שיחה:הוועד היהודי האנטי-פשיסטי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערה: העיר סמרה היא קויבישב היום שוב נקראת סמרה. כאן ניתן קישור בטעות לסמרקנד. האם אפשר לתקן?Alosha38 13:32, 13 נובמבר 2005 (UTC)

  • "ליוזמת הקמת הוועד חברו יהודים בכירים במשטר הסובייטי, וכן אנשי רוח יהודים תמימים, שנפלו בפח הסובייטי." - מדוע "נפלו בפח"? האם לא היה זה חלק מהמאמץ המלחמתי הסובייטי שראוי להצטרף אליו?
  • "בשנת 1952, עם משפטי הרופאים הידועים לשמצה" - לפי הערך משפט הרופאים, הם נערכו בתחילת 1953.

דוד שי 18:47, 13 נובמבר 2005 (UTC)

תודה דוד. אנשי רוח תמימים וכו - זוהי כמובן הערכת הסיפור מהעיניים של היום. בריה וסטלין לא היו תמימים. היהודים התפתו, כי הובטחו להם הבטחות שווא על חידוש החיים היהודיים, על חידוש הקשרים עם יהודי העולם ועוד. זה בהחלט היה פח, אלא שהנלכדים קיוו שישיגו משהו בתמורה. ראה המחקרים בעניין.
בעניין התאריך, כאן אפשר שאתה צודק. אני מצאתי את תאריכי ההוצאה להורג של חברי הוועד ושנת 1952 הוזכרה שם בסמיכות למשפטי הרופאים. ב53 סטלין התפגר וזה הציל את יהודי ברית המועצות מגזירות קשות.

אני הייתי מוסיף שאלה: האם המשורר אברהם סוצקבר, שהיה כנראה נאמן המשטר, והוצא בדרך חסרת תקדים מהיער למוסקבה, אגב פרק שהוא לא מרבה לדבר עליו וברור גם למה, האם הוא ידע והבין במה מדובר? או שמא שמח לעשות את דין התנועה, כמאמין גדול בקומוניזם? ועוד מה שמצאתי בעניין סוצקבר, משורר יידיש שלא המיר לעברית, שהוא הגיע הנה בדרך מקרה, כיוון שאחיו ישב כאן. יידישיסטים קומוניסטים כמוהו המשיכו לניו יורק ולבואנוס איירס. ואחרונה: האם הלינק לסמרה - קויבישב אצל הקומוניסטים - האמיתית תוקן?Alosha38 06:45, 14 נובמבר 2005 (UTC)

מציע לתקן את שם הערך: הוועד היהודי האנטי-פשיסטי, במקף[עריכת קוד מקור]

המילה "אנטי" היא קידומת, היא אינה מילה עצמאית שעומדת ברשות עצמה, ונהוג לחבר אותה במקף למילה שאחריה. אלדדשיחה 21:24, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]