שיחה:הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

למה המאמר הזה לא מופיע בקטגוריה של ארגוני טרור?

תוקן. גילגמש 22:17, 30 אוק' 2004 (UTC)

מתחרה רציני לדעתי על התואר המאמר הימני ביותר בויקיפדיה, מאוד מוזר. טרול רפאים 20:22, 17 ינו' 2005 (UTC)

האם כל השמאלנים ברחו מויקיפדיה? מאמר ימני ביותר. טרול רפאים 17:14, 1 מרץ 2005 (UTC)
אני שמאלני. אהם. רוב המאמר מורכב מעובדות, ולא מצאתי הטייה מסוימת, למעט בפסקה הראשונה של תולדות הארגון: הקנאות האיסלאמית וכו' וכו', כאילו שלכיבוש האכזרי אין שום קשר. נו טוב. בכל מקרה, מדוע לדעתך זהו המאמר הימני ביותר בוויקי? --Pixie 17:45, 1 מרץ 2005 (UTC)
תסתכל על המינוחים עקרה מבאר שבע, פעולות צבאיות רגילות וכדומה. המינוח הוא כמו של האיחוד הלאומי. טרול רפאים 17:51, 1 מרץ 2005 (UTC)
ימני ? איפה אתה רואה את זה בדיוק ? דווקא הכינוי של פיגועים כ"פעולות" הוא הכי פחות שיפוטי. אליבאבא 07:48, 3 אפר' 2005 (UTC)

בכל הערך כתוב "האיסלאמי", ורק בשם הערך כתוב "האסלאמי". מכיון שכמו שאני רואה ההנחיה היא לכתיב מלא (ולא תעתיק מהערבית, שאז היה צריך גם לכתוב ג'האד), צריך לשנות את השם הערך. הללג 14:29, 28 אוגוסט 2005 (UTC)

אני מציע שתביע את דעתך במשתמש:Costello/בוט החלפות/אולם דיונים, זה המקום לדון בנושא (יש כבר דיון שם). טרול רפאים 17:31, 28 אוגוסט 2005 (UTC)

המקורות על סוריה[עריכת קוד מקור]

ערכתי את המאמר קצת ועדיין אני לא חושב שהוא כתוב מספיק טוב. יש כמה בעיות מרכזיות כאן: ראשית, מה שכתוב על סוריה נראה כמו תעמולה ישראלית פרופר. אם למישהו יש הוכחה שסוריה ממש מורה לארגון לבצע פיגועים, ואפילו מעודדת אותו שלא להענות לנסיונות הרגעה של השטח - שיתכבד ויציג את אותה ההוכחה. בהקשר הזה הנסיון לדחוף את הפעילות של החזית/ג'בריל (ארגון שבקושי קיים כבר המון שנים) לערך זה בכלל נראה מוזר. נראה כאילו שמישהו עשה גזור והדבק מאיזה מסמך של דובר צה"ל. שנית, הפרוט על האינתיפאדה השניה נראה מעט בעייתי. למשל, יש שם מספר מדוייק של פיגועי הארגון עד היום - מישהו באמת מעדכן אותו כל פעם שיש פיגוע נוסף? מעבר לזה, לבסוף, אני מאוד מקווה שמי שפרסם את מה שפרסם שם לא מנצל מידע מסווג שיש לו בנושא, אלא דברים שהתפרסמו בעבר בפומבי.guy 16:24, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

אני רוצה לתת הזדמנות נוספת לפני שאני עושה עריכה מסיבית, בייחוד על האשמות שרצות שם לגבי סוריה. יש למישהו הוכחה על זה? guy 11:56, 1 נובמבר 2005 (UTC)
חיכית שלושה ימים, יש לך לגיטימציה מלאה לערוך. נדב 11:57, 1 נובמבר 2005 (UTC)
את הכותב המקורי אי-אפשר למצוא כאן יותר, אבל קראתי את הפסקה ובסך הכל אין שם יותר ממה שמדווח בעיתונות הישראלית. (אתה באמת צריך סימוכין לכך שמפקדות הג'יהאד נמצאות בדמשק?) בקשר להאשמה שסוריה מעודדת מודיעין - ברור שלויקיפדים מן השורה לא תהיה הוכחה (זו עבודתו של חיל המודיעין) אך ישראל הרשמית טוענת טענה זו ולראיה - ההפצצה בעין סאחב. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:31, 1 נובמבר 2005 (UTC)
אני לא צריך הוכחה שמפקדות של ארגוני טרור יושבות בדמשק. בערך נאמרים דברים הרבה הרבה יותר מרחיקי לכת. ההפצצה בעין סאחב אינה ראיה לכך שסוריה מונעת רגיעה בטרור וכו' אלא רק לכך שלפי הדיעה שישראל מחזיקה בה יש מחנות של ארגוני טרור בסוריה. זה דבר מתון בהרבה ממה שכתוב בערך. guy 18:31, 1 נובמבר 2005 (UTC)
אתה יכול להוסיף "לטענת ישראל" לפני הטענה שסוריה מעודדת את פעילות הג'יהאד וארגוני הטרור כנגד ישראל. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:08, 1 נובמבר 2005 (UTC)
רק שישראל הרשמית לא טוענת אפילו את זה. ישראל טוענת כי סוריה תומכת בארגוני הטרור בכך שהיא נותנת להם מחסה. זה הכל. בכל מקרה אני אערוך את הערך. guy 21:14, 1 נובמבר 2005 (UTC)

אירוע עבר[עריכת קוד מקור]

העימות הנוכחי שרשום בפתיחה איננו יותר "עימות נוכחי" לטעמי. אינתיפאדת אל אקצה נגמרה ע"פ רוב הדעות. לכן תיקנתי את העימות הנוכחי לאינתיפאדת אל אקצה. אשמח יחד עם זאת אם מישהו יאשר את השינוי.

הגא"פ בשומרון תחת פיקודו של מוחמד טואלבה- פצועים?[עריכת קוד מקור]

בכל מקום בערך בו מופיעה המילה: "פצועים" ממליץ להחליפה במילה "נפגעים" או לחלופין לעדכן כמה הרוגים וכמה פצועים היו באותו האירוע. לטעמי המילה פצועים היא לא נכונה מכיוון שהיא אינה מדגישה את הנזק האמיתי שנגרם.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:11, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:45, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:39, 27 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הגא"פ ארגון קטן?[עריכת קוד מקור]

הגא"פ ארגון קטן? עד כמה שידוע לי הוא מס' 2 ברצועה אחרי גדודי עז א-דין אל-קסאם. אבנר אילנאי, יואל, Tshuva, hagay1000, Kulli Alma, ג'ייקבעלי הידע בצבא מה אתם אומרים? בר - שיחה 03:06, 28 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

עדכון לפיגוע ב-23 מרץ 11[עריכת קוד מקור]

http://www.kikar.co.il/257183.html

פירוש המשפט[עריכת קוד מקור]

מה פירוש המשפט הבא (בעיקר מה שבסוגריים): "הרשות הפלסטינית נמנעה בדרך כלל מלהתעמת עם הג'יהאד האסלאמי (אם כי לא באותה מידה כמו חמאס)"?

למה הכוונה ב"אם כי לא באותה מידה כמו חמאס"?

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

ראשי תיבות של הג'יהאד האיסלאמי (גא"פ) - ככלל אותיות בסוף מילה אינן דגושות. במקרים בהם מועתקת מילה לועזית, או בראשי תיבות, בהן האות האחרונה נהגית ככ"פ או פ"א לא דגושות נהוג השימוש באות הסופית. לכן, יש לכתוב גא"ף כמו יוניצ"ף, ולא כמו: שב"כ, פופ, קרפ וכו'. אגב, כך (בדגש) שמעתי היום בדיווחי החדשות... דווח על ידי: Hutcbar - שיחה 22:56, 7 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]

לדעתי מאחר שאלו ראשי תיבות בעברית ולא תעתיק של השם מערבית, ה-פ"א דגושה ולכן נכתוב גא"פ (זה גם האיות הנפוץ ביותר, בפער עצום). מתייג את משתמש:אלדד המומחה בלשון. – ד"ר MathKnight (שיחה) 23:11, 7 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]
ראשי התיבות בעברית של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הן גא"פ. בפ"א דגושה. כך זה בעברית. אי אפשר להשתמש כאן בפ"א סופית (ף), כי אז יקראו את זה גף, כשבעצם מדובר בפ"א דגושה. אלדדשיחה 00:24, 8 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]