שיחה:היסטוריה של פולין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היסטוריה ערך זה הוא במסגרת תחום העניין של מיזם "היסטוריה של מדינות" בוויקיפדיה העברית. מטרת המיזם היא לדאוג לכך שכל ערכי ה"היסטוריה של" יגיעו לרמה טובה, ויתוחזקו בהתאם.
לפי הערכת המשתמש נעה, שהציב תבנית זו:
רמת האיכות של הערך "טוב"
חשיבותו של הערך "חשוב"

הערות נוספות ניתן למצוא בטבלה בדף המרכזי של הפרויקט. אנא עזרו לנו להביא את הערך לרמת איכות טובה.

ערך זה עוסק בהיסטוריה של פולין בין שתי מלחמות העולם.

האם לא כדאי להעביר ערך זה לפולין בין מלחמות העולם?

לא. ממש לא. היסטוריה של פולין הרבה יותר עשירה מזה ואנחנו לא מבטלים ערכים כי הם אינם מלאים. גילגמש 12:43, 31 אוג' 2004 (UTC)
תכנו הקודם של הערך אכן הועבר לפולין בין מלחמות העולם (ייתכן שלאחר עריכת הערך נמצא לערך זה שם אחר) ואני מתחיל לתרגם מהויקי האנגלית את הערך "היסטוריה של פולין", על מנת לתת סקירה רחבה יותר. אלמוג 16:19, 24 יוני 2005 (UTC)

שינוי שמות ערכים ראשיים[עריכת קוד מקור]

רמי שינה את שמות הערכים הראשיים לשמות שהוא רואה אותם פשוטים יותר, אך לדעתי זה שינוי לרעה. אני רואה יתרון בקידומת "היסטוריה של פולין:" שמבהירה היטב במה עוסק הערך ובאיזה מסגרת הוא נכתב. מי שיגיע לערך "פולין המחולקת" יתקשה להבין זאת משם הערך. דוד שי 09:42, 2 יולי 2005 (UTC)

בדיוק כתבתי למשתמש:אלמוג בדף השיחה שלו על השינויים, אבל נעלה פה את הדיון.
המטרה שלי בשינויי הייתה לתת שמות אינטואיטיביים יותר למאמרים (קצר וקולע למטרה). תזכור כי מאמר שהכותרת שלו היא משפט בעל 8 או יותר מילים לא יעלה הרבה תוצאות בחיפוש. Ramiy 09:50, 2 יולי 2005 (UTC)
אני מסכים עם רמי. מי שיחפש מידע על פולין המחולקת ידע שהוא מחפש מידע אודות ההיסטוריה של פולין ולא אודות הדמוגרפיה שלה. מי שיתקשה, יסתדר בעזרת הקטגוריות והתבניות. גילגמש שיחה 09:57, 2 יולי 2005 (UTC)
יש לנו תבנית ברורה, שבה נעשה שימוש במקרים רבים של ערך שפוצל לערכי משנה: שם הערך הראשי: שם ערך משנה. דוגמאות: רצח קנדי, היסטוריה של הונגריה, היטלר ואחרים. אלמוג הלך בדרך סלולה זו, ורמי בא וקיבל החלטה אד-הוק ביחס לפולין. מובן שאין זו דרך נכונה ללכת בה. לעצם העניין: השמות האינטואיטיביים הם בעיני שמות סתומים, שאינם מובנים לקורא. רק ההקדמה "ההיסטוריה של פולין" מעניקה להם משמעות והקשר. איני מודאג ממנועי החיפוש - אני סומך על גוגל שיעשה עבודה טובה עם השמות הארוכים, ואפילו טובה מאשר עם השמות הקצרים, שבחלק מהם המילה "פולין" אינה מופיעה (גוגל אינו חכם שיודע ש"הפולנית" מתכוון ל"פולין"). דוד שי 10:35, 2 יולי 2005 (UTC)
החזרתי את השמות לקדמותם, בהתאם לנימוקי. דוד שי 16:56, 2 יולי 2005 (UTC)
תראה דוד, אני לא בא להתווכח איתך בנושא הספציפי הזה, אבל בכללי לדעתי יש לתת שמות אינטואיטיבים לערכים ללא ההקדמה כיוון שבכל מקרה יש תבנית בתוך הערך שמבהירה לקורא שהוא קורא מאמר שהוא חלק מסדרת מאמרים היסטוריים של פולין. ובנוגע להונגריה, גרמניה ודומיה יש לישר קו. לכל מדינה יש תקופות היסטוריות שמגדירות אותה ולכן המאמרים המדברים על התקופות האלה צריכים להקרא על שם התקופה (ולא שמות כמו היסטוריה של לבנון – שנת 1832 עד שנת 1840 - שלטון בשיר ה-II בחסות השלטון המצרי). Ramiy 5 יולי 2005 06:11 (UTC)

תאריך הקמה קדום[עריכת קוד מקור]

מבדיקה בויקיפדיה האנגלית תאריך ההקמה הוא בשנת 966 לספירה, ולא 963 כפי שרשום כאן... אני עצמי, עולה לי"א, נסעתי למסע בפולין ושם נאמר לי שהיא הוקמה ב-964 לספירה כאשר המנהיג שם קיבל על עצמו את עול הנצרות. על מה ניתן לסמוך? --Hbk3 10:22, 11 אוגוסט 2005 (UTC)