שיחה:הבחירות לכנסת השש עשרה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

התחלת הדיון[עריכת קוד מקור]

הבחירות של 2003 היו הבחירות הראשונות לכנסת שאחרי התנפצותו האלימה של רעיון השלום הישראלי פלסטיני, ואחרי שמפלגת העבודה הפכה ממפלגת מרכז למפלגת שמאל קיצונית (תמכה בחלוקת ירושלים). רק על רקע זה ניתן להבין את תוצאותיהן. זה קצת יותר מהותי מההדלפות שהיו או לא היו שש"ז 16:42, 1 אוגוסט 2005 (UTC)

הערך הוא לקוי. שמתי הערת עריכה ואגיע אליו כנראה לאחר סיום שאר ערכי הבחירות. אני משער שבעריכתי לא יופיע המושג "התנפצותו האלימה של רעיון השלום הישראלי פלסטיני". אלמוג 16:44, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
אתה צודק לחלוטין. אני מניח שמתישהו אלמוג יבוא ויעשה גם ממאמר זה יצירת מופת. בכל זאת, כמה נקודות בבחירות 2003:
  • קריסת השמאל עקב גל הטרור של אינתיפאדת אל-אקצה.
  • עליית מפלגות המרכז והאינפלציה בכוחן של מפלגות הליכוד ושינוי.
  • פרשת השחיתות, החקירות נגד שרון והדלפת הפרקליטות.
  • שרון ומצנע על נסיגה חד-צדדית מעזה, שעמדו במחלוקת המדינית של הבחירות בין השאר.
  • איחודים והפתלויות: ישראל בעלייה לליכוד, עם אחד לעבודה, סיעות יחיד שהתפצלו מעם אחד והאיחוד הלאומי (פריצקי משינוי ואיתם-לוי ממפד"ל קרו מאוחר הרבה יותר).
_MathKnight_ (שיחה) 16:49, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
אסור לשכוח את הביזיון של מצנע ואת ממשלת האחדות שפורקה "משום מה" ממש לפני הבחירות. טרול רפאים 17:50, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
קודם כל, כמה זמן אפשר להמשיך עם תבנית העריכה? ושנית, בבחירות אלו (אני מציע לשנות את השם ל"בחירות 2003 לכנסת", כי זה שם יותר קליט, עלו בעיות של דמוקרטיה מתגוננת אמירפדיה 10:42, אוגוסט 30, 2005 (UTC)

תאריכים חסרים[עריכת קוד מקור]

מרצ התאחדה עם "הבחירה הדמוקרטית" שהייתה סיעת יחיד בראשותו של רומן ברונפמן שערק (אאל"ט) מ"ישראל בעליה". השם אלכס צינקר עולה לי לראש בהקשר זה, אך אינני זוכר בדיוק איך הוא קשור.

כמו כן יש לציין שמרצ תקפה את ישיבת העבודה בקואליציה במסגרת ממשלת האחדות וסיסמת הקמפיין שלה הייתה "מרצ - לא בעדר של שרון".

כמו כן יש לציין שמרצ הציגה את עצמה כמי שהעבירה הכי הרבה חוקיים חברתיים והוגשה נגדה תלונה מטעם המפד"ל, שחוקקה יותר חוקים חברתיים פר ח"כ ממרצ, על כך שמרצ בעצם מעלימה עובדה זו בתשדיר הבחירות העוסק בנושא.

בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:23, 9 ספטמבר 2005 (UTC)

תיקנתי בהתאם, תודה. טרול רפאים 16:52, 9 ספטמבר 2005 (UTC)

בקשר לחד"ש[עריכת קוד מקור]

אי אפשר להגיד שדב חנין נדחק למקום לא ריאלי, הרי שהיו חסרים לו רק 500 קולות על מנת להכנס. כמו כן, אני אבדוק את העיניין לגבי תמר גוז'נסקי עם חברי חד"ש.

אני לא יודע כמה קולות היו חסרים לו, אבל אם אתה חישבת את הנתון ולא מומחה לנושא, כנראה המספר לא נכון (החישוב מאוד לא טריוואלי וגם אני לא מכיר אותו במלואו, התייאשתי לאחר הדף השלישי באתר הכנסת).
העובדה היא שהמקום נחשב לא ריאלי וניתן להסתכל בעיתונות של אותה תקופה. נכון כי חד"ש זכתה ליותר קולות אבל המצב לא משתנה רטרואקטיבית. מקום ריאלי הוא מקום שהניחו שהוא ייכנס לכנסת, בדרך כלל זה די דומה למציאות, אבל לא תמיד.
בבקשה תחתום בפעם הבאה עם ~~~~. טרול רפאים 17:19, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
אני בטוח במס' הקולות שהיו חסרים, מכיוון שזה היה המס' הרשמי של וועדת הבחירות (קצת מעל 500). בנוסף, אתה מוזמן לבדוק שהסקרים שלפני הבחירות הראו שלחד"ש יש בין 3 ל 4 ח"כ, מה עוד, שכל הערוצים (10,11,22) אמרו ביום הבחירות שלחד"ש יהיו 4 ח"כים. --שה 17:44, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
ועדת הבחירות יודעת על מה היא מדברת (בניגוד לרוב הפרשנים...). מה שאתה אומר זה די מוזר, בכל הסקרים מהתקופה שבה התקבלה ההחלטה מדובר על 3 מנדטים לחד"ש, זה כנראה רק מוכיח מה סקרים שווים... טרול רפאים 17:51, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
אני בטוח לגבי מה שאני אומר, משום שבבחירות אלה הייתי מעורב מאוד ובדקתי דברים רבות בקשר לחד"ש בכ"מ, אני חושב שיהיה נכון להוריד את הצירוף לא ריאלי--שה 17:56, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
המספר המדוייק הוא 1247 קולות. אם מספר כזה של אנשים היה מצביע לחד"ש היא היתה מקבלת עוד מנדט על חשבון בל"ד (שאיתה היה לה הסכם עודפים).
ובהחלט זה היה מקום מתנדנד, לא בטוח אבל גם לא בלתי ריאלי. היה על זה ויכוח די גדול בין רוב אנשי מק"י בכלל ועיסאם מח'ול בפרט שדרשו שתע"ל תקבל רק את המקום הרביעי, לבין ברכה (שאני לא בטוח שהוא חבר במק"י) שהיה זה שעמד מאחורי ההסכם עם טיבי, כי הם חששו שאכן יהיו רק 3 מנדטים. אבל גם היתה אפשרות סבירה שכן יהיו ארבעה. emanשיחה 18:12, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
תשמעו, יש סיכוי טוב שאתם יודעים יותר טוב מה אנשי המפלגה חשבו (בניגוד לעיתונאים) ולכן אתם יכולים לשנות. המידע שלי הוא מעיתונים וידוע לכולנו מה עושים עם העיתונים למחרת... טרול רפאים 18:44, 14 ספטמבר 2005 (UTC)

הבנתי, כמה חידודים, ברכה אכן חבר במק"י לגבי כמה הוא קומוניסט? זו שאלה אחרת. מחול הוא מזכ"ל מק"י והוא תמך בהיותה של חד"ש סיעה יהודית ערבית, דבר שלברכה, כנראה לא היה חשוב מספיק.--שה 13:57, 15 ספטמבר 2005 (UTC)

בעקבות בקשתו של גילגמש שאבקש אישור לפני שאני עורך את הערך, האם יש הסכמה שדב חנין לא היה במקום לא ריאלי בהתחשב בנתונים מעלה, ומכאן משתמע שאוכל לערוך את הערך? --שה 07:02, 16 ספטמבר 2005 (UTC)
לי אין התנגדות, צריך רק לציין שהמקום זה היה מתנדנד (כפי שנחשב בעיני ועידת חד"ש). טרול רפאים 15:30, 16 ספטמבר 2005 (UTC)
אני לא כ"כ זוכר את הסקרים של אז, אבל אני דווקא כן זוכר הערות על כך שהמקום הרביעי הוא לא כזה ריאלי - במיוחד לאור העובדה שהשתתפות הציבור הערבי בבחירות הייתה נמוכה. מאידך גיסא, זה נכון שלחד"ש-תע"ל היו בהתחלה 4 מנדטים, אבל ספירת ה"מעטפות הכפולות" (חיילים, אסירים) הורידה אותם ל-3. בכל אופן, הייתה בדחיקת חנין למקום הרביעי משום שבירת כלל ישן מאוד בחד"ש, אשר רק הדגיש את הפיכתה מסיעה יהודית-ערבית לסיעה עם יותר ויותר צביון לאומי (במיוחד לאור העובדה שטיבי הוא קפיטליסט ולא קומוניסט) - ואת זה ראוי לדעתי לציין. מארק ברלין 15:42, 16 ספטמבר 2005 (UTC)
אני מסכים עם מארק, אבל יש לזכור שבמק"י עדיין יהודית ערבית, כמו כן חלק מחברי חד"ש היהודים תמכו בברית עם טיבי וישנם חברים ערבים שהתנגדו לה. דבר נוסף שרציתי להגיד הוא שהופעל לחץ ברכה להתפטר ע"מ לא לשבור את תקנון חד"ש, אבל הכיסא היה נוח לו.
בכ"מ, מישהו מוכן לשכתב את הערך? אני "קצת" לא אובייקטיבי--שה 09:40, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

הורדת תבנית "אינתיפדת אל אקצה"[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת תבנית: אינתיפאדת אל אקצה#הופעת התבנית בערכי הבחירות. טרול רפאים 09:02, 4 אוקטובר 2005 (UTC)

בעיות עם השינויים שבוצעו על ידי האלמוני[עריכת קוד מקור]

עם חלק גדול מהשינויים אני מסכים אולם את חלקם האחר אינני מוכן לקבל ולכן שיניתי בחזרה:

  1. הלך הרוח המלחמתי לא הופיע מאליו, הוא נובע ישירות מהפיגועים
  2. הטענה שהמדיניות הביטחונית היתה מנוגדת לדעת העבודה לא יכולה להיות נכונה, זה תלוי את מי שואלים
  3. ההעלמה של נושא ברק לא ברורה לי, היתה לעניין השפעה משמעותית על הבחירות, אפשר להתלונן כי זה לא הוגן, אבל זאת המציאות (ניתן לראות את זה בראיונות שנעשו עם האנשים ברחוב)
  4. אהוד ברק פרש פעמיים, זה אולי לא המקום לפרט על כך, אבל זאת בהחלט לא טעות ואפשר לראות בכך את תחילת המצב הלא יציב במפלגת העבודה
  5. ההשפעה של מבצע חומת מגן על הבחירות היתה בהורדת רמת הטרור, אפשר להגיד ובצדק שהוא סיים את מדיניות האיפוק של ישראל (למרות שמדובר בעניין יחסי...) אבל לא זאת הנקודה המכרעת
  6. אין ספק שהסכסוכים במפלגת העבודה השפיעו בצורה חזקה על הפרישה מהממשלה, דבר זה נאמר במפורש על ידי לא מעטים במפלגה (אפשר לראות זאת בקלות בעיתונות)
  7. העובדה כי גלאט ברקוביץ' הודתה משמעותית מאוד, זה הביסוס לטענה שלמעשה אני אישית חשבתי שהיא מופרכת
  8. ההעלמה של השפעת הבחירות על ההודנה תמוהה במקצת, הניצחון לא גרר בהכרח את ההודנה, אבל היווה גורם משפיע בהחלט (די להאזין לנאומו של אבו מאזן בועידת טאבה בשביל להשתכנע בכך)
  9. גם המחיקה של נושא המינוי של ביבי לשר אוצר תמוהה מאוד, זאת תוצאה ישירה של הבחירות

אני מודה לאלמוני וממליץ לו להירשם. טרול רפאים 19:52, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 18:19, 23 בינואר 2007 (IST)

ערך מפורט ומקיף הכתוב היטב.

  • בעד אור 14:01, 13 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
  • נגד. ככלל, ככל שמתרחק הזמן מהאירוע אותו מסקר הערך כך ניתן לראות מה היה חשוב, ומה היה קצף על פני המים. כך, למשל, ערכי אינתיפאדת אל אקצה ומלחמת לבנון השנייה הם הארוכים ביותר בוויקיפדיה, ולא בין הטובים שבערכים בשל עודף הפירוט שלהם. ערכים על נושאים היסטוריים חשובים בה במידה אך רחוקים (מבצע סיני) כתובים בדיוק באופן הפוך - קצר מדי ולא מפורט. ערך זה, שנכתב בסמוך לאירועים בעוד רושם האירועים טרי סובל מתסמונת זו. הוא מקדיש פסקאות נרחבות לכל מיני תככים שנראה לי שייראו בעתיד חסרי משמעות, כמו גם לנושאים שוליים ביותר (מפלגת "חרות" ומצעה וכיוצא בזה). ערך היסטורי דורש פרספקטיבה. לערך זה עדיין אין אותה. וזאת עם כל הכבוד הראוי לעבודתו היפה של טרול"ר שעסק בכתיבת מה שאני נמנעתי במכוון מלכתוב. אלמוג 06:54, 14 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
  • נגד אם אלמוג נגד, גם אני נגד. גילגמש שיחה 17:39, 14 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
  • נגד בהחלט מפורט. שמא מפורט מדי? שמעון נעים 16:17, 15 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
  • מה שאלמוג אמר. ‏Yonidebest Ω Talk 16:15, 17 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
  • נגד מרוב עצים לא ראוים את היער. ליש 18:26, 21 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

לא הוסף

הדיון יתקיים בדף השיחה השני - שיחה:אהבת ישראל. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 14:33, 24 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

תוצאות הבחירות[עריכת קוד מקור]

האם ניתן להוסיף את מספר הקולות המדויק שקיבלה כל מפלגה שכן עברה את אחוז החסימה?..

ומה זה יועיל? טרול רפאים - שיחה 12:58, 20 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
זה דווקא מידע חשוב. אז למשל אפשר לדעת עד כמה מפלגה מסוימת היתה קרובה לקבל עוד מנדט, או להפסיד מנדט. וכדאי להביא גם באחוזים בשביל שתהיה תחושה של יחסי הכוחות. emanשיחה 13:10, 20 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
אני לא רואה במידע הזה שום דבר חשוב ומצד שני גם שום דבר גרוע במיוחד, אם מישהו רוצה את המידע, שימצא אותו בעצמו. טרול רפאים - שיחה 16:50, 20 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:40, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:14, 30 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:14, 30 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]

סתירה בתוצאות הבחירות[עריכת קוד מקור]

לפי תוצאות הבחירות באתר הכנסת ולפי תוצאות הבחירות שפורסמו ברשומות, סךהקולות הכשרים היה 3,148,364. לעומת זאת לפי סכימה של הקולות הכשרים שפורטו ברשומות סך הקולות הוא 3,148,774. מקור ההבדל הוא במספר הקולות הכשרים של רשימת מפד"ל ושל רשימת לידר מפלגה מתקדמת דמוקרטית ליברלית שלפי אתר הכנסת הן קיבלו 132,370 קולות ו 833 קולות בהתאמה. לפי רשומות קיבלו 132,730 ו 883 קולות בהתאמה האם למישהו יש דרך לדעת מה המספרים הנכונים? תודה. נריה לוי - שיחה 17:56, 9 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]