שיחה:דרקון (פירושונים)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרקון אגדי צריך להיות הפירוש הראשי. דניאל ב. 11:32, 9 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אכן. נוי 11:32, 9 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אני לא יודע למה פתיחת השחמט צריכה להפנות, אבל כרגע ההפנייה שגוייה. דניאל צבישיחה 20:16, י"א באדר א' ה'תשס"ח (17.02.08)
צודק. ביקשתי את מחיקת הדף. ככה לא כותבים דרקון... חגי אדלרתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ב באדר א' ה'תשס"ח • 20:22, 17 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

דרקון בחומש

דרקון בתורה בחומש בראשית הם מוזכרים כהתנינים הגדולים ביום החמישי לבריאה והתנינים הגדולים הם באמת הנחש הקדמוני ואשתו שלא מוזכרת כי על פי הגמרא היא כבר נהרגה: רשי" מביא על התנינים הגדולים בפרשת בראשית שהוא לויתן ובגמרא בבא בתרא מוזכר שלויתן הוא לויתן נחש בריח לוויתן נחש עקלתון ככה שפירוש המילה לוויתן הוא לא דג גדול כמו מה שבלע את יונה אלא תנין גדול נחש קדמוני עם רגליים: גם בישעיה מוזכר שהשם יהרוג את הנחש ואת התנין והכוונה שזה שני שמות נרדפים לאותו דרקון קדמוני: תנין גדול הוא הנחש הקדמוני פשוט לפני החטא היו לו רגליים ואחרי החטא הוא קולל שעל גחונך תלך: גם בעמוס מוזכר שהנחש ישלח להקיש את הבורחים מהשם ואין הכוונה לאנקונדה או פיתון קשקשי אלא לדרקון אותו נחש שהיו לו רגליים: תמיד תנין ונחש מוזכרים כמילים נרדפות כי הנחשים הם ממין התניניאים הכוונה לטאות גדולות דינוזאורים (ליטאים): הדינוזאור באור קבלי ונסתר ועמוק יכול כנראה לדבר ברוח קודשו ולירוק אש או שאש זה דמיון בכל אופן לנחש הקדמוני התנין הגדול השטן סמאל נכנס בו ודיבר מגרונו: לדינוזאורים הדרקוניים שחיו מיום החמישי לבריאה עד דור נח ואחרי היו נשמות של שדים כמו שלבני האדם היו נשמות מלאכים וכן יכל להיות להפך:

אגב היין ויאנג של הסינים מה שהולך תמיד עם דרקון יכול להיות הפרי של הדעת טוב ורע שממנו הנחש הדדרקון האכיל את האשה של אדם: ככה שהסינים קיבלו במסורת מבני קטורה בניו של אברהם את סודות בראשית הפרי הזה היין ויאנג מסמל את הדין והחסד הטוב והרע והגשמי והרוח והאמת והשקר הטוב והרע חיבור דעת 

בספר ישעיהו לו מוזכר לויתן נחש בריח ולויתן נחש עקלתון על התנינים הגדולים זה מוזכר במסכת בבא בתרא שבתלמוד באיזור דף עד. בספר ישעיהו מוזכר שהאלוהים עתיד להרוג את התנין הגדול הנחש הקדמוני.

ביהדות מאמינים שהיין ויאנג הוא איור המאפיין את הפרי העץ הדעת טוב ורע שממנו האכיל הנחש הקדמוני הלא הוא הדרקון את האשה אשתו של איש הלא היא חוה אשתו של אדם! הדרקון האכיל את חוה מיין ויאנג! אחרי שהרע נכנס האיזון הוא חיובי וביהדות מאמינים שעץ החיים היא התורה!!! ראו בבראשית!