שיחה:הטרוטופיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום, הערך הטרוטופיה מעניין, רק שברובו הוא מתייחס למושג "פנופתיקון" שפוקו עושה בן שימוש נרחב ב"לפקח ולהעניש", וכמעט בכל מקום שמופיע בטקסט המושג "הטרוטופיה" היה אמור להיות כתוב "פנופתיקון". כדאי לתקן זאת בהקדם. שרון

פנופטיקון הוא המרחב הפיזי בהקשר של כליאה, אך נדמה לי שקיימת הפרדה מאוד ברורה בין השניים. שיניתי משמעותית את הניסוחים והדוגמאות, כך שלדעתי הערך משקף כעת את משמעותו המקורית בצורה טובה יותר. אשמח להערותיכם בנושא. PostMan

בהתאם לטקסט על ההטרוטופיה[עריכת קוד מקור]

כדאי לתקן בהתאם לנאמר במאמר של פוקו תחת השם "הטרוטופיה" נמצא בתרגום לעברית בהוצאת רסלינג

הוספתי זאת בסעיף של לקריאה נוספת, תודה על הערתך. בברכה, דורית 15:42, 12 אפריל 2006 (UTC)

רעיון לתמונה[עריכת קוד מקור]

האם יש אפשרות להוסיף תמונה לערך? במיוחד יתאים לצורך זה תרשים המתאר מבנה ארגוני כלשהו מבפנים (לדוגמה: בית-כלא, וכו').--פוסטמןשיחה 21:24, 29 יולי 2006 (IDT)

טוב, לא מצאתי שום איור חופשי טוב אז הכנתי אחד בעצמי. האם מיקמתי אותו טוב? האם הכיתוב הולם? --פוסטמןשיחה 00:54, 30 יולי 2006 (IDT)

בעיתי משהו[עריכת קוד מקור]

"ההבניה מרחבית של הסובייקט מביאה לפירוק המשמעות של העצמי כפועל של כוח" - אם על המשפט הראשון בערך אני מרגיש דביל כנראה יש כאן בעיה. יואילו נא אנשי הסוציולוגיה לנסח מחדש כדי שגם דבילים-לומדי-ביולוגיה יוכלו להבין (או סתם דבילים - בלי אפליה). --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 14:17, 31 יולי 2006 (IDT)

שיניתי את השורה הראשונה. הניסוחים הללו מקובלים באקדמיה, והם שקופים למי ששוחה בהם. לצערי קשה לי להבחין בהם, ואודה אם תפנה/ו את תשומת לבי למבנים לשוניים בעיתיים כדי שאערוך אותם. --פוסטמןשיחה 18:25, 31 יולי 2006 (IDT)
עכשיו סביר יותר. לגבי מה שמקובל באקדמיה - לא בהכרח אמור להיות מקובל פה - באקדמיה כותבים לעמיתים בעלי הכשרה דומה ואילו כאן כותבים לאדם הממוצע מהישוב. תאמין לי שאם הייתי כותב את ערכי הביולוגיה שלי בז'רגון המקובל באקדמיה כבר מזמן היו נופלים עלי פה. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 18:29, 31 יולי 2006 (IDT)
ברור לי לחתולין. לא כל מה שמתאים לגילמן ראוי (או יכול) להיקרא מחוצה לו :).--פוסטמןשיחה 18:42, 31 יולי 2006 (IDT)

הטרוטופיה ומרחב כמושא מחקר[עריכת קוד מקור]

הגירסה האנגלית עוסקת במאמר/שיחה "על מרחבים אחרים" (תרגום לעברית 2003) ונושא כותרת מבחינה Heterotopia (space)... המאמר הנדון כולל דיון על הטרוטופיה כמימוש של אוטופיה במציאות קונקרטית ומאפייניה מבחינות שונות. האם יש מקום להפריד או להרחיב?