראים לו "חלוץ" במלעיל (משל היה "אחוק" שלהם מהשירות), בעוד שמבטאים אותו במלרע, כראוי. אז מה? זאת אנציקלופדיה, לא עיתון. צריך לשנות ל"דני" בכל המקומות, ולעבור אליהם מהערך "דן חלוץ" (בדיוק ההיפך ממה שקיים כרגע).

אכן שמו דני בתעודת הזהות, לא כדאי לעשות משהו בנידון? נעה 22:55, 8 באוקטובר 2007 (IST) לאחר שנה וחצי.[תגובה]
בציבור ובתקשורת הוא ידוע כדן חלוץ וכך גם לדעתי צריך להקרא הערך--Rzg 18:55, 6 באפריל 2010 (IDT)
בספרו הוא כותב שבתעודת הלידה שלו נכתב דניאל חלוץ אלא שהוא לא זוכר שמישהו קרא לו כך אי פעם... (ירוק צהוב - שיחה 22:06, 6 בנובמבר 2016 (IST))[תגובה]

פרשת הבורסה[עריכת קוד מקור]

הי טרול. זה נושא שחייבים לכתוב עליו. האם לא תכתוב על חשבון הדולרים של לאה רבין? זה נושא שמסעיר את המדינה וייכנס להיסטוריה הישראלית, גם אם אתה תומך בחלוץ. שמילה 01:34, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

השאלה היא אם חייבים לכתוב עליו היום. מישהו יודע את העובדות לאשורן? מישהו יודע האם זה יהפוך באמת לחשבון הדולרי של לאה רבין או שזה ייעלם מחר מהרדאר? רבותי - אנחנו לא עיתון. יש לכתוב על כך רק אם וכאשר יתברר שזה חשוב. odedee שיחה03:44, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מוזר. חלק מהעניין של ויקיפדיה הוא עדכניות, אפשר לחשוב שוה משהו קטן. אני בטוח שביום שהרמטכ"ל מונה הדבר עודכן, וכאן מדובר במשהו ענק לגבי אדם, תקדימי לגבי רמטכ"ל. הרבה יותר חשוב מעמדת טרול לכתוב שבניו שירתו בחיל האוויר. גם בערך על מלחמת לבנון 2 מחקו לי את התוספת, ערך שמתעדכן על כל קטיושה שנופלת לים. אין לי בעיה לחכות.שמילה 11:22, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כל הסיפור הזה הוא מסווה מטופש המאפשר לתקוף את הרמטכ"ל על המלחמה לכאורה בלי לעשות זאת. ככזה הוא ייעלם לדעתי במהירות רבה ואני ממליץ פשוט לחכות. בערך על המלחמה יש בעיה מכיוון שאחר כך אי אפשר יהיה לאסוף את המידע בצורה מסודרת ולכן אנחנו אספנו את המידע וצריך לסנן אותו. טרול רפאים 18:15, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מבין מתגובתך שהשחזור שלי קשור לכך ששאתם מנסים לגונן על חלוץ. כל פעם שיתייחסו לדן חלוץ לא יוכלו לשכוח את הנושא הזה. גם אם זהו מסווה למשהו אחר. יכול להיות שאתם תומכים בו, זכותכם, אבל אי אפשר לצנזר את הנתון הזה בערך העוסק בדן חלוץ ומכיל מידע שולי כמו עיסוקם של ילדיו, למשל. אין לי בעיה לפרסם את זה עם התגובה שלו ("לא ידעתי שתהיה מלחמה"). חיכיתי כמה ימים, זו כבר לא ידיעה חמה, ובכל זאת זה עדיין מעסיק מאוד את העיתונות בישראל. אין יום שזה לא ידיעה בעמוד הראשון, או בעמודי הפרשנות. אשאל את חוות הדעת של דוד שי. שמילה 18:27, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
פירוש הדבר שאני שונא אנשים צבועים, אם לא מרוצים מתפקוד הרמטכ"ל במלחמה (שגם אני אינני מהמאושרים ממנו), שיגידו את זה. ההסתתרות מאחורי הסיפור הזה היא צביעות פשוטה. טרול רפאים 16:21, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
גם לדעתי הדבר ראוי לציון בערך. המניעים שאתה מייחס לכותב אינם רלוונטיים. השקמיסט 16:34, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
זה טיעון לא מקובל עלי. אני מבין שאתה חושב שמדובר בצביעות. יתכן שאתה צודק, אבל מה זה משנה? הפרשה היא מהותית בקשר לחלוץ, חלוץ הודה שהיא נכונה. הפרשה יצרה הד עצום שנדבק בחלוץ ולכן חשוב לכתוב אותה בערך על חלוץ. גם אם הפרשה תרד אט אט מסדר היום, היא תמיד תישאר בהקשר של חלוץ ואנחנו צריכים לכתוב עליה. עשית טעות בשיקול הדעת בכך ששחזרת את מה שכתבתי. שמילה 16:49, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני רק רוצה לציין שלא האשמתי את שמילה בצביעות, אלא את האחראים לניפוח הפרשה. טרול רפאים 19:28, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ברור לי שהאשמת את הפובליציסטים וחברי הכנסת שקראו להדיחו אחרי הפרשה. שמילה 21:38, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
עדכניות אומר שברגע שיש משהו שמתבררת חשיבותו ויש פרספקטיבה לגביו אפשר לעשות את זה, ולא לחכות למהדורה הבאה שתתפרסם עוד 10 שנים. אבל זה לא אומר שזה עיתון.
צריך לחכות, לתת לפרשה לשקוע, לקבל פרספקטיבה לגבי עד כמה היא באמת חשובה, ורק אז לכתוב. emanשיחה 17:14, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אין צורך להתרגש מכך שהעיתונים עושים רעש עצום סביב האירוע - זו דרכם של עיתונים. בעיני זהו אירוע זניח ביותר, בטל בשישים, לעומת האירוע האחר שקרה באותו יום - תחילתה של מלחמת לבנון השנייה. בשלב זה אני מעדיף שלא לציין את מכירת ניירות הערך בערך דן חלוץ, אך בהחלט ראוי לציין זאת בערך מעריב (עשיתי זאת) ובערך סודיות בנקאית (אחרי שמישהו יכתוב אותו). אם במהלך הזמן יתברר שלמכירה יש משמעות מהותית בביוגרפיה של חלוץ, נציין זאת גם בערכו. דרך אגב, ההשוואה לחשבון הדולרים של לאה רבין שגויה מיסודה - שם דובר בעבירה פלילית ודאית ובחתירה להעמדה לדין, כאן מדובר בפגם אתי, אולי מסוג אלה שעליהם נאמר "תלמיד חכם שנמצא רבב על בגדו, חייב מיתה", אבל עדיין פגם אתי ולא עבירה פלילית. דוד שי 17:20, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מקבל את דעתך, נמתין ונראה. אף שגם חשבון הדולרים של לאה רבין היתה פרשה זניחה שרבין יכול היה להתחמק ממנה אם היה מעוניין. העניין בה הוא שהפרשה היתה הקש ששבר את גב הגמל לאחר קלקולים רבים בממשלת רבין הראשונה. שמילה 21:38, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני חושב שלא רק צריך להתעניין כמה פופולריות הפרשה תתפוס. צריך להתעניין גם על חשיבות המידע. לפי דעתי המידע בדבר חשדות על טוהר המידות של הבן אדם בסיטיואציה הספציפית הזאת הוא רלוונטי מאוד. לפי דעתי להשוות את העניין לאיזה עבירת חניה שנדבקה אליו זה מעט לא צודק, ולא משנה כמה רעש הדבר יעשה.
זה באמת די מוזר לא לציין את זה עליו פה. עבר כבר שבוע, הדבר מהדהד. זוכה לפרסום בכל העיתונים בעולם, כמובן בויקיפדיה האנגלית, ובערך אי אפשר לנסח פסקה על כך. אנחנו לא שופטים פה, אלא מנסחים ערך. זה הדבר הגדול ביותר שנקשר בחלוץ. שמילה 03:45, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
שמילה, "זה הדבר הגדול ביותר שנקשר בחלוץ"? היציאה למלחמת לבנון השנייה היא דבר קטן, התפקוד העלוב של כוחות היבשה במלחמה זו הוא דבר קטן, ורק הטלפון לבנק "זה הדבר הגדול ביותר"? נו, באמת. דוד שי 08:09, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
קצת הגזמתי, בדיעבד. אבל יש חמישה דברים שנקשרו לחלוץ: המלחמה ותפקודה מעורר המחלוקת, המקרה עם הבורסה, ההתנתקות, האמירה לגבי "מכה קטנה בבטן" והאמירה "איי דונט קייר". אני חשוב שגם הביקורת על המלחמה צריכה להופיע בערך. שמילה 10:11, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
חלק גדול מהנושאים שהצגת הם נושאים שמבוקרים בגינם מספר אנשים, לא כך מקרה המניות שכול כולו מתקשר לחלוץ. האחריות ללחימה בצפון מתחלקת בין שר הביטחון ראש הממשלה חלוץ וכלל הממשלה, עניין האספקה נופל על כשלים תקציביים של הכנסת, על החיל ועל חלוץ, אבל מכירת תיק ההשקעות של חלוץ זה משהו שמתקשר רק אליו.(Eviv 22:19, 23 באוגוסט 2006 (IDT))[תגובה]
לדעתי יש לציין זאת במשפט וחצי, ואם יהיו לזה הדים בעתיד אפשר יהיה להרחיב. בברכה, ינבושד.
ציינתי במשפט אחד. דוד שי 08:24, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מצויין. בינתיים נראה שאין צורך ביותר מזה. בברכה, ינבושד.

ביקורת סתומה[עריכת קוד מקור]

מספיק עם משפטי ביקורת סתומים - כל פעולה שאדם פוליטי או בתפקיד רם יעשה יהיו כאלו שיבקרו אותו על כך ויגידו שהיה צריך לעשות בדיוק הפוך - זו טיבה של הפוליטיקה (המדינית והצבאית). אין צורך בכל משפט שכותבים כאן (וזה נפוץ מאד בזמן האחרון בערכים של אישי פוליטיקה) לרשום: "יש שביקרו אותו על מעשיו" או "יש כאלו שחשבו שהיה צריך לעשות זאת אחרת" או "היו שחשבו שלא היה צריך לעשות זאת". ברור שהיו כאלו שלא הסכימו איתו, ואפילו ייתכן שהיה ציבור גדול שחשב זאת. זו טבעה של הפוליטיקה -> כל פעולה שמישהו עושה תמיד יבוא מישהו ויגיד שהיה צריך לעשות זאת בדיוק הפוך. לרוב, אלו גם יהיו אלה שאמרו שצריך לעשות זאת בהתחלה, אך לאחר החליטו לשנות את דעתם באמצע. אסף 17:02, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

יש הבדל בין לכתוב בערך יוסי שריד "יש המבקרים את יוסי שריד בגין מוכנותו לוויתור על רמת הגולן לטובת שלום וטוענים כי אין לוותר על שום חבל ארץ". לבין לכתוב בערך דן חלוץ שיש אנשים שמבקרים את הצעד שלו של מכירת תיק ההשקעות בגלל שמדובר בצעד לא אתי.(Eviv 22:18, 23 באוגוסט 2006 (IDT))[תגובה]

הנעילה מוזרה ומיותרת[עריכת קוד מקור]

לא ארעה כאן הצפה של השמצות. הנעילה די מיותרת. נחמד שיש דיון ויקיפדי בריא על דן חלוץ. הערך כרגע סטרילי מדי לפי דעתי ולא מעבר את הדעות השונות (לרע וגם לטוב) לאחר המלחמה על דן חלוץ. יש ויכוח ציבורי וכדאי לבטא אותו, בדרך הגונה ולא מתלהמת, גם בויקיפדיה. שמילה 00:54, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ראה למעלה בדיון על פרשת המכירה. אין כאן נסיון לסתום פיות, אלא שבמשך היום הגיעו כמה ויקיפדים, מתוך כוונה טובה, והרחיבו את הנושא, ללא ידיעה שבדף השיחה הוחלט אחרת. הדיון יכול להימשך בדף השיחה, ואם תהיה הסכמה הערך ייפתח/ייערך בהתאם. בברכה, ינבושד.
אחרי עריכתו של דוד שי התבצעו מספר שינויים, שניתן לחלקם בגדול ל-2, האחד עסק בהוספת חצי משפט לחלק הראשון של הערך בגין הנושא של מכירת תיק נההשקעות, והשני עסק בדעות השונות בגין האם לכתוב "3 שעות אחרי" או אולי "באותו יום".
הדיון בשיחה לא הגיע למסקנה ברורה והקשר הדברים היה שלא כדאי ברגע הזה לכתוב פיסקה שלמה על הפרשה ואפשר להסתפק במשפט אחד או שניים.
לסיום, לא התבצעו עריכות שכל כך מרחיקות לכת מהדיון בשיחה, ולכן אני לא רואה כל הצדקה בחסימה של הערך לעריכות. (Eviv 22:25, 23 באוגוסט 2006 (IDT))[תגובה]
הערך עבר הרבה עריכות מיותרות בניגוד לשיחה (אני ספרתי בערך 8 שחזורים תוך יום וחצי), גם לפני התוספת של דוד שי וגם לאחריה (ואני מניח שהיו עוד כפול מכך לולא החסימה). מדובר על דבר זמני, בכדי למנוע עוד פעולות נוספות כאלו, כי אנשים מעדיפים להוסיף עוד ועוד מידע בניגוד לדף שיחה ולא לנהל על כך דיון. אסף 22:30, 23 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
כהמשך לתשובתו של אסף, אם אתה סבור שהדיון לא הגיע למסקנה ברורה - אתה מוזמן להמשיך אותו כאן, ולכשתהיה מסקנה הערך ייערך בהתאם. בינתיים, ע"פ התרשמותי, יש רוב שמסכים על מצב הערך כרגע. אתה רשאי לדון ולשכנע. בברכה, ינבושד.
נראה לי שרוב העורכים לא ערכו בכוונת זדון היה מספיק אם הייתה הודעה בנוסח "עניין פרשת המניות נמצאת בדיון בערך אנא לא לשנות". נראה, לי, לפחות, שכלי הנעילה הוא כלי קיצוני שהשימוש בו נעשה בדבר קיצוני ולא סתם בויקיפדים שמתוך מחוייבות לויקיפדיה משנים ערכים לפי מידע חדש ולא קוראים לפני זה את השיחה.(Eviv 22:56, 23 באוגוסט 2006 (IDT))[תגובה]
אף אחד לא טען שהיתה כוונת זדון. אחרי הכל, הנעילה לא חוסכת ממך את הזמן שהיית משקיע בעריכת הערך, שהיה משוחזר אחר כך? לגבי הרעיון של תבנית - לא קיימת תבנית כזאת, אבל אפשר, תיאורטית, להציב בראש הערך תבנית אזהרה כללית ובה הפרט הזה. רעיון, איני יודע אם הוא טוב יותר. בברכה, ינבושד.

ביוגרפיה רשמית[עריכת קוד מקור]

http://www1.idf.il/dover/site/mainpage.asp?sl=HE&id=22&docid=15774&clr=1&subject=14930&Pos=1&bScope=False

יום פיטורי הרמטכ"ל[עריכת קוד מקור]

ב16 לינואר או ב17?

יש סתירה בערך עצמו (בהתחלה כתוב 17 ובסוף כתוב 16 )

17. בהארץ כתוב במפורש, לאחר חצות. עידן ד 00:57, 17 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
בהארץ כתוב מפורש זה לא אומר כלום לגבי מתי הוא נתן את מכתב ההתפטרות לשר הביטחון, שזה מה שקובע. (אגבהיה כתוב גם בסוף הערך 17 ומישהו שינה ל16)--אריסטו 00:59, 17 בינואר 2007 (IST)
"הרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, הודיע הלילה (רביעי) לאחר חצות על התפטרותו, על רקע כשלי צה"ל במלחמת לבנון השנייה. חלוץ הודיע על החלטתו לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לשר הביטחון עמיר פרץ ולקצינים בכירים במטה הכללי. אולמרט הביע צער עמוק על החלטת הרמטכ"ל לפרוש." לא מבין מה הבעיה. עידן ד 01:01, 17 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
"אולם בגלל חשש שהנושא יודלף - הוחלט להוציא את ההודעה כבר הלילה, מעט לאחר חצות." - (וינט) זאת אומרת שהוא הגיש את מכתב התפטרותו לפני חצות ורק ההודעה יצאה לאחר חצות= הפיטורים חלו ב16 ולא ב17.--אריסטו 01:05, 17 בינואר 2007 (IST)
ההודעה הינה לראש הממשלה ולשר הביטחון. לא לתקשורת. עידן ד 01:06, 17 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

- קישור למכתב התפטרות: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3353281,00.html.
אולי כדאי לצוטט את חלקו: "התחקירים האירו את עינינו לראות את אשר נדרש לעשות על מנת לתקן את הטעון תיקון, ולשמר לטייב את התחומים בהם הצלחנו. אחד הדברים המרכזיים אותם למדנו מן התחקירים הוא כי המערכת הצה"לית מושפעת עמוקות מתהליכים ארוכי טווח. לעיתים השפעה זו אינה מורגשת ואנו איננו מודעים למלוא השלכותיה. לתהליכים אלה ישנן השלכות על החברה הישראלית בכלל ועל היכולת הכוללת של הצבא בפרט... כדי להוביל ולהנהיג, שומה עלינו למצות את אחריותנו. לפיכך, לאחר שסיימתי את משימתי לעת הזו הריני להודיעך כי בכוונתי לסיים את תפקידי כרמטכ"ל לאלתר. אני מצדיע לצה"ל ולוחמיו. ועומד לרשותך תמיד, בברכה, דני חלוץ רב-אלוף, ראש המטה הכללי".
לדעתי, צריכה להיות כותרת נפרדת להתפטרות. (jry)

אולי כדאי להוסיף את העובדה, שהוא הרמטכ"ל השלישי (או הרביעי - אם סופרים את דוד אלעזר) שמתפטר מיוזמתו (jry)

ציון ההתפטרות באותה פסקה של מלחמת לבנון השנייה זו הבאת דעה נגדו. משום שהוא התפטר כמעט חצי שנה לאחר המלחמה יש לציין זאת בפסקה נפרדת. (jry)

יום פיטורי הרמטכ"ל-כותרת לא נכונה[עריכת קוד מקור]

יש הבדל בין פיטורין להתפטרות. חלוץ התפטר ולא פוטר ולכן מציע לשנות ליום התפטרות הרמטכ"ל או התפטרות הרמטכ"ל ולא כפי שמופיע. והוא הדין לגבי גוף העדכון

--פוחצ'בסקי 01:33, 17 בינואר 2007 (IST)17 ינואר 0130[תגובה]

"פיטורי" אינו בהכרח שמישהו אחר פיטר אותו, כמו ש"ליקוקי הכלב" לא מוכיח שמישהו ליקק את הכלב אלא יתכן שהכלב הוא זה שליקק, כך גם פה לא בהכרח שמישהו פיטר אותו, אלא בפועל יש כאן פיטורים ובמקרה המפטר זה הוא עצמו.--אריסטו 01:42, 17 בינואר 2007 (IST)

- המילה יום מיותרת לדעתי. אולי עדיף פשוט לקרוא לזה "התפטרות".

לגבי התוספת שלי[עריכת קוד מקור]

מצאתי קישור, מעיתון הארץ המודפס של בוקר אחרי, אבל זה הופיע באינטרנט כבר ב-12 ליולי בצהריים. [2]. יוסאריאןשיחה 01:43, 17 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

ניטרלייות[עריכת קוד מקור]

עם כל הכבוד לאביעד - למרות שאינני קבוע - מה שמחקתי זאת נייטרליות מבלי כל קשר לדעה פוליטית מי שרשם את ההערות על תפיסה צבאית ברור שזה היה סופר מגמתי וחובה היה למחוק

אביעד - אתה לא עומד בהגדרות ואתה זה שפגעת בנייטרליות ע"י החזרת הערך לקדמותו

לדוגמא

חלוץ הטיח ביקורת במתנחלים ? לא, אלא רק בקיצונים שפרעו - זה התיקון וזה מה שנקרא להפוך את הערך לנייטרלי

בצורתו הנוכחתי הערך מוטה לרעה ע"י מבקרי חלוץ

מה אני אגיד לכם ? זה מה שאתם רוצים ? אז כמו שמודי בר-און אומר - תבלו !
מסכים. המסמך לא אובייקטיבי. למשל, הערך "תפיסתו הצבאית" לא מסתמך על אף מסמך או אמירה. אולי יש מקום לערך כזה - אבל אם רושמים דברים כאלה חייבים גיבוי של עובדות ולא של שמועות או דעות אישיות. (jry)

עזוב... חבל על הזמן !

כל הערך הזה מוטה בטירוף - חסר כל ניטרלייות ונכתב בצורה ביקורתית לגמרי

חוץ מלקלל - עשו פה הכל

סיכום במשפט[עריכת קוד מקור]

אחרי הפסקה על ההתפטרות, היה המשפט:

"במהלך כהונתו נרשמו בשנת 2006 המספר הנמוך ביותר של פיגועי התאבדות מאז תחילת אינתיפאדת אל אקצה והמספר הנמוך ביותר של קורבנות האינתיפאדה מאז תחילתה בשנת 2000."

זה נתון מעניין ונכון, אבל כדאי לשלב במסגרת של פסקה בתוך הפרק על תקופתו כרמטכ"ל, עם הקשר קצת יותר רחב ולא כפי שזה היה. בברכה, יוסאריאןשיחה 10:14, 18 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

תפיסתו הצבאית[עריכת קוד מקור]

חסרים, לדעתי, פרטים על הרפורמה ועל שינוי ארגוני שעשה. חסר גם על חוק המילואים החדש ועל קיצור השירות שחלוץ קידם ושבוטל בעקבות המלחמה.

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

עקב מלחמת העריכה בין פקמן לבין אבידור נעלתי את הערך. אנא ישרו את ההדורים כאן. נדב 23:17, 18 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

זה באמת לא מסובך, הפסקה שאבידור מנסה להכניס היא:
"בחוגי הימין, בעיקר בהתנחלויות ועוד יותר אצל מפוני גוש קטיף שחלוץ פיקד על התוכנית שבמסגרתה איבדו שלא בטובתם את ביתם, התקבל באותו היום מכתב הפיטורין בסיפוק רב. ההנהגה הרוחנית והאידיאולוגית של חוגי המתנחלים ראתה בעזיבתו את תפקיד הפיקוד על הצבא כעונש על מעשהו בגוש קטיף, או לפחות כהתפטרות מוכרחת בשל עצם לקיחת האחריות על מעשה שלדעתם אסור היה לו לעשות [3]."
הפסקה היא דוגמה מופתית לאיך לנפח את הטקסט ללא שום צורך (כל שאר המידע הרלוונטי מופיע כבר קודם בעבר). במקומה צריך להופיע:
"בחוגי הימין, ובמיוחד אצל מפוני גוש קטיף התקבלה ההתפטרות בסיפוק [4]
קצר בהרבה ומכיל את המידע הרלוונטי בלבד. טרול רפאים 23:35, 18 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

אני מקבל את הפשרה. אבידור 23:44, 18 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

אין טעם להוסיף את הפיסקה ללא הפרספקטיבה המתאימה. מעבר לכך, ההכללה איננה מוסיפה לאמינות הערך. סביר ויתכן והתוספת היא טובה (במיוחד בצורה שהציע טרול"ר) - אבל היא מוקדמת ללא מתן מקורות נוספים והמשכיות תגובה זו. אני ממליץ לחכות שבועיים-שלושה ורק אז להתחיל לכתוב על התגובות בציבור זה או אחר לפרישה. זהר דרוקמן - אהמ 23:48, 18 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
בדרך כלל אני מסכים שעדיף להמתין, אבל במקרה הנוכחי אינני סבור שהתגובות ישתנו. לגבי שאר התגובות אפשר ורצוי להרחיב לפי הריכוז ב-Ynet. טרול רפאים 00:02, 19 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
דווקא במקרה הזה עדיף להמתין. התגובות יכולות להשתנות בעקבות וינוגרד או אם חלוץ יחליט להתבטא בעניינים שונים (לדוגמה, ההתנתקות) לאחר שיצא מהצבא. לא מדובר בזמן רב ואם נחכה נזכה לפרספקטיבה טובה יותר. זהר דרוקמן - אהמ 00:23, 19 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
לא משנה מה יאמר חלוץ על הגירוש. מה שחשוב זה מה הוא עשה בפועל שם ובעמונה. דבריו נגד המתנחלים, המובאים אגב בערך עצמו, רק ממחישים את הניכור שיש לראשונה בישראל בין רמטכ"ל ובין סלתה ושמנה של הציונות הדתית. בהזדמנות זו אציין לY-NET שבויקיפדיה מחזיקים מהם כמקור ניטראלי אם כי לצערי ממש אינו כן. דוקא הריכוז בYNET מוכיח את מיעוט הדיווח על תגובת הימין ואת איזכור החרבת הגוש ע"י חלוץ. אך הנה כתבה אחת שהם כן עשו משהו: [5] אבידור 00:35, 19 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
אפשר להציע את הרעיון כי אתה הוא זה שאינו נייטרלי ומייחס עודף חשיבות לתגובות ראשוניות של אנשים ומהן יוצא להכללות מוגזמות בדבר אלו הרואים בעצמם ימניים? אתה קובע כי לא משנה - אני טוען שיתכן וכן ישנה (אם יאמר). הדרך לוודא מי מאיתנו צודק היא לחכות. הערך ישרוד במשך הזמן שיעבור. זהר דרוקמן - אהמ 01:28, 19 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

אני מציע לעשות פסקה נפרדת על יחס הציבור אליו במקום ההערות לגבי זה בפסקאות האחרות. Jerry 05:00, 19 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

יחס הציבור אליו, כמו גם תחושתם של מפוני גוש קטיף, מעניין כקליפת השום. זו אנציקלופדיה, לא מצעד הפזמונים ולא כוכב נולד, ובאנציקלופדיה חשוב מה האיש שבו עוסק הערך עשה ואמר. את מקורות הסיפוק של מפוני גוש קטיף נכתוב בערך העוסק בהם, ואת יחס הציבור נכתוב בערך "הציבור". דוד שי 17:13, 19 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
אתה צודק - אם כי יחס הציבור משפיע גם על מעשיו. אבל כמעט בכל פסקה יש התייחסות ליחס הציבור לכל דבר, שעשה. זה מטה את המאמר נגדו והופך אותו ללא אובייקטיבי. בגלל זה הצעתי לרשום את זה בפסקה נפרדת. הנה דוגמאות לכך:

בעקבות דבריו של חלוץ התעוררה סערה ציבורית.

חיסול סאלח שחאדה והתבטאויות חלוץ בעקבותי

התנהגותו של חלוץ והתבטאויותיו החלישה, לדעת גורמים בהתיישבות, את האמון של ציבור המתנחלים במערכת הבטחון, אמון שהיה רעוע כבר קודם לכן, מאז תוכנית ההתנתקות.

תוכנית ההתנתקות

על ההחלטה לצאת למבצע זה ועל אופן ניהול המערכה, נמתחה ביקורת רבה... שהופנתה אל מקבלי ההחלטות (ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ) ואל מפקד המערכה, הרמטכ"ל דן חלוץ.

מבצע גשמי קיץ ומלחמת לבנון השנייה

כנגד חלוץ הופנתה גם ביקורת אישית, כאשר נחשף שביום חטיפת החיילים טלפן לבנק והורה למכור את כל ניירות הערך שבחשבונו. לטענתו, לא שיער שתפרוץ מלחמה, זאת למרות שבהדלפות לתקשורת מישיבת המטכ"ל שנערכה בבוקר, לאחר החטיפה, נאמר ש"ישראל תחזיר את לבנון עשרים שנה אחורה"

מבצע גשמי קיץ ומלחמת לבנון השנייה

הטיה בערך[עריכת קוד מקור]

1. בקטע העוסק בגירוש יהודי חבל קטיף נכתב: "הוא הקפיד להתייחס להתנתקות לא כמבצע צבאי כנגד אויב שיש לנצח אלא כמשימה מול אחים שיש לבצע". לדעתי זהו טקסט מוטה, ויש להסירו.

2. ראוי לצרף את התבטאותו ביד ושם, במהלך יום השואה, בה תקף את המתנחלים ש"תולים בכל סוכה שלט 'לא נשכח ולא נסלח' ומבזים את זכר השואה" אך שכח שנעשה בביטוי זה שימוש נרחב לאחר רצח רבין. לדעתי, התבטאות זו ראויה לציון כיוון שהייתה אבן דרך חשובה ביחסו לעם, ואינה דבר רגיל הנעשה במסגרת תפקיד רמטכ"ל.

הערתך הראשונה נכונה, וזכורות לי גם התבטאויות שלו שאינן מסתדרות איתה. לגבי הערתך השנייה - חוששני שהכנסת דבריך לערך תהיה בגדר הטיה. התבטאות זו אולי מייצגת משהו, אבל לא "אבן דרך". בברכה, ינבושד.
1. לא כל התייחסות של אדם לתפקידו, אם הוא מגדיר זאת כך, היא הטיה.
2. הערך הזה הוא כבר בין הערכים היותר מוטים בויקיפדיה (ראה פסקה למעלה). לא צריך להוסיף לערך אנציקלופדי כל משפט שאדם אמר. אסף 10:38, 4 בפברואר 2007 (IST).[תגובה]
1. אוקיי, אם הוא אמר את המשפט הזה יש לציין זאת בשמו, אך לא לקבוע זאת כעובדה. בברכה, ינבושד.
כמובן שלא התכוונתי שיכתב "אך שכח שנעשה בביטוי זה שימוש נרחב... וכו'", אך לדעתי ראוי לציין "למרות שנעשה שימוש בביטוי זה לאחר רצח רבין. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]
מאחר שהוסף ציטוט זה שאמר, אינני רואה סיבה שלא להוסיף את הציטוט הנגדי שהוזכר כאן (אם כי ללא פרשנויות ו"השוואות"). מה דעתך, אסף? בברכה, ינבושד.
אני נגד הופעת שתי העובדות המוטות. גם יחסו להתנתקות, שאין בו כלום למעט הסברה, והן תקיפת המתנחלים, לא צריכים להופיע בערך. יוסאריאןשיחה 12:32, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
ייתכן. הצגת ההתבטאות לצד אחד בלבד דורשת איזון, אם כדבריך ואם בהצגת ההתבטאות השנייה. בברכה, ינבושד.

קישור לערך ביפנית[עריכת קוד מקור]

שמישהו יוסיף את הקישור לערך המקביל ביפנית. בוב שלג 02:10, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הוסף. בברכה, ינבושד.

יש לעדכן את הערך ![עריכת קוד מקור]

דן חלוץ איננו עוד רב אלוף. יש להשמיט את המילים "רב אלוף" בפתיחת הערך. --Haim am 12:01, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

טעות כפולה בידך. ראשית, רא"ל זו דרגה ולא תפקיד (בניגוד לרמטכ"ל שהוא תפקיד). יש כיום עוד כמה רא"לים בשטח (שומרון, ברק, לוי, מופז וכו') אלא שהם רא"ל במיל' או בדימוס. שנית, הוא עדיין חייל צה"ל והוא כרגע בחופשת שחרור (של כמה חודשים כמדומני), אך עדיין חייל לכל דבר. אחרי שישתחרר סופית אפשר להוסיף את (במיל'). DGtal 12:06, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

צר לי להודיעך ידידי, אך הינך טועה טעות מרה. ראשית אני קצין במיל' ומניסיוני האישי, אין שני נושאי דרגות רא"ל במקביל, ישנו רק אחד. ומרגע היציאה של קצין לחופשת השחרור, הקצין נכנס לדרגת מילואים לכל דבר. כך היה אצלי באופן אישי וכך אצל כל קצין בצה"ל. הנתון מיותר ויש להשמיטו (לא רא"ל ולא רא"ל במיל', ראה אהוד ברק ואחרים). --Haim am 12:28, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אינני יודע איזו דרגה קיבלת לאחר הרא"ל, אבל חיים בר-לב שירת במלחמת יום הכיפורים בדרגת רא"ל, והיה כפוף לרמטכ"ל שהיה רב-אלוף גם הוא. אבינעם 13:00, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
חיים, טעות בידך. אין אף פקודה צה"לית שאומרת שאין שני רא"לים במקביל. בנוסף, כשרמטכ"ל נמצא בחופשת שחרור (כחצי שנה) הוא עדיין רא"ל בשירות קבע. וכמו שנאמר מעלי - בר-לב ביצע תפקיד מפקד זירה כרא"ל במילואים. נחמיה ג 20:05, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אני אבהיר שוב - דן חלוץ עודנו רא"ל בשירות קבע. הוא בחופשת שחרור. זה שהוא כבר לא חבר בפורום המטכ"ל לא אומר שהוא לא בשירות. קפיש? עדיין יש לו משרד בקיריה, ולא בתור "הרמטכ,ל לשעבר". נחמיה ג 20:59, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

יוצא -> שגדל[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי את העריכה הזו. אשמח להסבר. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 10:53, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

הוא גדל כשהיה ביסודי ובגן, בחיל האוויר החל שירותו הצבאי. לא הבנתי את ההתיחסות ללסקוב ומן הראוי להתייחס פה. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 21:21, 1 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
לסקוב היה מפקד חיל האוויר, ובתור שכזה - הוא יוצא חיל האוויר. לא היה אף רמטכ"ל שכל שירותו (עד דרגת אלוף) היה בחה"א. נחמיה ג 21:23, 1 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
הפשרה בעייתית. ניתן להבין ממנה שרפול ובר לב לא היו טייסים :). נחמיה ג 19:52, 3 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אם ככה אולי חלוץ לא יצר תקדים כל כך חשוב ומיוחד. בכל מקרה, אין לי בעיה שתנסח מחדש, אבל "שגדל" לא מתאים כאן. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 09:18, 4 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אם בר לב היה טייס, רצוי לכלול זאת בערך שלו. חיפשתי ולא מצאתי אזכור לכך. קומולוסשיחה 12:31, 4 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
בר-לב ורפול ענדו כנפי טיס של מטוסים קלים. והם, למעשה, היו טייסים.. :). נחמיה ג 01:38, 11 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

עניין קטן הגובל בסוג של גזענות[עריכת קוד מקור]

מדוע מוזכר מוצאו של חלוץ ולא הוזכר מוצאו של יעלון, למשל? אין דבר חריג ברמטכ"ל ממוצא איראני-עיראקי.שמילה 21:42, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

אולי סתם לא ידוע היכן נולדו הוריו של בוגי? אותי מכעיס שכל דבר או הבדל מייד קופצים וקוראים "גזענות" (כפי שכתבת בתקציר העריכה). ולמה לבוגי יש 2 תמונות בערך ולחלוץ רק אחת? עוד אפליה! דובב 21:44, 30 באפריל 2007 (IDT).[תגובה]

לא כתבתי גזענות כי אם גובל בסוג של גזענות. אולי הגזמתי. אני חושב שאפילו היה כאן רצון להיות חיובי. אבל מבדיקה שעשיתי בקרב הרמטכלים האחרונים, מדינת המוצא שלהם מאוזכרת רק כשהם ספרדים. דן חלוץ, מופז ואשכנזי מאוזכרים עם מדינות מוצא. אצל מופז חשוב להשאיר את מדינת המוצא כי הוא נולד באיראן, אצל האחרים זה מיותר. שמילה 12:43, 1 במאי 2007 (IDT) אני מציע שרמטכ"לים שנולדו בחו"ל יצוינו, ורמטכ"לים שלא - לא. קומולוסשיחה 12:53, 1 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

גם אני חושב, אלא אם יש איזה הקשר בין המוצא לבין התפקיד. אצל רפול כתוב שמדובר במשפחה סבותניקית שזה מידע מעניין. אבל כאן לא נחוץ. שמילה 17:04, 1 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
לי דווקא זה נראה מאד מעניין שהמשימה העיקרית של הרמטכ"ל היא להתמודד עם איומים המגיעים מאותה מדינה שממנה הוריו (לפחות אחד מהם) מגיעים. דווקא יש בכך עניין רב בכך שאביו הוא מאיראן. דובב 17:13, 1 במאי 2007 (IDT).[תגובה]

אות מלחמת לבנון[עריכת קוד מקור]

המשפט "ב-24 בדצמבר 2007 קיבל דן חלוץ את אות "מלחמת לבנון השנייה" בטקס אזרחי מידיו של שר הביטחון אהוד ברק" מיותר לדעתי.

חלוץ קיבל את האות במהלך טקס כמו כל חייל ששירת בצבא במלחמה האחרונה. מה רוצים לציין כאן? ששר הביטחון הוא שהעניק את האות? יש לזה איזה שהוא ערך אנציקלופדי? לעניות דעתי, אפשר להוריד את השורה הזו. נעה 21:58, 25 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

מסכים כמעט לחלוטין. אפשר ללמוד מזה שעדיין מכבדים אותו בצה"ל (קיבל את האות בטקס הכי "רשמי" לחלוקת האות), אבל זה כנראה טריוויה. איזכור האות צריך להיעשות, אם בכלל, בהקשר לציון כלל האותות להם הוא זכאי, תוך שיצויין שהאות הוענק לו לאחר השחרור. ‏DGtal22:01, 25 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]
הסרתי. זה מידע טפל שבטפלים. דוד שי 22:20, 25 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

דרוש סימוכין למשפט הבא[עריכת קוד מקור]

"על פי מקורות זרים, רוב הסיכולים בוצעו באמצעות כלי טיס בלתי מאויישים (כטב"ם) המסוגלים לשאת פצצות חכמות."

בברכה, MathKnight הגותי 22:42, 1 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

הסרתי את זה. השקמיסט - שיחה 20:35, 1 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

מהי התגובה[עריכת קוד מקור]

שחזרתי את העריכה של יוסאריאן מהסיבה הבאה: לטעון שחטיפת חייל היא תגובה זו טענה לא נכונה. שליט נחטף באמצעות מנהרת טרור שנחפרה מתחת לגדר אל העמדה בה שהו הוא וחבריו. לחפור מנהרה לוקח זמן וזו לא פעולה שמתבצעת מהיום למחר שכן היא דורשת תכנון והכנה רבים (מודיעין, חפירה, פעולה לפי לוח זמנים קפדני ומתוכנן מראש וכו'). מכאן נובע שמדובר בפעולה מתוכננת שתוכננה הרבה זמן מראש ולא באה סתם כתגובה לפעילות צה"ל. בניגוד לפעולות צה"ל שכללו פגיעה נקודתית בפעילי חמאס בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 22:54, 14 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

ברצוני להציע שינוי שם הערך ל-"דני חלוץ"

שינוי השם אינו קשור למגמות פולטיות או לתגובות להוצאת ספרו האחרון אלא מן הטעם הפשוט שזהו שמו בתעודת הזהות שלו, השם אשר בו השתמש במכתביו הרשמיים מאז ומעולם .

כאשר שאלו את חלוץ ברעיון לפגוש את העיתונות לאחרונה מה הסיפור עם כך שהוא קורא לעצמו לפתע דני הוא הסביר שזהו שמו בתעודת הזהות והוא תמיד כונה דני עד אשר אריאל שרון הדביק לו את השם דן. (אפשר לראות את זה ב-MAKO מה-13.2 - פגוש את העיתונות עם דנה וייס)

ועוד בנושא אריאל שרון (שיהיה בריא)- גם בערך על שרון בויקיפדיה ראיתי ששם הערך הוא אריאל שרון ולא אריק שרון. כך שנראה לי שמן ההגיון ששמו של ערך על אדם ישא את שמו ולא את כנויו. גם בערכים בהם מופיע הכינוי בשם הוא מופיע בסוגריים ולא במקום השם האמיתי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

אריאל שרון הוא אריאל שרון.
לגבי חלוץ, אני מתרשם שהאנונימי צודק - ראו עטיפת הספר, קורות החיים באתר חה"א, מכתב ההתפטרות כפי שהובא ב-ynet. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!11:02, 22 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
אכן, כנראה נכון להעביר. ‏odedee שיחה 11:36, 22 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
בוצע. בברכה, MathKnight הגותי

(שיחה) 22:14, 22 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

לדעתי, לא נכון להעביר. מה שכתוב בתעודת הזהות אינו משנה במקרה זה כיוון שמדובר בדמות ציבורית. הוא התפרסם כמפקד חיל האוויר וכרמטכ"ל בשם זה. אם בעקבות הוצאת ספרו תתחיל התקשורת להתייחס אליו כדני חלוץ, ניתן יהיה לשנות. כרגע זה מוקדם מדי.אודי - שיחה 23:19, 9 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

שמו האמיתי של רא"ל חלוץ שמו האמיתי הוא דניאל חלוץ ולא דן חלוץ בספרו הוא מספר על כך שהוריו קראו לו דניאל אך תמיד השתממשו בקיצור דני. לדבריו, השם דן ניתן לו כבר כשהיה מפקד בכיר בחיל האויר. הוא סבור שרוה"מ לשעבר אריאל שרון קרא לו כך מפני שחשב שזה שמו האמיתי וכך התגלגל השם לתקשורת. לכן יש לשנות את הערך לדניאל חלוץ


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:49, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

גו`בוקיט החזקות[עריכת קוד מקור]

גו`בוקיט החזקות עוסקת בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים בתחום איתור, גיוס וניהול הון אנושי אמצעות רשת האינטרנט, תוך אינטגרציה עם הרשתות החברתיות פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ועוד

התצהיר של דן חלוץ[עריכת קוד מקור]

אשמח להתייחסות למה שנכתב כאן; רלוונטי גם לערך הזה. אביתר ג'שיחה11:30, 21 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

איך פתאום נמחק כל מה שכתבתי מדף השיחה הזה? 109.65.238.150 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

ויקיפדיה לא נועדה למניפסטים, בשביל זה יש פייסבוק. דוד שי - שיחה 17:11, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

באנגלית שם הערך הוא Dan Halutz (Hebrew: דן חלוץ‬...), למה לא אותו הדבר בעברית?

ראו לעיל #דן או דני?. דוד שי - שיחה 04:36, 1 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

תיקון שם פרטי בפתיח[עריכת קוד מקור]

בתאריך 30 ביוני 2020 התראיין חלוץ בערוץ האינטרנט דמוקרטTV אצל לוסי אהריש, ואמר מפורשות ששמו הפרטי בתעודת הזהות הוא דני, ומי ש"קיצר" את שמו באופן לא רשמי היה אריאל שרון. בהתאם לכך תיקנתי את השם בפתיח.--נדב - שיחה 18:47, 30 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

השארת דן בשורת הפתיח (בסוגריים). חזרתישיחה 00:36, 1 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדני חלוץ שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 10:17, 8 במאי 2023 (IDT)[תגובה]

פסקה בנוגע למחאה נגד הרפורמה המשפטית[עריכת קוד מקור]

הפסקה הזו כפי שהיא כרגע, מופרכת לחלוטין ולא נכונה. דן חלוץ מעולם לא אמר שיפסיק להתנדב למילואים (הוא אמר שאם היה עדיין מתנדב, היה מפסיק לשרת תחת דיקטטורה). כמו כן, דן חלוץ מעולם לא קרא לטייסים להפסיק להתנדב לשירות מילואים. אין שום סימוכין לכך. כמו כן, לגבי ההאשמות כנגד חלוץ, הכתיבה לא אובייקטיבית וכוללת מילים מיותרות, מה גם שהיו לא מעט קריאות בעד דעתו, אז או שמצטטים את שתי הדעות, או שמוותרים על דעות לחלוטין.@התו המתחרה Rosielev - שיחה 14:29, 27 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]

כמו כן, הטענה לצביעות אימה רלוונטית, שכן אין קשר בין קריאה לסרבנות לבין תמיכה בחוסר התנדבות. אלה שני דברים שונים לחלוטין. Rosielev - שיחה 15:19, 27 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
לא הבנתי כלפי מה אתה אומר שמופרך. להלן הציטוטים מהמקורות:
"הדברים שלי שאם המהפכה המשפטית תעבור אני לא אתייצב למלחמה"
"מאות טייסי עבר במכתב חיזוק במחאת המילואים: "נתמוך ללא סייג בכל פעולה שלכם" ... בין החותמים על המכתב: רא"ל במיל' דן חלוץ" Yehud830 - שיחה 21:30, 28 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
1. "נתמוך ללא סייג" באי התנדבות אינו שקול לקריאה לסרבנות בשום צורה. סרבנות היא סירוב פקודה. התנדבות אינה חובה. לכן הוא לא קרא לסרבנות.
2. לא ראיתי אף סימוכין ל: "בעקבות אמירות אלו הושמעו האשמות כנגד חלוץ שהוא לא אומר את האמת במלואה לציבור (שכן אנשים בגילו אינם משרתים במילואים)". לא ברור מי חשב שדן חלוץ עדיין משרת במילואים.
3. לא ברור גם העניין של ההאשמה בצביעות, כפי שנאמר, אין קשר בין הפסקת התנדבות לבין סירוב פקודה. וגם לכך אין סימוכין.
4. האמירה "דן חלוץ פושע" היא אמירה של השר שיקלי, שהוא בבירור מוטה פוליטית ובעל פוזיציה. ויותר מכך, ניתן למצוא המון דעות שדווקא תומכות באמירה של חלוץ, אז לציין רק את הדעה של שיקלי לא נראה כמו כתיבה אובייקטיבית.
@Yehud830 Rosielev - שיחה 22:54, 28 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
1. כשחייל במילואים מקרב צו ומסרב להתייצב, גם אם הוא בסטטוס של התנדבות, זה סירוב.
2. יש סימוכין אבל אני מקבל את המחיקה של דוד שי שהערך עוסק בחלוץ ולא במבקריו.
3. כנ"ל.
4. כנ"ל. Yehud830 - שיחה 10:16, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
אכן, לאחר קבלת הצו זו סרבנות. אך לא על כך דובר, לא על ידי חלוץ ולא על ידי הטייסים. Rosielev - שיחה 10:18, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
כמו כן, העובדה שמכתב מפקדי חיל האויר מתריע על סכנה ממשית לבטחון המדינה הינה עובדה חשובה לעניין ואין להתעלם ממנה. מדוע היא נמחקה?? Rosielev - שיחה 10:22, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
כי זה פרשנות, ובוויקיפדיה אנו עוסקים בעובדות. התו השמיניהבה נשוחח 10:23, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
באיזה מובן זו פרשנות? הסיבה לכתיבת המכתב היתה שתשעה ממפקדי חיל אויר רואים סכנה לבטחון המדינה. זה מה שהם כתבו בעצמם. Rosielev - שיחה 10:28, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
זו כבר ספקולציה שלך. הוא תמך באי התנדבות לא משנה אם זה לפני הצו או אחריו... Yehud830 - שיחה 10:26, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
הוא אמר בראיונות אינספור מאז שמעולם לא קרא לסרבנות. אין ברור מזה. Rosielev - שיחה 10:29, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
כמו כן, הסרת את האמירה לגבי השקט שנשמר בלבנון מאז המלחמה. למרות שהובאו מקורות. ולמרות שזהו עדכון חשוב בראיה היסטורית. לומר שחלוץ אחראי לכשלונות אך לא להצלחות זו הטייה ברורה. Rosielev - שיחה 11:08, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
זה לא רלוונטי לערך הזה, אנחנו לא כותבים מאמר על פעילותו של חלוץ אלא אנציקלופדיה. הוא צוין בדו"ח וינוגרד, אתה רוצה להשמיט את זה? התו השמיניהבה נשוחח 21:28, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
לא הצעתי להשמיט דבר. הצעתי להציג את הערך בצורה אובייקטיבית. ציינת את הכישלון פעמיים בערך, אבל לא ציינת את ההישג של השקט ארוך השנים בגבול לבנון. זה לא נראה אובייקטיבי.
אם הוא אחראי על הכישלונות במלחמה הוא גם אחראי על ההישגים שלה. (הרי לא ייתכן שהוא אחראי על הכשלון ולא אחראי על ההצלחה) Rosielev - שיחה 22:09, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
לא ציינתי כישלון או הצלחה, ציינתי את דוח וינוגרד, שמצביע על כשל ספציפי של חלוץ. זה לא מאמר דעה על הצלחת או כשלון המלחמה. התו השמיניהבה נשוחח 08:11, 5 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
הסרתי משפט שגוי עובדתית. חלוץ לא "קרא לטייסים להפסיק להתנדב". גם לא על פי המקור עצמו. הוא חתם על מכתב, שנכתב בכלל ע"י לוחמי צוות אוויר בדימוס, ובו הביעו תמיכה בטייסים בשירות מילואים פעיל. זאת על רקע התקפה של חברי הקואליציה על הטייסים וקמפיין של ערוץ 14 נגדם, שאף זכה להתייחסות מהרמטכ"ל ודובר צה"ל. בשום מקום במכתב אין קריאה להפסיק להתנדב. ניתנה תמיכה ללא תנאי בכל החלטה של הטייסים, אם יפסיקו את התנדבותם – ואם ההפך. בר 👻 שיחה 23:58, 5 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
מדוייק. תודה. Rosielev - שיחה 08:25, 6 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
@בר, לדעתי עריכותיך האחרונות היו סלקטיביות, מעדכן כאן שכנראה אבטל חלק מהן בתוספת נימוקים בתקציר. התו השמיניהבה נשוחח 10:18, 6 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]

"כפרשן פוליטי"[עריכת קוד מקור]

חלוץ מעולם לא היה פרשן פוליטי. אדרבה, -הוא עצמו פוליטיקאי! גוף הפסקה לא עוסק בפרשנויות שהוא נתן אלה באימרות ודעות פוליטיות שלו. צריך למצוא מונח אחר ככותרת. נדב7896שיחה 23:34, 2 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]

אני חושב שהכי נכון לחבר את הפסקה לפסקה שלפניה. נדב7896שיחה 23:35, 2 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]
צודק. פעילות פוליטית זה לא רק להיות חבר הכנסת. גם מחאות ציבוריות, הבעת עמדה פוליטית במאמרי פובליציסטיקה וראיונות לתקשורת היא פעילות פוליטית. – ד"ר MathKnight (שיחה) 23:38, 2 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]